voodoo_kid_18

Probleme S60 D5 185 HP

47 posts in this topic

Salutare tuturor volvistilor.

Stiu ca nu sunt prea activ pe forum dar va rog sa ma ajutati cu 4 probleme cu care ma confrunt in ultimul timp:

Este vorba de un S60 D5,fabricatie 2005,270000 km,185 HP stoc...modificat BSR Stage 1 220 HP 450 N*m

1: Am un pic de joc in caseta de direstie dar foarte putin,

In momentul cand apas mai tare pe pedala de acceleratie masina isi pierde controlul si volanul incepe sa se roteasca in stanga si in dreapta daca incerc sa o redresez.

Mentionez ca facea asa de cand am achizitionat-o din Olanda si nu era resoftata,bucsile,pivotii sunt in regula,jantele momentan sunt pe 18 ",dar aceeasi pb o am si cu cele pe 15 ".

Aceasta pb poate proveni doar din caseta???

2:Fara sa vreau am semnalat ca tija de la sistemul swirl era rupta si legata cu o sarma,nu am erori in bord.

Am inlocuit tija.

Intrebarea este:acest sistem trebuie resoftat sau ceva ???Care e principiul de actionare ca am observat mai multe pozitii pe clapeta in functie de turatie???

3:Cateva erori citite de pe PPC3. CCM - Climate control unit 0x0040 Air quality sensor Internal fault

ECM Bosch EDC16C - Engine control module, EDC16C 0x7700 Engine control module (ECM) 0x6661 Glow relay control

ECM Bosch EDC16C - Engine control module, EDC16C 0x500F Air condition 0x4480 EGR position sensor

Daca puteti sa ma ajutati un pic sa le deslusesc v-as fi recunoscator

Si in ultimul rand va rog sa imi confirmati daca uleiul 0w30 A5 Castrol este recomandat sa il folosesc in continuare sau trebuie inlocuit in functie de km cu unul mai vascos, ???

Mentionez ca schimbul il fac la 10000 km si nu completez niki un gram de ulei de la schimb la schimb.

Va multumesc anticipat, si scuzati lista lunga de intrebari

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.se numeste torque steer fenomenul si se intampla mai des in treptele inferioare 1,2,3 eventual si 4. Si ale mele fac lafel! Nu e o problema la directie!

2.nu stiu dar nu cred

3.prima este eroare la senzor care inchide clapeta de recirculare daca ai un camion in fata sau praf etc (la multe e defect )

A 2 eroare cred ca e releul de la bujii. A 3 nu stiu ceva pe la AC.A 4-a eroare cred ca e dus egr partea electronica (nu sunt sigur)

Legat de ulei mergi in continuare pe 0-30 daca incepe sa conaume ulei mult poti trece pe 5-30 dar nu mai gros.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. La orice masina puternica, pierzi controlul la accelerari bruste, pentru ca se pierde aderenta rotilor (in cazul in care cuplul este prea mare). Jocul ar trebui sa fie si pe loc si la zccelerari normale si sa se simta mai pronuntat la viteze mari

2. Dupa inlocuirea tijei swirl, nu trebuie resoftat nimic, la restul intrebarii nu stiu sa-ti raspund, ca eu am benzinar

3.Air quality sensor- este o problema comuna la modelele astea (S60/80, V/XC70/90). Daca il schimbi (nu rezolvi mare lucru)

Mai ai erori pe releul de bujii, EGR si ceva pe la motor. Ca sa vezi sigur, recomand o diagnoza cu Vida

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz torque steer apare la masini puternice / tubro cu tracțiune pe fata si nu datorita pierderii de aderenta ci datorita diferentialului...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ionutz, esti sigur ca nu trebuie calibrat swirlul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ionutz, esti sigur ca nu trebuie calibrat swirlul ?

Intreba daca trebuie resoftat, nu recalibrat. Si plus ca la el a fost legat cu sarma si apoi l-a schimbat cu unul nou, deci nu cred ca trebuie recalibrat, pentru ca masina nu a mers fara tija swirl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata ce s-a rupt tija si a legat-o cu sarma trebuie recalibrat swirl cu vida .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc in primul rand pentru raspunsuri.

Nu stiu cat si cum a mers fara tija swirl ....pt ca am luat-o din Olanda.

Iar in legatura cu torque steer-ul nu stiu ce sa zik.....

Eu am mai avut un S60 D5 163 HP si nu facea nici pe departe cum face S60-ul asta care il am acum.

Ideea e ca pierd controlul dupa 100-110 km/h...iar pe la 160 abia tin volanul in mana mai ales daca sunt si denivelari.....daca drumul e ok ...mai merge cum mai merge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria rotilor cand ai facut-o ultima data? Si de acolo masina poate avea un comportament ciudat pe sosea.

Ce spui tu nu are voie sa se intample nici unui Matiz, dar anume unui S60...

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pierzi controlul la viteze peste 100 km/h, clar este o problema de directie. Daca capetele de bara, bieletele de directie si bara stabilizatoare sunt ok, atunci problema este de la caseta

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. prea multi cai de aici si torque steer puternic .

2. geometrie varza iar de aici instabilitate la viteaza mare .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cauciucuri hiperumflate si merge prea ușor directia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la anvelope prea umflate topaie masina pe sosea . Deci poate fi si asta o cauza .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea in pneuri este 2.8 bar cu anvelope 235/40 R18 dar face la fel si jantele pe 15"

Amortizoarele sunt la 60%test facut cu anvelopele de iarna 195/65/R15.....acum nu contest ...posibil sa fie si aici o pb....parca fuge de spate in curbe

Directia este ok....totul verificat....doar atat se simte un pic de joc in caseta...asta o simt si in volan....dar foarte putin.....ceea ce mi se pare mie ciudat este faptul ca in stanga cand virez merge usor directia,,,cand virez dreapta merge mai greu directia .....parca si pompa se aude mai tare....

Geometria am facut-o acum 2 luni.....si era ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.8 e ok dupa ce s-au incalzit. Daca e la rece e mult prea mare !

Presiunea la s60 este 2.7-2.9 in regim de mers. La rece se scad 0.3- 0.6 bar.

Cea mai mare presiune la rece admisa de s60 este 2.6 bar.

Cu anvelope asa de late (235) e absolut normal sa ai o groaza de "torq steer".

Masoara presiunea caucicurilor inainte sa pleci la drum : ea trebe sa fie 2.4-2.5 bar.

Cind accelerezi si simti ca volanul trage intr-o parte, tine-l pe pozitie FARA SA INCERCI SA CONTRABRACHEZI! Eventual ridici piciorul de pe acceleratie, sau frinezi USOR, insa NU CONTRABRACA ca te faci praf !

Cauciucurile late sint extrem de periculoase din acest punct de vedere.

Testul de amortizoare trebe facut de un meserias, nu de altii. E extrem de usor de adus amortizor la 60% din 25-30 % !! Torq steer -ul se amplifica direct proportional cu starea amortizoarelor.

Un amortizor nou, performant are maxim 75-80%. 60% e ok daca s-a facut testul cum trebuie, insa nu cred !

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pe spate ? eu cand aveeam pe spate un telescop varza ... masina reactiona foarte ciudat la viteza cand dadeam peste cea mai mica denivelare ...

la viteza = 100 -120 cam asa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si pe spate.

Daca intru intr-o curba la 90 de grd.aprox...pana la 80 km/h nu se simte nimik,daca intru cu 90 km/h simt cum pleaca deodata de spate ....parca isi ia zboru...

Cand am adus-o din Olanda anul trecut in iunie avea jante pe 16" ...i-am facut testul la Volvo si avea 75 %fata si 50 % spatele

Acu vreo 2 luni la test a iesit 60%fata si 60 % spatele dar cu jante pe 15" numai ca nu am facut testul la Volvo am facut la un service ok,adica cel mai bun din oras deoarece in Neamt nu este reprezentanta Volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica o curba din asta, o iei tu cu 80 km/h?

post-259-0-94905100-1401386860_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeei totusi sa nu exageram.....asta e in scurt .....o curba mai lunga la 110 gr mna sa zik mai exact ...nu am pus echeru pe asfalt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate el o ia drept sau dea dreptul ..., lasand gluma eu zic sa verifici pivotii, e posibil sa ai o surpriza si ncepe cu cel din dreapta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pivotii i-am schimbat acum 2 luni ...si am pus Lemforder....

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasa presiunea in roti la 2.2 bar , ridica masina cu cricul si verifica capetele de bara , apoi verifica telescoapele apasandute cu mana pe fiecare colt al masinii (induci balans sus -jos si vezi daca ai vreun telescop mai slab ) daca nu ai probleme cu capetele de bara iesi cu masina la o tura vezi cum reactioneaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc si varianta asta......testul manual de amortizoare l-am facut si eu.....constanta elastica pare la fel.....la toate...acum..nu stiu....am fost la toate service-urile pe aici....si is absenti total de situatie...adevarul este ca nici nu prea au lucrat pe volvo......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capetele de bara se verifica cu masina pe roti nu pe cric (e nevoie de doua persoane), jocul la rulmenti se verifica cu masina pe cric. Nu cred sa-ti fuga directia de la rulmenti, te anuntau ei cu un "huruit" destul de puternic.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now