Matrixxx

service sau oameni priceputi in ale A/C-ului

26 posts in this topic

Stie cineva un service cu oameni priceputi in ale A/C-ului prin bucuresti ?...Am facut rost de compresor(de la xxdanielle) si trebuie sa-l pun. Am fost la gesservice-aia de pe linga Unirii-str.vulturilor...sint dezamagit,mai ales ca citisem multe laude la adresa lor.

Am dat mail-primit raspuns sa vin la orice ora cind vreau(semnat de seful de-acolo). Ajung acolo-incepe povestea: ca au 2 masini pe rampa si trebuie sa astept...Ok (ca in romania) zic, uite ce vreau sa faceti: demontat compresor vechi, montat compresorul adus de mine, verificat cu lampa UV pierderi-presiune freon, incarcat freon. La care un nene de-acolo-specialistul lor, zice: domnule, masina asta e facuta pentru clima nordica, eu nu pot garanta nimic pentru lucrare ( ? ! ) ...poate nu face fata instalatia la caldurile noastre, poate ar trebui sa o las asa cum e, ca daca nu a fost folosit compresorul mai mult timp s-au dus garniturile si o`ringurile, etc.  Zic: pai, nu are decit 5 luni de cind nu merge, mai intai  puneti compresorul, verificati instalatia si apoi veniti cu un verdict mai aproape de adevar-cred eu - de unde stiti dinainte ce nu o sa mearga ?!...

Zice:ok, facem si asa, dar sa nu aveti pretentii daca nu o sa mearga. (Omul asta o tinea inainte si buna ca nu o sa mearga, ca m-a stresat definitiv!!!).  Si apoi vine pretul operatiunii (demontat-montat compresor,verificare presiune si incarcare freon) - pe care nu il mai spun, ca va ia nervii ... :violent1:

Deci , daca aveti sugestii...hit me !  ;)  O sa-l sun intre timp si pe dumyg - care are un service la el acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vad ca e groasa problema asta, nici un raspuns pina acum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult Matrixx pentru ajutor vineri...deci ti-ai facut o parere ce priceputi erau si aia care mi-au completat mie freonul,pur si simplu nu vroiau sa ma creada ca e o singura mufa....ca sa nu mai zic ca m-au taxat cu 220 RON pentru 0,750 kg freon....ca la Romanica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca te-am putut ajuta. Da, cam ciudat aia de la service - de nu stiau nici atita lucru...Oricum, am fost foarte categoric cu ei, probabil ca nu au mai comentat nimic si au facut treaba asa cum trebuie. Bine ca ai rezolvat-poate ne vedem in curind sa-mi povestesti, sa mai stam un pic impreuna,.ca mi-a facut mare placere.

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă am un loc sâmbătă poate î-ti pun eu compresorul ăla si freon in instalatie.

Sună-mă sâmbătă dimineaÅ£ă dacă vrei ,să văd cum putem face o gaură.

Sau dacă nu mai bine săptămâna viitoare , că nu arde :D poate se mai duce noroiul de pe stradă că m-au înnebunit ăÅŸtia cu săpăturile astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, multzam fain, omule ! O sa te sun, ca inca nu arde - vorba ta  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata ca inca nu am reusit sa-mi repar A/C-ul...pe dummyg nu l-am mai sunat ca e foarte ocupat, la service-ul ala din strada vulturilor nu am ajuns datorita preturilor...iar in masina nu se mai poate sta dupa ce a fost parcata la soare.

Inca mai sper sa gasesc o cale sa-l fac...mama masii de treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice instalatie de aer conditionat merge indiferent de clima !! De schimbat un compresor e o bagatela. In general acesta se defecteaza  daca nu are ulei suficient. Nu stiu exact cat ulei intra intr-un compresor de Volvo dar parca in jur de 100 ml. Matrixxx , daca ai fi fost in IASI se rezolva urgent. In plus compresorul nu se RECONDITIONEAZA ,cel putin componentele din interior. Pe compresorul tau (ala cumparat recent) trebuie sa ai un surub( cheie de 17 parca) pe care daca il desfaci si intorci compresorul ar trebui sa curga ulei. Indicat ar fi sa-l golesti complet si apoi doar dupa ce il montezi pe masina sa-i pui ulei (special  ,are un cod care e scris pe o eticheta de pe compresor). Daca nu curge nimic ar putea fi suspect,dar nu neaparat caci o mare parte din ulei se duce in instalatie. Numai cu proba pe masina se poate verifica. Ar trebuie sa-l poti schimba singur. Am vazut treaba cu bordul la un coleg de-al nostu si tind sa cred ca te pricepi cat de cat. Problema e de spatiu ,ar trebui date jos radiatorul si intercoolerul ca sa ai acces la compresor si apoi cele 4 suruburi si conductele de tur si retur .........si gata. A , cureaua de accesorii.

Procedeaza in felul urmator:

1. Verifica noul compresor  , sa se invarta usor fara sa agate.Are o usoara tendinta de blocare dar e normal datorita mecanismului interior care creeaza presiune.

Verifica daca are ulei .Nu e obligatoriu daca a stat demontat mai multa vreme.Oricum o sa-i puna "meseriasul" cu freonul.

  Verifica ambreiajul electromagnetic , alimentand direct de la 12V (ai o singura mufa care vine de la compresor  ,galbena sau alba parca). E bun doar daca cupleaza.

Demonteaza-l pe cel vechi ( o chestie murdara si care necesita multa grija si demotarea multor piese de pe langa el).

Monteaza-l pe cel nou (iar o chestie migaloasa).

Prezinta-te la un frigotehnist sa-ti faca restul ( ulei in compresor , verificat vid in instalatie ,incarcat cu freon ~800 gr  ,si proba in masina ).

Sper ca te-am ajutat cu ceva.

BAFTA!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc Marian pentru sfaturi. Da, daca as avea unde, m-as baga sa-l schimb(ca iese pe dedesubt), nu trebuie demontat radiatorul si intercoolerul-insa trebuie ceva indeminare ca e locul foarte stramt. Insa nu am nici o rampa disponibila mai mult timp. Am vrut sa ma duc la o firma (din Buc) care se lauda cu service-ul AC-ului ORICARUI autoturism, insa mi-au cerut o suma mare-dupa cum vezi primul meu post pe aceasta tema...si nici nu mi-au inspirat incredere dupa primele dialoguri, pareau depasiti de problema  ??? (demontat compresor vechi, montat altul, pusa curea noua si verificat-incarcat freon). Mai incerc saptamina viitoare...sa gasesc o solutie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Matrix, ia o bere si niste floricele si citeste despre ce am patit eu la Gesservice.

Sun pe la 10.oo si le spun ca tb schimbat rulmentul de la compresor, imi spune un nene ca tb sa vin la ei pt o constatare. Bun, zice eu, ma duc acolo, ajung pe la 11, stau vreo 20 minute, bag masina in curte sa faca asa zisa constatare, dupa 10 secunde isi da seama si nenea ca tb schimbat rulmentul .

Intru inauntru, iar o tanti imi face pretul, un total de 435 RON. Zic ok, cind tb sa vin, tanti zice ca are un loc la 12, ca sa razgandit cineva si la 16.30 este gata. Zis si facut, las masina si plec pe jos.

Pe la ora 2.30 ma suna si imi spune ca nu mai costa 85 RON demontatul ca e greu si tb scos pe sus, acum costa 140 RON manopera, zic ok si cat dureaza, tanti zice ca la 16.30 este gata .

Ma suna tanti la 16.30 ca e gata masina, ii spun ca ajung pe la 17.oo ca e traficul blocat.

Ajung acolo pe la 17.10 si constat cu uimire ca masina mea este cu capota ridicata, un pusti cordit statea tolanit de spoilerul fata, care am constatat ulterior ca fusese desfacut pt ca :" Domle da mata stii ca masina a fost troznita in fata" ....zise pustiul cordit care se freca de zor de spoiler. Ma duc la tanti suparat si ea ma ia pe sus: Domle da matale nu stii ca AC ul nu se lasa pornit cind opresti motorul???? Am ramas paf si i-am explicat ca masina are climatronic si porneste automat dupa ce porneste motorul, ea ma ia si mai tare si imi spune: PAI DE ASTA SA STRICAT DOMLE RULMENUTUL ....am ramas PAF .

Ma duc la masina si observ tot ce aveam prin porbagaj ravasit, il intreb pe pusti cit mai dureaza si zice ca videaza instalatia si ca Volvo e un kakat de masina ca are mufele de tur/retur prost montate .

Il las in pace si astept ca prostu pana la 18.oo

Pe la 18.10 ma cheama si imi spune sa dau drumu la motor, intind mana pe geam si dau la cheie, motorul incepe sa se tureze haotic, dupa care revine la relanti si trepideaza si tot asa . Zic in mintea mea : CE MI-AU FACUT DOBITOCII ASTIA LA MASINA????? Dau drumu la AC moment in care moare motorul . Ma sui in masina si mai dau drumu la motor, pustiul si inca unu tipau la mine sa dau drumu la motor, dau drumu si accelerez, se tureaza haotic si apare eroare motor, reduc puterea motorului( tradus din germana) . Opresc motorul si le zic la astia ca am eroare pe motor, astia dau din umeri, apare altu si imi spune ca asa au patit si ei, eu le zic ca este un senzor desfacut si cind au pus bateria a aparut eroarea, faza la care tanti iese afara si tipa la mine ca ei nu au umblat la baterie.

Faza la care ii explica ca sa umblat in portbagaj deci clar s-a umblat la baterie, moment in care apare altu si zice ca e inacceptabil ce zic pt ca angajatii sunt vechi si ei nu fura.

Raman blocat si ii intreb ce legatura are una cu alta eu am spus doar ca s-a umblat la baterie pt ca era umblat in portbagaj, apare altu si confirma ca s-a umblat la baterie si a fost scoasa borna.

Ii explic la prost ca daca se umbla la baterie si se scoate un senzor dupa care se pune iar bateria si se incearca pornirea motorului apare eroare.

Deja nu ma mai intelegeam cu astia, si ma apuc sa ansamblez traversa de sus dintre faruri care era cracanata ca nu le intrau la astia furtunele pt AC. Montez un furtun vacumatic (care ducea la senzorul de presiune admisie) si alt baiat strangea suruburile.

Eu deja eram alb la fata si plin de nervi si apare altu ca el tb sa scoata SLKul din garaj, il invit sa o scoata el pt ca masina nu mai merge. In toata nebunia aceia, imi vine ideea sa intreb cine a bagat masina in curte, faza la care unu (un sef ceva) zice ca el a bagat-o, il intreb daca mergea iar el raspunde ca mergea OK .

Zic bine, daca mergea OK de ce nu mai merge acum, el imi spune ca nu e de la ei pt ca ei nu au umblat la nici un senzor si ca-mi da cheile la toate masinile din curte (SLK, CLS, S8 ) si sa le scot borna sa vad daca apare eroare, ii zic : daca scot borna si scot un senzor si bag borna apare eroare ? El zice ca aduce testerul da sa scot masina din curte.

Ma sui, pornesc motorul si scot masina, sa fac loc la un DoDGE RAM 3500 evident pt ca baietii fac numai scule de masini nu kakat de Volvo . Cam asa vorbeau de masina mea.

Cum stateam eu ca prostu in fata marelui service GESSERVICE, constat cu stupoare ca mi-e frig, ma uit la bord, 700rpm, WHAT THE FACK zic, o turez mergea beton, liniste in masina nu mai huruia rulmentul treaba bine facuta.

Stau ca prostu si ma plimbam prin meniul de erori, si vad eroare pe motor desi motorul mergea ok, imi dau seama ca era de la acel vacum .

Apare nenea cu KTS 200 de la Bosch si ma intreaba daca merge masina, ii zic ca merge dar am eroare in bord. Leaga el KTSul si incepe sa ma intrebe date despre masina, ii spun model tip motor faza la care imi zice sa-i dau talonul ca-i tb seria, ii spun ca e la colega lui si tot pe mine ma trimite sa-l iau, ajung la tanti aia si ma intreaba daca merge masina, ii zic ca da, ii dau banii 500RON si plec cu talonul, ii dau datele omului diagnoza, care habar nu avea sa butoneze KTSul, ii zic ce sa butoneze el se uita iritat la mine si ii arat ca e senzorul de presiune admisie.

Se intoarce nervos si incepe sa urle dupa "pustiul cordit" care desfacuse dar nu pusese la loc, pt ca la aceasta firma unu demonteaza si altul monteaza.

Dupa ce reseteaza eroare ii zic, EI CUM ESTE, A CUI ERA VINA???? La care el spune PAI NU AM ZIS DOMLE CA E VINA DVS.

VREAU SA SPUN CA NICI MACAR SCUZE NU SI-AU CERUT .

In materie de AC sunt ok oamenii DAR sunt plini de harfe de Chitila si sunt 0 la relatia cu publicul .

Parerea mea sincera, mergeti la un meserias adevarat, ala sa dea compresorul jos dupa care mergeti la GESSERVICE .

O FIRMA DE FITZE MAXIME .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Bogdane. Da, cam nashpa ce ai patit, de-aia nu am curaj sa las bijuteria mea(care merge super ok, fara nici o eroare sau problema) in service-uri si sa plec. Eu TREBUIE sa stau acolo, ca altfel nu mai dorm bine !

Aceeasi impresie mi-au facut si mie, de cind am venit cu masina pina acolo aruncau priviri cam scarboase spre masina, ca de ! nu aveam vreun bemveu sau mai stiu eu ce marca manelista de masina ! Iar faza cind m-au chemat pina acolo sa-mi explice ca masina e facuta pentru clima nordica(nu puteau sa-mi spuna asta la telefon ??) si ca nu-mi garanteaza NIMIC m-a facut sa plec definitiv de acolo cu acceasi impresie pe care o am despre TOATE service-urile mai cu pretentii...Inca nu am intalnit un loc de-asta in care realmente sa ma simt bine iar masinutza in siguranta...

Acolo sa te duci doar pentru verificare-incarcare freon cred, ca altceva...iti trebuie noroc sa nu umble aia pe undeva-chiar daca habar nu au ce fac ei tot umbla ! Mama lor...Mai bine ma chinui eu mai mult, il demontez si-l montez eu cu mina mea decit sa-i vad pe-aia cum injura si trag de fire,mufe,senzori,etc. Ce tara...ce oras frumos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linga piata ferentari

e

un service de frigidere si reparati ac pt masini dute pina acolo si intreaba de Marian e foarte priceput

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixx  Am o rampa si sta goala..te asteapta sa o incalzesti cu rotile bijuteriei tale daca te hotaresti.... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am fost ieri la un service .. ma rog ca sa-mi umplu instalatia cu freon , la tine e ceva mai mult de munca :P dar aveau acolo si elevatoare si tot ce le trebuie . Pe mine ma costat 150 de lei umplerea cu freon + ulei fata de 190 200 in alte parti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrix eu nu aveam cum sa merg in alta parte pt ca astia sunt singurii care schimba rulmentul de la ambreiajul AC. Ca profesionisti de AC sunt ok, au facut treaba buna DAR nu au experienta in a monta/demonta.

Am uitat sa spun, am gasit aripa zgariata si plina de vaselina, vorba ta, ce tara, ce oras ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

" vorba ta, ce tara, ce oras " Si la Deva e identic...Dupa ce o duc la service (pentru bucse...etc) toata e zgariata....+urmele de chei aruncate pe aripile de sub capota  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai mi-am stricat ziua...Am fost la un service specializat in probleme A/C. Mecanicul s-a bagat sub masina, s-a rotit pe linga ea, a demontat scutul si dupa 5 minute vine concluzia zdrobitoare: Domnule (bine ca mi-a spus domnule-nota mea), E PREA COMPLICAT  ??? Nu ma bag.....  Cool, nu ? Am mai luat si cu mine citeva pagini -despre cum se da jos si alte proceduri - printate de pe Vadis si forumuri externe, mama masii de treaba.

Probabil ca aia cu Maybach-uri ii trimit la Baneasa, la service-ul aeronavelor, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixx...daca ai timp azi,da-mi un semn,poate mergem la mine sa o sui pe rampa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorba lui Dragos, Maybach-ul se repara cu ranga, dar nu in baneasa ci in pipera  ;D

@Matrixxx vezi ca la mine au scos compresorul pe sus, pe jos nu a mers, trebuie sa dai alternatorul si pompa de servo afara dupa care iese si compresorul. Este foarte greu de dat jos dar se poate da jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor din pura experienta personala stiu ca instalatiile de ac sunt cele mai complicate, am avut caz in care s-a schimbat tot si instalatia nu functiona in parametrii... va sfatuiesc sa va documentati fffff bine inainte de a lasa -o pe mana ageamiilor de la noi....!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda.. i-am laudat pe cei de langa Lira degeaba , a pierdut tot freonul in 2 zile , asa ca am decis s-o duc la o cunsotinta , la care am mai reparat un A/C . A pus testerul pe ea si a gasit imediat scurgerea , era reciver/drierul spart . Chinu naibii ca sa-l scoata

BTW , daca te intereseaza nr lui este 0722.359.734 sau 0745.659.599 - Tony Leorda , preturile sunt cat de cat ok , daca e sa fie si vre o teava sparta , are si sudura in argon :P

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

- bogdan, la mine iese pe jos, trebuie sa scoti receiverul/dryer-ul si pe-acolo iese.

"You can remove the compressor from under the car.

Once you remove the dryer the compressor will just slide out of that hole.

All of the screws can be loosened from under the car. Just a little hard but can be done.

I always pull the inner fender liner from close to the body by the crank pulley to gain access to the front screws by the engine. Once the inner liner is pulled back you can use a swivel and socket to loosen the screws.(asta cu inner fender liner nu am inteles-o , probabil ca e conducta care trebuie putin trasa ca sa poti sa dusurubezi)

You need to keep the dryer capped when you open the systen or it needs to be replaced.

If you remove the dryer from under the front the compressor will slide out the hole the dryer was in.

-Vadim, o sa-l sun maine pe individul recomandat de tine...sa vedem ce se mai intampla, cum se continua Miorita - varianta cu A/C  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit, epopeea ia sfarsit:astazi,dupa 4 ore de stat in service (Pantelimon, e un service vizavi de fabrica de bere Tuborg, trimis de un prieten care-l stia pe directorul de acolo) am avut bucuria sa rezolv problema A/C-ului. Au fost citeva mici probleme(cureaua luata de mine a fost prea mica-a fost comandata alta, le-a trebuit o cheie patrata de 19-pentru intinzator pentru care s-au dus sa o cumpere de undeva...) insa oamenii s-au comportat foarte bine, rabdatori-a fost un chin scoaterea receiver-ului/dryer-ului si a compresorului care a iesit pe acolo...Sint multumit de lucrare, care a constat in:

-demontat compresor vechi

-montare compresor adus de mine

-montare curea auxiliara

-schimbare discuri frana cu altele noi Textar

-schimbare placute frana cu altele noi Textar

-schimbare furtune racorduri frana

-verificat si incarcat freon

Pret total, inclusiv manopera si TVA : 720 RON + 40 RON spaga data la cei 2 mecanici, pentru ca au meritat.

A fost interesant ca toti din service s-au strans ca la circ in jurul T5-ului pe care-l laudau (ah, ce bine m-am simtit) cum de toarce asa bine un motor de 12 ani  :D

M-am plimbat vreo ora dupa ce am iesit din service, cu mintea la iernile suedeze in timp ce-mi batea in fata viscolul AC-ului  :D :D :D

Pot sa spun ca mi-am facut cadou de ziua mea aceasta reparatie, nu ?  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh , LA MULTI ANI  :occasion13:

La mine s-au chinuit cam 2 ore sa scoata reciver/drier-ul , maine sper sa ajunga cel nou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now