Constantin Curchi

volvo v50 1.6 d intrebari

10 posts in this topic

Salutare, sunt nou pe forum si nou proprietar al unui volvo v50 1.6d edrive 2010 si as dori sa centralizez aici cateva raspunsuri la cateva intrebari ce ma macina. Nu stiu daca s-au mai discutat aceste aspecte.

1. De multe ori, dupa ce merg prin oras cu masina, porneste un ventilator (cred ca e cel de racire al motorului) iar dupa ce opresc motorul acel ventilator ramane cuplat si mai functioneaza ceva timp (pentru a raci motorul?!?). Eu sunt fost proprietar de opel astra 1.7 cdti si treaba asta cu ventilatorul se intampla foarte rar, vara cand era foarte foarte cald si acel ventilator pornea pt a raci motorul. Erau cazuri foarte rare. La volvo-ul meu ventilatorul porneste de ficare data. E normal?

2. Dupa ce opresc motorul masinii, usile din spate si portbagajul raman incuiate si trebuie sa mai apas odata pe cheie ca sa le deshid, cum fac sa se deblocheze automat toate usile? Nu m-am lamurit in meniul de pe consola centrala in acest sens.

3.Se poate integra ecranul navigatiei cu o camera pentru parcare? Daca da, cum exact trebuie sa procedez, la cine sa ma duc?

4. Recomandati-mi un loc bun si ieftin (specializat volvo) daca se poate unde se poate face revizia masinii si schimba toate filtrele si uleiul.

Multumesc

Edited by Constantin Curchi
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit, să ai noroc de maşină.

1. Eu zic că e normal, atât timp cât acul care indică temperatura motorului nu trece de jumătate;

2. Nu e "valet lock"-ul, cumva?

3. Vezi aici: http://www.volvotech...Video&filter=32

4. Nu ştiu dacă există aşa ceva (bun şi ieftin). ;D

multumesc de raspuns, da acul nu trece niciodata de jumatate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In meniu ar trebuie sa fie la "Car settings" inchidere in 2 pasi sau ceva de genul.

Sa nu ai cumva incuiat torpedo-ul cu cheia metalica din telecomanda.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, mersi, o sa verific meniul. Torpedoul sigur nu e incuiat.

Mai am o intrebare, in torpedou exista un lacas similar cu cel de pe consola centrala pentru cd. Este cd-ul de navigatie sau este pt dvd player ? Daca este pentru cd-ul de navigatie inseamna ca tot sistemul de navigatie e stocat acolo si ca sa fac update la harta ar trebui doar sa fac rost de un cd cu hartile noi? Sau e mai complicat? Scuze daca e intrebarea stupida dar sunt novice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bine ai venit!

Da, este dispozitivul pe care instalezi hartile, acolo introduci DVD-urile cu harti si faci update.

In meniu este optiunea de descuiere e usii soferului si apoi a celor din spate, la seciunea setari masina. In ce limba ai meniul?

Partea a doua acum: motorul asta nu prea e de mers cu el in oras. Daca iti porneste ventilatorul e posibil sa ti se incalzeasca motorul mai tare daca intra filtrul de particule in regenerare. Iesi cu ea din cand in cand la un drum mai lung si incearca sa schimbi vitezele macar la 2400-2500 rpm. Poate ai si vreo problema cu termostatul, poti investiga problema la cineva care se pricepe.

Citeste pe forum, sunt o gramada de informatii folositoare si oameni dispusi sa ajute :) Mai ales ca esti in Bucuresti, poti lua legatura cu colegii de pe forum pentru o diagnoza, schimburi si alte cele.

Spor la treaba si sa te bucuri de masina pentru cat mai multi kilometrii! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri.

Treaba a evoluat, mi s-a aprins beculetul check engine si masina nu are putere si nu trece de 3000 de ture. M-am dus la service si mi-au gasit furtunul de aer fisurat. Am facut comanda de furtun si trebuie sa astept pana vine. Baietii de la service mi-au bandajat furtunul meu cu o banda ca sa pot circula usor cu masina pana cine furtunul meu.

Au bagat testerul pe masina si au facut ca beculetul cu check engine sa dispara. Au mentionat ceva de filtru de particule nu si-a facut regenerarea. Ok am plecat de la service, masina nu are putere si nu trece de 3000 si beculetul s-a aprins din nou desi banda de pe furtun nu a cedat si acopera momentan fisura 100%.

Am sunat la ei si mi-au zis ca trebuie sa imi faca o regenerare manuala a filtrului pt ca am circulat mult cu furtunul spart.

Intrebarea mea: e ok ce mi-au zis? Filtrul nu ar fi trebui singur sa-si dea seama ca furtunul nu mai e fisurat si sa-si faca regenerarea singur? Mentionez ca am facut ieri un drum inafara localitatii tocmai ca sa stimulez regenerarea filtrului. Desi nu stiu daca pot am facut bine. Astept un raspuns. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

1. Eu zic că e normal, atât timp cât acul care indică temperatura motorului nu trece de jumătate;

...

Heim, ieri mi-a intrat papusa in regenerare chiar cand am ajuns acasa si acul la temperatura lichidului de racire era la normal, la jumatate, si totusi ventilatorul mergea. Asa mi-am dat seama ca ceva nu e ok si am scos-o la drum, dupa 2km a inceput sa faca regenerare, a crescut instantul la 8 cu pilotul automat, treapta a 3-a 60kmph (a trebuit sa merg prin localitati) si 2200 rpm. Cand am iesit afara am calcat-o pana la 2600-3000rpm si dupa aprox 8-10km a terminat regenerarea si instantul a ajuns la 3.5-4.3 :smile:

Deci treaba cu ventilatorul e de la regenerare, zic eu...

Pentru Constantin...fa o diagnoza in mers sa vezi incarcarea pe filtrul de particule...e posibil sa fi ajuns la sfarsitul vietii (e o consumabila scumpa, dar e consumabila...din pacate...). Poti trage un pic de el pana aduni bani pentru DPF OFF sau unul nou, dar nu mult ca omori turbina...nu prea merita sa tragi mata de coada cu asta...dpf off sau altul nou (si cica s-au mai ieftinit astea noi...nu stiu pret)

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa vad daca treaba asta cu regenerarea manuala la service da roade. Poate ii trebuie doar un "bump" ca sa se regenereze. Pana atunci mai astept si alte pareri, poate sunt useri care au fost pusi in exact aceasi situatie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersul afumat din cauza unui furtun din circuitul turbo ,nu face decit sa iti afume si clapeta incarca egr-ul si bineinteles DPF-ul.Pune furtun nou ,verifica tot pe circuit turbo si parametrii optimi in regim dinamic si paralel procentul cenusa in DPF si apoi vei stii cum sta treaba.Nu merge cu sferturi si jumatati si invata mersul pe jos citeva zile pina iti vine piesa. :smile:

Este presiune mare (peste 2 atm )pe furtun turbo si nu este cuser sa ti-l bandajeze ca pe o simpla zgirietura la un deget.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat: dupa inlocuirea furtunului de aer care era fisurat s-a facut o regenerare manuala a filtrului de particule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now