Sergio001

Probleme Volanta / Dual Mass Flywheel

42 posts in this topic

Buna ziua, tuturor.

Am un Volvo V50, (M/Mw76/V50), 1.6d, 80KW, an 2006, motor D4164T.

Saptamina trecuta, in mers, a inceput sa se auda de undeva de sub motor, un ,,fisiit'' puternic ce se intensifica in functie de acceleratie (cind masina intra in sarcina), ca un ,,feon/uscator de par'', dupa care motorul pierdea brusc putere, se ineca si in final sa aprins in bord becul de avarie motor.

Luni am ajuns cu masina la Volvo, au bagat-o pe tester si mi-au spus ca trebuie schimbata Volanta / Dual Mass Flywheel si ca sint niste senzori care citesc rotatiile Volantei si de aceea motorul are vibratii / tremurat, postcombustie si nu are turatiile relatiului constante.

Motorul avea de mult vibratii / tremurat, postcombustie si variatii foarte mici de turatie la relantiu si tot incercam sa gasesc problema, dar acest ,,fisiit'' a aparut brusc, in timpul mersului.

Posibil sa fie altceva ? Doar acei senzori ? Pe unde sint montati ?

Sa mai intimplat cuiva o problema asemanatoare ?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia verifica matale furtunul care iese din intercooler in partea stanga (cu privesti masina din fata) si vezi daca nu ai fisuri in el, in zona unde face un cot, deasupra alternatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Midnight Caller.

La asta m-am gindit si eu prima data, l-am verificat si e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta nu da fasait, ci bataie la relanti si la oprirea motorului, bataie care se diminueaza sau inceteaza odata cu apasarea ambreiajului.

Eu zic sa mai sapi...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei, Volanta de tipul asta ,,Dual Mass Flywheel'', cam dupa citi km pica sau cam la citi km e recomandat sa fie schimbata ?

Asta cu ,,bataie la relanti si la oprirea motorului,, am vazut si eu pe mai multe filmulete postate pe Youtube si intradevar, la mine nu face asa cam cum am vazut ca face la altii. De aceea ma gindesc daca cei de la Volvo au dreptate sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general vorbind,kitul de ambreiaj ar trebui sa tina cam 200.000 + / - .Dar este relevanta treaba,depinzand de modul de utilizare sau de noroc...E ca si cum ai intreba cat traieste un om :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.... eu am cam 230.000 km.

Revin cu amanunte... ,,fisiitul'' se aude numai in acceleratie in mers, ,,cind e motorul in sarcina'' si nu cind accelerez stind pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar pierzi presiune pe undeva in acest caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca pierde presiune, ma gindesc ca ar trebui sa se auda si in acceleratie pe loc, nu numai cind motorul este in sarcina...

Se poate sa cada de odata discul de ambreaj atit de rau sau rulmentul de presiune ... si sa fi afectat volanta si de acolo sa se auda fisiitul ? da nu dadea semne ca ar patina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauta bine la furtunul de la intercoolerul ala

te iei dupa urmele de mizerie ... ca indienii la vanatoare

vezi ca am avut eu aceeasi problema sapt trecuta si am bagat niste poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa ambreiajul momentan si porneste la vanatoare de furtune admisie :D Eu am schimbat vreo 2 sau 3 furtune(diferite) pana acum la acest motor...

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasati-l bre, ca lui ii fasaie volanta. Trei persoane ii zic de furtune, el o tine cu transmisia.

Mergi la primus sa-ti schimbe volanta cel mai bine.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ticule, la mine facea masina zici ca era avion, doar in sarcina. am verificat tot cea ce tine de admisie [asta include ca te uiti sau duci intercoolerul la verificat, ti-l baga sub apa si daca bulboacaopjadklasdnas atunci il schimbi sau-l duci la sudat] si in final ghici problema...TURBINA. asa ca, rogu-te frumos, daca o tii tu tot pe a ta, uite aici 4 utilizatori de pe volvo club iti spun ca ii ADMISIA atunci dragu tati, ori desfaci bucata cu bucata si ti-o faci tu sau du masina sa-ti verifice careva ce are.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D si pregateste-te sa iti golesti buzunarele...de tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, multumesc mult pentru sfaturi.

Tinind cont de sugestiile dumneavoastra, am facut o programare la Volvo pentru luni dimineata sa fie verificat mai intii tot sistemul de admisie si voi reveni dupa aceea cu amanunte.

O seara frumoasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mult succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"am facut o programare la Volvo pentru luni dimineata sa fie verificat mai intii tot sistemul de admisie"

Nu e o sarcina...prea grea pentru reprezentanta aia ? :evil6:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot ai turbina la vedere , uitate daca nu are joc axul . apoi uitate si la intercooler sa vezi daca nu este murdarit (scuipa ulei prin fisuri)

sa nu platesti la reprezentanta de-ampixu

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ii un lucru banal de verificat..ma rog, faci ce vrei

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:help: nu se gaseste unul de pe forum care sa ii verifice omului macar vizual furtunele pro bono?

sau sa vina la o intrunire VOLVO...

serios .. da banii aiurea :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sergio...Acum am vazut ca esti din CT...Daca nu ai rezolvat inca nimic...Da-mi un telefon macar pentru o analiza vizuala ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor.

In primul rind as dori sa multumesc pentru sfaturi si sa precizez ca ati avut dreptate.

Am fost la Volvo, au bagat sub presiune fum colorat pe sistenul de admisie si s-au descoperit 2 fisuri mici la 2 furtune, cel care vine de la filtru de aer si la cel care intra in intercooler de la turbo.

Acel fisiit a disparut intradevar dar problema cu nefunctionarea corecta a motorului tot a ramas.

Am sa enumar problemele:

- tremura la relantiu

- oprire cu trepidatie puternica - când iau contactul continuă să se rotească inca 2-3 ture (înainte se oprea imediat, fara nici macar 1 rotatie in plus)

- zgomotul motorului este acum foarte tare

- de multe ori la plecarea de pe loc în treapta 1, consumul instant arata 99,9 L/km

- foarte des când conduc cu viteză constantă în oraș sau cu Cruise Control pe autostrada, motorul pierde brusc putere și apoi, tot brusc începe din nou sa traga iar consumul instant pe bord arată 60.0-80.0 L/km (cu o reacție violentă, similară cu un motor care il pornesti in a 2a cind impingi o masina fara baterie)

- in accelerare pare că motorul ,,se luptă - se chinuie'' să funcționeze

Pe testerul de la Volvo arata ca totul e ok.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta de acceleratie? Poate filtrul de particule? Turbina?

Mergi la un mecanic care se pricepe la HDI-urile astea (pejo, citroen, mazda...) si poate te lumineaza mai bine decat baietii cu tarif mare pe ora de stat de la Volvo...

Cei de la reprezentante, din experienta mea, m-au dezamagit, asa ca sa nu iti pui 100% increderea in ce spun ei...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now