Crocodylul

Volvo V50 nou achizitionat - Probleme generale

47 posts in this topic

Salutare tuturor,

Sunt proaspat posesor de V50, 1560cmc, 115cp, D2, 81000km an fabricatie 2011 conform cu CIV si 10.2010 cf Talon. (dar acest lucru este mai putin important ca este sau nu 2011.)

Sincer va spun ca nu ma pricep foarte bine la masini, insa vreau sa va rog sa-mi dati cateva sfaturi sau sa va dati cu parerea asupra a cateva aspecte semnalate in mers la masina, astfel:

Dupa cumparare am considerat ca este musai necesar sa-i fac o revizie de inlocuire filtre si ulei si sa-i fac o mica inspectie a masinii:

1. Cei de la Service mi-au atras atentia ca am avut luchidul de racire ridicat si mi-au facut ei o "aerisire" dupa care luchidul sta mult sub nivelul minim undeva la limita inferioara a vasului de expansiune. Insa nu am nimic aprins pe bord, indicatorul de temperatura motor este la jumatate asa cum sta si la alte masini. La rece daca deschid capacul rezervorului, lichidul se ridica pana sus in gura rezervorului fara sa dea pe afara din el. Dupa ce fac iarasi cativa km cu masina lichidul se trage inapoi la nivelul specificat mai sus. Practic nu am cum sa fac completare de lichid de racire daca este cazul.

Va rog sa-mi sppuneti daca este normal sa fie asa si daca nu este normal ce ar trebui sa fac.

Am mai discutat si cu un prieten foarte bun care este CQ la un service si mi-a spus ca nu am probleme cu garnitura de chiulasa si sa nu-mi fac griji de acest lucru. Insa nici nu mai am bani sa-i fac o inspectare mai buna in acest sens, asa ca sunt nevoit sa mai astept vreo 2 luni timp in care intentionez sa rulez masina si vreau sa stiu daca pot face acest lucru in siguranta.

2. In mers numai la decelerare se aude o bataie cu frecventa data de viteza de rulare a masinii. Precizez ca bucsile pe partea dreapta trebuiesc inlocuite. Daca ati mai intalnit acest lucru sa-mi spuneti o parere de la ce ar putea fi.

3. Cateodata nu-mi indica temperatura corecta pe bord. Chiar daca afara sunt 20 grd. mie-mi arata 5 grd de exemplu. Iar dupa repornire motor imi arata temperatura normala. Acest lucru se intampla succesiv odata cu odata. Nu stiu daca este si constant acest lucru. Nu ma deranjeaza insa vreau sa stiu daca se poate remedia in vreun fel.

4. Clapeta de aer conditionat stanga sofer nu se inchide. Chiar daca eu trec pe pozitie inchisa ea nu face nimic. Este mecanic sau electric? Cum se poate remedia?

Astept cu mare interes parerile voastre deoarece imi place mult masina si nu vreau sa-i agravez problememe care deja le are, mai ales ca vine perioada de concedii.

Va multumesc, Cu stima,

Marian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapinesti sanatos.

Banuiesc ca este cumparata din Ro si ca atare masina are aceste probleme intrucit are muult peste ce kmteraj ai afisat in bord.In fond ai cumparat-o si acum trebuie sa remediezi.

--Lichid de racire lucreaza sub presiune si de aceea se intimpla ce zici insa trebuie vazut practic cit de colorat este vasul de expansiune si asa stii cit de tare a fost exploatata.Nu ai ce aerisire sa ii faci .

--Chestii mecanice de verificat la elevator din fata in spate trenul de rulare anterior si posterior

--..contacte imperfecte pe senzor de temperatura exterioara sau este chiar pe duca,insa trebuie vazut

--se calibreaza si apoi se decide ce si cum

ERA bine de intrebat aici ce si cum inainte ,ca sa stii ce cumperi :smile:

Prietenul (tau) la nevoie ( de service) se cunoaste..

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Lichidul se verifica cu motorul rece. Daca este la nivel, inseamna ca este ok. Daca nu este, mai completezi

2. Cum a spus si colegul Saphir, trebuie o verificare amanuntita pe elevator

3. Senzorul de temperatura exterioara, este o problema comuna, ia si citeste

4. Daca nu se inchide gura de ventilatie din rotita, inseamna ca este sarita/rupta tija de actionare. Trebuie scoasa toata gura de ventilatie afara si vazut ce se intampla acolo

Vad ca esti din Bucuresti. Vinerea dupa ora 17:00, noi ne intalnim la Penny in Bucurestii Noi. Poti veni si te ajutam cum putem. Spre ex, gura de ventilatie (daca nu este tija rupta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee , bucsele pana in 100.000km nu e normal sa bata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

... depinde de stilul de exploatare, si bineinteles orasul!

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Cred ca pot sa dovedesc ca are km reali. :) oricum este cumparata asa ca nu mai conteaza. Incerc sa ajung insa nu promit pentru ca lucrez pana la ora 18 si cat este nevoie sa termin treaba. Mi-ar prinde bine o intrevedere cu voi.

P.S. de ce nu va vedeti undeva in zona mai centrala? Este mai usor de ajuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si zero locuri de parcare. Stam pana tarziu la Penny asa ca poti veni linistit

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu la Polivalenta nu mai erau locuri de parcare si a trebuit sa ne mutam in aceasta parcare de supermarket, ca sa incapem. :evil6:

Sa te bucuri de ea cit mai mult. Se rezolva orice problema, ca e doar un fier de care ne folosim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In orice caz, daca nu ajung va spun ca in weekend intentionez sa schimb antigelul si va tin la curent. Cred ca Saphir a avut dreptate. Chiar daca nu sunt cunoscator am impresia ca este destul de diluat lichidul ce-l am eu. Hmmm..

Inspectare i-am facut ca de acolo a rezultat bucsile in urma batailor, insa nu cred ca sunt doar alea, mai cred ca este o bieleta ceva o chestie care tine masa motor sau.. Hmmmm .. Vedem si asta..

Legat de bucsi pe dreapta.. Na.. Cine stie poate omul se ocupa cu drifturile in timpul liber si le executa numai catre stanga.. Cu V50 ca altceva nu avea. :)) cert este ca masina este foarte bine inchegata si se simte la drum acest lucru.

Va multumesc. Chiar mi-au prins bine parerile voastre.

Tinem legatura.

Matrixx multumesc. de ai sti ce mandru sunt de masina meaaaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa trebuie sa fii: mandru si fericit !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum, ca a venut caldura, ne prinde 12:00 noaptea prin parcare la Penny, asa ca poti veni linistit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapinesti sanatos.

Banuiesc ca este cumparata din Ro si ca atare masina are aceste probleme intrucit are muult peste ce kmteraj ai afisat in bord.In fond ai cumparat-o si acum trebuie sa remediezi.

--Lichid de racire lucreaza sub presiune si de aceea se intimpla ce zici insa trebuie vazut practic cit de colorat este vasul de expansiune si asa stii cit de tare a fost exploatata.Nu ai ce aerisire sa ii faci .

--Chestii mecanice de verificat la elevator din fata in spate trenul de rulare anterior si posterior

--..contacte imperfecte pe senzor de temperatura exterioara sau este chiar pe duca,insa trebuie vazut

--se calibreaza si apoi se decide ce si cum

ERA bine de intrebat aici ce si cum inainte ,ca sa stii ce cumperi :smile:

Prietenul (tau) la nevoie ( de service) se cunoaste..

E de Belgia masina si e ciudata rau, dupa 1L apa bagat in instalatie, ajungi la max, dupa 30km iar e la minim, mai pui 1L si ajunge la semn.

Eu banuiesc racitor EGR fisurat, chiulasa nu are nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic...Cumparata din Ro dar bun inteles adusa din Belgia ,Germania ,etc .,intinerita la kmtraj etc .Asta era ideea in comneatriul meu.Nu i-am facut o ipotetica "fisa "sa sperii omul cu ce poate avea o masina adusa in tara spre vinzare si prezentata cum este la inceput de topic :smile: .Sa se bucure de ea pe viitor asta e important..

Si sa inteleg ca daca ai raspuns la obiect a fost pe la tine si nu stii ce sa ii faci sau de unde poate fi sigur problema! :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ziceam bucsele mele oem la 128 k nu bat ! (Au putin joc , dar nu bat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost pe la Bogdan si ne-am "plimbat".

Sper din toata inima sa rezolvam problema.

@Bogdan, iti multumesc mult pentru sprijin si suport moral. Esti o "comoara".

Ca idee nu scoate abur la teava asa cum mi-ai cerut sa urmaresc, in schimb scoate picaturi de apa pe la teava de esapament in primul km de rulare. Acuma nu stiu exact daca se repeta acest fenomen si dupa mai multi km. Mie mi s-a parut a fi uscata. hummm.. :(((

Acuma ca am schimbat capacul de la vasul de expansiune simptomul este altul:

Dupa cativa km imi scade nivelul de lichid de racire si tinde cat mai jos sub nivelul minim(Acumuleaza presiune). A doua zi dupa racire lichidul se ridica peste limita de maxim, probabil ca in timp ce se incalzeste motorul se acumuleaza presiune si apoi prin racirea lui se elibereaza presiunea. Probabil tine si de fenomenul de dilatare si compresare a lichidului. Frica mea este ca la un drum lung acest nou simptom sa nu-mi sparga ceva pe traseu incepand cu vasul de expansiune si alte chstii existente.

Vineri ne vedem la locul prestabilit. Sper sa vin cu "gagica" mea reparata, daca nu va voi face cunostinta cu clio-ul meu din dotare. :smile:

Succes tuturor si va multumesc.

Marian.

P.S. @Cristi nu-mi explic nici eu acest lucru. Dar o voi face ca noua. :)) Promit!

Edited by Crocodylul

Share this post


Link to post
Share on other sites

E oke , daca te ajuta moral , v70 meu are 645k

Sunt sigur ca a ta sta mult mai bine;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind suspecta de km reali.. :) sper si eu sa intre in categoria celor tinere. :)

Iar daca nu este tanara oricum o intineresc eu, ca de mi-am luat belea pe cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul de fabricatie nu ti-l poate strica nimic. :)

Termostatul l-ai scos din ecuatie?

Sent from Nokia 3310i using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cred, ca l-a scos. Electroventilatorul porneste si-si face treaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca imi amintesc bine, pe furtunasele dinspre vasul de expansiune ai niste reductoare care micsoreaza mult diametrul. Incearca intai sa le scoti, stiu pe cineva care a rezolvat asa problema cu datul apei afara din vas.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight, la colegul este ceva mai dubios. Am vazut masina vineri, la intalnire. A venit cu masina si lichidul era pe fundul vasului. Dupa ce a oprit motorul, am desfacut busonul vasului si a inceput sa curga antigel pe retur, pana s-a umplut vasul. Apoi am pus busonul lui Ramon, a mai facut o tura si iar s-a golit vasul, insa dupa ce am desfacut busonul, antigelul nu a mai crescut si a ramas tot pe fundul vasului.

Nu baga antigel in ulei si nici invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta am avut o la Fiat Ducato. A tinut 1 an si 80k km pana a crapat de tot garnitura de chiulasa.

Nu trebuie neaparat sa bage ulei in sistemul de racire sau invers pentru a avea garnitura de chiulasa arsa.

Trebuie monitorizata presiunea sistemului de racire pentru a trage o concluzie.

Daca presiunea este in parametrii, dar totusi apa dispare trebuie verificate foarte bine furtunele, mai ales cele din jurul motorului(inclusiv pompa de apa), deoarece apa scursa pe acolo se va evapora(daca fisura din furtun este mica)

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema care o identific eu pana acum este ca apa dispare pana la o anumita cantitate, sau poate ma insel. Asa mi se pare mie. Am adaugat impreuna cu Bogdan mai mult de 1L de apa. In acest moment apa este in aceiasi pozitie si cantitate ca cea dinainte sa adaug suplimentar.

Nici nu mai stiu ce sa cred. Mi-e frica sa plec cu ea la drum cu 2 copii dupa mine.. :((

Macar de asi sti ce trebuie reparat ca sa repar.

Am facut si in seara asta cativa km si apa a ajuns in pozitia in care o stiti, numai ca acuma cu capacul cel nou apa revine la nivelul peste maxim dupa racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa va spun ultimile stiri legate de problema in cauza:

1. Determinare: Garnitura de chiuloasa giupita, asa ca masina va intra in reparatie;

2. Bataile se datoreaza bucselor si sper sa ramana doar astea;

3. Senzorul de temperatura din habitaclu cred ca este murdar sau necesita inlocuit. vom vedea si acest aspect;

4. Clapeta se AC nu pare sa fie rupta asa ca voi incerca sa o repar.

Le remediez pe rand in ordinea prioritatilor.

Tate problemele intra pe fagasul normal.

Va multumesc tuturor si in special lui "G".

Cu stima!

Marian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am zis din primele 5 minute ca e garnitura de chiulasa man :smile:, desi tot ti s-a spus ca nu e de acolo...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now