Andu Marian

Verificare pompa motorina rezervor S60 sau circuit alimentare

59 posts in this topic

Salut Colegii

Se da un Volvo s60 din 2006 D5 185 cai.

Nu primesc motorina pe tur . Am scos furtunul de tur de sub capota si nu primesc motorina.

Pana azi cand puneam contactul, imi dadea primul jet :80-100 g de motorina ,dar totusi nu pornea.

Azi am masurat mufa de pe pompa din rezervor,imi dadea scurt 11.52 V cand dadea jetul, dar cand dau la automat Voltajul este zero. Asa ca am alimentat pompa cu 2 fire de la baterie pe direct si nu da motorina, ba chiar nu mai da nici macar acel jet . Ce pot face?

Am dat jos firele si am masurat iar mufa cu contactul pus*, si acum are 12 v continuu dar tot nu da motorina. A ramas releul blocat? Ce pot face? Ce ar putea fi ?

Multam

SUNT EGOIST, FAC DOAR CE MI PLACE

IMI PLACE SA AJUT CA MA FACE SA MA SIMT BINE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai pus testerul pe maşină?

Dacă pui firele pe pompa, se aude pompa ca funcționează?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus testerul si nu am coduri de eroare. Cand am pus firele pe ea , nu a dat nimic. Inainte sa pun firele pe ea (12 V ) dadea primul jet. Acum nu mai da deloc si cu fire si fara fire.

De auzit se aude pompa

Edited by Andu Marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem aceeasi problema cu masina unui client (S60 2010). Urmeaza maine sa verificam si CEM-ul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Cat combustibil este in masina/ rezervor?

Ai incercat sa activezi pompa de combustibil din VIDA?

Faptul ca se aude pompa este semn promitator, daca se potriveste incearca sa-i pui pompa de pe S60 celalt sa vezi daca cu acela functioneaza.

Eu am avut un S80 MK II care din cand in cand nu vroia sa porneasca, ii tranteam usa sau portbagajul si pornea, nici un mesaj de eroare sau cod de eroare la diagnoza.

Pana la urma problema a fost cu cablajul care meregea la pompa de combustibil, Unul dintre firele care alimenta pompa de combustibil nu facea contact ca lumea, contactele respective au fost curatate si stranse dupa care pornea tot timpul fara probleme.

Edited by gfieraru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, la astea noi, pompa se amorseaza cand deschizi usa soferului, fara a fi nevoie sa pui contactul.

La 2006 este clasica, adica trebuie pus contactul sa se amorseze pompa

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioane, eu am inchis si deschis usa de 20 de ori si nu a curs niciun fel de motorina pe conducta de tur spre pompa de inalte :smile: Doar cand am pus contactul a curs o singura data, apoi "a murit Dumitru".

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa am inteles de la Bogdan. Dar zicea de o masina 2012. Acum nu ma contrazic, ca nu am studiat problema

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte posibil sa aiba dreptate G, pt. ca e f...* ceva pe traseul de alimentare de joase, deci pana nu repar nu pot confirma.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Cred ca cineva o fi facut o gluma cu chestia asta si a luat-o ca atare ori lucrurile stau un pic altfel altfel .. :smile: Ma indoiesc sa aiba asa conditie ,dependenta de un "clantau".Poate la keyless ar fi vreo validare ,initializare generala si pe partea de injectie a masinii ,de ex.

Sa nu existe niste conditii neintrunite, preincalzitor combustibil ,senzor temperatura ,etc si CEM -ul sa nu-i dea ok.In fine cam astea sint maisnile mai noi din ziua de azi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc de raspunsuri. Ideea e ca am alimentat pompa cu 2 fire de la baterie azi din nou pentru nici 5 secunde, si a iesit fum de sub bord de sub panoul cu sigurante. Sigurantele le am verificat pe toate si sunt okay, insa cel mai probabil a dat in CEM sau in releu.

Stie cineva unde este releul la S60 d5 2006?

Daca scot CEM ul , ce trebuie verificat ?

CE TREBUIE FACUT? Imi doresc foarte mult sa o fac.

Am bagat munca si bani in masinuta asta, cum n am bagat in nimic. Am segmentat motorul, am reparat unde a fost accidentata si acum am aceste probleme. Sfaturile voastre imi sunt de mare ajutor.

Va multumesc

Am gasit o schema cu circuitul alimentarii, dar nu mi dau seama unde e bagat releul ( nr 3). L am cautat sub bord, dar nu dau de el.

Daca cineva are nevoie ,am cartea cu toate modificarile si diferentele(diagrame) dintre volvo s60 , XC90 si v70 pana in anul 2005 si cele dupa anul 2005 Engine D5244T4/T5/T6/T7.

post-8150-0-80188300-1436478503_thumb.pn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man cauta Volvo EWD. Sunt toate diagramele electrice acolo inclusiv cu culorile firelor

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Atasat link pentru diagrama electrica la masina ta.

http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/S60%20Wiring%20Diagrams/TP3988202%202006%20S60%20S60R%20S80%20Wiring%20Diagram.pdf

Recomand sa faci diagnoza cu VIDA si DICE si vezi daca mai comunica cu CEM-ul. Daca comunica inseamna ca ai noroc.

Eu personal nu ti-as recomnda sa scoti CEM-ul/ deconectezi daca inca functioneaza. Nu stiu daca poti verifica CEM-ul acasa, cei de la Volvo poate sa-l verifice pe bancul de probe.

Daca s-a ars CEM-ul probabil o sa ai nevoie de ajutorul de la un Volvo service sa poate sa-ti programeze unul nou.

Eu parca asa tin minte ca pompa de combustibil este alimentat cu mai putin de 12V.

Te rog sa ne tii up to date ca cum progesezi

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca CEM-ul este problema. Daca se arde CEM-ul nu mai merge mai nimic pe masina. Eventual poate fi din ECM (calculatorul motor)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu poate fii din releu? Pentru ca am Masurat mufa de la pompa cu contactul pus,si are 12 v continuu. Si inainte dadea scurt 12v si apoi trebuie sa mai Dea cand Dadeam la automat?

Am citit undeva ca sunt 2 releuri: unul pe pompa si altul intre CEM si REM?

Multam pt sprijin !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati: am pus 12V pe pompa DAR DE DATA ACEASTA DIRECT PE PINI si pompa este buna, scoate motorina. Am verificat firul de la pompa pana la CEM si nu e intrerupt, deci e OK.

Acum singurele doua probleme sunt :

1)de unde a iesit fum de sub bord(probabil din CEM )

2)releul ce deschide tensiunea la pompa care a avut probleme de la inceput si acum a ramas blocat pe deschis( baga12V incontinuu pe mufa ce intra in pompa). Nu stiu care este acel releu si unde l gasesc.

Am desfacut CEM ul de pe masina si vad ca are 2 releuri pe el.

AM facut cateva poze la CEM : la releuri, la placa cu cipuri (nu ma pricep la electronica dar cam toate piesele au o pasta maro pe ele ) ; si totodata am vazut pe placa ca se vede un circuit ars sau nu stiu ce este.

Orice sfat imi este de mare ajutor.

Multumesc!

post-8150-0-65621300-1436550938_thumb.jp

post-8150-0-98492200-1436550971_thumb.jp

post-8150-0-34084400-1436550996_thumb.jp

post-8150-0-73418500-1436551016_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai bagat unde nu iti fierbe oala ,cum e vorba ,mai cu seama ca recunosti ca nu cunosti electrica electronica

Poti reface acel traseu din sirma de cupru( de 1mm in diametru in 1-2 linii pe exterior,margini , de la torsad cablu retea Cat 5 dar asta e si cu ceva noroc poate aduci situatia in momentul initial.Acel traseu poate fi de la alimentare pe vreun releu sau controlere cum sint ale 2 de sus din poza 4 dar nu mai conteaza.

Mergi la o reprezentanta -service fara sa comnetezi ce ai facut si poate te rezolva,altfel Dzeu cu mila..Pe forum si in cazul tau ca si defect e doar o discutie si nu rezolvare 100%.

Grija mare pe viitor intrucit CEM-ul nu e cutiuta cu relele si sigurante

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca la recomandarea unui cunoscator, am pus cablurile alimentate la 12v pe mufa de la pompa. Asa mi a spus el, in loc sa mi spuna sa le pun direct pe pinii de la mufa. Condensatorii se pot verifica- masura?

Reprezentanta aici , V50Shapir , ma usuca de bani.

O sa duc placa la un electronist aici.

Altceva ce mai e de facut ? unde este acel releu pt pompa?

Edited by Andu Marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electroliticii sint pe alimnetare si cam atit insa astia pocnesc si nu capata curenti de fuga sau rezist ,etc la ce ai facut tu,deci uitai :smile: Cauta schema necesara modelul tau de maisna ,ca este simplu de vazut ,interactiv sa zic asa.Schemele de la Volvo sint printre cele mai prietenoase si edificatoare din ce marci mai cunosc eu ca si scheme.(vezi PSA vreodata si ai sa ma intelegi ce zic)

In fine este de cautat vazut etc si imi pare rau dar nu pot sa ma intind sa iti explic ce si cum ca nu le stiu pe deasupra complet.Cu scheme in fata este simplu plus scheme de relee si sigurante aferente si usor de ajuns pt schimbari. Trebuie sa te intrebuintezi si tu un pic intr-un fel sau altul cu acel coleg electronist.Mai mult nu pot am cum sa te ajut.

Si mai este inca ceva.de retinut daca vrei.Cind ceva pe electronica iti tine intr-o conditie anume ,nu forta niciodata cu alimentare voita intentionata peste acel lucru stabilit de logica masinii ,doar in ideea ca vei rezolva cauza.Vei pocni mai rau altele..Eu iti dorecs succes

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc pentru raspuns si ajutor V50Shapir, dar crede ma ca si la servici in pauze caut pe internet. Nu am mai avut un weekend liber de cand am cumparat masina asta, caci mi o doresc foarte mult, aici legile sunt diferite si n am cum sa o tin pe strada , samd.

Eu stiu ca e ceva ce ma depaseste, caci de asta apelez la voi. Daca ar fi ceva ce stiu sau as putea eu sa ajut pe cineva in domeniul IT, as face o cu mare drag.

Acum vad despre ce e vorba , pompa e buna, insa ceva nu i dadea drumul , nu i dadea voltaj. Deci cineva care stie sa mi explice circuitul si in functie de poze sa mi spuna ce as putea face, ar fii de mare ajutor

Multumesc tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai sus, in postul 13, colegul gfieraru ti-a pus un link, unde gasesti toata instalatia electrica a masinii. La pagina 50 gasesti instalatia pentru injectie

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In panoul de sigurante de la motor, ai 3-4 relee patrate (cubice). La baza lor, pe placa de plastic, o sa vezi ca scrie ceva. Trebuie sa la verifici pe cel in dreptul caruia scrie FMA2 si FMA3

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi o sa pun dice pe el si o sa va spun . Va multumesc tuturor pt ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Colegii

In primul rand va multumesc pentru ajutorul vostru.

Am reparat CEM- ul :hello2: ( pt cei care au probleme : s a dus un circuit si l am refacut , apoi am curatat cu Alcool Isopropilic pe unde erau urme minore de oxid)

Acum totul este okay, din punct de vedere al calculatoarelor, comunica intre ele.

Am facut testul cu Vida Dice, si masina nu mi porneste dupa segmentare din cauza unui senzor sau regulator . Mai jos am facut upload la poze din vida,

Orice sfat conteaza.

Va multumesc inca o data.

post-8150-0-19756200-1436985836_thumb.pn

post-8150-0-25750400-1436985859_thumb.pn

post-8150-0-17859800-1436985869_thumb.pn

post-8150-0-73929200-1436985877_thumb.pn

post-8150-0-44948800-1436985886_thumb.pn

post-8150-0-04497900-1436985893_thumb.pn

post-8150-0-10819700-1436986036_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

E senzorul din capatul rampei daca vad eu bine

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now