Marius P

Start stop

34 posts in this topic

Poate s-a mai discutat, am cautat si nu am gasit..., sunt nou aici si de curand am achizitionat prima mea masina cu SS. 

Functia aceasta SS am inteles de la anumiti mecanici ca ar facilita o uzura mai mare a motorului atunci cand este folosita.

 Nu am mai avut auto cu ss si daca este asa atunci eu as renunta la SS, ma poate ajuta cineva cu informatii privind acest aspect?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai vorbi niciodata cu acei mecanici!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Multam fain de raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Marius,

Bine ai venit printre noi!

Singurul lucru care il stiu de Start & Stop este ca daca tensiunea in baterie scade sub o anumita valoare nu mai functioneaza - se dezactiveaza temporar.

In rest sa stapanesti masina sanatos, sa iti aduca numai bucurii!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura la motor nu are de ce sa apara, din cauza pornirilor, poate doar la electromotor, el fiind solicitat mai mult decat la o masina normala, insa la masinile cu SS electromotorul este mai mare si mai puternic, deci nici acesta nu este o problema

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva spunea "mecanicul" ca din cauza pornirilor s.ar uza motorul mai tare si ca ar fi bine sa.l dezactivez manual la fiecare pornire. Nu ma pricep la mecanica, dar la electronice... cele mai mari uzuri le ai la pornit/oprit. D'aia am intrebat.

  Salut Maverick, bine v.am gasit. 

Trecerea mea de la vechea masina o octavia la un xc60 manual d4 din 2012 (luata din D second) este destul de mare si vreau sa-i dau masinii ce e mai bun.

 

Edited by Marius P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu lucrez un curierat si am un Caddy cu 250000 de km, din care aproape 100000 facuti de mine. Masina nu are SS, insa are parte parte de aprox 100 de opriri si 100 de porniri pe zi si functioneaza perfect electromotorul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara si bun venit pe forum,

Din experienta mea start-stop nu afecteaza motorul si nu cauzeaza uzura excesiva (din cate stiu re-pornirea motorului cald este total diferit fata de pornirea dimineata cu motorul rece cand tot uleiul este curs jos in baia de ulei), am un S60 2011 cu SS pe care il folosesc fara sa cauzeze probleme (masina deja are 75.000 de mile)

SS-ul a fost proiectat sa scada consumul de combustibil a masinii dar in unele conditii (temperatura <0 grade, AC pornit si prea cald afara, bateria sub anumit nivel de incarcare...) se dezactiveaza singur

Daca bine tin minte masinile cu SS au si o baterie secundara.

Bun venit din nou si sa te poarte masina cati mai multi km fara incidente.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva spunea "mecanicul" ca din cauza pornirilor s.ar uza motorul mai tare si ca ar fi bine sa.l dezactivez manual la fiecare pornire. Nu ma pricep la mecanica, dar la electronice... cele mai mari uzuri le ai la pornit/oprit. D'aia am intrebat.

  Salut Maverick, bine v.am gasit. 

Trecerea mea de la vechea masina o octavia la un xc60 manual d4 din 2012 (luata din D second) este destul de mare si vreau sa-i dau masinii ce e mai bun.

 

Salut, 

Il poti dezactiva si din meniu daca nu ma insel, ca sa nu trebuiasca sa il dezactivezi manual de fiecare data. 

Eu zic sa citesti forumuri si de afara astfel incat sa iti faci singur o parere despre utilizarea Start & Stop - pe forumul nostru mai putine masini cu aceasta functie. 

Insa as avea ceva de spus despre consum, fara nicio referire la uzura motor: in Baia Mare (in afara de intersectia de la Mara :)) nu prea ii asa trafic incat sa stai atat de mult sa justifice economia de carburant - eu fara Start / Stop mixt am 7.0 consum. Oras vorbim de Bucuresti in principiu. 

Eu mai degraba mi-as face griji de consum pe Gutin si Cavnic - o sa iti placa asa mult ca sub 9.0 nu cred ca scoti :). Testat :). 

Si vizavi de masina: cum ai grija asa are si ea grija de tine - pune-i ce ii trebuie cand ii trebuie si nu ar trebui sa ai probleme. Mai mult, o sa iti aduca numai satisfactii. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de consum. Mi-e teama de o uzura exagerata si accentuata. Nu am gasit sa.l pot dezactiva din meniu decat de la buton si se reactiveaza la fiecare pornire. 

Nici intersectia de la mara nici gutin nici cavnic nu.mi da bataie de cap, eu am trecut si gutinu si cavnicul cu 6.2% in oras am cam 8%.

Indiferent ca e baia mare, cluj, iasi sau budapesta.

Multam pt raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...este si o alta optiune pt  reducerea  de noxe a unei masini din zilele noastre.Nu se mai pot pacali din soft ,se mai pacaleste poluarea si din oprirea motorului cind este cazul,Este simplu si nu mai privi in tragic acest aspect.Cumpara-ti masina si foloseste-o ca doar nu este bibelou.Buget de intretinere sa ai si placere de  condus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e la XC60-ul tau, dar SS-ul are baterie secundara (la mine). Posibil si la a ta sa fie la fel si atunci nu cred ca sunt motive de a fi ingrijorat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer mi se par cam vechi referintele , posibi sa fie rezolvata problema ... un conduct de ulei care permite debit mai mare +pompa de ulei cu debit mai mare , alte aliaje , etc.  

Sigur motorul a fost testat ... la ce numar de porniri apar probleme , 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer mi se par cam vechi referintele , posibi sa fie rezolvata problema ... un conduct de ulei care permite debit mai mare +pompa de ulei cu debit mai mare , alte aliaje , etc.  

Sigur motorul a fost testat ... la ce numar de porniri apar probleme , 

Tocmai d'aia am pus problema asta. Sper sa fie rezolvata problema... dar pana aflam un raspuns cat de cat favorabil... ramanem cu aceste intrebari. 

 Cineva imi recomanda sa mai caut si pe alte forumuri despre acest aspect... dar inca nu am gasit nicaieri o "rezolvare". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sistemul fiind implementat pe multe marci ... presupun ca e rezolvat , dar exista o posibilitate sa fie "rezolvat" pana la iesirea din garantie , dar cum spunea si Paun Ionut , 250 k km la o masina fara start stop , care nu foloseste un ulei atat de subtire . Ar trebui sa fiscuti cu taximetristi sa vezi un nr de km la masini similare (daca gasesti) si ce probleme au avut . 

 

Eu stiu un taxi xc60 280k  dar este in franta si ei fac multe drumuri externe cu taxi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Masina  nu a avut nici o problema pana acum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. Masina  nu a avut nici o problema pana acum !

tot cu SS masina? Xc-ul?

Sper sa nu fie probleme... :) 

Am vazut ce a scris ionut , dar sa-ti spun ca io in 15 km facuti in baia mare ieri am numarat 41 de opriri? Daca ar fi folosita masina si mai mult... ar avea si mai multe opriri. Incercati sa le numarati intr.o zi :) o sa ramaneti surprinsi cate opriri face. Si asta ca am avut de facut 2-3 drumuri  ca daca trebuia sa fac mai multe nu stiu unde se oprea nr star&stop-urilor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu avea ss , e automata 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sincer si eu opresc motorul la semafoare lungi (peste 100 sec) .nush de ce o fac , dar mam obisnuit :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sincer si eu opresc motorul la semafoare lungi (peste 100 sec) .nush de ce o fac , dar mam obisnuit :)) 

nu e acelasi lucru. La un sens girator cu ss se opreste si de 3-4 ori. La semafor la fel... in trafic daca ai un individ care manevreaza aiurea si astepti iar... . Eu am ramas uimit cand le.am numarat. Si unde pui cativa amarati de km intr.un satuc ca baia mare si nici nu am avut de umblat , doar la birou acasa si inca un drum mic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai vorbi niciodata cu acei mecanici!

De ce spuneai sa nu mai vbesc cu acei mecanici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca majoritatea masinilor noi, folosesc aceasta functie. Si au fost o gramada de ingineri si ani de studii, inainte de a o scoate pe piata. Nu stiu cum au ajuns acesti mecanici cu care ai vorbit tu, la concluzia ca se uzeaza mai repede motorul daca folosesti functia SS, in conditiile in care nu cred ca s-a defectat vre-un motor din cauza asta pana acum. Cum au masurat ei uzura si ce au descoperit?

Din aceasta cauza am spus, sa nu mai vorbesti cu ei, ca isi dau cu presupusul, ca sa se afle in treaba si dezinformeaza fara a cunoaste detalii tehnice necesare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now