Guest T2

BOV pe 1,7 turbo (descarcare atmosferica)

15 posts in this topic

Salut.

A incercat cineva sa puna bov pe acest motor? si cu ce rezultate. Stiu ca motorul beneficiaza de o supapa de recirculare dar ma gandesc sa renunt la ea in favoarea unei Greddy RS. Potentiale probleme sint se pare din cauza MAF ca citeste si aerul eliberat de supapa trimitand benzina pentru aerul eliberat, apoi pe teava unde cel mai probabil va arde cu urmari neplacute pt turbo (Asta din auzite si citite pe net) Sint destule filme pe net cu 850 cu bov si functioneza destul de ok, si parca 850 r-t5r  au MAF. Daca ati incercat si reusit sau doar incercat, experienta voastra imi va fi de foarte mare folos.

Numai de Bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care sunt avantajele unei BOV chiar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tendinta sa cred ca doar sunetul specific este ceea ce urmaresc cei care monteaza BOV... Si pe mine ma bate un gand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantaje? Sint putine dar foarte importante, nu intru in explicatii vreau doar sa stiu daca a pus cineva de pe acest forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T2, parerea mea e : mai bine pune-ti la punct masinutza (stage 0 sau chiar 1) si apoi gindeste-te la BOV (si la putinele avantaje-nu chiar asa de "foarte" importante...boost putin prelungit-daca e instalata bine, sunet, etc).S-ar putea pe urma sa ai si un amestec imbogatit...Fa upgrade la turbo, injectoare, ECU, pe la transmisie... Apoi upgrade la intercooler, frane si vorba aia : BE FAST !

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze ca redeschid discutia la peste 6 luni dupa ultima postare, dar nu pot abtine....

BOV-ul este un lucru, dupa parerea mea, destul de bun. si nu ma refer la sunet, ci la avantajele pe care le aduce turbinei: reduce presiunea exercitata asupra turbinei in momentele de decelerare. eu am pus BOV pe masinuta (impreuna cu manual boost control) si imediat s-a simtit. sunt de acord cu Matrixxx ca, pentru inceput, este bine sa faci "upgrader-uri" stage 0 si 1. intr-adevar, daca vrei putere suplimentara, nu este de ajuns numai un BOV, trebuie sa lucrezi si la injectoare (cu debit marit), un alt grafic de benzina (in ECU), cateva furtune schimbate (intercooler in principal - recomand SAMCO), regulator de benzina (mentine in rampa o presiune mai mare de min 2 atm cat este stock) si un manual boost control (regleaza presiunea in turbina).

pe scurt, BOV-ul elibereaza presiunea din intercooler in momentul in care iei piciorul de pe aceeleratie (decelerare), presiune care in conditii normale s-ar fi "reversat" asupra turbinei. de asemenea, datorita lipsei de presiune, turbina isi pastreaza aproximativ aceasi viteza de rotatie ceea ce inseamna o reducere a timpul de raspuns al acesteia.

asadar, BOV-ul (instalat corect!) isi merita toti banutii....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi de ce nu se introduce asa ceva din fabrica ? Din cate stiu nu e un mecanism prea scump si prea complicat de montat daca tot are atatea beneficii ? Nu am zis ca nu are ci doar is curios de ce nu e introdus din fabrica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar cine a spus ca nu este? exista o supapa controlata electronic, dar care nu nu face decat sa controleze si elibereze surplusul de presiune din intercooler.

de ce nu se pune din fabrica? ba se pune, dar nu pe masini "de oras". mitsubishi, toyota si alte masini sport vin din fabrica cu asa ceva. de obicei, ce depaseste 0.9 - 1 atm in turbina are obligatoriu un BOV atmosferic sau nu.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ati resuscitat topicul ... ma bag si eu in seama.

Deci ... majoritatea masinilor turbo benzina (cel putin cele relativ noi)au din fabrica BOV (blow-off valve), doar sa se numeste DV (dump-valve). De ex., toate modelele de S40 T4 au, si sunt convins ca si cele 2.0T simplu.

Singura diferenta intre cele 2 este ca cea montata din fabrica elibereaza aerul inapoi in admisie, si nu 'in aer'. De aici lipsa sunetului (desi la T4 meu se aude destul de clar dupa soft). Ca si functionalitate sunt, insa, identice ... ambele protejeaza turbina de efectul de 'reintoarcere' a aerului.

De aici problemele cu existenta MAF-ului. De ce? Pentru ca, motorul 'stie' ca, in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie, va exista un surplus de aer in admisie si ajusteaza (creste) cantitatea de benzina in consecinta.

Daca pui BOV atmosferic, acel surplus de aer se va duce pe apa sambetei, dar ECU va comanda aceeasi cantitate de benzina in exces ca si inainte. Rezultat? Amestec-bogat si, in plus, daca dupa o accelerare violenta ridici brusc piciorul de pe pedala (ca sa auzi bov-ul :) ) si calci imediat ambreiajul fara sa mai apesi acceleratia ai toate sansele sa iti moara motorul.

Exista BOV-uri, destinate specific pe modele de masini care sunt o combinatie intre cele 2 tipuri. O parte din aer o reintroduce in admisie, dar lasa o mica parte si in aer, pentru a efectua sunetul respectiv. Acest model este cea mai buna alegere, intrucat motorul va functiona in parametri optimi.

Sumarizand, NU ai motiv sa iti pui BOV in locul DV-ului original decat daca vrei acel sunet specific. Ca si performante, oricat de corect ai monta un BOV universal tot DV-ul original functioneaza mai bine. Daca pui BOV specific pe model, ai toate sansele sa mearga la fel masina. Mai bine ... in nici un caz  :).

De retinut ca, desi in general se anuleaza DV-ul original, il puteti lasa linistiti activ pentru protectie suplimentara (eu asa am). BOV-ul intra in actiune oricum inaintea DV-ului dar, daca dintr-un motiv sau altul acesta nu mai functioneaza, DV-ul isi va face treaba la fel ca inainte ... adica foarte bine .

Scuze ca am scris atat, dar sper ca am lamurit niste aspecte.

Multumesc,

Vlad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar se va auzi mai "incet" BOV-ul daca lasi acolo DV-ul  :D 

Asta, pentru "melomani".

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aici problemele cu existenta MAF-ului. De ce? Pentru ca, motorul 'stie' ca, in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie, va exista un surplus de aer in admisie si ajusteaza (creste) cantitatea de benzina in consecinta.

Daca pui BOV atmosferic, acel surplus de aer se va duce pe apa sambetei, dar ECU va comanda aceeasi cantitate de benzina in exces ca si inainte. Rezultat? Amestec-bogat si, in plus, daca dupa o accelerare violenta ridici brusc piciorul de pe pedala (ca sa auzi bov-ul :) ) si calci imediat ambreiajul fara sa mai apesi acceleratia ai toate sansele sa iti moara motorul.

.....

Sumarizand, NU ai motiv sa iti pui BOV in locul DV-ului original decat daca vrei acel sunet specific. Ca si performante, oricat de corect ai monta un BOV universal tot DV-ul original functioneaza mai bine. Daca pui BOV specific pe model, ai toate sansele sa mearga la fel masina. Mai bine ... in nici un caz  :).

De retinut ca, desi in general se anuleaza DV-ul original, il puteti lasa linistiti activ pentru protectie suplimentara (eu asa am). BOV-ul intra in actiune oricum inaintea DV-ului dar, daca dintr-un motiv sau altul acesta nu mai functioneaza, DV-ul isi va face treaba la fel ca inainte ... adica foarte bine .

Scuze ca am scris atat, dar sper ca am lamurit niste aspecte.

Multumesc,

Vlad.

sunt si nu sunt de acord cu tine, mai ales din experienta practica a motorului meu.

asadar:

1. niciodata nu mi-a murit motorul dupa o accelerare violenta, chiar daca apas ambreiajul. verificam oricand doresti.

2. tot din experienta si masurat cu ceas atmosferic (montat ptr. verificarea presiunii in turbina), am constata  ca eliberarea presiunii se realizeaza mult mai repede cu BOV decat fara. asa ca, si-o face DV-ul treaba bine, dar nu la fel de bine ca BOV-ul.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shpeedy:

Faza cu muritul motorului se intampla cu BOV Universal care scoate afara mai mult aer decat trebuie. Eu am unul fara reglaj, si de aceea se intampla asta. Nu am zis ca e caz general, si am zis ca un BOV bine reglat, mai ales daca e specific pe masina merge la fel de bine ca DV-ul.

Cu privire la diferenta de timp in care iti scade presiunea, e discutabil :). Am spus si eu ca BOV-ul intra inaintea DV-ului ... dar sigur efectele sunt aceleasi. Este normal ca DV-ul sa intre mai tarziu intrucat este 'atasat' de turbo. Cu cat pui BOV-ul mai aproape de clapeta de acceleratie cu atat va declansa mai rpd, nu? :) Sunt sigur ca BOV-ul il ai f. aproape de clapeta, din cate imi aduc aminte.

Ce nu am inteles este cum si ce ai masurat cu ceas-ul ... BOV/DV are sarcina de a descarca presiunea din admisie, nu din turbina. Daca era ceas de turbo, si te-ai uitat la presiunea in turbina ... atunci e exact invers. Presiunea din turbo este bine sa ramana sus cat mai mult timp, pentru ca, la o accelerare ulterioara sa nu mai pierzi timpul cu 'incarcarea' turbinei (=> lag) (deci DV e mai bun ca BOV, in cazul tau).

Daca ai adaptat cumva ceasul de turbo si ai masurat presiunea in admisie (furtune, intercooler) ... atunci ajungem la cazul 1, in care DV-ul intra mai tarziu decat BOV-ul.

Raman la parerea ca BOV-ul este mai mult pentru sunet sau pentru masini f. modificate, care efectiv au o presiune mult mai mare in admisie si este necesara eliberarea ei atmosferic.

De altfel ... exista de la producatori renumiti (Forge, HKS, etc) asa numitele BOV cu recirculare ... care sunt de fapt versiuni after-market ale DV-ului ... si descarca in admisie si nu atmosferic.

Of, iar am scris mult :).

Toate bune,

V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze ca redeschid discutia la peste 6 luni dupa ultima postare, dar nu pot abtine....

BOV-ul este un lucru, dupa parerea mea, destul de bun. si nu ma refer la sunet, ci la avantajele pe care le aduce turbinei: reduce presiunea exercitata asupra turbinei in momentele de decelerare. eu am pus BOV pe masinuta (impreuna cu manual boost control) si imediat s-a simtit. sunt de acord cu Matrixxx ca, pentru inceput, este bine sa faci "upgrader-uri" stage 0 si 1. intr-adevar, daca vrei putere suplimentara, nu este de ajuns numai un BOV, trebuie sa lucrezi si la injectoare (cu debit marit), un alt grafic de benzina (in ECU), cateva furtune schimbate (intercooler in principal - recomand SAMCO), regulator de benzina (mentine in rampa o presiune mai mare de min 2 atm cat este stock) si un manual boost control (regleaza presiunea in turbina).

pe scurt, BOV-ul elibereaza presiunea din intercooler in momentul in care iei piciorul de pe aceeleratie (decelerare), presiune care in conditii normale s-ar fi "reversat" asupra turbinei. de asemenea, datorita lipsei de presiune, turbina isi pastreaza aproximativ aceasi viteza de rotatie ceea ce inseamna o reducere a timpul de raspuns al acesteia.

asadar, BOV-ul (instalat corect!) isi merita toti banutii....

M.

Absolut corect ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel sunet al descarcarii se poate obtine si cu un filtru conic pastrand DV original al masinii, la t5 de 2.0 functioneaza, am probat... Si imi place mai mult sunetul de DV decat cel de BOV, dar aceasta e doar parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now