nicu_balan

Achizitie Volvo S40, model 2009

18 posts in this topic

Salutare tuturor membrilor acestui forum. As avea si eu nevoie de niste sfaturi, pareri, experiente cu marca Volvo, in special modelul S40. As dori sa achizitionez Volvo S40 - imi place foarte mult design-ul acestui model, si am gasit un anunt, model 2009, motor 1.6 Diesel, 90.000 de Km, cumparat si rulat doar in Romania, pret de vanzare 7500 de euro(din cate am inteles, se mai poate negocia). In zilele urmatoare voi merge la o vizionare, insa ss dori si eu sa aflu ceva pareri despre acest model de la voi, posesorii de Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Da un search pe forum si o sa gasesti zeci, sute de raspunsuri si despre motorul 1,6d si de probleme comune si revizii si tot ce vrei. E si un topic despre 1.6d vs 2.0d si ce probleme au fost etc.

 

Spor la cautat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este  cumparat de nou din Ro ar trebui sa ai carte de service  si revizii facute la Primus si de aici poti stii ce cumperi si eventual sa nu ai dubii.Altfel daca dupa VIN este de altundeva cumparat decit RO fii sigur ca are multi km.

In rest un diesel 1.6D/109cp are  comuna problema a DPF-ului care are durata de viata limitata si apoi motorul care  nu este cel mai reusit per total.Piese cad la orice motor si cu cit este mai vechi ca si rulaj autoturismul cu atit te poti astepta la caderi de piese ceva mai constant..

Depinde ce masina ai avut inainte mai este alt factor  adica sa nu fie un salt prea mare si sa ai asteptari majore  de la acest model ,chiar daca este Volvo.Este sasiu 100% Focus ,motor PSA  si de rest Volvo ,daca cumva te ajuta si mai mult acest aspect.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

HDI-ul asta e un motor usor de intretinut daca te dai frumos cu el. Nu e masina de curse, nu e de liniute si mai stiu eu ce fantezii, dar e un motor caruia ii place drumul intins la viteze de 100-120 kmph, consum mediu zic 4.2-4.5% afara, o scoti si mai putin daca nu esti incarcat. Oras, Timisoara, trafic ca naiba, drumuri scurte (nu apuca sa se incalzeasca motorul nici macar 3 linii pe indicator) 7%, pe trafic mai lejer si plimbari mai lungi cu motorul cald, cam 5.5%. Probleme la motor: saiba de foc injector schimbata in 15 min, cost 5 lei+manopera. Injectoarele sunt bosch, din cate stiu si din cate vad, nu prea pica. Mai are un filtru pe traseul de ulei de la turbina care se infunda in timp, il poti scoate, nu e nici o problema. DPF il scoti si gata, merge la fel, nu mai regenereaza, la mine nu scoate fum negru, doar abur un pic mirositor cand e motorul rece si frig afara (dar ala iese si la benzinare). Mai pica si turbina, probabil tot din cauza filtrului de particule ca e destul de solicitata la regenerari, la mine inca se prezinta bine, am scos DPF acum o luna (masina e Oct 2010, dar motor D4164T, adica ala de 109 CP). Dar ca sa stii, in general, la orice diesel mai modern turbina dupa 250k km incepe sa planga...

Depinde si ce dotari are masina. Daca o iei cheala, mai bine mai cauti, sa nu sari la prima pe care o gasesti ca o sa regreti. Dotari necesare (unora le simt eu lipsa, pe unele le am): faruri cu xenon (colegii spun ca sunt lumanari astea simple halogen cu lupa, mie mi se par super ok, am 22 ani, vad foarte bine...noapte pe ploaie stam mai prost cu vizibilitatea din cauza ca unora le bat farurile in pom si ne orbesc, sau merg cu ceata aprinsa, sau pietonii sunt full camuflati in negru si nu ai cum sa ii vezi decat in spectru IR), scaune incalzite, GPS, senzori parcare spate (e lung fundul la ea, obisnuit fiind sa conduc un hatchback inainte, am dat cu tot cu ei intr-o masina parcata aproape de mine din cauza ca nu eram atent...:slap: I-am facut doar o zgarietura mica, nu e nimic indoit :D), faruri de ceata (nu am si mi-ar prinde asa bine pe munte iarna pe curbele alea urate cand cobor noaptea si nu se vad marginile doar cu faza scurta...desi daca ai xenon cu ABL e foarte posibil sa nu mai ai problema asta), reglaj lombar la scaun sofer (imi da posibilitatea sa reglez spatarul sa imi fie confortabil in functie de drum). In rest, are cam tot ce vrei inca din echiparea standard. Sunetul imi place la ea, am sistemul High Performance (al doilea, nu Performance care e de baza), 8 incinte acustice (4 difuzoare + 4 tweetere), reglaj pe egalizator fata/spate sa iti satisfaca placerile urechilor :) Probabil cel de top suna si mai bine, are si subwoofer ;)

Nivel de siguranta: ma simt foarte relaxat, reactioneaza foarte bine la franari de urgenta, stabilitate foarte buna in curbe. La airbaguri si impacte nu ma gandesc, prefer sa admir soseaua :)

Sa stii ca gaura de la portbagaj e mititica rau, nu prea ai sanse sa cari obiecte voluminoase nici macar inauntru pentru ca nu se deschid foarte mult portierele din spate. Daca ai nevoie sa transporti lucruri mari, ia-ti un V50 :P

Astazi am schimbat rulmentul de la roata dreapta fata, avea uzura, vajaia prin curbe, acum e liniste in masina (cand nu canta muzicantii :D). Cost complet (piesa+manopera) 550 lei (asta e mai scump, e adevarat...dar poate nu ai nevoie de asa ceva prea curand).

In rest, bani de motorina si timp de condus sa ai, sa ii repari orice chichita care apare, sa nu lasi pana crapa si distractie! :)

PS: nu stiu de unde esti, nu scrie la profil, dar daca o folosesti mai mult in oras decat afara, sa nu iti iei diesel, te rog. Omori si motor, nu te ajuta prea mult la consum, iti vine scumpa intretinerea pt kilometrii pe care ii faci in oras, e lenes la semafor si un pic mai galagios decat o benzinara. Daca vrei S40 pentru oras atunci cred ca unul de 1.8 benzina e mai ok, consuma ceva mai mult, ce-i drept, dar macar e ieftin la intretinere si nu face bube. Dieselul e motor pentru drum intins, pentru viteze medii de peste 70 kmph si daca stii sa te comporti frumos cu el, te duce mult si bine. Cand ai ghinion sa pice o piesa, ai ghinion si asta e...eu sper sa fim toti norocosi si sa nu mai avem surprize neplacute ca tot au venit si sarbatorile :)

Seara faina va doresc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

multumesc mult pentru raspunsurile voastre. Sunt de mare ajutor. De locuit, locuiesc in Bucuresti, insa nu doresc sa o achizitionez pentru drumuri prin oras...traficul este infernal si metroul te scuteste de multe batai de cap. Si cum am statie si aproape de locul de munca si aproape de blocul meu, masina nu este o optiune pentru a merge 5 zile pe saptamana la birou - sunt totusi 14 km de starbatut, iar aici este un chin sa faci asta la ora 9.30 dimineata. Vreau sa o cumpar pentru calatorii, pentru drumuri mai lungi.

In legatura cu reviziile, primele doua sunt facute la Primus - asa apare pe cartea de service, iar ultimele trei la Tradimat Trend. Sper sa fie in regula fiind facute si acolo - nu am gasit date despre acesta pe net.

In acest moment, pe shortlist-ul meu au ramas aceste doua masini - Volvo S40, al carui design mi se pare superb si care ramane prima optiune de departe si acest Opel Astra

http://autovit.ro/anunt/opel-astra-ID7GfHmB.html#f3de7bdc64

Saptamana aceasta le voi vedea pe amandoua, iar dupa voi lua o decizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! 

Nu stiu daca a auzit lumea de Tradimat Trend si ma tem ca e imposibil sa aiba doar 2 revizii la Primus Auto daca masina e luata de noua din Romania. 

Primus Auto e singurul service autorizat pentru perioada de garantie a masinilor Volvo, deci minim vreo 5 revizii trebuia sa aiba la Primus.

La 90.000 de km, orice motor este ca si nou, nici macar DPF -ul n-ar trebui sa faca figuri pana peste 100.000 km. La Opel avantajul ar fi piesele si reviziile mult mai ieftine ca la Volvo, dar si confortul si senzatia de la volan este o clasa sub Volvo :)

Orice ar fi, nu te arunca cu capul inainte si du masina la o testare profi inainte sa te decizii daca o iei sau nu. Avem colegi pe aici pe forum foarte piceputi si cu testere dedicate de Volvo, care contra unei sume de bun simt, iti pot spune daca masina are probleme majore sau nu.

Succes!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://olx.ro/oferta/volvo-s40-ID58o6k.html

Acesta este anuntul de vanzare al masinii, si din cate vad eu doar primele doua revizii par sa fie facute la Primus - pozele sunt de o calitate cam proasta si nu se intelege foarte bine ce scrie, dar cu siguranta ultimele trei revizii nu sunt facute la Primus. Din cate observ din pozele masinii, aceasta nu are senzori de parcare, nici comenzi pe volan si nici sistem de navigatie. Sper sa nu fie cheala, si desi am intrebat la telefon de dotari, raspunsul a fost ca le voi vedea la fata locului.

Maine dimineata voi merge sa vad masina. Daca nu va fi asta am sa mai astept, cu siguranta vor aparea si alte anunturi de vanzare in curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicu, masina e cheala, e versiunea cu dotari Basic sau cel mult Kinetic 

Uita-te la volan in primul rand. Nu are comenzi pe volan, deci nu exista pilot automat, nu exista navigatie, nu exista control radio-cd de pe volan. Exista doar ce spune omul in anunt si sunt putin sceptic la optiunea de oglinzi rabatabile electric, parca nu s-a montat pe versiunile Basic si Kinetic, ci doar pe Momentum si Summum

Mai mult ca sigur are si echiparea de sunet basic, nu e cea premium.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Da, asta banuiam si eu...nu ma pricep eu la masini, cu atat mai putin la Volvo, dar descrierea mi s-a parut foarte scurta fata de alte oferte de Volvo - unde vedeam o lista lunga, lunga cu optiuni...si aici doar 5-6 chestii, care bunaiesc ca sunt basic si intra in dotarea orcarei masini.

In acest caz nu cred ca va mai fi nevoie sa ma duc sa o vad maine dimineata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Nu stiu daca a auzit lumea de Tradimat Trend si ma tem ca e imposibil sa aiba doar 2 revizii la Primus Auto daca masina e luata de noua din Romania. 

Primus Auto e singurul service autorizat pentru perioada de garantie a masinilor Volvo, deci minim vreo 5 revizii trebuia sa aiba la Primus.

...

Sau fix 2, din moment ce garantia (fara prelungire) oferita de Volvo in Romania este de fix 2 ani.

Intr-adevar, e Kinetic masinuta, n-are mai nimic pe ea. Decat sa-ti iei un Volvo chelios mai bine te uiti la o marca ceva mai ieftina si iei o masina mai dotata. Nici Astra pe care ai linkat-o mai devreme nu mi se pare extraordinara, pe langa kit-ul exterior opc line nu mai vad optionale pe ea (jantele alea nu sunt 'opc line' sau cum le numeste vanzatorul in anunt, sunt jantele standard de aliaj pentru echiparea Enjoy).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Da, asta banuiam si eu...nu ma pricep eu la masini, cu atat mai putin la Volvo, dar descrierea mi s-a parut foarte scurta fata de alte oferte de Volvo - unde vedeam o lista lunga, lunga cu optiuni...si aici doar 5-6 chestii, care bunaiesc ca sunt basic si intra in dotarea orcarei masini.

In acest caz nu cred ca va mai fi nevoie sa ma duc sa o vad maine dimineata.

 

Merg si vezi Astra aia, e an 2012 si are mai multe dotari ca Volvo. Avantajul cu ea ar fi ca sunt piesele mai ieftine la Opel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Mihai, nu stiam ca doar 2 ani se ofera garantie la un Volvo nou :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice ai cumpăra, du-te cu ea la un service și caut-o de-a fir a păr. Sunt banii tai în joc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cartea service este facuta la misto.

1. Este scrisa cu acelasi pix (ultimele 3 interventii)

2. S-a schimbat distributia, insa nu s-au schimbat placutele de frana pana acum

3. In 6 ani si 100.000 km, nu s-a stricat absolut nimic la masina

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau daca nu te intereseaza neaparat pilot automat si computer de bord, poti cauta un Kinetic cu mai multe optiuni, cum am eu de exemplu: navigatie, controale audio si telefon pe volan, telefon cu bluetooth, cutie automata. Pilot automat, computer bord, etc, le-oi pune eu candva. Trebuiau sa fie, dar sunt unele riscuri cand lucrezi cu samsari. Asta e alta poveste. Oricum pilotul automat in Romania nu prea ai cand sa-l folosesti, eventual peste cateva zeci de ani cand poate vom avea si noi tara impanzita de autostrazi. Iar computer de bord... asta cred ca e mai mult o curiozitate decat o necesitate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Printeaza baietii carti de service la imprimanta mai ceva ca BNR-ul bancnote de 500 roni . :D 

E plin de oameni care halesc carti din astea "printate" si se supara cand le spui ca nu-s astia km masinii si le arati erori din viitor cum le zice MC . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai n-au venit 2 samsari la noi cu carti de service unde era originala doar coperta si stampilele si semnaturile printate ? Si tot el sarea in sus ca "dom'le fac nemtii manarii" :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now