cyprynel

Consum mare de carburant

29 posts in this topic

Salut si la multi ani tuturor. Am trecut de curand de la V40 din 2001 la S40 din 2008 cu motor de 2.0 diesel cu ceva probleme. Am tot cautat pe forum detalii despre problema mea si nu am gasit ceva concludent.Cum se manifesta... La pornire nu merge rotund asta timp de pana la 30 secunde depinde de temperatura exterioara dupa care isi revine si scoate fum cu miros intepator dar fara sa aiba culoare.Dupa ce motorul atinge temperatura normala are scapari scurte si aleatorii de turatie ca si cum un injector nu functioneaza bine.In mers la drum consumul urca si la 99.9% iar in frana de motor la vale atinge un minim de 3-4%.Sunt momente cand consumul este normal adica in frana de motor ajunge si la 0.0% Am schimbat recent distributia uleiul si toate filtrele.Motorul este cu DPF si la admisia de aer am doua clapete.Ce rol are clapeta care vine din partea dreapta a motorului cum te uiti la el si ce se intampla daca o anulez pentru ca este defecta, sta doar deschisa.Am atasat un filmulet cu valorile senzorilor afisati pe diagnoza sa va dati cu parerea.

20160108_164053.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G ce parere ai despre valorile afisate de diagnoza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Din ce  descrii pare o problema a sistemului de alimentare ,mirosul intepator este motorina nearsa (injector ,,deranjat,,)de aici si simptomele de mers neregulat in diferite regimuri: pornire,mers, temperatura iar simptomul consumului marit de combustibil este ca o consecinta a alimentarii defectuoase motorul intrand in regimul de,,regenerare,, a filtrului de particule.

Toate aceste concluzii le pot trage eu in urma informatiilor tale!Edificatoare este o diagnoza facuta cu Volvo vida dice(diagnoza dedicata volvo)de catre cineva care stie sa interpreteze parametrii si erorile motorului !De anulat dispotive la tipul asta de motoare fara modificari de soft nu-ti recomand sa te atingi de nimic pentru ca totul este monitorizat de ECM(calculatorul de comanda al motorului) si in momentul in care ai anulat fizic ceva (clapeta,EGR,DPF) iti va umple masina de erori si motorul va intra regim de avarie si de aici tot tacamul  de probleme! Din pacate configuratia computerului meu nu permite deschiderea fisierului cu parametrii in formatul in care in care l-ai descarcat !

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyo multumesc de sfat. Am sa schimb clapetele de pe admisia de aer si am sa verific injectoarele sa vad daca reusesc ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou!Inca nu pot deschide filmuletul,lasa-l asa ca poate il va descifra cineva care il poate deschide eu avand sigur nevoie de vreu driver ceva pe computerul meu,daca diagnoza e facuta de tine cu vida ,vezi ca ai o sectiune de descriere  a parametrilor in meniul de diagnoza in care  iti arata valorile corecte inclusiv instructiuni de diagnosticare sau inlocuire fizica a pieselor care nu functioneaza(in cazul tau injectoare,pompa de inalte ,senzor de presiune combustibil,regulator de presiune in rampa,aer in instalatie,clapeta de admisie,etc)Spor la treaba!

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa ma uit sa vad ce si cum.Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati. Am blocat pe inchis clapeta din partea dreapta a motorului cum te uiti la el (cea de bypass intercooler) si consumul pare ca si-a mai revenit. La oprire motorul nu se mai zdruncina pentru ca nu mai are pe unde trage aer. Am sa-l testez pe distante mai lungi si revin cu update. Nu am gasit in zona Suceava pe cineva care sa testeze injectoare Siemens.O seara buna tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica ai blocat pe inchis ? Si te referi la shut off valve ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica ai blocat pe inchis ? Si te referi la shut off valve ?

Da, shut off valve dar doar cea din partea dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara din nou. Am facut in seara asta o diagnoza masini pe partea de senzori de temperatura si am descoperit urmatoarele valori:20160114_215218.thumb.jpg.12220386c337efIntrebari:

Influenteaza senzorul de "ambient temperature" pornirea motorului?

Acest senzor se gaseste in oglinda?

Care este senzorul ce afiseaza temperatura in bord?

Temperatura indicata in bord era de -5 iar temperatura reala de afara masurata de un termometru normal era tot de -5. Temperaturile au fost masurate cu motorul oprit.

 

Nu stiu de ce s-a postat de doua ori.

Edited by cyprynel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca suntem on-line din nou pot impartasi si eu rezolvarea problemei mele cu consumul si trepidatiile in mers.Am schimbat injectoarele cu altele de pe un motor identic din 2005 si instantaneu consumul a scazut la normal.Motorul merge mai rotund si trepidatiile din mers au disparut.Senzorul din oglinda tot eronat afiseaza dar in bord am temperatura corecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ced ca ambient temperature se refera la interiorul masinii , senzor de pe unitatea de clima .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Cristi Muresan a spus:

Ced ca ambient temperature se refera la interiorul masinii , senzor de pe unitatea de clima .

Da oricum la -5 grade afara si masina nepornita de multe ore nu cred ca ambientalul era 30 de grade.Plus ca in momentul in care am tinut mana pe senzorul din oglinda temperatura a urcat cu 2 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 46 minute, cyprynel a spus:

Da oricum la -5 grade afara si masina nepornita de multe ore nu cred ca ambientalul era 30 de grade.Plus ca in momentul in care am tinut mana pe senzorul din oglinda temperatura a urcat cu 2 grade.

Nu senzorul de la oglinda e problema , asta spun ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Cristi Muresan a spus:

Nu senzorul de la oglinda e problema , asta spun ... 

Alt senzor de temperatura exterioara nu cunosc.Cumnatul meu are un S40 din 2005 si ambientalul este identic cu cel din bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa baterie ai vreun sensor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

adica in cutia ei...alea 30 de grade sunt aiurea rau :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, blueazimut a spus:

adica in cutia ei...alea 30 de grade sunt aiurea rau :D

Nu am gasit nimic in cutia bateriei...doar bateria:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ambient temperature (temperatura ambientala ) - nu este cumva senzorul din habitaclu , cel care trimite la clima temperatura din masina .. pentru a stii cat de tare sa porneasca ventilatorul atunci cand acesta e pus pe auto .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, este senzorul din INTERIORUL masinii, cel dupa care isi face setarile instalatia de climatizare. Ai grija ca o sa trezesti ca iti baga frig in loc de cald daca e blocat pe 30 grade si o sa iti bage cald doar daca dai temperatura pe HI.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clima pare sa functioneze bine. Adica se simte diferenta de temperatura normal nu brusc. Interesant este faptul ca daca pun degetul pe senzorul din oglinda temperatura din " ambient temperature " se modifica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now