• Announcements

    • Shpeedy

      Accesare forum - CAPTCHA   10/20/2025

      Buna ziua,  In ultima perioada toti ne-am confruntat cu o noua 'provocare' si anume introducerea unor CAPTCHA (prin BunkerWeb) la accesare forumului. Din pacate nu este o optiune introdusa de noi ci un upgrade realizat de catre colegii de la hosting, fara insa acordul nostru. Ne cerem scuze pentru toate neplacerile create si incercam ca in cel mai scurt timp sa inlaturam acest pas complet nenecesar.   Va multumim pentru intelegere, Echipa Volvo Club Romania
Cristi Muresan

Regenerare dpf d5

14 posts in this topic

Masina noua obiceiuri vechi , am regenerat v60 zilele trecute , consumul acestuia nu scadea in oras sub 8 (abea atingand acceleratia) 

Totusi acest model fara indicator al temperaturii apei , cu xenon , ingreuneaza detectarea regenerarii de catre utilizator , totusi indicii:

1.dupa 10 min de mers continu prin oras (consider ca s-a incalzit la 90 gr, temperatura care permite regenerarea)

2.consum crescut , 20-25/100 plecand usor de pe loc , (viteza 1/2), in mod normal 8-10 

3.tonalitatea motorului (greu sesizabil , modelul fiind bine izolat , eventual in S o observi mai bine)

4.km to empty- scade cam 100 cand incepe sa se regenereze 

5.legat de procedura , am observat ca se regenereaza mai bine in modul S , sau trepata a4-a la 70-75km  /h  (consum 9-11 pe loc drept) , cam 25-30 km sunt necesari. 

Inca ne imprietenim, cand mai descopar cate ceva , va anunt. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti norocos, desi nu inteleg - mie imi regenereaza DPF exact in 50 km batuti pe muchie pe autostrada 130-140 km/h - 20 min. Consum +1,5 L / 100 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, maverick a spus:

Esti norocos, desi nu inteleg - mie imi regenereaza DPF exact in 50 km batuti pe muchie pe autostrada 130-140 km/h - 20 min. Consum +1,5 L / 100 km. 

Diferenta intre km batuti pe muchie si cruise usor , o face din cantitatea de motorina injectata (dupa cum spui Mav +1.5 l vs. +6l  ). Daca mergi tare si o incingi  sau daca mergi incet si se incinge singura . 

Inca nu am vazut regenerare la viteza (am stat oarecum cu ochii pe consum) si am batut cam 3000 km . 

Pe mine ma preocupa tare regenerarea in oras !

Si am facut-o de oaie resetand km de la ultima regenerare (in v50 foloseam trip2 pt regenerare si trip 1 pt consum plin/plin) la v60 le-am inversat... 

Mai tin sa adaug ca nu este neaparat sa urmaresti regenerarea , daca mergi mult si nu ii permiti sa se regenereze primesti un mesaj in bord , si odata primit , te plimbi cu masina pana dispare (asa face un coleg cu nissan-u)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turatie mare ,regenerare  care dureaza.Este simplu.Ia vezi la 2000-2200rpm cit dureaza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Ma bag si eu in discutie cu un d5, de exemplu in oras nu-mi dau seama cand isi face/daca isi face regenerarea.

In schimb, cum ies pe autostrada o pun pe C.C. la 140km aprox 2600rpm si consumul instant indica undeva la 6,2 -6,4%. Dupa 10km parcursi la aceleasi setari consumul instant sare in 9 - 9,5% pentru cateva minute apoi scade in 5 -5,5%.

Ca distanta A1 incepe de la km13, mie la km 23 imi creste consumul si pana la km 47 a stat ridicat in 9% dupa care restul de autostrada a stat in jurul valorii de 5%.

Cred ca atunci si-a facut regenerarea DPF ul.

Seara buna!

Sent from my Nokia 3310i

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 minute, Dinoco a spus:

 

Salut.

Ma bag si eu in discutie cu un d5, de exemplu in oras nu-mi dau seama cand isi face/daca isi face regenerarea.

In schimb, cum ies pe autostrada o pun pe C.C. la 140km aprox 2600rpm si consumul instant indica undeva la 6,2 -6,4%. Dupa 10km parcursi la aceleasi setari consumul instant sare in 9 - 9,5% pentru cateva minute apoi scade in 5 -5,5%.

Ca distanta A1 incepe de la km13, mie la km 23 imi creste consumul si pana la km 47 a stat ridicat in 9% dupa care restul de autostrada a stat in jurul valorii de 5%.

Cred ca atunci si-a facut regenerarea DPF ul.

Seara buna!

Sent from my Nokia 3310i

Eu la viteza nu am observat(nici cu v50 , nici cu v60-u) , este mai greu deoarece la 130-140 km/h orice inclinatie , vant , devine un obstacol , care creste substantial consumul . 

Spre exemplu cu v50 in timp ce se regenera @70 km/h in treapta a4-a 2100 rpm - consuma 9-10 , daca acceleram la 110 in treapta a 5-a 2200 rpm -consuma 6-7 . 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, stie cineva daca la masina din semnatura la regenerare porneate si dezaburirea la luneta?este o regula la toate masinile.Ca daca ar porni dezaburirea am citit ca se poate monta un led pe circuitul de la luneta si vezi instant cand a pornit si cand sa oprit regenerarea.Ceva de genu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca porneste , sunt 90% sigur ca nu porneste dezaburirea la d5 (nici generatia veche) . Exista o posibilitate sa porneasca dar sa nu apara aprins ledul (asta nu stiu , nu am observat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai adaug niste detalii : la pornire de pe loc consumul poate urca intre 25-50 (in mod normal maxim 20 , valabil cu motorul cald) 

Daca esti pe rezerva de combustibil(mai aveam 60 km to empty) : am impresia ca nu incepe regenerarea ! A inceput exact dupa ce am alimentat .

Distanta parcursa 22 KM , regim extraurban dar pana in 75km/h pe manual , tinand-o intr-o plaja de turatie intre 2000-3000 (predominant 2300)

Edited by Cristi Muresan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa ai minim 10% din capacitatea rezervorului, sa inceapa regenerarea, temperatura apei peste 80 grade, temperatura evacuarii peste 200 grade si sa nu ai erori pe motor

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, paunionutz a spus:

Trebuie sa ai minim 10% din capacitatea rezervorului, sa inceapa regenerarea, temperatura apei peste 80 grade, temperatura evacuarii peste 200 grade si sa nu ai erori pe motor

Mersi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau sa ai prea multi km in oras si atunci face ca toti dracii ca se vrea afara din oras :) - mi s-a intamplat si mie de cateva ori - cum vede autostrada cum face regenerare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc masina in 2 cicluri : oras 1 sau 2 luni , apoi un drum lung, cam asa.  De aceea incerc sa monitorizez regenerarile in oras , pe autostrada nu ma intereseaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now