Guest

Probleme cu bateria

18 posts in this topic

Salut , vreau sa va descriu o "poveste" paranormala, dpmdv , si eventual poate obtin un sfat spre rezolvarea problemei ce o intampin . 

Scurt istoric : anul trecut prin Aprilie am cumparat masina ( volvo S80 V8 an 2007) . Dupa vizionarea masinii cand am ajuns la a face un drive test am constatat ca bateria era goala , problema s-a rezolvat repede incarcand bateria ; dupa achizitionarea masinii pe langa service si lichide schimbate am tinut musai sa-i schimb si bateria , asa ca in Iulie (2015) am cumparat o baterie noua Exide EA722 Premium.

Totul a fost frumos pana acum 3 luni de zile cand masina a inceput sa porneasca mai greu ....si mai greu ....foarte greu . Atunci am pus totul pe baza drumurilor scurte , perioadele mai mari de stationare in fata casei si a frigului . Dar , surpriza intr-o zi dupa ce a stationat cam 1 saptamana masina nu mai porneste . Pus redresor incarcat "job done" . Dar de atunci am ramas cu aceasta belea ; daca merg zilnic cu masina e totul perfect , daca o las parcata 5-7 zile am 97% sanse sa nu mai porneasca . Spun asta deoarece saptamana trecuta am fost nevoit sa o las 5 zile in parcarea aeroportului iar la intoarcere nu am reusit sa o pornesc . 

Am facut 2 teste de baterie in doua locatii diferite , rezultatul OK atat bateria cat si masina . Am cumparat multimetru si am stat cu un amic in telefon o ora pt a verifica bateria ( nu ma pricep la folosirea multimetrului) , totul OK . Ieri am avut masina in service-ul volvo pt mentenanta anuala , si le-am specificat sa verifice si aceasta problema , binenteles totul e OK atat masina cat si bateria . Masina incarca , corect , nu exista nici un leakage, cu alte cuvinte totul este perfect doar ca eu trebuie sa incarc bateria saptamanal daca nu o folosesc intre timp . 

Este paranormal sau nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are mai mult de 3 ani bateria, da!

Face scurt intre elementi si se descarca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Brava said:

Daca are mai mult de 3 ani bateria, da!

Face scurt intre elementi si se descarca.

Bateria are 9 luni de cand e cumparata si 1 an de la data fabricatiei . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica cati amperi consuma masina dupa vreo 20 min. dupa ce ai oprit o.

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Alarma functioneaza la masina?

Pe diferite forumuri am citit ca alarma stricata (bateria cursa in alarma facea scurt circuit si descarca bateria masinii), dupa schimbarea gornei au disparut problemele de descarcarea bateriei.

Poti incerca sa scoti mufa din goarna si vezi daca tot se dascarca bateria.

Prin verificare consumului de curent cand masina este parcata poti sa-ti dai seama daca ceva fura curentul dar nu o sa-ti zica ca exact ce.

Ai ceva electric aftermarket in masina? ai ceva conectat la bricheta din portbagaj? care are curent tot timpul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alarma este pe lista pt schimbare (problema comuna cu bateria cursa ,cred) dar pana acum 3 luni nu am avut aceasta problema , iar cei de la volvo si celelalte 2 teste de baterie ce le-am facut au iesit negative fata de orice consumator cu motorul oprit; si nu , nu am nimic conectat permanent la bricheta masinii sau alta priza.

@ Vadim am 30 mAh consumul cand masina este oprita , ceea ce daca , calculam ar trebui ceva ani de zile sa descarce bateria .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as incerca sa scot mufa din alarma si vad daca se mai descarca bateria
Singurul lucru o sa fie ca la pornirea masinii o sa-ti apara mesajul de alarm service required si nu o sa functioneze alarma.

Alta optiune este de a incerca o alta baterie in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Danyx a spus:

 

Alarma este pe lista pt schimbare (problema comuna cu bateria cursa ,cred) dar pana acum 3 luni nu am avut aceasta problema , iar cei de la volvo si celelalte 2 teste de baterie ce le-am facut au iesit negative fata de orice consumator cu motorul oprit; si nu , nu am nimic conectat permanent la bricheta masinii sau alta priza.

@ Vadim am 30 mAh consumul cand masina este oprita , ceea ce daca , calculam ar trebui ceva ani de zile sa descarce bateria .

Incearca sa masori consumul cu masina incuiata, DUPA ce se activeaza deadlock-ul si ce s-o mai activa. Masina in starea asta consuma bateria. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am refacut masuratorile , imediat cum deblochez masina am 4 Ah consum ( nu stiu de ce este asa de mare fara nici un consumator pornit) , dupa ce incui masina am tot 4 Ah consum dar in decurs de 10-15 min scade pana la 30 mAh si asa ramane . Am facut masuratorile si cu siguranta de la alarma scoasa si nu s-a modificat nimic . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate pe rand fiecare siguranta pana afli buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca-i asa tie nu-ti descarca aia 30mA bateria cand e inchisa.

Ceilalti 4A atunci cand o deschizi sunt relativ normali, iti pornesc o gramada de calculatoare si alte alea, si oricum in catva secunde de la deschidere pana o pornesti nu-ti omoara o baterie in toate mintile. Tinand cont ca ai 12V cei 4A inseamna aproape nimic, CD-ul cateva becuri si i-ai facut.

Parerea mea e ca bateria a decedat chiar daca are doar 9 luni. Ai putea (daca nu folosesti masina) sa o deconectezi de la borne si s-o lasi cateva zile fara nimic conectat dupa care o legi si vezi daca mai are zeama suficienta.

Tot pentru linistea ta, cauta un redresor bun (CTEK sunt in top dupa mine), incarc-o si vezi daca mai face figuri. Eu era sa arunc bateria de la rulota de 100Ah de 2 ani vechime exact din acelasi motiv, noroc ca am schimbat redresorul cu unul dedicat pentru puterea si tipul bateriei (GEL sau AGM in cazul rulotei) si totul s-a rezolvat, au mai trecut 7 ani si am aceeasi baterie.

Bateria isi pierde din "calitati" daca masina-i folosita pe distante scurte deci timp de incarcare scurt si nu apuca sa fie incarcata suficient.

Edited by Maurice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redresorul din alternator poate consuma cei 4A/h, eu pana nu am scos

firul de plus de de la alternator nu am rezolvat problema, desi am tot scos

la sigurante ... nu e problema cu bateria ci cu consumul enorm in repaos;

folosesc foarte putin masina dar nu am probleme cu bateria, daca nu e

consum merge brici, la sfert si dupa 12 zile ... consum normal : 30 mA in 

repaos, mai mult deja sunt probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca acumulatorul tau este prea mic pentru motorul tau.Eu pe D5 am 100Ah.Incearca o baterie mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Endurocrosser said:

Parerea mea este ca acumulatorul tau este prea mic pentru motorul tau.Eu pe D5 am 100Ah.Incearca o baterie mai mare.

Da bre , dar eu m-am luat dupa ce scrie in carte

.571e3ee015132_ScreenShot2016-04-25at16.5

Am luat un CTEK , la propunerea lui Maurice , am incarcat bateria full si am decis pt. o saptamana s anu o mai incui astfel sa inlatur si problema alarma . 

Service-ul VOLVO la care apelez m-a dezamagit , rau de tot si nici ca mai trec pe acolo . Problema de incredere pe care din pacate nu o vor putea rezolva . Prima data le-am cerut sa se ocupe de alarma deoarece aveam mesaj de eroare in bord , mi-au spus ca au rezolvat cand de fapt nu au facut nimic si a trebuit sa ajung pana la manager ca sa aud un "sorry". A doua problema m-am dus cu masina pt service-ul anual si le-am mai trasat 2 chestii de rezolvat . Bateria este goala dupa 5-7 zile , si o problema noua sat nav-ul ma arata in balarii la pornire( uneori timp de 3-5 min dupa care isi revine , uneori chiar si perioade mai mari de timp ) 

Raspunsul profesional al service-ului marca premium a fost , la prima problema , masina este ok bateria este ok mai multe nu putem afla ca nu este baterie Volvo . Dupa ce m-am luat de ei pe seama acestui raspuns mi-au solicitat sa las masina vre-o 4 zile in service pt teste amanuntite ( wtf nici dupa operatie nu te tine 4 zile in spital) . Raspunsul la problema cu sat nav-ul a fost de genul am facut update de firmware si acum e OK . Binenteles ca nu a fost ok ci la fel ca inainte ; programare reverificare si mi-au dat fatalitatea , eroarea U220044 , MMM module, cost £ 1400. 

Nici daca castig la loto nu am de gand sa dau atatia bani pt un banal GPS , care dpmdv este mult mai antic decat variantele cele mai ieftine ce se gasesc pe piata . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Danyx a spus:

Da bre , dar eu m-am luat dupa ce scrie in carte

.571e3ee015132_ScreenShot2016-04-25at16.5

Am luat un CTEK , la propunerea lui Maurice , am incarcat bateria full si am decis pt. o saptamana s anu o mai incui astfel sa inlatur si problema alarma . 

Service-ul VOLVO la care apelez m-a dezamagit , rau de tot si nici ca mai trec pe acolo . Problema de incredere pe care din pacate nu o vor putea rezolva . Prima data le-am cerut sa se ocupe de alarma deoarece aveam mesaj de eroare in bord , mi-au spus ca au rezolvat cand de fapt nu au facut nimic si a trebuit sa ajung pana la manager ca sa aud un "sorry". A doua problema m-am dus cu masina pt service-ul anual si le-am mai trasat 2 chestii de rezolvat . Bateria este goala dupa 5-7 zile , si o problema noua sat nav-ul ma arata in balarii la pornire( uneori timp de 3-5 min dupa care isi revine , uneori chiar si perioade mai mari de timp ) 

Raspunsul profesional al service-ului marca premium a fost , la prima problema , masina este ok bateria este ok mai multe nu putem afla ca nu este baterie Volvo . Dupa ce m-am luat de ei pe seama acestui raspuns mi-au solicitat sa las masina vre-o 4 zile in service pt teste amanuntite ( wtf nici dupa operatie nu te tine 4 zile in spital) . Raspunsul la problema cu sat nav-ul a fost de genul am facut update de firmware si acum e OK . Binenteles ca nu a fost ok ci la fel ca inainte ; programare reverificare si mi-au dat fatalitatea , eroarea U220044 , MMM module, cost £ 1400. 

Nici daca castig la loto nu am de gand sa dau atatia bani pt un banal GPS , care dpmdv este mult mai antic decat variantele cele mai ieftine ce se gasesc pe piata . 

Imi pare rau ca si tu ai avut experienta sa de neplacuta,

O intrebare in legatura cu GPS

Functioneaza de pe DVD sau Hard?

La XC90-ul sotiei functioneaza de pe DVD, masina am cumparat cu Hartile din 2006 (3xDVD-uri) cand am pus DVD-ul cu hartile din 2014 la prima pornire si-a facut update la firmware RTI MMM P2001 modelul de GPS, daca doresti pot sa-ti trimit link pentru fisiere.

In legatura cu lasatul masinii deschis as zice ca depinde unde il parchezi ca s-ar putea sa te trezesti ca cineva se muta in masina (un coleg de al meu a plecat in concediu in South Africa pentru cateva saptamani, si-a lasat masina parcata pe strada dar ca l-a uitat deschis, cand s-a intors a gasit un sac de dormit si inca cateva lucruri in masina care nu erau acolo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot de pe discuri functioneaza si la mine , am cumparat ultimul update de harti de la volvo , la introducerea dvd-ului a facut un update de vre-o 15 min . Problema cu sat nav-ul o am cam de 2 luni . La pornire ma arata undeva intr-un oras vecin, de fiecare data in acelasi loc doar ca uneori dureaza mai mult alteori mai putin pana ma localizeaza ; iar la accesarea meniului cu informatii imi arata ca nu sunt conectat la nici un satelit . Parerea mea este ca undeva unui contact i-se "falfaie" ca altfel nu mergea deloc ( dar este doar parerea mea neavizata) 

Oricum un gust foarte amar mi-a lasat reprezentanta volvo si asta a inceput cam de acum 7 luni cand aici in UK s-a schimbat conducerea , acum nu mai apartin de Regent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danyx Hai ca iti trimit pe Pm numarul de telefon al unui electrinian bun in Londra.Poate asa macar afli de ce si unde e problema la tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now