Vum

Volvo XC Automat sau AWD

11 posts in this topic

Salutare tuturor.

De cateva luni de zile sunt posesorul unui Volvo XC60 AT AWD din 2011 si-un pasionat al marcii.

Urmaresc in mod frecvent discutiile de pe forum, dar este pentru prima data cand postez ( daca topicul a fost deschis in mod gresit, mea culpa!).

De ce va scriu?

Pentru a va cere un sfat in ceea ce priveste alegerea de achizitiona un Volvo XC 60 Automat FWD sau Manual AWD. In mod evident, as fi ales atat AT cat si AWD insa sunt nevoit sa fac aceasta alegere.

Probabil relevant pentru discutie este faptul ca voi conduce masina prin Bucuresti si imprejurimi, ocazional drumuri lungi prin tara si concedii la distante considerabile in zone cu munti si mari :).

Mentionez ca motivul pentru care-mi doresc AWD este siguranta si confortul de a iesi la strada principala in zilele de iarna cu multa zapada.

Motorizarile ofertate sunt urmatoarele:

- D4 AT8 2.0 Diesel 190CP

- D4 MT6 2.4 Diesel 190 CP

Alternativ, pot alege Ford Kuga AT AWD, Mondeo AT AWD sau Toyota RAV4 AT AWD. 

Pentru mine, o alternativa serioasa ar fi Toyota, cu care sunt deja familiarizat.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si sugestii.

Toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi. 

Asa cum bine ai spus, motorizarea AT8 VEA vine cu tractiune fata - asa am luat eu un XC60 foarte recent - am scris si pe forum despre asta. 

Din ce cunosc eu (colegii care cunosc si tehnica pot sa iti spuna mai multe):

- Motor: D4 VEA 2L complet nou, optimizat - sunt foarte multumit de el // D4 AT6 este un motor in 5 cilindri de 2.4L am fost foarte multumit de el (l-am avut pe 2 S60). Personal, acum as merge pe VEA - consum, impozite, taxe si nu am sesizat niciun dezavantaj fata de D5 (de fapt acesta este motorul D4 AT6). 

- Cutie: AT8 dupa parerea mea este net superioara AT6 - acum am AT8 inainte am avut AT6. 

- Tractiune: am mers prin oras, drumuri lungi, dar si pe munti // zapada in sezonul acesta la ski - nu am simtit niciodata nevoia de AWD - poate ca ajuta un pic, insa nu am regretat niciodata alegerea. 

Deci eu as merge pe AT8 VEA tractiune fata. 

Mult succes cu alegerea!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Multumesc frumos pentru raspuns si sugestii.

Balanta inclina in acest moment catre cutia Automata si m-ajuta foarte mult feedback-ul primit din partea, mai ales ca esti posesorul unei astfel de masini.

Astept cu interes si parerile celorlalti forumisti.

Va multumesc frumos.

Weekend placut!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere (awd 2.4 automat), mi-am luat xc60 pentru garda la sol si awd. Nu am nevoie de garda mare la sol in oras sau pe asfalt, am nevoie de ele in zapada / noroi / pietre ude, etc.

Automata e un bonus, nu o necesitate.

Am condus multa vreme 2x4 si am iesit, intr-adevar, cu rabdare si ceva know-how din mai toate situațiile nasoale.

La mine, insa, daca nu-mi trebuie awd nu-mi trebuie, implicit, nici garda la sol, asa ca iau break-ul. Am portbagaj mai mare si consum mai mic si chiar daca pun Thule pe masina intru in mai toate parcarile. De curand am studiat optiuni de parcare si am gasit cu limita de 2.05. XC-ul cu Thule pe el are 2.15.

Desigur, insa, conteaza mult "use case"-urile fiecăruia. Nu exista one size fits all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vum de ce nu iei 2.4 d5 awd automata ? Este combinația perfecta .

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Bogdan G said:

@Vum de ce nu iei 2.4 d5 awd automata ? Este combinația perfecta .

Mi-a crescut inima-n piept :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Bogdan G said:

@Vum de ce nu iei 2.4 d5 awd automata ? Este combinația perfecta .

Pe S60 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu numai pe S60 😂

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

As lua cu ochii inchisi Automata AWD si-as salva timpul meu si-al celor care mi-au raspuns si carora le multumesc. Problema mea este legata de faptul ca trebuie sa respect un anumit nivel de noxe, care este depasit in cazul tuturor motorizarilor AWD AT si va trebui s-aleg intre AT si AWD.

Probabil ca RAV 4 hybrid AT AWD va cantari destul de greu in ecuatie. 

Sunt convins ca noul XC va fi mult mai green. 

Toate bune.

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

Seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti o varianta D3 sau D4 cu motor mai "slab", gen 163CP, si apoi il resoftezi cu 850-1000 eur si obtii cuplu si CP in plus fara nivel marit de noxe, "oficial" :D.

Iar pentru cei care nu simt diferenta intre un FWD si AWD, va spun din experienta cu Subaru si acum cu XC60 ca se simte puterea altfel in curbe si in panta, chiar la plecarea de pe loc (cine e fan), comportamentul masinii e diferit (in bine)...deci nu e doar de a iesi din zapada sau noroi, ca asta o poate face cam orice sofer mai experimentat cat de cat si cu gume bune de iarna :). Ai diferentialele in plus de intretinut (ulei la timp), cauciucurile sa fie egale ca diametru fiindca altfel strici diferentialele si nici nu trage corect la drum + juma de litru de motorina in plus (in oras)...per total merita!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate. nici una din motorizarile curente, indiferent cat este slaba, nu se incadreaza. 

Confirm faptul ca AWD intra in actiune si pe uscat, mai ales in curbe si/sau panta, iar comportamentul masinii este total diferit. As putea spune ca te tine mai bine pe sosea.

Seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now