tatiantudor

Compatibilitate climă

18 posts in this topic

Bună seara, având în vedere că instalația de aer condiționat de pe mașina mea pierde freon și ceva trebuie să fac, m-am gândit că dacă tot mă apuc de demontat ar fii interesant să trec de la aer condiționat manual la climă. Întrebarea mea este dacă e compatibilă cu modelul meu de mașină 850, 126 cp ( cu mențiunea că, clima este preluată de pe t5) vă mulțumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 850 au fost 3 tipuri de instaltii der A/C originale.

1. Model 92 doar pe 20V fff rar cu total alte piese, compresor, sensori, gaz.

2. Model 94- toate mai putin 20V cu LH 3.2. E instalatia cea mai des intalnita.

3. Model 93 10V si 93-96 20V cu LH 3.2 . E in principiu identica cu cea de la 2. difera doar sensorul din spatele farului drept care e un dublu intrerupator.

Sincer nu recomand montarea componentelor SH, sau cel putin nu evaporatorul. Se desface tot bordul si aeroterma ca sa ajungi la el si nou aftermarket costa in jur de 90€. Restul pieselor sunt relativ usor de schimbat sau ma rog nu asa de multa surubaiala. Filtrul de umiditate si ala se face tot timpul nou pentru ca odata desfacut se satureaza substanta activa din el si nu mai functioneaza.

Cam la toate 850 la care am reactivat clima am schimbat cam tot mai putin conductele (au fost 2 la care erau defecte conexiunile din cauza ca cei care au surubait inaintea mea nu au avut sculele pentru deblocarea conexiunii si au trebuit schimbate si conductele): evaporator, radiator, filtru, ventil expansiune (costa 6€), O ringuri, compresor.

Aici ai ceva poze de la asemenea operatiuni ca sa iti faci o idee https://www.dropbox.com/sh/wdrp50qc87z3oqt/AAAeUCTLfH_JT8p87cdfBbepa?dl=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru început mulțumesc, am de gând să schimb evaporatorul și filtrul, mă întreb dacă mă poate incurca ceva, o nepotrivire pe partea electrică sau altă cauză ? Să înțeleg că trebuie să preiau și senzorul de pe t5 ? Oricum nu e o problemă

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum treaba a pornit, "dulapul" de pe t5 e făcut bucăți sub masa din bucatarie, anterior a trecut prin mașina de spălat vase dar nu a fost suficient așa că a făcut o oprire în cada din baie pentru definitivare. Mai am de spălat tubulatura, de comandat piesele și așa mai departe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, tatiantudor a spus:

Pentru început mulțumesc, am de gând să schimb evaporatorul și filtrul, mă întreb dacă mă poate incurca ceva, o nepotrivire pe partea electrică sau altă cauză ? Să înțeleg că trebuie să preiau și senzorul de pe t5 ? Oricum nu e o problemă

Depinde ce an model e cel cu 126cp. Daca e din 94 incoace instalatiile sunt identice. Senzorii raman cei originali de pe masina altfel nu merge pentru ca nu sunt compatibili cu computerul de la motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

E din 96, cu OBD II , deci rămân senzorii de pe "duna de nisip" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie aeroterma completa, plus instalatie electrica. La AC simplu  clapetele sunt actionate de cabluri, iar la clima sunt actionate de motorase. Sau difera Volvo de restul si nu are motorase?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e clar, preiau tot ce înseamnă aer condiționat din interiorul mașinii, discuția este despre senzorii de pe conducte dacă rămân cei ai mașinii 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu stiu, dar vad ca a scris Cristi mai sus, ca raman aceiasi, probabil ca stie el ce spune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da in interior nu conteaza ce sistem ai (MCC sau ECC) evaporatorul este acelasi.

La sensor sunt doar doi care difera la instalatii si anume cel din spatele farului drept de pe traseul de presiune inalta.

La motoarele aspirate 20V din 93-96 (cele cu 2 computere) si cele 10V din 93 este un dublu contact care are 4 fire.

La restul motorizarilor si anilor ai un senzor de presiune cu 3 fire. Filetul si conducta e identic asa ca pastrezi senzorul care se potriveste cu cablajul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună dimineața, cum ziceam, treaba e pornită și acum s-a finalizat. Instalatia a fost încărcată, bagă rece, nu am apucat să merg prea mult cu mașina sa-mi dau seama dacă totul e corect dar ECC-ul a dat următoarele coduri de eroare: 211,221,233,235,414,417.Rugămintea mea este dacă mă puteți ajuta cu interpretarea lor, vă mulțumesc anticipa. Dacă tot m-am băgat în seamă, mai am o intrebare: când mașina este pe loc cu motorul pornit și pornesc aerul condiționat trebuie să pornească în același moment și electroventilatorul de la radiatoare ? Vă mulțumesc încă o dată 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi cer scuze, iar am amestecat topicurile, cu 211, 414, 417 am rezolvat , erau în topicul mai vechi, ce mă pune pe gânduri este faptul ca ventilatoarele din plafon sunt curățate, de ce ar mai da eroare ? O să ascult un sfat mai vechi și o să incerc o recalibrare o motoarelor,  rămâne totuși întrebarea cu electroventilatorul, mulțumesc încă o dată și scuze pentru haos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatorul de la radiator pleaca decalat, cand se face suficienta presiune in instalatie si cand masina nu se deplaseaza mai repede de 50 sau 60kmh.

Ventilatoarele din plafon nu pot fi calibrate, doar cele 5 motoare care gestioneaza distributia aerului si temperatura.

Din ce ai la coduri de eroare as verifica cablajul, pare sa ai un scurt, nu pot sa cred ca sunt toate motoarele defecte.

Ventilatorul probabil e usor pe duca, sau eventual tranzistorul de putere care reguleaza turatia. Scoate motorul (e usor de demontat) si vezi daca se invarte usor liber, si poti conecta si direct la 12V si vezi cum se comporta. Face zgomote (de "canar") cand merge la anumite turatii (mai ales joase)?

Senzorul din plafon e posibil sa fie gripat ventilatorul ai putea sa i-l desfaci cu grija si sa vezi ce e cu motorasul, in el ai un NTC stupid la urma urmei.

2013-09-22 22.19.30.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambele ventilatoare din plafon funcționează, direcționarea aerului funcționează pe toate părțile( nu am verificat cald-rece în același timp pe ambele părți , ce nu funcționează este motorașul de la recircularea aerului, atât pot spune după două zile de joacă, trebuie să  merg cu ea la șters erorile, singur nu am reușit,  ventilatorul l-am gresat, nu scoate zgomote suspecte. Mulțumesc de informații , vă țin la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now