Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Ygor

440 din '95

14 posts in this topic

Salutare,

sunt de curand noul proprietar al unui Volvo 440 din '95 motor de 1.8,si as avea cateva nelamuriri cu privire la cateva aspecte.Cine ar putea sa ma ajute as fii recunoscator.

In primul rand masina este dotata cu servo directie,SRS doar la sofer,ABS,inchidere,geamuri electrice fatza si oglinzi ectrice incalzite.o nelamurire ar fii k nu prea stiu ce semnifica un bec pe bord care se aprinde cand pun contactul,iar daca tin contactul pus vreo 5-10 sec se stinge.becul este situat in partea dreapta jos intre ((!)) si baterie.Se aprinde pe verde shi are un semn ciudat care nu stiu ce inseamna.a doua nelamuri ar fii k nu stiu daca aceasta masina este pe injectie.Am inteles k ar fii injectie monopunct dar nu stiu exact.Tipul motorului este BI8U103 de 1794cm3.iar ultima nelamurie este k atunci cand pornesc motorul ramane aprins un bec pe bord care este situat in partea de dreapta sus langa becul care avertizeaza lipsa apei pentru stergatoare.Acel bec se stinge numai cand apas pe frana shi ramane stins pana la urmatoare pornire cand tre sa fac la fel(sa apas o daca pedala de frana)acel bec am intels k ar avertiza k am un bec ars pe undeva.Dar am controlat toate cela shi sunt OK.

Si inca ceva.motorul este la 149500 km .Cam cat ar mai tine pana cand trebuiesc bagati ceva bani la el.Momentan functioneaza f bine shi nu bate nimic la el,iar ulei nu pishca.

Multam mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cel mai bine e daca pui o poze cu bordul si martorii aprinsi. In felul acesta te pot ajuta si membrii clubului care nu detin un 440.

PS: Sau macar un desen, o figura ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema o am si eu in legatura cu indicatorul de pe bord ce arata k s-a ars un bec, dar banuiesc k mie imi face din cauza k am montat al 3-lea bec de stop pe luneta, alta explicatie nu am k am toate becurile ok si pe bord si in afara. Daca reusesti sa ii dai de cap poate o sa imi spui si mie ce e de vina de fapt k nu pot sa imi dau seama...Bafta in continuare

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa faci poze cu bordul. ne va ajuta si pe noi si pe tine in rezolvarea problemei.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Ygor, nici eu nu sunt foarte bine documentat in privinta acelor martori din bord, dar din auzite eu iti pot spune ca semnul acela verde din bord este un martor al unei sonde Lambda care verifica amestecul de aer-combustibil. Becul acela de sus care se stinge la actionarea franei il am si eu ........tot asa face, cu toate ca din cate am verificat nu am nici un bec ars, probabil ca atunci cand se arde unul sta aprins permanent (habar nu am ca nu am verificat ;D ) Cat despre tipul motorului tau.......eu nu am auzit de acel model. Am ceva documentatie cu privire la echiparea turismelor 440, 460.....iti dau cateva date despre B 18 U 103 : "single-point" injection catalitic converter, 66Kw (89hp)/6000 rpm, folosesti numai benzina fara pb si mai am ceva pe aici pe la mine prin carte dar nu prea ma pricep nici eu prea bine ce inseamna ;). Cat despre uzura motorului.....parerea mea este ca un Volvo nu gafaie dupa 150 000 km ( dar asta este parerea mea) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Salutare !

    Becul de care spuneti, cel de sus , se aprinde de cate ori pui contactul si este martor pentru stopurile pe frana. El trebuie sa se stinga atunci cand ai calcat prima data frana dupa ce ai pornit motorul (sau doar contact). Daca nu se stinge inseamna ca unul din becurile pe frana este ars. Cel verde cu insemnul "lamda" nu stiu nici eu exact ce ar trebui sa avertizeze (probabil vreo defectiune la sonda). Atata timp cat nu ramane aprins e Ok. Cu motorul stai linistit ca nu oboseste asa repede, al meu are 190.000Km si nu da nici un semn ca m-ar lasa.

                                                                              Numai bine! 

                                 

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc tuturor pt raspunsuri...daca nu erati voi ma apucam sa demontez toata mashina in cautarea unui bec ars ;D.m-am lamurit shi cu cel verde.. e oK,se stinge cand pornec motorul..numai k nu stiam ce reprezinta(LAMBDA).

Bafta la toata lumea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam sa va mai intreb ceva... ;D...nu prea pot sa-i dau drumul la volan dn mana k trage dreapta..am schimbat rotzile..shi tot la fel face.Ma dispera treaba asta..m-as duce cu ea la o verificare(geometrie)dar nu cred sa fie de la asta..roata nu este infranata..iar cand ma uit la ea din fatza nu pare sa fie cracanata sau vreo roata intr-o parte.De la ce poate fi?Mai are cineva vreo idee unde sa ma uit?! ???sau daca stitzi vreun service care face o geometrie computerizata k lumea(nu de mantuiala).

Multzam Mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  In cele mai fericite cazuri trage intr-o parte atunci cand una din roti e mai dezumflata decat cealalta sau ai dimensiuni diferite la cauciucuri dar nu cred ca e cazul. Te sfatuiesc sa mergi la o geometrie pentru ca nu-ti dai seama cu ochiul liber daca ai rotile perfect paralele ( daca vezi la ochi ca sunt strambe se lasa si cu ceva pivoti schimbati). Eu nu am ajuns cu Volvo pe la service dar la cealalta masina am facut geometria la un service (no name) din Militari pe B-dul Uverturii(aproape de intersectia cu Apusului) si am fost multumit.

                                                                Bafta!

                                                         

Share this post


Link to post
Share on other sites

O deviatie de cateva grade a convergentei pe o roata va face masina sa traga puternic in stanga sau dreapta si nu poate fi observata cu ochiul liber. Daca se vede cu ochiul liber faci febra musculara intr-un kilometru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut eu sunt valy si hai sa te lamuresc cu acel bec verde din dreapta acela e becul care sta aprins numai cat iti baga pompa de benzina dupaia el se stinga asa ca stai linistit ier la cati km are ea e ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

  Acel bec verde de care vorbesti( simbol lambda), sta aprins atit timp cat este necesar pt.ca informatiile legate de starea motorului (la pornire),sa fie trimise,verificate,si procesate de ECU.Daca toate acestea sunt ok,se stinge si asta inseamna ca nu ai nici o problema.

  Cred ca de fapt dupa ce pui contactul pe teapta 2,ECU-ul colecteaza informatiile de temperatura motor necesare calcularii amestecului pt. pornire (soc automat).Daca insa exista probleme legate de amestec sau informatii gresite despre temperatura motor transmise spre ECU,acest bec o sa ramana aprins, iar functionarea motorului o sa fie anormala.

  Eu am avut o defectine la sonda de temperatura de pe chiuolasa si doar dupa inlocuirea sondei acel bec a reanceput sa functioneze normal.

  Salutari

  Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

si eu tot un 440 din '95 am fix acelasi motor (doar ca mai am si gpl pe ea) si am fix aceleasi probleme/intrebari :).

Am sa merg sa fac o geometrie

Apropo stie cineva un service calumea in Iasi ? trebuie sa schimb amortizoarele fata/spate (masina are 143 de mii)(si in mod ciudat eu am impresia ca merge mai frumos pe gpl decat pe benzina (?) ma intreb de ce).

Augustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe gaz arderea este completa in schimb scade puterea , ai GPL original? daca da inseamna ca e fabricata in OLANDA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0