Midnight Caller

Turbina pe S/V40 1.6i.... credeti ca se poate ?

16 posts in this topic

Pentru cei cu cunostiinte solide in mecanica...Ce-ati zice de o mica-mare schimbare la motoarele 1.6 sau 1.8 aspirate de la S/V40 ? Se poate atasa o turbina ? Ce adaptari ar trebui facute in afara scaderii raportului de compresie pentru a nu crea o presiune prea mare ? S-ar putea face asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de putut, se poate, insa trebuie sa pui in balanta costurile unei astfel de transformari, atat mecanice cat si electronice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Multzam de raspuns... pacat ca nu esti din Bucuresti, poate veneai si tu cand ne mai intalneam si ne puneai la punct apropos de ce schimbari ar trebui facute, ce riscuri implica... etc etc.

    Sau poate o sa vii la urmatoarea intrunire :) Totusi e foarte mic motorul de 1.6 sau 1.8 pentru tancurile astea si un pic de "zvac" nu strica niciodata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu mai vin prin bucuresti, insa pentru discutii de genul asta exista forumul ;)

O alternativa pt marirea puterii unui aspirat este montarea unui compresor mecanic, lucru deja facut de cativa baieti priceputi in bucuresti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asa ceva ma gandeam si eu... Ai ceva recomandari ? Let us know ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteti merge la Master tuner pe b-dul Timisoara sa va interesati ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa cele enumerate mai sus trebuie refacuta harta de injectie, adaptat sistemul de ungere pentru a duce ulei la turbina, modificarea galeriei de evacuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Deci imi iau alt motor / masina :)

Multzam fain de raspuns !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io zic sa nu umblati cu asa ceva-la mine s-a rupt turbina originala (din fabrica) la un S40 1.9 TDI din 2001 la nici 150.000km!

Ce parere avetzi?

In afara de faptul k motorul de laguna ce echipeaza s40 ii cam slab?

Ca sa nu mai spun ca astia de la reprezentantele Volvo de la noi is si hoti si nu prea se pricep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sunt hoti cei de la Volvo, dar poate nici tu nu ai folosit masina chiar in regimuri "blande" :) Nu e chiar un capat de tzara sa-ti pice turbina, mai ales daca nu aveai obiceiul sa mergi bland cateva minute cu ea pana se incalzea motorul si abia apoi sa-i ceri putere... 150.000km e destul de bine zic eu pt. o turbina de Renault :)

Si... ai rezolvat problema ? Te avem alaturi la urmatoarea intrunire ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

permite-mi sa te contrazic: motorul de pe Volvo nu este de Renault!!!!!! este facut sub licenta in fabrica Renault. de aceea poti gasi sigla respectiva pe bloc dar nu a fost gandit de francezi.

pentru turbina ta... se mai intampla. hai sa fim seriosi acum: fierul-i fier, indiferent ca se cheama Volvo, Mercedes sau Rolls Royce. orice poate ceda. nu vreau sa fac acum o teorie precum ca trebuie luate in calcul toate conditiile de functionare (inclusiv stilul de mers) pentru ca nu vreau sa intru in polemica. stiu ca orice posesor de Volvo isi iubeste masinuta si oricand va sustine ca merge perfect cu ea.

pentru cei de la reprezentanta, parerile sunt impartite. cred ca fiecare a cuantificat intr-un mod sau altul experienta de acolo. oricum parerea ta (actuala sau viitoare) va conta. numai din ceea ce povestim ca ni s-a intamplat fiecaruia dintre noi putem "remedia" anumite situatii aparute.

sper sa nu te fi suparat, nu vreau sa sune personal. de mult doream sa spun aceste lucrusi si acum am gasit momentul. ok? friends??

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

150.000km e destul de bine zic eu pt. o turbina de Renault :)

Alex poate ai vrut sa spui Garet ca cei de la renault habar nu au de turbina.

@ hulkster S40 2001 1.9TDI si zici ca e slab motorul. pai ca sa zic eu atunci S40 (II) 2001 1.9 D (dci) cu turbina si care a alergat toata tara in lung si-n lat de nu sa mai putut si multam fine pentru motorasu asta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam baieti de incurajari!

Oricum , cand s-a intamplat am reparat-o( kit Garrett), vreo 1000 Km nu prea cupla cand trebuia, nu accelera motorul ca lumea( nu intotdeauna, repet) dar apoi si-a dat drumul- trage ca inainte.

poate nici eu nu prea am fost bland cu ea- ii cam dau reprize, si atunci cand s-a rupt urcam feleacul si era turat bine motorul.

Oricum stiu de faza cu asteptatul inainte de pornire si oprire- stau vreo 3 minute la ralanti.

Alte sugestii de " crutare" a turbinei???- chiar va rog, poate prinde bine si la altii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, adaugarea unei turbine implica aproximativ urmatoarele:

1. calcularea diferentei de putere obtinuta sau stabilirea puterii dorite.

2. schimbat pistoane si arbore (+ tot ce tine de ele) sa faca fata noii puteri. De obicei motoarele sunt facute sa reziste la puterea de fabrica +10%

3. instalatie noua de admisie si evacuare. Evacuarea oricum se schimba, turbo fiind montat pe ea iar admisia trebuie sa faca fata noului volum de aer cerut de motor.

4. instalarea unui nou ECU.

5. tuning pe dino al ECU. (se poate face si pe autostrada in treapta a 3-a la diferite regimuri de turatii, dar e destul de riscant si nu obtii intotdeauna ce vrei)

Acestia sunt pe scurt pasii ce ar fi de urmat pt. montarea unui turbo. De preferat ar fi sa gasiti un kit tubo pt. motor. Kitul ar trebui sa contina toate piesele ce trebuie sa le schimbati, mai putin cele legate de aer si uneori fara ECU. Poate se gasesc complete. In general sunt doar piesele din motor.

Sper ca v-am fost de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca cel mai simplu e sa adaptezi direct un motor turbo la mashina ta.. iar dupa e shi mai ushor sa faci upgrade ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai simplu de atat e sa pui alt motor...  :P

Am vazut motor T4 complet cu tot instalatia electrica, cv si ECU, pe un sit din Olanda la 2600EU, cu 65k km, garantie 3 luni. Probabil ca suportii motor trebuiesc modificati dar pentru un meserias priceput, asta nu e o mare problema.

Ma tenta pe mine operatiunea dar cred ca pe seria 400 e mai complicat de montat un T4... atat fizic cat si legal. Desi rezultatul ma gandesc ca ar trebui sa fie fenomenal.  ;D

http://www.southwalesvolvos.com/phpbb/viewtopic.php?t=369&postdays=0&postorder=asc&start=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now