VOLVO16

EPOPEEA UNUI 460 - O GRAMADA DE PROBLEME

13 posts in this topic

totul a inceput acum 3 ani . vazut masina,facut test,placut,negociat,cumparat. dupa doua saptamini au inceput problemele.

in timp ce mergeam cu masina am pierdut servodirectia, uleiul folosit de pompa s-a hotarit brusc ca nu-i mai ajunge rezervorul in care statea si s-a hotarit sa evadeze pe linga axul fuliei >:( - rezultatul uleiul ajuns pe cureaua de distributie , aceasta fiind la dieta a refuzat "tratamentul gras" aplicat si de ciuda s-a rupt infasurindu-se pe pinioanele de la distributie nu inainte de a rupe si cureaua pompei de servo :(. 2 supape indoite , semeringuri la supape , garnitura la chiuloasa, curele si pompa de servo facuta praf. am rezolvat cu motorul dar nu reuseam sa gasesc pompa de servo. dupa doua saptamini de facut bataturi in palme de la tras de volan ;D soseste pompa noua (after market - 6 mil. , noua era vreo 18 fara taxe de transport). surpriza emisiunii abia dupa montarea ei pe masina s-a descoperit ca nu se alinia cureaua pt. 1(unu) nenorocit de centimetru. inca doua saptamini de tras de volan cu toata forta si nenumarate telefoane pe la dezmembrari dar parca intrebam de motoare de avion ;) am incercat si o pompa de pe LAGUNA dar era fulia prea mare si cel care voia sa o vinda a zis ca daca schimb fulia nu mai ofera garantie. am reusit sa gasesc la BUZAU la dezmembrari una identica data jos de pe aceeasi masina  :D. alta prostie , am ajuns in BUZAU mai tirziu si am avut surpriza sa constat ca parcurile de dezmembrari erau deschise dar service-urile nu (era ora 17). am reusit sa o schimb pe drum la o vulcanizare dintr-un sat (nu mai stiu numele) . pompa functioneaza si astazi :D. placute si discuri de frina schimbate,cauciucuri noi pina cind a inceput sa manince ulei de ziceai ca prajeam cartofi cu ea (1 litru pe saptamina). motor segmentat (segmenti parca erau facuti din sirma de cupru - puteai sa le faci nod) . am cautat in tot acest timp un ulei care sa-i placa (VALVOLINE 10W40 parca era "APA" :D, cu MOBIL 1 s-a inteles mai bine dar se inegrea repede ,pina cind.........am dat de CLUBUL POSESORILOR DE VOLVO si pe aceasta cale tin sa multumesc lui @MC pt uleiul recomandat - "canadianul" ::). nu am facut decit 1000 KM cu el dar inca nu l-am completat si nu si-a schimbat decit putin culoarea. am ajuns si la faza cu "POTENTIOMETRU CO" pentru care am ajuns la SERVICE FRONTAL si pe care nu-l recomand cum am mai spus si in alt topic . reparatiile la masina le-am facut in service-ul lor totusi cind a fost vorba de intrat pe computer au reusit sa citeasca erorile dar nu au reusit sa le stearga ???. dar sa revenim la potentiometru CO, dupa mai multa bijbiiala au reusit sa-l identifice (cum draq ca meniul de la tester era in lb. romina :D si spunea clar ca se afla pozat linga oala amortizorului stinga) am mai postat chestia asta odata, deci am reusit sa inlocuiesc piesa chiar daca nu e originala am reusit sa fac ce nu a facut un service intreg - sa fac martorul din bord ala cu semnul lambda sa se stinga :D. culmea ca pt operatiunea asta mi se cereau 5 mil. pt piesa si 500 de mii pt. inlocuirea pe masina (adica scotea mufa la cel vechi si il baga pe cel nou - piesa nu e mai mare decit o bricheta asa ca am zis "pas"). de vreo doi ani nu am mai calcat pe la ei. o problema curioasa ar fi cea legata de inchiderea centralizata. n-a mai functionat si gata.  mi s-a intimplat anul trecut si de atunci incui si descui masina cu cheia. si mai curios e faptul ca atunci cind inchiderea functiona plafoniera,bricheta,indicatorul luminos de la bricheta si cel de la cheia de contact nu functionau. cind a "murit" inchiderea centralizata au revenit toate la viata de am crezut ca m-am urcat in alta masina   .

tot cind functiona inchiderea functiona si avertizorul ala sonor pentru faruri daca le uitai aprinse dupa ce opreai motorul. si asta a murit odata cu centralizata . am mai inlocuit la ea filtre, bujii (BOSCH cu 4 electrozi). nu porneste la sfert si nu a pornit niciodata (am mai mers cu logan-ul lui socru-meu si de ficare data cind il iau imi vine sa intru cu el intr-un pom cum poate "masina" aia sa porneasca la sfert si un VOLVO nu :rant: alte probleme http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,2578.0.html . oare nu-i place benzina de 95 euro 4 de la MOL ?

ULTIMA BOMBA - am plecat simbata la mare . a functionat masina de am crezut ca m-am suit in alta ;D. pe la vreo 30 km de NAVODARI s-a gindit ca e bine sa-mi aduca aminte ca totusi conduc un VOLVO :P. mai exact exista o piesa care face legatura dintre cablul de ambreiaj si pedala . e un fel de "gheara" care agata cablul de ambreiaj care are o bucsa prin care trece un "bulon" de otel prevazut la capat cu un filet care se insurubeaza in pedala si se asigura cu o piulita pe partea cealalta - pedala are si ea filet. filetul "bulonului" s-a rupt  - o precizare , diametrul "bulonului" e mai mare decit al filetului acesta fiind doar de 5 ca urmare desele folosiri ale pedalei de ambreiaj au dus la uzura si in final la rupere. cum tot rominul e mecanic am improvizat ceva (am sa pun poze maine) si am ajuns la mare. astazi m-am intors dar cu o mie de draci si inca o improvizatie a pedalei de ambreiaj. inca o observatie <MASINII MELE NU-I PLACE CALDURA> de , ce sa-i faci marfa suedeza  ;) . cum da de caldura cum o apuca figurile . cit e racoare afara merge de zici ca-i noua , pe la prinz o apuca damblalele. :violent5: dar sa revin la drumul inapoi de la mare . am avut parte de cea mai copioasa serie de "pirturi" (rateuri) pina am ajuns acasa in fata blocului . am facut NAVODARI-GALATI (200 KM ) in 6(sase) ore cu o oprire pt remedierea ambreiajului + plus "mistourile" marinarilor(asa porneste un VOLVO)  care m-au impins sa pornesc pentru ca MOTORUL A GASIT DE CUVIINTA  sa se opreasca inainte de urcarea pe bac (sotia se dusese sa ia bilete). facea doar un clanc si nu voia sa porneasca (cred ca s-au uzat carbunii la electromotor). ultima figura in fata blocului cind pt. 5 metri a trebuit sa o imping pt. ca motorul refuza sa mai traga. am urcat toate bagajele sus cu gindul de ai da foc masinii dupa (de ce sa avem doua pagube ? :D).

P.S. scuzati-mi subiectul care arata  de parca as fi scris o compunere dar drumul asta a fost picatura care a umplut paharul si dupa cum am spus mai sus imi venea sa-i dau foc . totusi stiu ca maine dimineata am sa il "mingai" si am sa incerc sa-i oblojesc ranile poate reusesc sa ajung cu el pe roti la service

       VOLVO. FOR LIFE. :thumbsup2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se intampla si pe la case mai mari, scuze pe la´´vile´´. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se intampla si pe la case mai mari, scuze pe la´´vile´´. ;)

asa e  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragule, cred ca trebuie sa scuipe pe ea un popa, dar de-ala care ziua joaca fotbal, spre dupa-amiaza face o slujba mica si abia asteapta noaptea sa mai invete niste pozitii noi uitandu-se la un film xxx  :D

Daca nici dupa toate cite ai patit nu-ti iubesti masinutza, nu esti volvo-ist adevarat !  :D

  Stii cum se zice - cele rele sa se spele - cele bune sa se-adune !

Si chiar crezi ca un s80 cind o sa aiba varsta masinii tale o sa fie mai breaz ? Eu nu cred (de logan nici nu mai pomenesc)...Partea cea mai nashpa la bijuteriile noastre e ca nu gasim si noi niste mecanici-electricieni-etc priceputi, sau macar cu pofta sa invete ceva, nu sa strice sau sa ridice din umeri...De-aia trebuie sa stim cam tot ce se poate referitor la masinutza noastra, sa-i stim punctele slabe, sa putem sa rezolvam cite ceva...

Asa ca maine dimineata o sa vezi razele de soare cum iti saruta masina, o sa iei aer in piept si o sa-ti spui din nou : viata merita traita, cu bune si rele !  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut 460 dar am fost chiar super multumit de el (intotdeauna a pornit la prima cheie) Ce am citit mai jos.....imi aduce aminte de vechea dacie care avea cam aceleasi simptome cu cele descrise de VOLVO16, dar nici oadata nu m-a lasat in drum (multa sarma si ajungeam acasa). Cu toata iubirea asta, consider ca la un momentdat trebuie sa te desparti de 460 si sa iti iei un alt volvo mai nou care mai are ceva timp pana incepe sa iti spuna ca a obosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toata iubirea asta, consider ca la un momentdat trebuie sa te desparti de 460 si sa iti iei un alt volvo mai nou care mai are ceva timp pana incepe sa iti spuna ca a obosit.

.........si eu care voiam sa fac 1 000 000 de km cu el  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai o mashina norocoasa.... Are cel mai rabdatror proprietar :D.... altzii de mult ar fi aruncat'o in rau... :)) bravo... Cat despre problemele tale.... alea cu inchiderea  plafoniera... etc.... par a fi de la instalatia electrica... pote daca o schimbi s'ar rezolva si alte probleme care persista la mashinutza ta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza cu scuipat la popa nu cred ca tine din pacate...  ???

Subscriu la toate pacatele enumerate. Le patesc si eu pe un 440 din '96.

Nu e vorba de case mai mari aici. Trebuie sa tinem cont de faptul ca seria 400, pe la sfarsit... intre 94' si '96, a fost cal de povara pentru toate testele pe care suedezii le-au facut in pregatirea seriei noi "s/v".

Eu pe masina mea am cateva repere (alternator, compresor a/c, pompa servo-electrica, turbo, etc) care au fost folosite din plin pe seriile mai noi. E un adevarat calvar sa gasesti ce iti trebuie, cand au fost schimbate cate 3-5 piese pe acelasi reper pe parcursul a 2 ani.

Eu il inteleg perfect pe amicul nostru forumist, ma confrunt cu aceleasi probleme... si ii transmit pe aceasta cale ca nu l-am uitat de piese.  ;)

Si mai grav este ca noi astia cu "vechituri" ne confruntam si cu problema: ramai in pana cine stie pe unde prin tara si sa constati ca pur si simplu service-urile unde opresti nu vor sa lucreze la masina ta... "E o masina complicata Dom-le, noi nu ne asumam raspunderea... mergi in cutare loc (unde primesti acelasi raspuns)

Numai anul asta am schimbat 3 rulmenti pe aceeasi roata fata, si am mai dat vreo 2500 ron pe niste reparatii care nu mi-au imbunatatit cu nimic masina/senzatia la volan. Am reparat aceleasi lucruri...

Ce sa mai zic... fii tare Volvo16, eu sunt deja in depresie.

:machinegun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

depresia deja am facut-o :D acum sunt in faza de recuperare  :headbang: adica incerc sa refac "bolidul". cu compresorul nu am avut probleme doar ca nu prea raceste , banuiesc ca mai trebuie incarcata instalatia dar nici nu ma dau "in vint" ;) prefer sa merg cu geamul deschis mai ales ca sunt si fumator. alternatorul cred ca la tratamentul pe care l-a avut ( o baie cu uleiul de la servodirectie ) ma face sa cred ca totusi  exista un DUMNEZEU al volvistilor  :77:

<<Trebuie sa tinem cont de faptul ca seria 400, pe la sfarsit... intre 94' si '96, a fost cal de povara pentru toate testele pe care suedezii le-au facut in pregatirea seriei noi "s/v".>> cred ca asa au reusit sa scoata 850 - no ofense . vis-a-vis de<< "E o masina complicata Dom-le, noi nu ne asumam raspunderea... mergi in cutare loc>> asa ceva am vazut si pe DISCOVERY la emisiunea aia un de se dadea un buget de "n" euro si ii trimitea la parcurile de vechituri sa-si cumpere o masina si sa o repare urmind sa faca niste probe speciale cu ea . cind am vazut emisiunea nu aveam masina dar am retinut faptul ca injectia benzina la motoarele VOLVO este foarte complicata si mai bine cumpara un FORD. intimplarea (soarta) a facut ca dupa 6 luni sa-mi cumpar un VOLVO ci injectie pe benzina (cu toate ca eram "avertizat" de emisiune. de aceeasi problema m-am lovit si in service-urile din GALATI . aaaaaaaaaaaaa........ VOLVO de parca ar fi model 2010 si intr-adevar necesita cunostinte extra si scule "klingoniene" ;D pt. reparatie deci si un pret pe masura. am reusit sa "desfac"  (spart) astazi capacul distribuitorului . nu cred ca a fost schimbat vreodata ( masina are 207000), deci si-a trait viata.

am intuit ca esti ocupat asa ca nu am insistat cu piesele . totusi cererea ramine in continuare valabila.  VOLVO, FOR LIFE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te baza pe faptul ca ac-ul nu bate cum ar trebui.

La mine s-a dus incet si sigur. Abia l-am reparat acum 2 saptamani (pe 1500 ron) si aia nu recunosc ca le-am spus sa verfice toata instalatia. Acum nu mai vine deloc aer rece, adevarul e ca am mers astea 2 saptamani numai cu ac pornit. E suficient cel mai mic por in instalatie care sa iti goleasca tot agentul de racire. Sunt 12 bari in instalatia de racire. Cert este ca acum, daca conduc vreo 20 de min in oras, miros ca un porc cand ajung la un client. Asta  nu e atitudine Volvo  :-[ Si imi e jena sa spun ce masina am cand ma plang de problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine incepe sa vina aer rece dupa cel putin 20 min. de mers cu viteza de peste 60 km/h. e mai rece decit cel tras de ventilator (se simte) , de aici trag concluzia ca ar trebui incarcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% ca trebuie verificata instalatia si umpluta cu agent de racire+ulei.

Ai grija sa ceri verificare instalatie (in scris)... eu am patit-o.  :(

Normal e ca dupa ce apesi butonul de ac, cu motorul pornit, aerul rece sa vina instant... si chiar vine tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% ca trebuie verificata instalatia si umpluta cu agent de racire+ulei.

Ai grija sa ceri verificare instalatie (in scris)... eu am patit-o.  :(

Normal e ca dupa ce apesi butonul de ac, cu motorul pornit, aerul rece sa vina instant... si chiar vine tare.

multumesc pt. sfaturi . am s-o rezolv si pe asta dupa ce reusesc sa repar stricaciunile recente

                best

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now