rere

Am pus benzină în loc de diesel

6 posts in this topic

Așa cum spune titlul, aseară am comis-o la modul "sunt paralel cu viața". 35 de litri de benzină de 98 într-un rezervor aproape gol, suit în mașină, pornit motor, condus aproximativ 1000 de metri, oprit pe dreapta cu motorul în rateuri. Pumni în cap, idee de tricou pentru nevastă-mea cu "I'm with idiot". 

Cei de la reprezentanță mi-au spus că sistemul de alimentare nu pare afectat, dar că după ce au scos benzina și au schimbat filtrele, motorul tot nu merge cum trebuie. Mâine vor face un diagnostic complet și îmi vor da mai multe detalii.

Întrebarea mea e: la ce aș putea să mă aștept? A mai pățit cineva asta (sau știți pe cineva care a pățit asta ;) )? Cât de grave pot fi daunele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit acum 6-7 ani o chestie similara la Fiesta, dar nu am apucat sa pornesc motorul pt ca mi-a sarit in ochi bonul pe care scria 40 L Benzina.

Daca ai pornit motorul si a dat deja rateuri, ar trebui sa intrebi cu ce/cum s-ar putea lubrifia intreg sistemul de alimentare din nou la conditiile Diesel-ului. Benzina e uscata si curata lubrifierea diesel-ului.

Recomandarea mea ar fi sa cauti / intrebi la ADAC ceva sfaturi pt ca ei au divizie intreaga care se ocupa doar de subiectul asta.

 

In orice caz eu as alimenta cu un diesel premium urmatoarele cateva plinuri si as adauga si ceva aditiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol, eu am 2 masini : una pe benzina si volvo pe motorina, probabilitatea de a gresi la alimentare este destul de mare, sper sa nu patesc ca voi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire, sistemul de alimentare nu a fost afectat așa că am scăpat relativ ieftin - golit rezervor, curățat sistem de alimentare, schimbat filtre. Toată aventura (a se citi prostia) m-a costat "doar" 330 de euro (+ benzina prăpădită). Bănuiesc că norocul meu (știți vorba aia...) a fost că rezervorul era aproape gol așa că mașina a început să bage benzină imediat și s-a oprit după doar câteva sute de metri.

În weekend am făcut un drum de aproape 800 de km și nu am observat nici o problemă, deci cred că totul e bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand totusi sa pui un aditiv de lubrifiere. Nu au curs zeci de litri prin sistemul de alimentare, dar in mod cert nu mai este lubrifiat cum trebuie.

Eu am decis ca la fiecare al 2-lea plin voi folosi Aditiv Diesel Schmier Liqui Moly, 150 ml datorita calitatii dieselului din tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iti recomand totusi sa pui un aditiv de lubrifiere. Nu au curs zeci de litri prin sistemul de alimentare, dar in mod cert nu mai este lubrifiat cum trebuie.

Eu am decis ca la fiecare al 2-lea plin voi folosi Aditiv Diesel Schmier Liqui Moly, 150 ml datorita calitatii dieselului din tara.

Arunci banii pe fereastra. Pune ulei 2T dacă ti neaparat sa lubrifiezi sistemul de injecție .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now