GeorgeGeorge

Consum ulei s40 2.0T

23 posts in this topic

Salut, vin și eu cu o intrebare: E normal sa consume masina 1l ulei / 2000km ? Folosesc Motul X-cess 8100 100% synthetic.  Volvo s40 2.0T 2001 165cp 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, GeorgeGeorge said:

Salut, vin și eu cu o intrebare: E normal sa consume masina 1l ulei / 2000km ? Folosesc Motul X-cess 8100 100% synthetic.  Volvo s40 2.0T 2001 165cp 

 

Edited by GeorgeGeorge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ma intrebi pe mine,nu e normal.Problema e ca facutul motorului costa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ujio said:

Daca ma intrebi pe mine,nu e normal.Problema e ca facutul motorului costa...

Când te referi la făcut zici de “segmentare” ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vorbesc din experienta mea modesta....Cind se desface un motor,cu intentia de a schimba segmentii,poti avea si de multe ori ai surprize.Adica,din start chiuloasa trebuie planata,scaunele de supape rectificate,simeringurile de supape schimbate.Apoi pui segmentii noi in functie de ce gasesti uzuri,cota de reparatie sau standard,in functie de cit s-a mers cu motorul uzat.Poti gasi pistoane cu probleme.Apoi la arborele cotit,sau vilbrochen,cum il numesc unii-pot fi uzuri la cuzinetii de palier sau de biela.Mai rau,pot fi si la arbore uzuri,nu doar la cuzineti.De aia trebuie gandit bine inainte de a desface,in sensul sa fii pregatit baneste pentru neprevazute.Incearca sa intelegi initial unde dispare uleiul,daca se pierde sau se consuma...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ujio said:

Eu vorbesc din experienta mea modesta....Cind se desface un motor,cu intentia de a schimba segmentii,poti avea si de multe ori ai surprize.Adica,din start chiuloasa trebuie planata,scaunele de supape rectificate,simeringurile de supape schimbate.Apoi pui segmentii noi in functie de ce gasesti uzuri,cota de reparatie sau standard,in functie de cit s-a mers cu motorul uzat.Poti gasi pistoane cu probleme.Apoi la arborele cotit,sau vilbrochen,cum il numesc unii-pot fi uzuri la cuzinetii de palier sau de biela.Mai rau,pot fi si la arbore uzuri,nu doar la cuzineti.De aia trebuie gandit bine inainte de a desface,in sensul sa fii pregatit baneste pentru neprevazute.Incearca sa intelegi initial unde dispare uleiul,daca se pierde sau se consuma...

Am inteles, motorul l-am m-ai desfăcut odata ca sa schimb garnitura de la chiuloasa și atunci a fost planat, înțeleg cum sta treaba...am tot auzit ca dacă as segmenta motorul sunt șanse sa nu mai consume cantitate asta de ulei. De pierdut nu pierde ca m-am uitat calumea la el n-am scurgeri pe niciunde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu pierde uleiul,ci il arde,vinovati sunt segmentii uzati,cu sau fara simeringurile de supape.Chiuloasa fiind din aliaj usor,la fiecare demontare se planeaza,chiar daca strangerea prezoanelor ei in bloc se face in secventa potrivita si gradual.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, mai am o intrebare: credeți ca o sa coste mai mult de 2000lei o astfel de reparație, segmentarea ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.11.2020 at 3:12 PM, GeorgeGeorge a spus:

Salut, vin și eu cu o intrebare: E normal sa consume masina 1l ulei / 2000km ? Folosesc Motul X-cess 8100 100% synthetic.  Volvo s40 2.0T 2001 165cp 

Iti consuma ulei fie de la turbina ,fie de la segmenti.

Trebuie sa faci proba compresie  cald, temperatura ulei minim 60-65gr. (eventual si rece  sa vezi si cit de mari sint diferentele,insa nu este musai).

Dupa aceea injectezi ceva grame ulei in camera de ardere a fiecarui cilindru sa vezi daca creste sau nu presiunea in camera de ardere .Functie de valoare ,poti constata  si eventuale probleme la supape, scaune supape.

Compari rezultatul presiuni pe fiecare cilindru cu  presiunea minima permisiva ,admisa de fabricant la acest motor.

Stiu ca este undeva 150-155psi. la turbo si respectiv  diferenta de presiune admisa max.intre cilindrii 16-20psi .Nu te incadrezi in aceste limite  ,poti arunca motorul ori baga bani in el fata limita as spune insa sigur nu va functiona ca si fiabilitate nici pe 1/4 din cit ofera fabrica.

Nu lua raspunsul meu critic ci doar pur economic pentru o masina de ~20 de ani.Pe linga asta este un motor gurmand fata de cel MY 2003 mult mai economic si energic in exploatare,turatii joase.

 Toate bune.

P.S. Incearca inainte de toate sa schimbi uleiul cu alta marca semisintetic  sau ma rog  altceva.

Edited by Vvolvo
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu nu stiu dacă un alt ulei o sa facă ceva minuni, deja sunt la a 2-a marcă de ulei pe care o folosesc. Acuma masina are Motul X-Cess 8100 5w40 100% Sinthetic și îmi consuma 1L la 2000km . In ritmul asta, nu mai văd rostul sa fac schimbul de ulei, mai bine schimb doar filtrul de ulei, pe mine mă interesa in principiu, dacă fac așa zis-a “segmentare “ sunt șanse mari sa scap de consumul asta ridicol de ulei.... măcar 1-2 litri de ar consuma la schimb ....dar nu 1l/2000km ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai schimbat uleiul cu alta marca ,de ce nu incerci sa vezi cauza consumului!

Daca este consum excesiv ca urmarea doar a arderii datorate uzurii segmentilor atunci elibereaza gaze excesiv pe evacuare Mergi la un ITP  de proba ,dai 30ron si vezi ce noxe ai.

Nu ai consum mare de ulei datorat arderii lui, atunci pierzi pe undeva sau este ceva si cu turbina.

Doar asa  sa faci direct segmentare pe ceva ce nu stii de unde provine  este aiurea.

Apoi ,odata deschis motorul ,schimbi segmentii ,planezi chiulasa, schimbi simeringuri supape  ,garnitura chiulasa .Asa simplist vorbind .Adaugi manopera mecanicului si vezi daca iesi doar la 2000ron.Eu zic ca depaseste.

La cit costa un 1l Castrol 5W40  poti merge linistit 100000-120000km completind ulei (asta inseamna si schimb de ulei permanent ) si tot nu costa cit pretul reparatiei ,mai ales daca intentionezi sa folosesti masina   4,5 ani. Stiu ca suna aiurea.:)

 Determina cauza consumul de ulei si procedeaza ca atare  si nu bijbii , fiindca te va costa mai mult decit crezi..

 Cele bune.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gândit și eu la varianta asta să mai merg așa cu ea, as vrea sa o țin cam 2 ani maxim....chestia e ca mă tot gândesc sa nu se distrugă alte lucruri având in vedere consumu asta urias de ulei...nu mă prea pricep eu la mecanica dar cu siguranta nu e okay dacă o țin tot așa și nu remediez problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

VVolvo zice bine.Apoi ma indoiesc ca acel consum enorm de ulei ce declari e din uzura segmentilor doar.....Daca ar fi asa ai avea fum de ulei nori in spatele masinii...Drept pentru care e posibil si la turbo sa ai probleme....Ca parere e un motor deosebit,as incerca sa remediez problemele...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am pierderi de ulei, nu scoate fum, masina merge ireproșabil nu am ce sa zic de rau....și pe lângă asta o și conduc frumos, nu merg subturat , nu merg in 6000rpm cu ea, consumu îmi e la 8,4 și o conduc in bucuresti, chiar nu înțeleg unde naiba dispare uleiul, e aiurea rau de tot așa mi-au spus și prieteni ca trebuie sa scoată fum albastru, nu scoate deloc și merge foarte okay masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh! Atunci incearca sa gasesti 5W50 sau 15W40 ,poate 10W50 fiind mai rezistent la temperaturi ridicate ale motorului in procesul de ungere.Cind motorul este uzat (rulaj peste 180-200k )uleiul de baza recomandat de producator este cam inutil pentru a avea un motor optim functional.(noxe ,etc).

Consumul de ulei se poate explica prin faptul  ca este ars sistematic la temperaturi ridicate  ale motorului dar pe evacuare invizibil ochiului , poate  analizorul de gaz  spune clar.

Cu cit treci la fapte si iti faci verificarile de care ziceam ,cu atit mai sigur ajungi la o concluzie.

Bun si cu asta am incheiat.:)

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nou sunt de acord cu vvolvo.Cind eram tinar si mergeam cu diversele Bmw ce am avut in acele vremuri,nimeream motoare cu uzura adica presiune scazuta la ulei din motiv de cuzineti sau vibrochen uzat,sau ambele.Atunci puneam ca si compromis un 10w,intre timp imi scadea consumul de ulei pina gaseam o solutie definitiva.Mai era un produs foarte eficient -Oel verlust de la Liqui Moly,ce scadea drastic consumul de ulei,chiar daca el era nascut doar pentru pierderi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă mulțumesc pentru sfaturi, sper sa reusesc pana la urma sa remediez problema, am programat masina la mecanic și dacă reusesc o sa va spun ce a fost până la urma, merci încă o data! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motor ce papa ulei va papa orice tip de ulei . 

Eu banui simeringuri de supapa si/sau turbina , nu am auzit de segmenti la motoarele astea vechi . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am fost la diagnoză astăzi, mecanicul nu a găsit pierderi de ulei,turbina e in perfecta stare, nu am gram de ulei sub ea,  mi-a propus sa încerc varianta de a schimba uleiul și filtrul de ulei și sa încerc un 10w40, el zice ca posibil sa nu fie compatibil cu motorul uleiul (deși eu nu prea cred asta) masina are 5w40 acum și dacă tot consuma 1l/2000km o sa merg la un test de compresie și probabil o sa schimb simeringurile, altceva nu stiu ce as putea sa fac. Mecanicul mi-a propus ca la următorul schimb sa bag ceva aditiv numit “metabond” sper ca am scris bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnoza nu are legatura cu consumul sau pierderile de ulei.Daca numesti diagnoza ca ai fost la un Dorel,ce prin urmare ti-a recomandat Metabond,ai gresit mecanicu,ala e de Dacie.Daca crezi ca la consum sau pierdere de 1 litru la 2000km rezolvi cu un pishat de aditiv,esti un fericit,asteapta renii si pe Mos Craciun,si Sarbatori Fericite.Eu fara gluma,in urma recitirii postarilor tale TOATE,pot sa iti recomand sa dai masina aia ce iti creeaza probleme si sa iei altceva,cel mult un vw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ujio ai sa razi da exista anumiti aditivi care revigoreaza simeringurile de supapa, dacă de acolo e problema se poate rezolva pt scurt timp din acel aditiv . Cel mai simplu test este sa parchezi masina înclinată ( 2 roti laterale pe bordura ) și lasi motorul pornit, dacă începe sa scoată fum e de la simeringuri . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toata simpatia si intelegerea,chiar ma faci sa zambesc....unui simering de supapa copt de la stat in ulei incins,ce se plimba permanent pe coada unei supape nu ii mai poate reda nimeni elasticitatea.Si sa nu uitam ca ai scris despre acei aditivi miraculosi ca pot rezolva problema PENTRU SCURT TIMP doar.....In traducere,nu am timp si chef sa dau cu crema si lustruit apoi pantofii,dau repede cu buretelul de pantofi KIWI(ce e doar inmuiat un ulei)si asta-seara pantofii arata bine:)....Ca poti sa imi vii cu teorii gen-simeringurile rosii de la Elring sunt mai bune sau mai rele decit cele verzi de la Reinz,aia pot sa diger...:)La mine maximul de aditiv este acel Liqui Moly Verlust Stop- o potiune magica ce restrangea drastic pierderile si consumul de ulei...Un salut si o duminica placuta tuturor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajuta cat sa vinzi masina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now