Brava

Distributie ?

40 posts in this topic

Problema sta in felul urmator :

Schimbat garnitura capac culbutori so automat dat jos distributie axe cu came .. bla bla bla .  Le am remontat .. ma rog pus distributie la punct , pus restu pieselor la loc , dat o cheie ... nimic nu o ia .. ma rog ajung cu ea la service si cica bobina dusa , adica se vedea clar era crapata pe jumate . Astazi imi ajunge bobina , o montez dau o cheie , o ia din prima si merge super , ok .. stau pana nu mai tzacane culbutorii si plec la o tura , totul OK , ajung acasa mai verific daca a mai pierdut ulei si surpriza  nu !! , am zis uraaa asta a fost , dar din pacate nu aici s a terminat , am intrat in ea am accelerat-o ceva mai tare sa vad daca mai scoate fum ( benzina ne arsa) si surpriza incepe sa faca poc bum pac si sa mearga fara vre un cilindru doi , dau s o accelerez se  ineaca si moare , dau s o pornesc nu mai vrea , mai incerc se blocheaza electromotoru si scade intensitatea la lumini ... whatever mai incerc odata si o ia , dar la fel merge cu rateuri si tzacane din nou tachetii .

Posibil sa fi sarit distributia de la punct ? sau altceva are de la ce sa se manifeste asa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica alta bobina, poate a mai crapat una .

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte ciudat vadime...oricum, tachetii nu tzacane din cauza bobinei(scanteii generate de ea), bobina ori da-ori nu da scinteie delcoului. Totusi, tind sa cred ca de la aprindere ti-a facut "poc bum pac", bujii-fise-delcou-bobina-senzor de cama(care comanda si aprinderea si injectia). Pina nu aud cum face, nu ma pot pronunta sigur. Distributia nu cred ca ti-a sarit de la punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reverificat astazi si am observat ca atunci cand este rece motorul merge , pe masura ce se incalzeste incepe sa faca urat , pana numai merge deloc . Senzorul de la axa cu came a fost dat jos , o sa l mai dau astazi jos sa verific daca este ceva in neregula cu el . Ecu nu mi da niciun Dtc ma rog inafara de lambda .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa n minute de studiat problema , am ajuns la un numitor comun si anume : atunci cand merge pierde ulei pe la  semeringurile din fata de la  axele cu came , daca pierde ulei prin fata presupun ca si in spate este aceeiasi problema , curgand ulei si in spate ma gandesc ca se umple senzorul de la axa cu came si distribuitorul de ulei si numai lucreaza in parametrii . Maine aflu sigur daca era de la ele dupa ce le repozitionez .

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul de la axa cu came este un senzor Hall - magnetic, chiar daca este niste ulei acolo nu are treaba-el tot va transmite Ecu-ului ca axa cu came se invarte. (5volti - 0volti - 5volti - 0volti, etc). Sa fie bagat bine in mufa aia cu 3 pini, fara mizerii, etc.

Mai da-mi niste detalii despre cum face "urat" atunci cind se incalzeste - dupa cite minute,simptome observate de mai multe ori (la relanti si la accelerare pe loc), cam cite rotatii (aproximativ) face pina porneste la cheie,scoate putin fum cind porneste. Ciudat e ca nu-ti da nici un cod de eroare...E greu sa-mi dau seama ce se intampla, mai vino cu niste detalii. O facem noi pina la urma, nu fi necajit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So .. la senzorul de la axa cu came este cam no prbl , dar in delco cam dezastru  , adica apa (condesns ) . Pe la semeringurile din spate nu curge ulei pheu , dar alea din fata iesisera cu totul afara , deh le pusesem greshit . Maine dupa ce pun totul la loc te anunt daca mai face sau nu . Sper ca problema sa fie de la condensul acela .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este foarte posibil ca de la condensul ala (care nu trebuie DELOC sa fie in delcou) sa ai o aprindere foarte defectuoasa. Iti doresc bafta maine - si sa ai un delcou uscat si curat inainte de a o porni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So , am montat totul la loc , am pornit o , a mers ok 20 de minute , chiar am dat cateva ture cu ea , dar pe urma iar a inceput sa faca ca toate alea , asa ca m am pus de citit codurile cu motorul pornit si mi a dat : 314 adica camshaft signal , deci in concluzie senzorul de la axa cu came nu prea lucreaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda , curatat mufa de la senzor , no dtc code , same shit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-ar putea sa faca figuri senzorul de cama, nu contactul de la mufa. Eu l-am schimbat in februarie, anul

acesta. Durata sa de viata e intre 10-12 ani, deci peste 12 se poate duce in oricare zi. E cam scump, eu l-am

comandat de-afara - 186 dolari, la noi e aproape dublu.

Ai trei fire :1-galben cu roÅŸu care duce la-- A36 (ECU)  = +/ 12v iesire semnal

                -2-albastru cu roÅŸu---------A21 - intrare semnal =0-5v(5V-0V-5V-0V, in timp ce se roteste axa)

                -3-maro cu negru ----------A18  = masa

PoÅ£i sa măsori continuitatea intre fire de la senzor la ECU cu un instrument sau cu o lampă (cu mufele scoase).

Asta am patit eu:

"Firul 1(maro/negru) e masa. Firul 2 (galben/albastru) e firul de semnal. Firul 3 (galben/rosu) e plusul - mie imi da 11 volti, cam atit mai are si bateria mea obosita... Intre masa si firul din mijloc - cu contactul pus am 5 volti. Cind dau la cheie, nu se schimba nimic - aceeasi 5 volti. Am scos voltmetru si am pus un LED. Led-ul ramine aprins in permanenta cind dau la cheie. Ar fi trebuit sa se aprinda si sa stinga...

  Deci, cu codul de eroare 3-1-4 (Camshaft position signal missing or defective) si faza asta cu LED-ul care sta aprins mereu, tind sa cred ca de-aici provine lipsa scanteii mult dorite."

Verifica inainte sa cumperi - ca e cam scump. Bafta !

post-495-12877850693189_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

So , am verificat senzorul era Ok , am redesfacut delco-ul si surpriza avea condens . Ma rog am observat ca este putin crapat asa ca provizoriu am dat cu silicon rosu pe crapatura am reetensat si acum merge cat de cat Ok , ma rog nu cum ar trebuii dar acceptabil . Sa vbesc mai incolo cu Alex sa comand si delo-ul :D pana la urma schimb toata aprinderea ca sa fie mai safe .

@Matrixxx MULTUMESC MULT DE AJUTOR , RAMAN DATOR .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine ca merge, ti-am spus ca eu banui aprinderea. Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap ai avut dreptate  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers aseara cu masina ceva mai mult , si se manifesta cat de cat normal , oricum saptamana asta o bucur cu un delco si rotor delco nou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi i am schimbat delco , rotor si fishe . Tot mi-a facut condens la delco ( am uitat sa comand si garnitura )  .. asa ca am dat cu putin silicon pe garnitura veche si vad ca n-a mai facut . So merge bine acum o ia la sfert de cheie , dar in turatii mari , gen 4000-5000 RTM da cu fum negru , cred ca a mai ramas prin esapament mizerie de cand nu mergea cum trebuie aprinderea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mergi cu ea si vezi dupa 30-50 km. Sa mergi putin mai turat, schimba peste 3000-3500 de ture.

Ai scos vreo bujie - cum arata electrodul si pe linga el ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile le am schimbat ( mai aveam un set folosit ) , cele care au fost pe masina pana acum au cam 2 luni , dar erau negre tuci din cauza aprinderii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda ..... azi dupa un drum ceva mai lung .. same shit - bujii afumate si condens la delco  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile afumate...hmmm. Posibile cauze:

1 Amestecul prea bogat.

2 Bujie prea rece pentru motorul tau.(ce bujii ai - ce scrie pe ele?)

3 Defectiuni la aprindere (tensiune mica pe bujie) si bujia nu lucreaza tot timpul

Cauzele pot fi bobina pe duca, capacul de delco fisurat, lulea care se misca (joc) pe ax, fise etc. Dar astea le-ai schimbat, parca de curind.

4 Bujii defecte.

5 Mers pe distante scurte fara ca motorul sa ajunga sa se incalzeasca (la temperatura optima).

6 Temperatura motorului e mai mica decit ar trebui (termostat defect) (dar ar trebui sa-ti stea acul mai jos de jumatate - in bord)

7 Mers subturat.(De obicei la mers subturat se depune mai multa calamina in motor)

Bujiile se pot murdarii si din cauza ca motorul e uzat si intra ulei in camera de ardere dar asta e alta poveste.....

Iar condensul ala incepe sa fie suspect - parca ti-ai schimbat capacul de delcou, nu ? Garnitura aia din jurul lui nu e ciupita ? Mai pune-i un silicon ceva, nu e voie sa ai condens acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

off topic. Ma bag si eu ca musca-n lapte. In cartea de utilizare se recomanda sa mergi cu masina subturata. Pe langa consumul mai mic are si un dezavantaj? Deja ma obisnuisem sa conduc asa :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx da , bobina , delco , rotor delco si fishele sunt noi .

M-am gandit ca daca face apa la delco .. automat se pierde din scanteie .. deci automat in turati mai mari scanteia data de bujia mea nu va face fata  cantitatii de carburant . Sincer ma doare inima sa umplu pe acolo cu silicon , gandindu-ma ca am schimbat tot ce inseamna aprindere si nu am inlocuit o garnitura .

Bujii am Beru Ultra X Platin cu 3 craci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim, atunci nu da cu silicon-gaseste sau confectioneaza din ceva(improvizeaza) o garnitura(poti sa pui si un carton mai serios momentan) - ca sa vezi daca mai face condens. Eu am zis Silicon - ca solutie extrema, daca nu poti face altceva - ca doar nu o sa mergi cu delcoul aburit in fiecare zi.  ???

off:topic - pentru victor. Vad ca ai motor diesel (la semnatura).

Nu exista o schimbare a vitezei (turatiei)  batuta in cuie. Treapta se schimba in functie de ce si cat vrei sa ceri de la motor. Vrei mai mult, schimbi la mai mult. Daca nu, schimbi la mai putin. Tot ce conteaza e sa nu ceri mult de la motor la turatii mici. Vrei sa ceri mult,  urca intr-o gama superioara de turatii. Vrei sa accelerezi usurel, nu urci la deal, masina aproape goala, atunci poti sa schimbi si la 1800.  Nu exista valori fixe, concrete. Schimbi in functie de ce/cat vrei sa ceri masinii.

Una dintre cele mai mari probleme care pot apare la DIESEL se datoreaza subturarii motorului.

Dar la fel de daunator ca rularea cu viteza constanta cu motorul subturat este sa accelerezi brusc cand acesta este subturat.

Deci ar trebui să rulezi cu maÅŸina având motorul la o turaÅ£ie în gama de turaÅ£ii unde acesta are cuplul mare.  La multe motoare Diesel cuplul mare începe pe la 1.500rpm ÅŸi se termină undeva pe la 2.500-3.500rpm. Uita-te si tu la graficul de cuplu al motorului tău.

  Acum, ca o paranteza - prin oraÅŸ poÅ£i sa rulezi la viteze mici având treptele de viteză astfel selectate încât să depăÅŸeÅŸti măcar 1.500rpm. Asta înseamnă să schimbi treptele pe la 2.000-2.500rpm. Nu uita că Diesel-urile nu sunt de turaÅ£ie, deci nu trebuiesc ambalate cum se face la benzinare, care sunt motoare de turaÅ£ie, turaÅ£iile normale ale unui motor Diesel sunt cu 1.000-2.000 rpm mai mici decât ale unui motor echivalent pe benzină.

Mersul printr-un oras aglomerat omoara prematur motorul... O masina e facuta sa mearga serios, nu sa te tarai cu ea din semafor in semafor, 2 km in jumatate de ora. E ca si cum te-ai folosi de mersul piticului ca sa mergi unde ai treaba. Normal ca, din timp in timp, iti vine sa te ridici si sa mergi normal sau chiar s-o iei la sanatoasa, nu?

Inca ceva: la un motor, la 3000rpm (turatie pe care unii o considera normala de croaziera) ai intr-a III-a 60km/h, intr-a IV-a 80km/h si intr-a V-a 100km/h (am dat niste valori aproximative, care sigur ca difera si f. de cutie, si f. de greutatea masinii). Da-ti singur seama cam cate ture are intr-a V-a cu 55km/h - 1500?

Si daca ai nevoie sa accelerezi brusc, cam ce cuplu iti da un motor la 1500rpm?  Dar la 3000?

Faza cu depunerile de carbon nu e prea mare problema la masinile mai noi pentru ca injectia e controlata de ECU si chiar daca o calci nu o sa bage benzina cu galeata in cilindrii, ci numai cat e nevoie. Din cind in cind mai da-i cite o forja, sa o scoti din rutina.

  Si scoate-o bujie si uita-te cum arata - vei avea o idee foarte buna despre cum arata interiorul camerei de ardere.

Iar ca sa inchei, consumul este mai mic in zona de turatie de cuplu maxim. De aceea se obtine cuplul maxim la o anumita turatie. Acolo randamentul arderii este cel mai bun. Mergind subturat, nu folosesti motorul nici macar la turatii/sarcini normale, provocandu-i in timp si uzura.

Wow, da` stiu ca am lungit-o  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now