str

Probleme Turbo (overboost)

5 posts in this topic

Salutare,

Sunt fericitul detinator al ului Volvo 850 T5, din 94, motor 2.0.

Recent, am investit masiv in masina, inclusiv reconditionarea turbinei (aveam pierderi si consum ridicat de ulei).

Toate bune si frumoase, numai ca acum am urmatoarele probleme / simptome / lucrurile care se intampla:

1. La relanti sta pe la 1000-1100 (sarea si mai mult, pe la 1300, pentru ca imi tot sareau furtunele de vacuum, pe care intr-un final le-am prins cu coliere)

2. Cand turez mai mult, acul indicator de turbo din bord sare de zona alba, si se duuuuuce, uita sa se mai opreasca. In acelasi timp, cand se intampla asta, se aude ca ar intra un fel de limitare, efectiv clacheaza motorul, un clasic "da in nas". Problema apare cam pe la 3500-4000 ture in sus.

3. Sunetul de blowoff este inlocuit de (scuzati-mi expresia) un fel de basina, ca si cum ar lasa cate putin aer afara, treptat.

4. La scurt timp dupa ce am scos-o din service, desi mergeam in viteza a 5-a, cu circa 120 km/h, furtunul principal care alimenteaza turbina a sarit in mers, drept pt care am fost nevoit sa trag pe dreapta, si sa chem platforma. Nu stiu care a fost motivul, pt ca nici din service nu au putut sa-mi spuna (posibil sa nu fi fost prins bine initial)

 

Daca aveti orice idee, sugestie, ce as putea schimba, verifica, etc, v-as fi recunoscator.

 

Multumesc frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Citeste codurile de eroare.cu ajutorul cutiutei de diagnosticare din partea dreapta a compartimentului motor (pe cutia ECU-urilor)

2. Verifica toate traseele de vacuum / admisie ca sunt conectate corect. Acorda atentie in special TCV-ului (turbo control valve). Se afla pe carcasa filtrului de aer

3. Fa un test de presiune a gazelor din motor (celebrul glove test) pentru a determina daca sistemul PCV (de recirculare al gazelor functioneaza corect)

4. Fa poze la tot ce iti ridica suspiciuni si pune aici.

5. Ce modificari s-au adus la masina fata de stock?

Masina fiind 1994, ar trebui sa ai RIP kit de fabrica (teava de presiune de la turbo catre intercooler trece drept pe deasupra motorului). Ti-am atasat o diagrama de vacuum. Fiind motor pentru Italia, ignora partea cu EGR. Masina nu are acest sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

850 Turbo vacuum hose diagram.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Multumesc pentru raspunsul prompt !
O sa revin cu codurile de eroare, test presiune gaze, reverificare conexiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga un ochi si la tija aia de la wastegate, trebuie sa fie infipta in cuiul respectiv, asa overboost cam aia suspectez ca s-a intamplat, ti-a sarit de-acolo.

Bineinteles, toate furtunele va trebui sa le schimbi, incet, incet cu altele noi, degeaba le-ai pus coliere, sunt crapate de la caldura (unele chiar nu se vad cu ochiul liber decat daca le indoi) si trage aer fals de peste tot.

Si in timp, va trebui (daca vrei sa pastrezi masina) sa te apuci de un Stage 0 concret, gasesti topic dedicate cu toate sfaturile.

Bafta si scrie aici orice problema ai !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now