adrian.mares

mici probleme

69 posts in this topic

am cump. ptr copil un 440 1.8i din 1993 (adus din germania).

Am inceput sa schimb cam toate consumabilele- ulei, filtre, curele, palucte frina spate.

Pentru ca urmeaza RAR sapt. viitoare i-am facut un test preliminar gaze, frine, directie,lichid frina,.... si am o problema nu imi ies gazele la relanti (masina este EURO 2 conform Brief).

Urmeaza sa-i schimb fisele si bujiile (oricum la virsta asta ar trebui schimbate - sint imbatrinite). Poate sa fie o rezolvare?!?. nu stiu.

Martorul de sonda lambda functioneaza dar nu este aprins.

Ce este un pic mai ciudat - cablul de acceleratie - la partea dinspre motor - unde actioneaza clapeta de acceleratie are limitatoare max si min. In pozitia de relanti, adica min. nu ajunge la limitator (nu sta pe limitator, mai mult sint vreo 3 mm distanta).

Este normal? ce se poate face?

As dori sfaturi de la forumisti care s-au mai lovit de problema asta.

unde este sonda lambda? poate fi curatata? poate nu citeste corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euro 2 din '93? Nu cumva e E2?

...la benzinare nu ma pricep, nu ma pot pronunta.

Mult succes!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca mai ai pe sub filtrul de aer (parca) un potentiometru de CO2... Joaca-te si pe la el !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De multe ori Nemti zic ca au pe ele euro2,si cand le aduci la noi,la RAR, ti le trece euro 1,asa e la noi ca la noi,la nimeni nu e.Dupa cate stiu eu Volvo din 93 si mai ales daca ii benzina ii euro2,acuma depinde de,cei de la Rar ce zic ei.Si eu am un volvo din 90 injectie motor 1721,recent am fost si eu la Inspectie cu el si a zis baiatu,ala de acolo ca nu iese fumu,si totusi a facut el ceva reglaje si pana la urma a iesit totul ok.Eu zic sa nu te speri si daca ii pana acolo sonda lamda o poti da jos si eu am dato si am curatato cu benzina,si nu sa intamplat nimika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci de sfaturi. oricum nu stiu unde este sonda lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci de sfaturi. oricum nu stiu unde este sonda lambda.

Daca e din '93 nu are sonda lambda. Indicatorul care are drept semn litera lambda intr-un triunghi verde (vezi http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1543.0.html ) indica potentiometrul CO. Daca totusi are sonda lambda aceasta ar trebui sa fie pe evacuare la iesirea din motor . Tine-ne la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verific chestia cu sonda lambda si revin miine.

Am schimbat fisele (5buc) si bujiile (4buc). acuma imi ies gazele conf. Euro2. Bine ca s-a rezolvat.

Acum am alta problema: becul martor de ABS este aprins tot timpul - si nici nu functioneaza ABs-ul - probat prin frinari succesive tare/incet pe uscat/umed. Nici in pedala nu simt acea trepidatie.

Pina acum 2 zile era aprins cam un minut dupa pornire si apoi se stingea (si functiona ABS). De atunci incoace nu mai vrea.

Nu stiu unde este localizat senzorul...poate de la drumurile proaste sa fie un contact slabit?

Multumesc anticipat daca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul este chiar in fuzeta. Are un locaj acolo. De la roata si pana la calculatorul de abs, cablul are cel putin o mufa de imbianare, undeva pe interiorul aripii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinutza trebuie sa aiba o mufa pe la motor pt diagnosticare ECU + ABS + Air-bag ( daca are ) http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,3530.0.html .

So , baga  firul in slotul nr 3 ( este slotul pt ABS )  , pune contactul si apasa pe butonul de la mufa timp de 1 secunda , ledul va incepe sa indice un cod de ex : 1 flash 2 sec pauza - 3 flashuri consecutive 1 secunda pauza - 2 flashuri consecutive 1 secunda pauza = codul 132 , dupa ce l ai cititi pe primul ( toate codurile sunt formate din 3 cifre ) , apesi din nou timp de 1 secunda si ar trebuii sa indice al 2 lea cod de eroare ( daca este ) si asa mai departe , dupa ce a ajuns la ultimul cod de eroare , o ia de la inceput .

Dupa ce ai citit codurile posteaza-le aici si iti spun eu fiecare ce este .

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci de sfaturi. din pacate nu am unde sa duc masina ptr. diagnoza.

(are si airbag la sofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, nu trebuie sa o duci nicaieri, daca ai o mufa din aia cum ti-a aratat Vadim, asa ca la mine... numai bagi pinul ala acolo si o sa iti clipeasca un beculet in coduri.

Nu iti trebuie nici un cablu, nimic.  Citesti codurile si vezi ce inseamna. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, ieri am fost cu ea la RAR si e Euro2. Am mai facut un pas pe potecile intortocheata ale birocratiei.

Ramine sa mai rezolv chestia cu ABS-ul. Din pacate nu am mufa respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat si cu citirea codurilor de eroare (nu am stiut ca cititorul este asa de mic).

La mufele 1,3,5, si 6 nimic....cidat nu?

la 2 - 132

la 7 - 111

Ciudatenia este ca la 3 (ABS-ul) nu mi-a dat nimic. Am incercat sa bag mufa cititorului cit mai adinc posibil si tot nimic.

HELP me please.

Poate cineva sa-mi dea toate codurile cu semnificatiile lor?

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

codul de 132 spune, verifica bateria.

codul 111, imi amintesc (dimineata m-am uitat pe lista) ca spune, nici o eroare.

Inainte sa faci testarea de erori, este recomandat sa mergi cu masina, in diverse regimuri de functionare... Oras, afara... mai o frana... si trebuie sa mergi (macar un pic) cu peste 60km/h :)

Codurile le am si eu de la Matrix, o sa le pun aici mai pe seara.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma confrunt cu o alta problema.

ABS-ul tot nu l-am rezolvat (nu imi da nici un cod de eroare) si am consum exagerat de mare in oras (15 la suta).

Am vorbit cu un service volvo din brasov (iatsa si delcar) ambii mi-au raspuns cu nu au aparat de diagnoza ptr masina 440 1.8i an 1993.

Stie careva unde as mai putea sa incerc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate la Bucuresti sa aiba... ei sunt mai vechi cu service de volvo, poate au.

La Brasov sa nu te duci niciodata cu 440-ul; cu S-ul DA dar cu 440 nu iti recomand. Nu se pricep la astea mai vechi, eu am fost cu a mea de mai multe ori si mai bine nu mergeam.

Am avut si noi un 440 care consuma cam 18 la suta si din cate imi amintesc, solutia a fost inlocuirea unei sonde. Care, nu stiu sa iti spun.

La abs... cand pui contactul si astepti inchiderea martorilor din bord de la srs si abs, astia se inchid amandoi odata sau ala de la abs, nu se inchide in nici o conditie?

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Incearca pe Str. Pargarilor ( OMV Lizeanu). am fost acolo cu al meu(460) si au rezolvat problema.(statea foarte turata 1500-2000)

Intri pe Lizeanu dinspre Stefan Cel Mare, la OMV faci stinga si pe partea dr cam la 50-70 m se afla service-ul.

Aveau tot ce le trebuia pt orce masina.

Mult succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

george ai vreun nr de telefon?

adi, martorul de abs este tot timpul aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e totul verificat, placute schimbate spate+fata. DEPIND de o diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now