Sign in to follow this  
Followers 0
Guest BOGDANDMN

2.0T 1998 -> T4 2000??? credeti ca se poate?

16 posts in this topic

asta ar fi ideea mea... sa-mi transform masina in T4! odata cu aparitia modelului face-lift S40, Volvo a modificat si cilindreea motoarelor, trecand de la 1855cmc la 1948cmc.

T4 phase 2 foloseste practic acelasi bloc motor ca si 2.0T-ul meu phase 1.

singurele diferente ar fi la compresie, soft si probabil ceva pe la turbina si electric...

f multe componente insa, sint identice...

atasez si un tabel cu datele celor 2 masini!

in ce masura credeti ca e realizabila modificarea? stiu ca e oarecum mult de munca! dar cu o documentatie temeinica si cu ceva banuti, eu sint sigur ca se poate face! intrebare e cam cati banuti...

e adevarat! mult mai simplu ar fi sa-i fac un chip-tunning si sa o duc la 200 cp, dar eu nu asta am in plan!

vreau sa o transform in T4 si abia dupa asta sa-i pun si chip! adik 240cp!

nice! nu?

masina are un potential enorm datorita masei relativ scazute aprox 1250kg.

daca o mai bag si la o "cura de slabire" si inlatur tot ceea ce nu este imperios necesar, sau schimb cu componente mai usoare, cred ca o pot aduce la 1100 kg... poate si mai jos...

240cp la 1100kg ar rupe tot nu? sau aproape...

o alta idee dar mult mai traznita si mai greu de realizat este: punte motoare spate pe S40!!!! ;D

intr-adevar f greu! dar??? de ce nu s-ar putea?

astept pareri...

Basic.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru o imbunatatire a performantelor motorului nu trebuie facut un chip tunning. cel mai simplu, dar nu neaparat si ieftin, este sa-i maresti presiunea pe turbina. o masina "stock" are, standard, 0,3 bar. fara a schimba axe cu came, pistoane, segmenti, etc. poti urca pana pe la 0,6 -0,7 bar ceeea ce insemna cam 40-50 CP in plus. eu asta incerc din XC-ul meu dar din pacate nu am avut timpul necesar modificarilor. pana acum am dat vreo 200 eur pe piese si imi mai trebuie cam tot pe atat pentru un regulator de benzina. daca esti interesat pot detalia ceee ce ai de facut.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiam ca "low pressure"-ul meu are stock 0.6 si ca se poate duce pana la 0.9 sau 1.0 cel mult.

da! ma intereseaza orice informatie despre modif. care trebuiesc facute pt marirea presiunii.

in primul rand, ce ar trebui sa inlocuiesc si daca poti sa-mi spui si cam ce crestere de putere as obtine...

si daca-i modific si soft-ul dupa asta?

stiu ca nu e ieftin... nici un lucru "k-lumea" nu se face cu bani putini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Eu as vrea sa scad din putere la un T4, ca imi rupe "buzunarul", crede-ti ca pot desfiinta turbina ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@remus

Vinde-l !!! Numai nu-ti bate joc :). Si nu ii poti desfiinta turbina .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce oameni...sa-si scoata turbina - auzi !    Si eu care - daca s-ar putea i-as mai pune inca una  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deh mai Matrix nu toti sunt asa de pasionati de CP, unii se mai uita si la buzunar. Sincer si eu i-as pune 2 turbine dar nici macar una nu sunt in stare sa pun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul nu inteleg faza cu buzunarul...  :D

Cat manaca acelasi motor, in variantele cu/fara turbo? In real life, nu pe circuit? La mers prin oras?

O sa ramaneti surprinsi. Chiar si la mers un pic mai aprig, eu zic ca mai mult de 1 litru la 100 km nu e diferenta. Adica ~4 lei la 2-3 zile. COME ON!!! Nu te saraceste cifra asta, nu? Ca daca DA, arunca masina de tot si apuca-te de bicicleta.

A, si am mai auzit astfel de idei si din partea unor amici. Si le-am retezat-o scurt: Mai bine va lasati de fumat, ca e si mai sanatos, si e si economie mult mai serioasa la buget :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca vreo 2 litri maxim este diferenta, problema tare este ca unii isi doresc turbo dar nu s-a nimerit iar altii au turbo si se plang :(

A si mai usurel cu fumatul ca ala e fitza maxima, adica e ca si cum ai avea o a doua masina fiind la fel de costisitor :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 aspirat 136cp pe Volvo s/V40 consuma mai MULT decat 2.0T 165cp. Adica cel aspirat are media de 8.1 iar cel turbo de 7.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este pe hartie, realitatea este insa alta, iar S40 2.0 aspirat consum 11.8 urban iar 2.0T 12% urban, asta pe hartie, mixtul este de 8.3 % la ambele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, si acum hai sa dam turbinele jos, ca uite ce mare economie facem... In 50 de ani scoatem de o pereche de cauciucuri.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea e ca daca-i maresti doar presiunea sau umbli doar la soft, inerent o sa ai probleme de fiabilitate, o sa trebuiasca probabil sa-i schimbi furtune, injectoare si alte asemenea. calculatorul o sa compenseze presiunea marita, dar nu pentru valori de boost exagerate, o sa-ti apara detonatii, mai ales la ce porcarie de benzina e in romania. mie mi s-a aprins becul de la managementul motorului de 5 ori in 2 luni de fiecare data cand am facut greseala sa fac plinu' dintr-o anumita retea de benzinarii, cu asa zisa benzina de 98.

ti-as recomanda un boost controller si un upgrade de soft bine facut.

ca si consum, a mea mananca 14 maxim in oras mers "normal"  ;D (adica schimbat pana-n 4000) si maxim 8 jumate in afara.  daca-si da cineva turbina jos ca-i consuma prea mult masina, sa mi-o dea mie  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut mr. Sebastian!  :D

Va bagati la 2.0T '98-'99? Parca te-am intrebat si pe legalracing... Ca la astea ca al meu e beleaua cu dezlipirea ECU...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu am raspuns?

Da ne bagam daca acolo locul este curat si nu s-a mai bagat cineva inaintea noastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0