Guest volvox

PROBLEME LAMDA / TEMPERATURA APA HELPPP

28 posts in this topic

Astazi mi s-a intamplat ceva ciudat la masina si nush ce poate avea. In timp ce mergeam mi s-a aprins becul de la sonda lamda si acul de la apa mi s-a ridicat brusc pana la rosu, a stat 10-15 secunde dupa care a revenit la normal. Am tras pe dreapta am bagat aproximativ 2L apa, am orpit motorul si dupa ce l-am pornit mi-a ramas sonda lamda aprinsa, si dupa ceva timp iar mi s-a ridicat acul la apa pana la rosu si a revenit la loc dupa vreo 5 secunde. Fum nu scoate deloc pe toba adik garnitura chiloasa cred ca e intacta, am incercat sa o pornesc de mai multe ori poate se stinge, dar sufletu, nu se intampla nik lamda tot aprinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia 2 litri de apa ii aveai lipsa de mai demult sau ai vazut ca lipsesc cand ti s-a ridicat acul in bord? Daca zici ca nu scoate fum pe esapament, vezi pe unde ar fi putut sa piarda antigelul. Pentru becul din bord aprins, nu inseamna doar defectiune la sonda lambda, mie de exemplu mi s-a aprins de la benzina proasta. Cel mai bine ar fi sa-i faci o diagnoza la orice baietas cu laptop si interfata obd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar ideea e ca becu la lamda mi s-a aprins in acelasi timp cand s-a ridicat apa. Si asta nu inteleg. Termostatul l-am schimbat acum 2 luni si nush daca e asta de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ti-a mancat antigelu si nu l-ai pierdut, inseamna ca a ajuns prin teava de esapament afara. Adica a trecut si pe la sonda lambda defectand-o probabil. Oricum, ridicatul temperaturii si revenitul la normal ca si faptul ca ai pierdut 2 litri de antigel cam seamana a garnitura de chiuloasa arsa. Vezi daca ai urme de ulei in vasul de expansiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa cobor sa vad care e treaba ca acum s-a racit si o sa ma uit si in vas sa vad daca e ceva. Dar stiam ca daca e garnitura ciupita trebuie sa scoata mult fum pe esapament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pornito, a urcat acul la apa usor de tot pana a ajuns acolo unde sta ea de obicei si dintr-o data a sarit direct in rosu si mi-au pornit ambele ventilatoare de la radiator. Cred ca mi s-a blocat termostatul pe inchis. Acum intrebarea e se poate sa mi se aprinda lamda fiindca este asta blocat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca are nici o treaba sonda lambda cu nivelul de antigel, simbolul cu semnul de lambda in bord inseamna probleme la managementul motorului - cu tot ce tine de aprindere, evacuare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai verifica daca-i termostatul blocat (tot ce-i posibil, mai ales daca-ti sare brusc la rosu si se intoarce dup-aia la normal, daca era de la garnitura urca lent pana aproape de rosu, dup-aia cobora si tot asa). Ar trebui sa-ti faca balta de antigel/apa sub ea, completeaza-i nivelul si vezi pe unde da afara. Cum a zis si Matrixxx, becul din bord se aprinde cam de la orice are legatura cu managementul motorului. Oricum n-ar mai trebui sa mergi cu ea pana rezolvi problema. Aaa, o diagnoza babeasca de la dacie, pune mana pe radiator pe partea dinspre exterior si vezi daca-i cald de sus pana jos, asta ar trebui sa spuna daca circula antigelul sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa o desfac maine sa vad ce sa intamplat nu o sa mai plec cu ea sa nu fac alta belea mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bine ca si eu am patit ceva identic ca sa va scap pe unii de batai de cap ;D

Schimba-ti sonda de temperatura de sub termostat ! La mine se tura masina din cand in cand singura pana la 4000rpm, si "cadea" acul la temperatura (fir intrerupt -> rezistenta infinit). La tine probabil s-a ciupit ceva si face scurt (rezistenta zero -> temperatura mare).

Am una in stoc, ca am luat doua pentru mine, treci pe la mine sau ne vedem Joi si ti-o inmanez, costa 80RON de la FACET.

Numai bine si nu te ingrijora ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat nu e termostatul, prin urmare maine ma voi intalni cu Alex sa imi dea sonda apropos astazi am mers cu ea dupa ce am vrb la tel. si nu s-a mai intamplat nik deci sa vedem daca se va stinge lamda dupa ce schimb sonda. Si voi posta rezultatul in cazul in care va mai fi un patzit sa stie ce e defacut. ;). Multumesc oricum la toti pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa si ca sa ma bage in "ceatza" totala aseara pe la 23:00 am bagat vreo 20l de benzina si dupa ce am iesit din peco mi s-a stins becul la lamda. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti s-a stins pt. ca e o eroare intermitenta, si daca dupa "n" (de regula 3) porniri sau "x" km parcursi, daca nu mai apare, ECU considera ca nu mai are erori. E doar o coincidenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Am inteles don Alex, tu oricum nu uita sa imi aduci sonda diseara si daca ai cumva pe acolo 1l de ulei 5w40, ca oricum trebuie sa iti mai dau bani pe 2. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.De cateva zile si la mine o problema asemanatoare.Am schimbat termostatul, am pornit masina si am inceput sa complectez cu antigel pana nivelul s-a stabilizat undeva intre minim si maxim.A doua zi pe drum nu aveam caldura deloc in masina desi acul de la temperatura era la jumatate.Am oprit am desfacut capacul borcanului de expansiune si mi-a iesit aer sub presiune, revenind si caldura in interior.Problema insa a inceput sa persiste fiind nevoit sa fac acelasi lucru zilnic sau de 2 - 3 ori pe zi.De multe ori antigelul urca in borcan pana la capac si cand il desfaceam imi curge.La relanti cu capacul borcanului desfacut antigelul urca pana dadea afara apoi scade si tot asa.De pierdut nu pierd antigel pentru ca nu gasesc nimic sub masina.Am scos termostatul si am incercat fara, nu mai facea figuri.Am suflat prin raiatoare si nu sunt infundate.pompa de apa functioneaza.Am deschis capacelele rosii de pe furtunul de intrare in radiator si pe cel de intrare in radiatorul de incalzire din masina si am aerisit.Oare nu am aerisit bine instalatia?Exista o procedura anume de aerisit instalatia la volvo?Precizez ca termostatul vechi l-am schimbat tot din aceleasi motive.Acum acul de la temperatura sta numai la rosu cu ledul aprins si cand incerca sa plec de pe loc calculatorul imi limiteaza turatia la maxim 1000.Ce poate sa aiba?La scanare singura eroare legata de racire este ca apa a atins nivelul maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba senzorul de temperatura de sub termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata.Am gasit furtunul de iesire din radiator, cel care este mai jos decat nivelul pompei, gol.Nu era aerisit, asa ca am desfacut turul din racitorul de ulei, am obturat returul racitorului si furtunul ce urca la termostat si am inceput sa golesc instalatia de antigelul ce curgea prin turul racitorului.Lichidul scurs din tur il puneam in borcanul de expansiune si tot asa de 3 - 4 ori.Am repus totul la loc, am umplut vasul de expansiune si apoi am turat-o in valuri pana la 3000.Prietenul statea la borcan pregatit cu antigel pentru a complecta deoarece lichidul era tras rapid in instalatie.Prin urmare instalatia a fost aerisita total si acum am caldura si apa nu mai urca mai sus decat trebuie.Operatiunea trebuie efectuata de 2 persoane.Multumesc de sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari ! Tu ai zis ca ai aerisit 3 mesaje mai sus, ca asta ar fi fost primul pas... inseamna ca nu era aerisit calumea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor

Am si eu i problema tot cu încălzirea, am schimbat de curand termostatul (ca se blocare pe deschis si nu aveam caldura si nici motorul nu se încălzeşte ) iar acum urca temperatura la jumatate dar caldura in habitaclu tot nu am.

Daca cineva stie cum se reuşeşte instalatia.

Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update...problema a reaparut.Cauza a fost cea mai dureroasa dintre toate, garnitura de chiuloasa.Am schimbat cu ea si distributia impreuna cu fulia de la alternator.Schimbat garnitura + rectificat chiuloasa + schimbat distributie + schimbat fulie alternator 1900 lei.Acum macar sunt linistit. :thumright:

Salut tuturor

Am si eu i problema tot cu încălzirea, am schimbat de curand termostatul (ca se blocare pe deschis si nu aveam caldura si nici motorul nu se încălzeşte ) iar acum urca temperatura la jumatate dar caldura in habitaclu tot nu am.

Daca cineva stie cum se reuşeşte instalatia.

Multumesc mult

Cu motorul pornit se lasa capacul de la vasul de expansiune deschis si se asteapta cu sticla de antigel momentul in care nivelul scade, complectand ulterior.Dupa ce se stabilizeaza se inchide capacul si se verifica in timp daca apar scaderi ale nivelului.Daca apar se complecteaza daca nu inseamna ca totul e ok. In cazul in care tot nu ai caldura in masina si nivelul antigelului este pana sus de tot inseamna ca ai o problema mai grava asa cum am patit eu. Acul de la temperatura a ajuns pana la liniutele rosii? Caldura nu ai deloc sau ai cu intermitente?

Edited by cyprynel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ,dar nu ca inainte cand funcţiona cel vechi.

Acum cu motorul cald (linia la jumătate) pot tine mana pe furtunele care intra in calorifer ,adica pot sta si ora cu mana pe ele

Adica nu frig sau calde cum se trebui (la vreo 90 grade)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut volvistilor

Si eu am avut o problema asemanatoare,am schimbat termostatul in toamna dar fara sa schimb si lichidul de racire,nu am avut probleme.La inceputul lunii decembrie am schimbat tot antigelul(avea circa 3 ani).Au curs aproape 4 litri.Am pus antigel nou in borcan pina nu a mai scazut,am pornit motorul si am mai completat pina a ramas stabil la nivel.Motorul s-a incalzit ,in habitaclu nu era caldura si temperatura urca spre zona rosie.Amoprit motorul si am realizat ca de vina era termostatul cel nou care nu avea acea "supapa" pentru aerisirea motorului.Pentru ca nu eram acasa ci la tara ,solutiaa fost ad hoc:gaurirea flansei (corpului )termostatului cu un burghiu de 2 mm.Motorul s_a aerisitfara probleme insa atunci cind e frig afara motorul ajunge greu la temperatura optima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici termostatul meu cel nou nu are acea gaura si s-a aerisit destul de bine. Shacalu incearca sa desfaci acel capacel rosu de pe turul caloriferului dupa ce s-a deschis termostatul si sa vezi daca iti scoate aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci pentru sfat cyprynel am sa incerc dar totusi nu stiu exact unde este dar am s_al caut eventual o poza ca parca nu-l aveam ,mai sap pe acolo sa vad acel capacel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel capacel il gasesti exact acolo unde intra furtunele in cabina.Deasupra turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now