Guest

Sofer..........amator sau profesionist ??

10 posts in this topic

Sunt de acord ca multe din permisele de conducere sunt luate altfel decat ar trebui dar totusi noua gaselnita cu intrebarile de mecanica la sala mi se pare total absurd .

De ce eu , sofer amator trebuie sa stiu mecanica ?.....de ce daca as ramane cu masina in drum din cauza unui "arbore cotit" nu as suna la un service si m-as apuca sa o repar pe sosea , asta in situuatia in care as avea si sculele necesare.

Acuma pe bune cati stiti raspunsu corect la intrebarile de mai jos?

1. Care din defectiunile prezentate mai jos determina functionarea motoarelor cu aprindere prin compresie cu fum alb excesiv?

a) blocarea resortului injectorului;

B) avansul la injectie peste o limita normala;

c) arderea garniturii de chiulasa;

2. Consumul marit de combustibil poate fi determinat de:

a) patrunderea excesiva de impuritati in filtrul de aer;

B) infundarea jiclorului principal;

c) nivelul benzinei in camera de nivel constant este mediu;

3. Cum va dati seama ca a patruns apa in baia de ulei a motorului?

a) prin constatarea diminuarii nivelului apei in instalatia de climatizare;

B) prin aparitia pe joja de nivel a uleiului a unei spume de culoare galbuie;

c) atunci cand motorul incepe sa mearga cu intreruperi;

4. Faptul ca motorul “bate” si scoate mult fum este o defectiune, a instalatiei de alimentare a motorului cu aprindere prin comprimare, determinata de:

a) desurubarea piulitelor conductelor de inalta presiune;

B) ruperea arcului de reglare a presiunii;

c) uzura injectorului;

5. Principalii factori care determina ancrasarea bujiilor sunt:

a) lichidul de racire nu mai incalzeste cilindrii;

B) patrunderile de ulei in camera de ardere;

c) amestecul combustibil prea bogat;

6. Amestecul de carburant la motoarele cu aprindere prin compresie se formeaza in: a) cilindrii motorului;

B) pompa de injectie;

c) galeria de admisie;

7. Ce poate cauza griparea pistonului unui element al pompei de injectie?

a) supraturarea motorului;

B) explozia carcasei pompei de injectie;

c) craparea arborelui cu came al pompei de injectie;

8. Ce urmari are blocarea termostatului in pozitia inchis?

a) fierberea lichidului din instalatia de racire;

B) arderea garniturii de chiulasa;

c) supraincalzirea motorului;

9. Din ce cauza se produc rateurile in galeriile de admisie si evacuare?

a) existenta unor jocuri prea mici intre supape si culbutori;

B) racirea excesiva a motorului;

c) incalzirea excesiva a motorului;

10. Cum se executa decalaminarea unui injector infundat?

a) prin scuturare puternica de o bucata de lemn sau fier, urmata de fierberea injectorului intr-o baie de apa distilata;

B) utilizarea unor diluanti concentrati;

c) prin inmuierea calaminei intr-o baie de motorina, urmata de curatarea acesteia cu o bucata de lemn;

11. Care este cauza cea mai frecventa care duce la arderea garniturii de chiulasa?

a) blocarea in pozitia “inchis” a termocuplului ventilatorului;

B) strangerea insuficienta a chiulasei;

c) blocarea robinetului ventilatorului;

12. Supapa de refulare a elementului pompei de injectie are drept scop principal:

a) impiedicarea reincarcarii surplusui de motorina, in pompa de injectie;

B) cresterea presiunii motorinei la sfarsitul injectiei;

c) impiedicarea picurarii motorinei din injector, la sfarsitul injectiei;

13. Ce semnifica raportul de compresie?

a) raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere;

B) raportul dintre volumul tuturor cilindrilor si volumul pistoanelor;

c) raportul dintre volumul camerei de ardere si volumul cilindrului;

14. Temperatura de regim la motoarele cu ardere interna este de:

a) 60°C - 70°C;

B) 80°C - 90°C;

c) 100°C - 110°C;

15. Daca se utilizeaza un combustibil insuficient filtrat, ce element al instalatiei de alimentare se defecteaza in general primul?

a) se blocheaza supapele de refulare ale pompei de injectie;

B) se uzeaza axul cu came al pompei de injectie;

c) se infunda injectorul;

16. Uzura prematura a motorului este determinata de urmatoarea defectiune la instalatia de racire:

a) fisurarea unei pale de elice a ventilatorului;

B) blocarea in pozitia “deschis” a termostatului;

c) blocarea robinetului caloriferului de incalzirea a habitacului;

17. Ce are in componenta circuitul de inalta presiune al instalatiei de alimentare a motoarelor Diesel?

a) injectoare, pompa de injectie, conducte de legatura;

B) injectoare, pompa de alimentare, conducte de legatura;

c) filtre, pompa de injectie, pompa de alimentare;

18. Amestecarea uleiului cu apa este provocata de:

a) deteriorarea garniturilor de etansare a camasilor cilindrilor;

B) fisurarea pistoanelor blocului motor;

c) fisurarea blocului motor;

19. Unde este refulat surplusul de motorina de la injectoare?

a) in pompa de injectie;

B) in rezervor;

c) in pompa de alimentare;

20. Ce defectiuni apar din cauza suprasarcinii?

a) cresterea tensiunii la nivelul firelor de cord, iar in cele din urma ruperea lor;

B) deteriorarea benzii de rulare intr-un mod neuniform;

c) la anvelopele radiale, aparitia de fisuri circumferentiale deasupra talonului;

De ce trebuie sotia mea sau a oricarui alt barbat sa stie asa ceva ....si ...cu ce o ajuta daca stie doar teoretic ?......oare o sa conduca matiz-ul mai bine ? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, asta e legea, nu-i tocmeala  :D

macar pune si tu raspunsurile corecte, sa facem si noi un mic test  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am stiut raspunsurile la intrebarile de mecanica, acum 11 ani, cand mi-am luat permisul.

Pe vremea aia intrebarile de mecanica erau mult mai rezonabile si se referau strict la sistemele masinii care pot pune siguranta circulatiei in pericol. Frane, directie, becuri, etc.

Intrebarile din chestionarul asta, reprezinta o ingradire a drepturilor cetateanului.

In ziua de azi, ca ne place sau nu ne place, permisul a devenit neaparat necesar, pentru a avea egalitate de sanse in conditiile social-economice moderne.

Jos abuzul! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebarile astea sint pt examen la cat B ???

daca DA  atunci cineva acolo sus e plecat rau cu pluta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt "doar la categoria B"! Sunt si la categoria A! Fiu-meu da acum examen si,cele de mai sus sunt doar o mica mostra de "chestionare intelepte".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici cand am dat c d e nu erau asa complicate.... cati or mai lua permisele acum?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

cati or mai lua permisele acum?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

uraaaaaaaa!!!!!!!!! Cand voi fi "profesionist" nu voi mai avea nevoie de mecanici, voi fi cel mai tare. ;D;D;D;D;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idiotenia e cu atat mai mare avand in vedere ca ele sunt introduse in testararea candidatilor de ceva timp (4-5-6- luni) , iar daca nu  ma insel inca nu este tiparita o versiune de manual care sa includa intrebarile si raspunsurile la aceste intrebari . In cazul in care a aparut aceasta versiune de manual sunt 100% sigur ca nu a fost lansata concomitent cu introducerea intrebarilor.

Deci in  lipsa manualului ....un nou candidat ...tre sa faca putina ucenicie pe la un service .

Dar ......ne mai mira ceva in RROMania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

varianta corecta pentru chestionar este:

â€Subiect: Sofer..........amator sau profesionist ?? †... sau mecanic???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now