danielrugina

Cutie de viteze 440 turbo

46 posts in this topic

A auzit ceneva de urmatoarea problema la volvo?

Eu suspectez acest lucru dat fiind faptul ca in urma cu 4 luni am schimbat ambreiajut TOT si semeringul de la cutia de viteze...iar acum imi caraie rulmentul mi s-a uzat discul si semeringul mi s-a dus iarasi....

Problema pe care o suspectez suna cam in felul urmator...

DESCENTRAREA CUTIEI DE VITEZE FATA DE MOTOR...ADICA PRIZA SA IMI TRAGA INTRO PARTE...DISCUL SA SE UZEZE MULT MAI REPE DE PT CA NU EXAT PE CENTRU IAR RULMENTUL SA SE DUCA IARASI FOATE REPEDE DIN CAUZA CA SE CALCA PE EL DOAR INTR-O PARTE...NU PE TOATA SUPRAFATA DE CONTACT...

Eu am mai intalnit asa ceva la o scoda s100 si la un renualt 25....ambele  proprietate ale familiei...problema care se manifesta identic la toate cele 3 masini...

La volvo a intalnit cineva asa ceva? :-\ :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

doamne ajutaa sa ai drpeptate....nici nu stii ce e in sufletul meu....sint facut p[amant cu masina asta...in stilul asta o sa imi manance la nesfarsit ambreiaje garla....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai schimbat mai multe ambreiaje... cam greu sa fi gresit toti mecanicii.

Eu numai odata l-am schimbat si in afara de faptul ca imi caraie rulmentul, nu e nici o problema.

Volanta ai verificat-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la ce te referi cu verificatul...ea arata bine...am pus ceva pe ea sa fad daca e dreapta....nu are probleme...dar ma gandesc ca paote trebuie si aia rectificata...eu am schimabt numai odata ambreiajul dar tipa cand am luat-o mi-a zis ca a schimbat ambreiajul cu 6 luni inainte....si peste o saptamana am gasit un disc nou in roata de rezerva...ceea ce insemna ca trebuia schimbat....si intradevar tinea sus....

adica exact cum tine acum....se comporta exact ca acum 6 luni.....

si la mine tot 6 luni a tinut... ma indoiesc ca ar fi de la montaj....poate nu se mai poate prinde pe gaurile alea cutia si trebuiesc rectificate gaurile la drept...

o sa fiu atent cand o desfac....si daca asta va fi...o voi face caam toate sculele si am si un mecanic de nadejde...dar pe care l-am subestimat...tata...

deasta am ajuns sa schimb vechiul ambreiaj la service in bulgaria...am zis ca e mai ieftin si lucreaza bine...cum mi-a fost recomandat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o nelamurire....o perspectiva de rezolvare...cumva ezista o bucsa pe vibrochen unde iese spre ambreiaj?sidain cauza uzurii acesteia sa isi schimbre pozitia rulmentul de presiune sau rulmentul de ghidaj al curiei...asta sa duca la ruperea buchii de la rulmentul de ghidaj si la distrugerea semeringului de cutie...

O alta intrebare...rulmentul de ghidaj...contine in ansamblul lui si semeringul cutiei?sau e ceva separat...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu am problema la rezolvarea ta da eu zic asa sa vezi discu daca e rupt sau daca e mancat???!!Daca au sarit bucatele din el afara inseamna ca ii fortat discu,daca sa mancat adica sa uzat discu si a ramas acolo si nu mai prinde inseamna ca ceva iti mananca ferodou de pe disk,iar de rulment nu stiu ce sa zic chiar nu stiu ce ar putea sa-ti gate asa chitu de ambreiaj,eu sincer am auzit sa fie gata discu dar rulmentul nu si cand se schimba discu  se schimba si rulmentul.Chiar nu prea stiu o rezolvare incearca un chit nou si vezi chiar nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul (kitul de ambreiaj) l-ai ales corect cand l-ai cumparat?

Cele de turbo sunt mai altfel... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ...l-am ales corect...adica...am luat pt turbo...stiu ca e o diferenta de diametru la disc volanta si placa de presiune...

Alegerea a fost corecta...

Astazi m-am intalnit cu florin82 si mi-a dat niste sugestii

-sa ma uit la cablul de ambreiaj pt ca imi tine prea sus

-sa am grija la cum sunt anuimite mufe puse...asta pt consum....

-sa curat calapeta de la admisie aer pt relant stabil...

si cam atat...

dar mi-a dat o speranta ca motorul asta poate sa mearga calumea...

Cu ocazia asta ii multumesc... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

                              Sal!Intreaba pe cei care au manual de reparatie cum se face reglajul pt. ca este foarte pretentios eu imi aduc vag aminte ceva cote in milimetri dar sigur se masoara cu sublerul cursa furcii de ambreiaj iar daca tinea prea sus si ai mers mult timp asa rulmentul de presiune a fost in contact cu placa de presiune si deci s-a invartit tot timpul fiind normal sa-l uzeze prematur.Dar acum ce face patineaza cumva?Indiferent ce face regleaza cursa asa cum scrie la carte si mai vedem.Daca trebuie sa schimbi rulmentul este o operatie ceva mai complicata greu de facut acasa dar nu imposibil.Chestia cu descentratul cutiei fata de motor e 99% imposibila dar totusi trebuie sa aiba niste stifturi de centrare acolo.Apoi mai este importanta si calitatea placii de presiune daca la demontare observi ca suprafata de contact are o culoare albastruie trebuie inlocuita sau daca inlocuiesti doar discul si rulmentul dupa strangerea suruburilor care fixeaza placa pe volanta "soarele" placii de presiune trebuie sa vina orizontal si uniform sa nu iasa in afara pt ca asta inseamna ca placa este "moale" sau uzata.Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

reglarea ambreajului,dupa parerea mea se face sa zic "dupa ureche"adica dupa pedala.mai desfaci putin vezi cum tine,mai strangi putin si vezi cum tine.......un ambreaj corect reglat trebuie sa cupleze intre un sfert si jumatate din cursa pedalei de la podea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inceput operatia pe cord deschis a ambreiajului...

Problemele intalnite:

- o oala de 5 litri(fara exagerare) de suruburi si piulite desfacute din cele mia ciudate si incomode pozitii...

-am vazut din ce cauza imi mergea aiurea masina(problema mai veche a ambreiajului)

Intru in detalii...

-Furca a sarit de pe urechile rulmentului de presiune si invinuiesc montarea aiurea a  rulmentului de ghidaj...astfel bucsa pe care culisa rulmentul de presiune era stramba...

-Simeringul de la cutie...sincer...nu l-am vazut...banuiesc ca la exterior este de fapt camasa exterioara a rulmentului de ghidaj iar la interior are ceva simering in interiorul rulmentului...iar prin montarea gresita...s-a cam dus dracu de la inceput...

-Discul de ambreiaj arata a relicva...incredibil...interiorul flencane pt ca s-a spart plasticul ala de il tine pe mijloc...arcurile le-am scos cu mana... iar ferodoul e atat de uzat incat a ajuns aproape la nituri... nu mai spun ca flencane zici ca a fost prins cu sarma...nu in nituri...

-Rulmentul de presiune nu mai are buza din interior pt ca a presat furca pe ea...scoate un zgomot tare ciudat...e clar ...e compromis...nu spun ca la interior sunt uzate ghinturile pe diagonala...la inceput intr-o parte iar la final in cealalta parte...

Pana acum m-am descurcat si sunt aproape sigur ca ma voi descurca si inainte dar am nevoie de raspunsul la 2 intrebari...

unde este simeringul de la cutie iar daca cumva e prins in rulmentul de ghidaj...cum se poate scoate acesta...e nevoie de o presa speciala...sau necesita desfacerea cutiei...?

furca (intre cablu si rulment de presiune)are vreun arc cumva?la mine nu am gasit asa ceva cu toate ca am descoperit o gaura in ea...nu ii gasesc decat scopul prinderii unui arc ca sa o tina pe bila dar nu stiu daca asa e masina asta sau trebuia sa aiba arc...

Daca m-ati putea ajuta cu sfaturi cat mai repere posibil as fi recunoscator...Maine vreau sa inchid operatia si sa ii dau bice sa vad cum trage...

post-2056-1287785839202_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor....am facut bine-nu am facut bine...asta e...am comis-o

Am desfacut cutia de viteze...sa va ewxplic ce am gasit...daca cumva nu intgelegeti din poze...va explic ulterior...acum sunt un pachet de draci si nu prea am rabdare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Capacul de la cutie(carcasa ambreiajului) este uzata rau unde intra rulmentul de ghidaj...

                      incerc maine sa iau la freza si sa o bucsez...

-Axul(priza directa)este uzat in dreptul rulmentului de ghidaj si al simeringului

                      Vreau sa il incarc maine cu sudura si sa il iau la strung la cota corespunzatoare

Cauze:

-Montajul gresit al rulmentului de ghitaj...si uzura in timp a motorului...(de la plecare in forta)

detaliat....

Fiind uzat locasul unde se introduce rtulmentul ultima data acesta a fost introdus stramb...

A fortat in bile(cilindri)iar acestia au rupt camasa de rulment si s-au pus de-a curmzisul...

Astel s-a uzat axul si camaas exterioara a rulmentului...care...in timp s-a macinat de au ajuns bilele la aluminiu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cite probleme ai identificat la cutie cred ca ar fi mai bine sa o schimbi complet decit sa o reconditionezi . Tu decizi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu asa voi face...am gasit deja o cutie..dar nu poate garanta nimeni pt starea ei...o sa trebuiasca sa o desfac sa verific tot ce are...

Imi permit...Acum am prins experienta... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vreo posibilitate ca in cazul in care schimb cutia si nu mai am uzura aia la ax si la rulmentul de ghidaj...sa imi scada si consumul?o parere...a mai patit cineva asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca se poptriveste cutie ede motor aspirat pe motor supraalimentat?Am gasit cutia dar un tip cu renault 5 turbo mi-a ziz ca e volanta mai mare si ca loveste capacul cutiei(carcasa ambreiajului) in ea...

Vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu loveste nimic, merge si cutie de aspirat, ambreiajul de turbo este tot de 200. Ideea este ca acele cutii care au fost montate pe turbo "cica" sunt mai robuste.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yknot.....asta asteptam...un baiat destept..care sa stie despre ce vorbeste...da sunt mai robuste din cauza pinioanelor mia lenese..si-au permis cei de la renault avand in vedfere puterea motorului...

Eu am pus una de normal...si a intrat fara probleme...(aviz atotstiutorilor care m-au tinut o saptamana pe dreapta pt ca m-am uitat in gura lor)

Stii ce fiara am acum...nu imi vine sa cred...imi incarca turbiona pana la capatuyl lui rosu...trebuie sa f\mai fac ceva cu treaba asta ca sincer nu imi convine sa stau totimpul cu ochii pe turbina...o reglez eu si pe aia astazi

O zi buna

Recomandare "atotstiutorilor"...

"E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune..."

Frate...daca nu stii , macar nu te mai baga...incurci omul si da cu banii aiurea pe fereastra...daca eu am avut tupeu sa desfac 2 cutii de viteze...si sa mai dau si banii pe alte piese...lasa-ti-ma macar sa stiu ce caut...eram disperat ca nu aveam cutie...nu conta ca e de turbo sau normala...asa ca...celor care chiar mi-au dat o mana de akitopr(MC , Yknot , si daca uit pe cineva sa ma scuze+ baietii de pe forum renault 5 gt turbo)le multumesc...celorlalti...nu va mai dati artisti ca suna prost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ce fiara am acum...nu imi vine sa cred...imi incarca turbiona pana la capatuyl lui rosu...trebuie sa f\mai fac ceva cu treaba asta ca sincer nu imi convine sa stau totimpul cu ochii pe turbina...o reglez eu si pe aia astazi

Nu prea ai ce sa reglezi la turbina pentru ca limitarea presiunii este comandata electronic. Verifica furtunele de la actuatorul de presiune(ala in care intra 3 furtune subtiri) . Si la mine urca pana la capat de rosu presiunea, insa pentru ca asa am vrut eu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da yknot...presiunea e comandata electronic...dar tija de comanda a turbinei e reglabila...si eu am dat timpul de intrare al turbinei mai inainte din tija...iar acum imi incarca prea mult daca intra la 1500...si va trebui sa o dau inapoi...cum era initial...cand am luat-o...

Multzam inca odata de sfaturi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now