Catalin

Interval service xc 70

14 posts in this topic

Intrebare de baraj:

In cartea mea de service, scrie ca intervalul de service este de 20.000 km. Este corect sau pe plaiurile mioritice (praf si alte chestii) trebuie facut mai des? Vadisul zice la fel. Am descarcat un owner manual unde scrie de 12.000 km. Astept pareri, sugestii. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu personal ,il fac la 10000.asa am facut si la v40,si asa o sa fac si la xc

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu obisnuiesc sa le scimb pe etape,

ulei+filtru 20000(nu folosesc sub nici o forma ulei cumparat din rom)

filtru aer 2 pe an fara sa tin cont de km(si asa cind il scot seamana cu o lopata de pamint)

filtru polen in fiecare primavara

filtru motorina intre 10-12000

asta pt ca unele nu fac fata cum ar fi cel de aer iar cel de ulei nu are rost sa il schimbi mai devreme atita timp cit foloseti ulei bun

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine in cartea de service se impun reviziile la 30.000 dar pentru Romania se fac la 20.000.

Cand mi-am facut revizia in Germania la 20.000 a trebuit sa "ma cert" cu doi nemti pentru ca dupa normele lor nu era necesara revizia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ja, es ist nicht moglich. Mein Herr 20.000 ist nicht 30.000, aber die Rumanische leute....  :D

Cam asa-i cu nemtii astia. Deci inteleg ca 20.000 cu ulei sintetic adevarat ar trebui sa fie ok si la noi...?

Apropo: stiu ca mai demult, cred ca la 760, avea un senzor la ulei si daca il schimbai tu sau la un atelier "no name" trebuia sa resetezi calculatorul. Altfel nu mai plecai cu masina. Mai exista asa ceva sau putem sa-l schimbam fara complicatii?

Are cineva un numar de la Primus din intimplare? Merci, C

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic:

  iar va duceti la primus pentru un banal schimb de ulei si niste filtre ? Treaba voastra, banii se duc oricum. Sau sinteti nevoiti sa mergeti acolo (ptr. garantie) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixx

Nu ma duc frate la Primus sa schimb uleiul si filtrul ca doar n-am capiat. :D

Ideea era sa am numarul just in case. (electronic cases) :D

Ai idee apropo, se reseteaza calculatorul dupa schimb ulei, sau il pot face pe marginea santului fara probleme? 20.000 km cu ulei 0w30 e o.k. Ulei Valvoline ce parere ai? Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

asteapta si tu sa-ti raspunda cineva cu un xc, ca nu le stiu chiar asa pe toate  :D

:3some:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa opinia mea VALVOLINE sucks !!! si la Supernova, si la motoreta, si la S40 (fostul) cat si la XC-ul de astazi eu am avut numai probleme : consum exagerat de ulei, lipsa presiune cand se incingea mai tare motorul, culoare "ciudata" la schimb... asa ca am trecut pe ARAL (mai prost decat VALVOLINE), apoi TEXACO (hmmm, ceva performante dar nesatisfacatoare) si in final MOBILE1. si nu l-am mai schimbat de vreo 4 ani....

mai multe info cred ca gasesti aici: http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,13.msg33.html#msg33

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Shpeedy. Eu folosesc Valvoline la utilaje si sunt f multumit. Poate in ultimul timp l-au mai imbunatatit. Who knows? Inainte mergeam pe BP dar super prost. Anyway...

Deci tu la xc - ul tau folosesti Mobile1 si il schimbi la citi km? Merci.

P.S. Super Vadisul, thanks. Poate ne vedem pe la arc cu "motoretele" ca a venit caldura.

dupa opinia mea VALVOLINE sucks !!! si la Supernova, si la motoreta, si la S40 (fostul) cat si la XC-ul de astazi eu am avut numai probleme : consum exagerat de ulei, lipsa presiune cand se incingea mai tare motorul, culoare "ciudata" la schimb... asa ca am trecut pe ARAL (mai prost decat VALVOLINE), apoi TEXACO (hmmm, ceva performante dar nesatisfacatoare) si in final MOBILE1. si nu l-am mai schimbat de vreo 4 ani....

mai multe info cred ca gasesti aici: http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,13.msg33.html#msg33

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate am aflat eu,de la mai multi mecanici,pe ficare bidon de ulei,exista un indicativ,cu care se verifica compatibilitatea,dupa datele tehnice ale masinii.

la xc-ul meu,motor de 2435cm,200cp,acel indicativ este (care tre. sa fie scris pe bidonul de ulei) ACEEA A5/B5.

conteaza mai putin marca ,important este ca acest indicativ sa fie repectat.

daca tu iei, si mama uleiului,si nu este compatibil cu motorul tau, incepe sa consume,sa nu ai performante,sa tre. sa-l schimbi dupa 5000,etc

eu am pus castrol 0W /30    aceea a5/b5(la recomandarea unui mecanic de la primus) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu folosesc acum MOBIL 1 Super.... (nu mai situ cum - trebe sa ma uit pe bidon) 10W40. are un desen albastru cu o chestie rotunda din care ies niste "stropi" rosii si galbeni. sau cel putin asa imi amintesc. exista aceasi varianta si pentru TURBO DIESEL.

schimbul il fac undeva pe la 15.000 km. nu am o limita fixa deoarece turbina mea cam papa si asa sunt nevoit sa completez cam 3l la 15.000.

cu celelalte uleiuri am completat si 5l la sub 10.000 km. de ex., timisoara-bucuresti 1,5 l, dar mers sportiv  (autostrada 220km/h) :D

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic:

P.S. Super Vadisul, thanks. Poate ne vedem pe la arc cu "motoretele" ca a venit caldura.

nu merg la arc din doua motive: 1. sunt la job in timpul ala si 2. nu-mi place in mod special atmosfera. eu sunt mai singuratic si-mi place sa ma plimb singur sau max 3 "calareti". daca e frumos in week-end poate dam o tura. oki?

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil Special S ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now