Sign in to follow this  
Followers 0
BAK-S40

Echilibrari?

6 posts in this topic

             Salut tuturor,

As avea si eu cateva intrebari legate de echilibrarea rotilor:

            - intervalul dintre aceste echilibrari

            - daca se cere sa se echilibreze de fiecare data cand schimbam jantele+cauciucurile iarna, vara

            - daca exista o toleranta la echilibrare sau cifrele date la echilibrat trebuie sa fie musai  0 - 0

            - inelele de ghidaj la jantele aliaj sunt obligatorii |(daca se gasesc in comert) si care sunt mai

              bune aluminiu sau plastic/teflon

Astept cu interes orice sugestie/sfat.

Multumesc,

Marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Echilibrarea rotilor se face in urmatoarele cazuri:

-cand pui cauciucul pe o alta janta, chiar si cand ai o janta noua

-cand simti ca volanul tremura la anumite viteze (difera de la caz la caz)

Nu exista un anumit interval de echilibrare.

In general nu exista tolerante, dupa echilibrare rezultatul trebuie sa fie 0-0, totul depinde de rabdarea celui care echilibreaza rotile.

Inele de echilibrare sunt necesare numai in cazul in care janta nu intra "fest" pe hub si deobicei sunt furnizate de producator in cazul in care le cumperi noi. Pot fi din orice material, mai mult, le poate confectiona un strungar pe cele metalice (de obicei sunt din aluminiu), dar trebuie sa fie perfecte din punct de vedere al dimensiunilor.

Mi-am permis sa-ti furnizez aceste informatii deoarece pierd foarte multa vreme la vulcanizarea unui prieten  ;D ;D ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand mi-am schimbat caucicurile de iarna cu cele de vara si am facut aceasta operati la un service autorizat din Suceava(reprezentantul Seat) iar echilibrarea mi-au facut-o impecabil si au folosit plumbi adezivi ce se lipesc pe interiorul gentii. Penultima echilibrare a fost facuta cu plumbi care se bat pe roata si pe langa faptul ca mi-au zgariat geanta aveau si un aspect urat. Costul a fost de doar 40 Ron tinand cont ca lavulcanizare o pana rezolvata cu manson ajunge la 8 Ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plumbii adezivi au fost creati special pentru jantele de aluminiu, dar exista si modele la care se pun tot cei cu clema. Insa individu care pune plumbii trebuie sa aiba cunostintele necesare pentru a putea recunoaste tipul de janta cat si masina de echilibrat speciala (are un brat cu ajutorul caruia monteaza plumbul adeziv in locul ideal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La unele masini nu se potrivesc plumbii adezivi pentru ca ating in etrier, si trebuie verifcat acest lucru sa nu te trezesti fara ei sau cu plumbii striviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Salut,

  Multumesc pentru raspunsuri, eu am schimbat jantele de iarna+cauciucuri cu cele de vara

(jante+cauciucuri) si preventiv find prima schimbare de cand am luat masina le-am dus la echilibrat,

trei din cele patru sunt 0-0, a patra nu avea cum sa fie OK ??? deoarece am avut o problema cu ia :(

Am echilibrat-o cu plumbi adezivi cu speranta ca vor sta acolo ;D

Inelele de ghidaj sunt bune si mai merg cu ele,dar am inteles ca sunt intradevar necesare la tipul de jante pe care le am eu,fara ele nu intra fix, ar avea joc.

        Inca odata multumesc tuturor!

Marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0