Roberto

Demontare far, schimbare bec faza scurta\lunga\pozitie cu poze

47 posts in this topic

cele 4 cleme apoi cu un foehn pe nivel 2 timp de vro 10min am tot incalzit si inacelasi timp miscat de plastic si incet incet iasa f usor.

apoi am desfacut masca de plastic care acopera running lightsu si masca neagra care separa becurile.am curatat bine apoi am pus tot masticu in canelura si reincalzit bine ambele bucati si fixat bine la loc si pus iara clemele. am inteles ca ar fi bine sa iei al mastic sau altii pun silicon dar din cate am vazut masticul de pe far este de buna calitate si se inmoaie bine si se intareste si devine elastic imediat cand se raceste.asa ca nu l am schimbat.

mana subtire si tre sa ajungi pe langa lupa sa l prinzi.eu am folosit o pensa sa l trag. la faza lunga la fel doar ca tre sa si invarti in soclu becu.

daca este farul drept este usor ca poti da lupa jos si atunci ai acces lejer dar la stang nu am reusit sa dau lupa din cauza motorasului.

deci nu trebuie invart de el sau ceva de genul asta.. pur si simplu trag de el? are cumva o pozitie anume in care vine introdus? ma refer la stanga/dreapta... pentru cand va trebui sa-l si pun la loc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer nu am mai umblat la ele de vro 2 ani.dar am sa ma uit azi si ti zic.f posibil ca si cel de pozitie sa aibe un umar si sa intre intr o pozitie apoi sa l invarti usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci nu trebuie invart de el sau ceva de genul asta.. pur si simplu trag de el? are cumva o pozitie anume in care vine introdus? ma refer la stanga/dreapta... pentru cand va trebui sa-l si pun la loc :smile:

Fara suparare, dar mai bine te duci la un service si platesti 5 lei sa-ti schimbe becul, decat sa umblii tu, ca vad ca pui niste intrebari..... Da-l dracu de bec, ca nu iti trebuie doctorat sa-l schimbi. tragi si tu de el si daca vezi ca iese, inseamna ca e bine, daca nu, incerci sa rasucesti. Cine crezi tu ca tine minte daca trebuie sa rasucesti sau sa tragi de bec.

Acum colegul thor4ever, se duce sa-si demonteze farul, doar sa-ti spuna tie daca trebuie sa invarti, sau sa tragi de un bec, dupa care probabil vei mai avea o alta intrebare.

De bagat ... il bagi in aceiasi pozitie cum il si scoti.

Pfffff.....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara suparare, dar mai bine te duci la un service si platesti 5 lei sa-ti schimbe becul, decat sa umblii tu, ca vad ca pui niste intrebari..... Da-l dracu de bec, ca nu iti trebuie doctorat sa-l schimbi. tragi si tu de el si daca vezi ca iese, inseamna ca e bine, daca nu, incerci sa rasucesti. Cine crezi tu ca tine minte daca trebuie sa rasucesti sau sa tragi de bec.

Acum colegul thor4ever, se duce sa-si demonteze farul, doar sa-ti spuna tie daca trebuie sa invarti, sau sa tragi de un bec, dupa care probabil vei mai avea o alta intrebare.

De bagat ... il bagi in aceiasi pozitie cum il si scoti.

Pfffff.....

Ai dreptate cu thor4ever, nu trebuie sa se apuce sa demonteze ceva pentru a raspunde la o intrebare de pe forum, dar referitor la mersul la un service: eu lucrez in fiecare zi de dimineata pana seara, nu am timp sa ma duc la un service, iar in weekend stiu ca sunt inchise. De aceea intrebam cum se schimba rahatul ala de bec.

Chiar crezi ca se punea problema de 5 lei? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul de pozitie iese prin tragere de soclu.Nu trebuie invartit, si intra la fel de usor prin impingere.Odata ce ai soclul in mana iti vei da seama de principiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa rotesti de acea chestie si va iesi cu tot cu bec...parca :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai ce am revenit de la masina. fiind pus dupa faza lunga daca nu ai degete lungi te chinui.ff usor iasa cu o pensa chirurgicala (:D,daca ai...) sau ceva clesti cu varful subtire. din cate mi am dat seama nu iese prin tragere ci prin rasucire spre stanga.

Fara suparare, dar mai bine te duci la un service si platesti 5 lei sa-ti schimbe becul, decat sa umblii tu, ca vad ca pui niste intrebari..... Da-l dracu de bec, ca nu iti trebuie doctorat sa-l schimbi. tragi si tu de el si daca vezi ca iese, inseamna ca e bine, daca nu, incerci sa rasucesti. Cine crezi tu ca tine minte daca trebuie sa rasucesti sau sa tragi de bec.

Acum colegul thor4ever, se duce sa-si demonteze farul, doar sa-ti spuna tie daca trebuie sa invarti, sau sa tragi de un bec, dupa care probabil vei mai avea o alta intrebare.

De bagat ... il bagi in aceiasi pozitie cum il si scoti.

Pfffff.....

la cat de usor se da jos farul de s40 nu i problema. am facut bucati farul in 10-15min(lupa,sticla,si alte plastice )...si nu cu ciocanul :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul de pozitie iese prin tragere de soclu.Nu trebuie invartit, si intra la fel de usor prin impingere.Odata ce ai soclul in mana iti vei da seama de principiu.

tragi cu vre-o scula ceva de soclu sau cu mana? ce e ala soclu?

:smile: hai ca a fost buna asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

haidi bre ca poluam topicul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat becuri xenon la S60 2003, fara sa dau farul jos, doar capacul, sa vezi acolo chin, chit ca am maini mici !

Sent from my Blackberry Playbook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am stat 2 ore cu farul in brate. Cred ca am incercat sa-l scot in orice pozitie (rotire, tragere) si tot nu vrea :(

Daca trageam mai tare cred ca ramaneam cu firele in mana. E clar... n-am talent la scos becuri de pozitie :(

M-am gandit si la varianta cu scoaterea sticlei, dar parca n-as renunta la izolarea din fabrica pentru a schimba un bec.

Poate la urmatoarea intalnire ma poate ajuta cineva care a mai scos... platesc in bere :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am stat 2 ore cu farul in brate. Cred ca am incercat sa-l scot in orice pozitie (rotire, tragere) si tot nu vrea :(

Daca trageam mai tare cred ca ramaneam cu firele in mana. E clar... n-am talent la scos becuri de pozitie :(

M-am gandit si la varianta cu scoaterea sticlei, dar parca n-as renunta la izolarea din fabrica pentru a schimba un bec.

Poate la urmatoarea intalnire ma poate ajuta cineva care a mai scos... platesc in bere :D

\

Eu zic sa mai incerci. Trebuie sa iasa. Si eu m-am chinuit pana mi-am dat seama cum trebuie sa iasa. Am folosit un cleste cu varf subtire si am tras tare pana a iesit. Ai grija sa nu tragi de fire :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aia ai nevoie de o pensa (ceva de genu http://www.adion.ro/...e/mari/chi3.jpg) si apuci de marginea de plastic nu de fire.

ce crezi ca izolare de fabrica are farul.are un mastic care la caldura se inmoaie bine si iasa lejer sticla.dar lojic ca nu i nevoie sa scoti sticla pt un bec de pozitie

ai putea incerca sa dai lupa jos si atunci ai acces usor.dar vei reusi doar la un far

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sorin

Vezi daca te ajuta info de mai jos;

Component position headlights.pdf

Headlamp bulb.pdf

stiam deja care e becul, oricum mersi de info.. doar ca nu am pensa din aceea ca sa il pot scoate. cel mult am reusit sa-l invart si sa trag un pic de fire... dar nu am vrut sa raman cu ele in mana :)

deci practic trebuie sa fac rost de acea pensa/foarfeca ceva mai lunga ca sa-l pot apuca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau asa...cu toate ca poate gasesti si mai moca pe la piata la rusi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Spitz, dar nu a mers cu el.. practic trebuie sa tii manerul in mana si nu incape mana in far :)

o sa-mi cumpar o pensa din aia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trage frate de firele alea cu putere ca nu se rupe nimic, eu asa am scos zeci de becuri si nu am rupt nici un fir. Poti rupe firul numai si numai daca becul a topit soclul iar soclul este sudat de reflector, daca tu ai spus ca soclul se misca inseamna ca nu e sudat, pur si simplu ti-e frica sa tragi de 2 fire . Trage tare si iese, la Volvo orice se rezolva cu un ciocan sau un dos de palma dupa metoda smuls, fortat, batut .

Succes !!!!!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trage frate de firele alea cu putere ca nu se rupe nimic, eu asa am scos zeci de becuri si nu am rupt nici un fir. Poti rupe firul numai si numai daca becul a topit soclul iar soclul este sudat de reflector, daca tu ai spus ca soclul se misca inseamna ca nu e sudat, pur si simplu ti-e frica sa tragi de 2 fire . Trage tare si iese, la Volvo orice se rezolva cu un ciocan sau un dos de palma dupa metoda smuls, fortat, batut .

Succes !!!!!

Lasa Papa Smurf, ca nu stie inca cum e la Volvo cu "dat 2 pumni in ECM" si apoi dispar erorile. Sa-i spuna Buga, ca el cred ca si-a tatuat "VIDA" in podul palmei, pentru resetat erori :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa desfac sticla la farul stang dupa fiecare spalare sau ploaie torentiala(cantitate mare de apa)se aburea farul pe interior.Acum deja dupa 2 spalari si 2 ture de ploaie farul este curat pe interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now