betty

S60, cutie manuala - Smuceste cand schimb vitezele

44 posts in this topic

@Bogdan

Multumesc pentru raspuns, ma gandeam ca cineva s-a mai intalnit cu aceeasi problema si speram sa-mi spuna cum s-a rezolvat. De mers la mecanic oricum am sa merg, dar e altfel cand stii la ce sa te astepti - ma refer la costuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai fa un test, in treapta 2 sau 3 iei piciorul de pe acceleratie, daca simti o vibratie puternica eventual si un mic trosc este de la suportii motori. Asa mai face la mine dar nu se infraneaza cum zici tu, deci la tine cand apesi ambreiajul tu zici ca se infraneaza deci scate viteza, asta e de la frane SAU pur si simplu nu explici cum trebuie . De aia zic, din spatele tastaturii e mai greu de diagnosticat o masina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se infraneaza cand apas ambreajul, asa mi s-a parut initial. problema apare cand ridic piciorul de pe acceleratie. Am confundat momentul. Am gasit pe alte forumuri  (opel, vw) aceeasi pb, oamenii isi dadeau cu parerea ca ar fi debitmetrul sau clapeta de acceleratie. M-am uitat azi si la turometru cand apare problema si scade destul de brusc turatia. Fiind in viteza, se infraneaza. Cand accelerez apoi, smuceste (iurix, abtine-te te rog) destul de rau. Repet, daca repornesc motorul merge foarte bine. Miercurea viitoare merg la mecanic, sper sa nu-mi faca o nota de plata prea mare  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se infraneaza cand apas ambreajul, asa mi s-a parut initial. problema apare cand ridic piciorul de pe acceleratie. Am confundat momentul. Am gasit pe alte forumuri  (opel, vw) aceeasi pb, oamenii isi dadeau cu parerea ca ar fi debitmetrul sau clapeta de acceleratie. M-am uitat azi si la turometru cand apare problema si scade destul de brusc turatia. Fiind in viteza, se infraneaza. Cand accelerez apoi, smuceste (iurix, abtine-te te rog) destul de rau. Repet, daca repornesc motorul merge foarte bine. Miercurea viitoare merg la mecanic, sper sa nu-mi faca o nota de plata prea mare  :(

Exact ca si la mine -> tampon motor

Eu am un tampon dus la cutie si rulmentul de ambreiaj, aici nu e vb de rulmentul ambreiaj ci de tampon, daca zici ca daca lasi brusc de acceleratie in mers se simte un soc e din cauza ca motorul cand e in sarcina se suceste putin de la torsiune, cand lasi de acceleratie tamponul nemaiamortizand bine el vine brusc in spate si oscileaza producand si acel zgomot ( bang ) sau click. Cand accelerezi iarasi nu-i asa ca exista o mica mica intarziere parca pana cand motorul trage ? Si exact cand trage se simte si acel soc ? asta e pentru ca motorul are o cursa prea mare in tampoane, joaca prea mult, nu stiu cum sa iti explic exact exact.

Cum am verificat la mine cu mecanicul meu ? : Tragi frana de mana, tii apasata frana, bagi intr-an 1-a si pui pe cineva sa se uite cu capota deschisa la motor in timp ce tu apesi si lasi ambreiajul brusc dar nu indeajuns sa omori motorul ci doar sa faci putin motorul sa lucreze in tampoane, folosesti si acceleratia putin sa nu omori motorul, lasi repede de ambreiaj cam pe jumatate, ai sa iti dai tu seama cum. Astfel se vede foarte clar daca motorul are o cursa neuniforma si se va auzi foarte bine ba chiar vedea in functie de care tampon e de unde vine zgomotul.

Cel mai bine mergi pana la mecanic ca ar trebui sa stie el sa faca chestia asta, dar poti verifica si tu, iti mai trebuie o persoana care sa stie cate ceva pe sub capota.

La mine e cel de la cutie si posibil cel stanga superior cum stai in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto

Multumesc pentru raspuns! Suna logic si...ieftin  :D Dar de ce-si revine dupa ce pornesc motorul? :-\ Si de ce oare nu face tot timpul? Poate o dau un SF, dar e posibil ca de la gropi si vibratii, sa se deplaseze f putin motorul si sa apara problema? si dupa ce-l opresc sa se "reaseze" si sa mearga perfect?

Exact asa face, cum spui tu. Si da, se aude ceva, nu stiu exact cum sa descriu sunetul. Intr-adevar, imi da impresia ca se zdruncina/loveste ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU suna ieftin deloc, este 600RON un suport motor fata si mai este unul si in spate care e ceva mai ieftin, oricum aia se duc si se misca motorul ca naiba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai clapeta si debitmetrul au pret din 4 cifre, nu? Nu-mi place sa platesc nici sume din 3 cifre, dar la 4 mi se rupe inima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e clapeta si nici debitmetru pentru ca nu ar avea ca simptome zdruncinarea motorului si sunete ciudate, e logic.

Ti-am zis, ia un amic\amica si fa cum ti-am zis si ai sa vezi cum se zbate motorul in compartiment si daca ai noroc ai sa vezi si care tampon e dus.

Sunt scumpe da din pacate, la mine cel de la cutie e 3 milioane si s-ar putea sa fie dus si unul din cele superioare.

Exista in AllData chiar un TSB ( Technical Service Bulletin ) in care s-a facut o rechemare in service pt a schimba tamponul superior stanga cu unul modificat la T5-urile din 2004.5, iar in acel TSB la simptome sunt exact ceea ce patesc\aud eu si acum si tu.

Deci verifica neaparat tampoanele, e ff usor de verificat, eventual dute la un mecanic bun.

Nu e grav grav, eu merg cu ele asa de 1 an + rulment praf dar e musai sa le schimbi cat poti de repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut azi un test: cu motorul oprit, am bagat masina in viteza si am impins-o usor (pana a opus rezistenta) si am pus pe cineva sa se uite ma motor. Motorul s-a miscat in fata. Nu cred ca e normal sa se miste asa de usor. Oricum, joi voi merge la mecanic, dar daca stiu ca sunt tampoanele stau mai linistita. Macar nu merg cu frica sa nu ma lase in drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bafta sa ai doar unul si dinala ieftin.

La mine sunt 2 in joc, cel de la cutie ( sper ca e ala ca e ieftin, vo 3 mil ) si cel de la motor hidraulic care 6 mil. Sper sa nu fie amandoua ca atunci drept il sudez cu mana mea  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

se pare ca e de la o valva, care se afla in partea stanga a motorului. Erau cateva erori pe comp de la valva aia. De asemenea, masina e cam puturoasa, tot de la valva in cauza. O s-o schimb in curand si sper sa-si revina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva control turbina ?  8) Sau Boost Control Solenoid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai fratilor, la toate masinile se intampla acest lucru cand ridici brusc piciorul de pe acceleratie in a I-a si in a II-a. Solutia este fie ridici piciorul mai usor de pe acceleratie fie apesi ambreiajul  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kostas996

Masina chiar are o problema, a fost identificata. Carnetul il am din 2001, in 8 ani m-am prins cum e cu pedalele alea 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva s-a trezit "binedispusa" in dimineata asta :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cind te trezesti "binedispusa" de dimineata inseamna ca noaptea ce a trecut nu prea a fost de basm... :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma a fost de la boost control solenoid valve sau de la ce?

Acum 2 zile a facut si a mea "figuri" de-astea. Cand plecam de la semafor o zmuceam ca ultimul incepator la schimbarea de treapta.

Senzatia se poate reproduce in felul urmator: se pleaca cu acceleratia calcata la jumatate, se schimba viteza la 3500 de ture luand piciorul brusc de pe acceleratie si apoi calcand ambreiajul. Intervine o frana de motor scurta urmata apoi de accelerare.

Primul gand a fost ca nu mai stiu sa schimb insa in bord s-au aprins "ABS" si "TRACS" insotite de mesajul BRAKE SISTEM SERVICE REQUIRED. Dupa o stationare de vreo 10 minute cu motorul oprit masina isi revenea la normal. Alta simptoma care o avea inainte sa se aprinda martorii era ca ABS-ul se activa la cea mai mica mangaiere de frana. Treaba asta s-a repetat de vreo 4-5 ori in aceeasi zi si apoi nu s-a mai manifestat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now