Victor

Lamurire

32 posts in this topic

V50Saphir multumesc mult raspuns si timpul acordat, cat si lui MC, agr350r si volvo 244. Deja am ajuns in situatia in care fac abuz de frana de motor. Chiar daca sunt in treapta 4 si trebuie sa opresc pe loc fara a fi nevoit sa opresc violent ca sa evit ceva, tot folosesc frana de motor cu treapta 3 inclusiv 2. Oricum, atunci cand folosesc frana de motor nu o fac violent dar tot trebuie sa-mi schimb putin stilul. Cat despre turatie e bine ca nu pot strica nimic. Astazi m-am dus cu ea mai turata adica schimbam pe la 3000rpm. Inca odata va multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am benzinar de 1.3 si vede 4000-5000-6000 de fiecare data cand merg cu el.

In 3 ani n-am avut absolut nici o problema la motor. E din '98 si n-are turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil o sa consumi cu 0.5L la suta mai putin si o sa schimbi ambreiajul in jumatate din timp, pt ca il folosesti si la schimbarea in treptele superioare,si la retrogradare...

Samsung Galaxy S on JellyBean

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S60,V70, S80 motoarele aspirate Volvo recomanda mersul subturat si folosirea franei de motor, pentru un consum optim. La a mea cel putin, cand coboram de la Balea Lac pe "liber", imi arata un consum de 2%, iar in frana de motor imi arata 0%. O spuns sigur ca asa recomanda, pentru ca am citit acum ceva timp pe site-ul Volvo si am fost uimit si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frana de motor solicita cureaua daca faci retrogradari de neam prost si masina sare de la 1000 si un pic de ture direct spre rosu, in rest frana de motor e blanda cu motorul, doar sa nu iei brusc piciorul si sa-l infigi la fel, sa fii lin sa nu te zgaltaie si atunci e clar ca nu strici nici motor, nici suportii lui, nici nimic. Totusi nu are rost sa folosesti frana de motor mereu in locul celei de serviciu, uzezi ambreiajul degeaba.

Subturat e un termen vag, ungere are si la relanti, de ce n-ar avea si la 1500 de ture. Ideea e sa nu-ti bati joc de ea. Daca esti in rampa,si ai masina incarcata, si ai 50 la ora si 1500 de ture in treapta 4, retrogradezi in 3 sa ai peste 2000 de ture.

Eu merg mai rau ca tine, dar am alta masina si alte rapoarte. Dar daca am ~50 si sunt in a 5-a si trebuie sa accelerez o fac doar daca e drept drumul sau e vale, si nu am incarcatura mare in masina, ac pornit etc. Altfel, de la 60-70 folosesc a 5-a fara jena in traficulmai lejer, iar in afara orasului sau in trafic mai aglomerat cam de la 70-80 ca sa am rezerve mai mari de putere in caz ca trebuie sa tasnesc.

193.000km (e la mine de la 74.000) si nu are nimic, nu papa ulei, nu am avut niciodata probleme cu presiunea uleiului (ce-i drept n-am ceas de presiune, doar martor de presiune scazuta), nu s-a infundat nimic, nu s-a stricat nimic.

Deci ungerea e o problema secundara, mai degraba e o problema fortarea motorului in trepte superioare la viteze mici, poti avea probleme cu autodetonatia atunci, motorul e fortat sa dezvolte mult cuplu, il chinui efectiv.

Asa ca 50 in a 4-a la deal e subturat, dar 50 in a 5-a la vale nu e. Deci subturarea intra in ecuatie in functie de sarcina, nu exista o plaja de subturare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@i love volvo: Nu stiu de motorizarea ta, dar eu cu al meu schimb in proportie de 80% la peste 4000 rpm.In manualul de utilizare al masinii scrie sa schimb la 2000 RPM(pentru consum).Dar din ce am observat eu: La mers linistit schimb pe la 2000-2200 (motorul rece) pe la 3000 dupa ce se incalzeste motorul.Asa mi se pare ca se simte bine masinuta.La mers grabit(in oras adica :D )....ce pot sa zic..limitarea este la 6500.Si se tine bine si pe acolo.Incepe sa traga de pe la 2500...trage blana de la 4000..si o tot tine pana pe la 6000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alex44 iti dai seama ca atunci cand retrogradez o fac fin si niciodata nu trece de 2500rpm. In principiu merg exact ca si tine, daca e lejer in treapta 5 am 60-70km/h. Iar cand urc un deal clar nu o fac cu 1500rpm, tot timpul peste 2200. Daca dealul de urcat e lung prefer sa o fac doar in a-3-a la 3000rpm (60-65km/h) Mersi mult de raspuns.

\

@daann Intradevar si la mine daca ma duc cu ea peste 3000rpm atunci simt ca trage. In stilul meu "subturat" parca am un logan pe GPL dar cand ma grabesc si i dau ture, de abia atunci i simt "herghelia" de caluti. Multumesc si tie de raspuns si sa aveti o zi faina baieti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now