kuky

sistemul de directie

45 posts in this topic

salut tutoror din nou...am o problema cu dierctia

Adica cand virez stanga sau dreapta aia nu mai stiu exact face un zgomot foarte ciudat ceva de genu cum face bondaru da ii un sunet mai gros...da ciudat numa dupa ce rotesc volanu o tura dupa aia incepe tot mai tare...si nu stiu de la ce face asemenea figuri....sa fie pompa de servo?

Help plz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal,pompa servo este electrica? la mine de vreo 2 sau 3 luni a inceput sa bazaie cum zici tu dar in permanenta dupa cca 30 de minute de functionare a motorului iar cand viram putin d volan stanga dreapta inceta pret de cateva secunde din pacate ieri am avut surpriza sa raman in trafic fara servo!!! ciudat este faptul ca nu a pierdut ulei deloc ? in cazul tau nu pot sa ma pronunt ca nu stiu ce pompa ai electria sau mecanica ? sper sa nu aibe si a ta un inceput de sfarsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Pompa de servo electrica este numai la diesel cu AC. Restul au pompa clasica, pe fulie.

Ar ca fi problema la pompa cand scoate zgomotul ala.

In ambele cazuri ar trebui sa certati atent problema si daca e cazul sa luati masuri urgent.

Succes!!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ii pe benzina a mea shi are AC...deci nu shtiu dak ii eletrica sau mecanica...cam cat ar fii o pompa de servio?SH si noua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da am fost  la mecanic azi el a avut in 850 lucreaza la un service pompa servo este moarta in schimb motorasul functioneaza mi a zs ca nu e graba sa o schimb ca nu pateste nimik aacum trebuie sa o caut nu stiu cat costa dar trebuie sa o gasesc idei ceva se poate adapta de la alta masina renault citroen estc... a mai pati to cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @kuky. Eu am schimbat pompa de servo acum 4 ani  cu una SH ( 4 milioane atunci ) demontata de pe o masina identica . Noua era 18 milioane  >:( , poate sa mai fi scazut pretul intre timp  ;D.  Urmatoarea simptoma dupa zgomotul despre care povestesti ar fi sa incepi sa pierzi ulei pe la semeringul fuliei . Verifica sub masina sa nu ai pete de ulei . Vorbeste pentru pompa cu @MC a.k.a. http://www.piese-volvo.ro/catalog/index.php . Nu mai merge cu masina asa sa nu fie mai costisitoare reparatia decit inlocuirea pompei de servo . Bafta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@volvo16...oioioi ms mult...sincer sa fiu cam de mai mult de 5-6 luni tot am ulei sub mashina...shi nu mi-am dat seama de la ce ??? prima data am crezut k de la baia de ulei da nu ii de akolo nici de la cutia de viteze...la asta nu prea m-am gandit o sa ma uit sub ea...daca te rog imi aretzi cam cum arata? k sincer chiar nu shtiu...o poza ceva? ms mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice pompa de servo scoate bazaitul asta cand este putin uzata in momentul in care se apropie de capatul cursei si cu cat pierde mai mult lichid de servo cu atat se aude un rontzait mai tare...Verificati lichidul...

Eu am si piese pt ce va intereseaza...dar sper sa nu ajungeti pana la inlocuit piese...e prea banala problema ca sa ajungi sa bagi mana adanc in buzunar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vedeti ca pompele servo sunt diferite de la modelul cu si fara AC, ele seamana pana cand te apuci sa masori pozitionarea fuliei....  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate imi amintesc ca am vazut prin VADIS exista si un KIT DE REPARATIE pentru respectiva pompa. Da-mi mai multe detalii pe PM sau pe mail, si incerc sa te ajut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. @kuky - ce e incercuit cu galben e pompa de servo  ;)

post-863-12877862609552_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms Volvo16...mare domn...sper sa fie tot acolo si a mea...nu de alta da am vazut ca motoru tau ii de volvo...al meu e de renault...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afara-i vopsit gardul , inauntru leopardul  :D . Stai linistit ca si al meu e "de firma"  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh da:))...tare faza promit...dar totusi da-mi si mie un pont poate poate crede cineva si o pot vinde destul de bine:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

KUKY se pare k avem exact la fel modele:si al meu e tot 1.8 benzina si aer conditionat si face la fel zgomot cand virezi satnga sau dreapta??!!!

am fost cu ea la servicxe si au zis k nu e grav!!!!

ink o probl....care ma puteti ajuta??  nu prea raceste la aerul conditionat!!!e posibil sa fie freonul???sau alte piese stricate??

imi puteti da un rasp cat mai repede?ms si bafta la toiti!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezovat bazaitu ala enervant...am fost la un prieten mecanic si se pare ca trebuia ulei...nu mai face absolut nimik merge unsa  ;)

@razvangeo: nu ii nici o piesa stricata aia pateam si eu...da ii din cauza freonului si eu am aceeasi problema se pare ca scapa pe undeva da nu stiu pe unde...am completat cu freon si raceaste foarte rpd si foarte racoros :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat bazaitu ala enervant am fost la "medic" si mi-a spus ca nu aveam destul ulei...a completat cu ulei si acum merge ca unsa  ;)

@razvangeo: am avut si eu problema asta la mine se pare ca pe undeva scapa freonul da nu imi pot da seama de unde...din cauza asta freonul se pierde iar cu cat mai putin freon cu atat mai mult timp de asteptare pana baga aer rece...eu am completat cu freon si deocamndata nu am nici o problema...da nu imi pot da seama pe unde scapa ca pe unde scapa ca prea repede se pierde

Share this post


Link to post
Share on other sites

scz pt double post da nu am vazut ca a trecut la a 2a pagina :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms mult pt informatii!!!am intrebat la dacia service si cu 120 de ron se rez!!miau zis k atunci cand baga freonul mai baga o substanta kre lasa urme dak iese p undeva p unde instalatia are probleme!!!si apoi nu am decat sa schimb piesa dak vreau ,(dak este cazul)dak nu, sa bag freon k lor nu le strik 120 de ron destul de frecvent!!! ;)

SI cu zgomotul ala asa ma gandeam si eu k nu are ulei dar p unde sa completez k la borcanasul de servo e full tot timpul???

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI cu zgomotul ala asa ma gandeam si eu k nu are ulei dar p unde sa completez k la borcanasul de servo e full tot timpul???

Cum adica e full tot timpul ? Vezi ca ai minim si maxim .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine face, de muult, doar cand e cald tare afara, bazaie ca un bondar ca se uita toti la mine cand fac manevre si la fel si la mine e borcanul full, adica la nivel intre MIN si MAX.

La mine e fulia, stiu asta pentru ca o aud din masina cum rontzaie. O sa merge pe la mecanic sa vad ce pot face cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mereu sta la max la nivel!!si am vazut ca mai ziceau ceilallti baietzi dak am ulei p jos sau in scut??

si nik!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma puteti ajuta si pe mine cu ceva informatii,idei? am dat pompa servo jos este electrica,am probat-o cu cablul cu clesti de imprumutat curent si functioneaza,mai avea putin ulei in ea si era sa mi-l arunce in fata,in fine motorul invarte,se aude cum lucreaza in ea rotor(pinioane,pistonase) ce o fi avand,releul functioneaza,acum nu stiu ce nu merge pe acolo? eu zic sa fie uleiul pentru ca acum ceva timp am dat jos din bidon ulei galben si am bagat rosu,mi-a mai mers cam 10 km dupa care brusc am ramas fara servo.  are ceva de aerisit la caseta de directie?,in afara de chestia clasica cu rotitul volanului stanga dreapta maxim!  ulei nu pierde de loc nici pe la ea nici pe la caseta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Daca tot ai dat jos pompa, incearca sa o desfaci si sa o cureti. Eventual verifica periile si ce mai e pe acolo.

Nu e nici un aerisitor special. Numai manevra cu volanul stanga dreapta.

"Fill the fluid reservoir of the power steering pump.

Turn the steering wheel from left to right and top–up the fluid reservoir while turning the wheel.

Start the engine, turn the steering wheel from lock to lock and keep the hydraulic fluid level topped–up.

Turn the steering wheel slowly and smoothly from lock to lock a few times.

Take the vehicle for a test drive and check the steering gear for correct functioning and for abnormal noise.

Check the fluid level and top–up as necessary to the correct level. Switch off the engine.

Fluid: ATF type A/A.

Note! if the hydraulic fluid has a light (milky) colour, this indicates the presence of too much air; in this case wait until the fluid has regained its normal colour before driving the vehicle."

Despre tipul uleiului nu gasesc prea multe info, intr-un loc spune ATF A/A dar am gasit si ATF F sau G...  ???

Trebuie sa intreb si eu pe cineva care stie mai bine. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa deci am separa pompa de motoras acum ramane sa vad ce are in ea pinioane sai rotor parerea mea este ca rotor nu am cheie tubulara de 18 sa o desfac.releul de putere l-am verificat dar nu stiu daca functioneaza normal,cupleaza porneste pompa servo dar cate rotatii/min trebuie sa aibe nu stiu?cert este ca se invarte imi scoate lichid cad slabesc conductele din caseta dar nu cu presiune.

Adi daca stii ceva de motoras nu l-as mai desface dar vreau sa stiu daca are carbuni..sau perii colectoare.!

post-1756-12877885175988_thumb.jpg

post-1756-12877885179446_thumb.jpg

post-1756-12877885182868_thumb.jpg

post-1756-12877885185329_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now