Sign in to follow this  
Followers 0
misu_servici

FILTRU DE AER

5 posts in this topic

Ma bate gandul sa inlocuiesc carcasa+vechiul filtru de hartie cu unul de generatie noua din poliuretan. A facut cineva aceasta schimbare si-mi poate spune cum se comporta, care sunt avantajele si dezavantajele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Făcând o cercetare a subiectului pe net am găsit unele păreri cum că filtrele de generaÅ£ie nouă care permit trecerea unui flux crescut de aer prin ele, concomitent cu o mai bună filtrare ÅŸi o longevitate mai mare, ar genera probleme pt debitmetrul de aer, evident vorbesc strict de cazul motoarelor diesel.

Pe mine chiar mă bate gândul să cumpăr un astfel de filtru (varianta panel, adică cea care se pune în cutia standard a filtrului de aer, fără a fi necesare modificări specifice motoarelor pe benzină), în speÅ£ă un Pipercross, pt că, spre deosebire de K&N ÅŸi altele făcute din bumbac, acesta este fabricat dintr-o spumă poliuretanică, iar eu am considerat că ar avea proprietăÅ£i superioare.

TotuÅŸi, sper că sunt printre noi prieteni care ÅŸtiu mai multe despre acest subiect ÅŸi mai concret dacă acest tip de filtru realizează o filtrare superioară a aerului ÅŸi dacă pot apărea defecÅ£iuni ale debitmetrului în cazul folosirii acestor filtre, generate fie de o proastă filtrare a aerului ÅŸi deci de colmatarea cu praf, sau de debitul crescut de aer care ajunge la el, înncecându-l efectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi vine greu sa cred ca unitatea centrala ar putea fi pacalita de debitul marit de aer.

(doar nu masoara debitul inainte de filtru, ci , dupa el)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai exact asa este in teorie .

Daca ai mai mult aer se injecteaza mai mult combustibil, deci performante mai mari  asta pur teoretic deoarece aerul este oricum suficient pt harta de injectie. Cresterea de putere este infima cu un filtru tip panel, aer fiind oricum suficient. Cresterile de putere mai mari (max 10cp) sunt la motoarele gatuite de rezonatoare sau la motoarele prost gandite unde admisia de aer este chiar pe langa radiatoare, deci aer cald. Tocmai de aceia este recomandat un "cold air intake" . Acesta chiar aduce un pic de performanta .

Daca citim cu atentie cresterile de performanta date de sistemele tip "cold air intake" o sa vedem ca ele ofera maxim 15cp DAR la motoare de peste 200cp . Cel mai bun exemplu este la Type R, la cele cu turbina cresterile de performanta sunt mai mici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0