Lowrider

Computer de bord defect?

35 posts in this topic

Salut tuturor am un 460 din 94 1721cmc benzina si nu mai porneste am obsevat ca nu mai baga pompa de benzina nu mai da scanteie  :'( am legat pompa pe direct si merge am urmarit firul pana la comp ( in dreapta jos lana stalp fata sub torpedou`) nu stiu ce sa fac si cum sa verific comp. ???? a mai patit cineva ??????? sau e din alta parte ??????  ??? . Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu inteleg ce legatura are bordul cu ce descrii tu... nu se aprinde nici bordul?

Nu merge deloc masina?

Ai umblat recent pe la ceva electric?

Ce descrii tu pare mai degraba o defectiune la imobilizator... Oricum, in primul rand trebuie sa verifici sigurantele din dreptul genunchiului stanga-sofer; releele de sub capota si releele din consola centrala; sunt acolo 2 relee, dintre care unu e responsabil cu pompa din rezervor. Ai acces la ele prin torpedou (pe care trebuie sa il scoti afara), sunt undeva in stanga-jos, cum te uiti prin gaura de la torpedou.

Mufa de autodiagnoza nu ai? E pe oala din stanga. Daca da, ai cateva instructiuni de folosire a ei in subiectele marcate ca importante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg geamurile luminile tot in afara de faptul ca nu da scanteie si nu pleaca pompa de benzina am autodiagnoza dar nu am habar cum se foloseste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, uite aici:

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,5597.0.html

Gasesti toate informatiile in atasamentul de deasupra primei poze.

Cum ti-am spus, nu cred ca ai probleme la calculatorul de injectie, asa ca incepe cu verificarea la pinul 3. Acolo sunt inregistrate erorile de la imobilizator.

Erorile de la sistemul de management al motorului, le gasesti la pinul 2.

...Cel mai sigur este ca ai o siguranta arsa.  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

a si apropo de diagnoza knd bag in pin 2 sta becul aprins

Butonul l-ai apasat asa cum zicea in documentatia aia?

Imobilizatorul, e un modul care se gaseste deasupra panoului de sigurante, undeva pe interiorul bordului dar nu vad de ce ar trebui sa umbli acolo.

Cel mai bine ar fi sa chemi un electrician/electronist...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa deconectezi bornele de la baterie ? Panoul cu relee sub capota la baza parbrizului pe partea soferului , linga motorasul stregatoarelor de parbriz . Panoul are un capac triunghiular cu colturi rotunjite  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

knd bag mufa in pinul 2 pun contactul iar becu care licare knd apesi pe buton sta aprins asta doar la pinul 2 am sa incerc si faza cu bornele dar nu cred  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici nu baga pompa nici nu am scanteie aaa nu se mai aprinde nici pecu ala verde de la sonda lanbda sau landa cum se scrie  :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca senzorul de la volanta este de vina, nu vei avea scanteie si din cauza lipsei scanteii nu vei avea nici benzina(pompa, injectoare)...

incearca sa verifici cablajul senzorului de volanta, daca mufele calculatorului fac contact, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e in continuare ca e din vina immobiliser-ului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

becul de la slot 2 sta aprins  ??? knd pun contactul (nu cred ca e normal) si am demontat si calculatorul inca nu am umblat in el dar nu m-am putut abtine sa nu ii desfac capacul  ;D

post-922-12877863977682_thumb.jpg

post-922-12877863979367_thumb.jpg

post-922-12877863980901_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai scos ECU afara, nu cred ca mai are nici un cod stocat in el.

Dar totusi incearca sa stergi codurile din el. Asta se face apasand butonul cel putin 5 secunde (cu pinul bagat in slot).

Daca stergi codurile si cum masina nu porneste (asta am inteles), nu vei mai putea vedea codurile de eroare dar poti activa DTM-urile. Ce sunt descrise in brosura postata de mine ca Test function 2 si 3. Aceasta procedura se poate face la sloturile 1,2 si 3.

In afara de brosura asta, cauta programul Vadis si ai acolo descrise mai multe tipuri de testari.

P.S> Din poza asta, ECU arata binisor... si chiar nu inteleg de ce vrei sa iti complici viata insistand pe ECU. :)

edit: si pana la urma ai verificat releurile? pe astea din poza le-ai gasit? La tine mai trebuie sa fie unul, care e de la pompa din rezervor. Cel rosu e de la imobilizator.

post-924-12877863982696_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa ziceam si eu de ecu chiar nu mi-se pare ceva anormal la el dar nu stiu cum sa verific releeleee  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai mai, chiar asa? Pai ai schema aia acolo. Iarta-ma, dar daca nu poti citi schema aia super simpla, tu vrei sa-ti repari defectul (electric) singur ? Ai desfacut ECU-ulo, am vazut...parerea mea e sa-l pui la loc si sa apelezi macar la un electrician auto. Acum, cum vrei si tu.

Deci - o explicatie mai simpla nu se poate.

1) scoti releul din soclu

2) iei un ohmetru si pui firele pe pinii 87 si 30 - vezi ca scrie si pe releu notarea pinilor.

3)iei 2 fire de la baterie (mai iei pe cineva sa te ajute sa le tina acolo, pe pini, sa faca contact) si le pui asa: plusul pe pinul 86 si minusul pe pinul 85.

4) trebuie sa-ti dea urmatoarele masuratori: cu firele de la baterie puse pe releu (pe acele contacte) sa ai nimic (sau infinit) iar cu firele de la baterie puse sa-ti indice zero - de fapt vei auzi si un click cind pui firele bateriei.

Asta e tot - daca ai aceste masuratori releul e ok. Daca nu repara releul sau schimba-l.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. releele alea din torpedou cand le leg la baterie face clant ca sa zic asa deci nu au nimic

2. senzoru de la volanta l-am curatat e bec

3. sigurantele sunt toate bune si corespund (7,5 /10 / 25 etc)

deci ce sa ii mai fac o dau la fier vechi ?  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul de la volanta nu e musai sa mearga daca l-ai curatat...e un senzor hall, din cite-mi aduc aminte, mizeria nu prea il afecteaza. Poate poti sa iei de la cineva unul sa il pui in loc, sa vezi ce face.

Cum sa o arunci la fier vechi - doar pentru ca nu-i gasesti cauza de ce nu mai porneste ?

Hai , fii rezonabil - o repari tu, e pacat de ea sa ajunga la bursa de piese fara macar sa-i gasesti defectiunea (care poate fi una mica uneori). E ceva care costa o caruta de bani, o dai, asta e. Dar macar afla.

:3some:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mama ei de masina nu stiu ce o avea mi-a mancat zilele , instalatia electrica m-am uitat peste tot deci peste tot nu are nimik eu pana la urma zic ca e de la computer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now