Sign in to follow this  
Followers 0
Rebelu

chitait - ciripit - huruit

19 posts in this topic

De cateva zile, ma tot chinuie la masina un zgomot.

Mergand pe drum, atunci cand virez, se aude cateodata un huruit, gros, de parca ar fi ceva la planetara. Acum 3 saptamani insa am fost la service si mi-a zis ca nu am probleme la planetara. E adevarat insa ca de atunci am fost pe Transfagarasan.

Totodata, atunci cand accelerez sau cand o las sa curga liber fara sa franez, se aude un chitcait-ciripit, ca nu stiu cum sa il descriu mai bine. Parca ar fi placute de frana de fier pe fier. Dar si la asta s-a uitat mecanicul tot acum 3 saptamani si a zis ca e ok.

Ar putea fi altceva decat ce banui eu, adica in afara de placute si planetara? Culmea e ca nu face tot timpul aceste zgomote. Doar asa din cand in cand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine e un rulment stricat. Si se aude un huruit destul de slab, care creste cu viteza - tot timpul + un zgomot de foca exact in situatiile descrise de tine. Eu zic ca a mea face ca o foca, tu zici ca face ca o pasare, dar fiecare cu urechea lui muzicala  :D

Daca e rulmentul (destul de costisitor - 1000 ron la S60), trebuie sa-l schimbi cat poti de repede pentru ca-l poate strica si pe cel de pe partea cealalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

betty, asta chiar ca nu stiam ca se strica si celalalt. Vrei sa facem pariu ca nu e asa ?

:kiss2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am nici un joc la directie si nici nu zdrangane. Eu credeam ca rulmentul cam asa ar fi trebui sa faca, de aia nu m-am gandit la el. Am sa il verific si pe asta. Mersic Matrixx.

Dar daca nici rulmentul nu e ce ar putea fi altceva? Asta ca sa nu desfac doar pt a vedea cum e cu rulmentul.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrix, asa mi-a spus mecanicul la care am schimbat celalt rulment. Daca m-a mintit, asta e. Tu zici ca nu se poate strica nimic altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rebelu

Nu zdrangane si nici n-ai probleme cu directia, doar ca apare huruitul care e neplacut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rebelu, partea nasoala la rulment e ca trebuie sa fii sigur ca e dus... E foarte aiurea sa-l scoti si sa vezi ca nu avea nimic. Mai ia si tu cu tine un mecanic care a mai auzit cum "face" un rulment pe duca.

Betty, eu asa stiu, ca un rulment pe duca nu-l poate strica si pe celelalt. Poate acel mecanic a vrut sa te impresioneze prin cunostintele lui tehnice. Eu totusi ramin la parerea mea.

:-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridica masina pe cric sau elevator, si se aude atunci cand invarti roata.

ce ar mai putea fi:- sa nu-ti atinga protectia de tabla discul de frana.

La mine un rulment avea urmatoarele simptome:vibra usor, iar pe la 80 pana la 120km/k intra in "rezonanta",vibra masina ca si cum era o roata dezechilibrata. Peste 120 -nimic. Asa am facut 12000km. In schimb celalalt.. fluiera...dar cand si cand.Sfat: daca faci tu schimbul de rulment:presa depresare foarte buna (la mine au rupt una!), si neaparat presa hidraulica pentru scos/bagat rulmentul din /in fuzeta.

In primavara un rulment m-a costat 200lei+manopera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfx, sa stii ca uneori zgomotul rulmentului se aude doar in sarcina, cu greutatea masinii pe roata. Daca o pune pe cric zgomotul se poate atenua. chiar pina a nu-l mai auzi. De-aia i-am sugerat sa roage un mecanic cu urechea mai "formata"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ca sa verifici daca e rulment, trebuie sa ridici masina pe cric si sa invirti de roata ( le iei pe toate la rind ).

Ar trebui sa se auda un zgomot ciudat, nu cel de frecat placute de frina pe disc.

Eu cind am facut operatiunea, trebuia sa schimb si placutele de frina asa ca am dat jos si etrierul .... Mi-a fost mai usor sa detectez care rulment e stricat.

Daca e pe spate, nu-ti trebuie presa, rulmentul face parte din fuzeta deci se schimba cu totul.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc ca nu o fi rulmentul, caci nu am joc si nu se aude cand o ridic pe cric. Si culmea, nu imi face cand sunt incarcat ci mai degraba cand sunt 2 persoane.

Inainte de a merge in concediu, am schimbat placutele de frana pe spate. Atunci am constatat ca discurile, atat fata cat si spate, sunt cam pe duca. Pe fata placutele erau inca bune, adica mai aveau cam 50%.

Cineva imi spunea aseara ca si el si-a schimbat placutele, si i-a facut si lui cam la fel un timp, pana s-au ros putin. Si in plus, cica ii ramanea pistonul blocat cateodata cand punea frana si de aia se auzea chitait. Nici el nu se pricepe, dar asa i-ar fi spus lui mecanicul personal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie neaparat sa ai joc daca e din rulment, eu nu aveam.

Oricum mai verifica, nu are rost sa cumperi rulment si sa vezi pe urma ca nu are nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Cel mai simplu mod de a verifica daca este sau nu rulmentul la 40-50 la ora vireza brusc stanga, dreapta. In mod normal un rulment pe duca huruie mai tare cand este in sarcina. Virand , muti centrul de greutate al masinii de pe o roata pe alta. Daca este rulmentul bulit, o sa-ti faca zgomot rulmentul opus schimbarii de directie

ex: virezi dreapta(si o tii virata) si ar trebui sa huruie rulmentul din stanga(daca e stricat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am o problema la caseta de directie care e pe duca (V40 Tdi '99) , nu are joc,nu se simte nimic in volan, insa cand virez pe loc maxim stg-dr. se aud niste pocnituri. In mers, intre 30-70 km/h se aud scartiieturi - "ciripituri" virand volanul intre 20-45 grade , care provin de la caseta. Poti lua in calcul si caseta, eu ma cert cu fostul proprietar (deoarece am achizitionat-o recent) sa mi-o schimbe, intrucat la momentul achizitionarii nu mi-a specificat defectul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@joop esti sigur ca e de la caseta?

Eu am patit ceva similar pe un ford mondeo care avea unu dintre arcuri rupt si capatul arcului statea in caroserie prins nu mai statea pe ghidaj si pocnea cand viram pe loc iar in mers scartaia pentru ca nu viream la fel de mult. Arunca-ti un ochi si acolo mai ales daca nu ai joc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scartzaitul poate fii si de la flansele amortizor iar caseta daca pacane trebuie sa curga lichid de servo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca caseta de directie are legatura cu schimbatorul de viteze atunci poatre e posibil. Caci am un joc la schimbator, rareori intra mai greu in viteza. Si in plus, anul trecut am observat ca mi-a curs ceva ulei pe la simeringul dintre blocul motor si schimbator.

Daca nu exista legatura intre ele, atunci sper sa nu fie caseta, mai ales ca nici nu am scurgeri de lichid de servo.

Ar putea fi flansele amortizor, caci atunci cand am luat-o, mi-a zis la service ca am ceva probleme, minore la acea vreme, la un amortizor pe dreapta fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@joop esti sigur ca e de la caseta?

Eu am patit ceva similar pe un ford mondeo care avea unu dintre arcuri rupt si capatul arcului statea in caroserie prins nu mai statea pe ghidaj si pocnea cand viram pe loc iar in mers scartaia pentru ca nu viream la fel de mult. Arunca-ti un ochi si acolo mai ales daca nu ai joc.

Sunt sigur ca e caseta,mi-a confirmat si un mecanic, si nu am scurgeri de ulei - as fi vrut eu sa fie doar ceva simplu,insa asta e...deocamdata mai astept - intre timp i-am schimbat si uleiul de servo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0