kramerik

se incalzeste excesiv

10 posts in this topic

salutare volvisti! posed un v40,1.9 td,90hp,model 98.si beleaua se cam incalzeste cand sunt blocat in trafik,cu motorul la relanti temperatura apei urca periculos.na ajuns pana la rosu,nu mia pornit nici ventilatorul de radiator.ce am facut fiind prins in trafik am dat pe caldura la maxim si am pornit ventilatorul de dinauntru,ca si cum nar fi fost destul de cald la plus 33 de grade.aveti vreo idee de ce ar putea fi?in rest termostatul pare sa lucreze normal,in mers la drum.

  Multumesc anticipat.apropo aveti vreo planetara mik pt masina asta-partea soferului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Verifica totusi termostatul.

La drum lung se ventileaza mai bine compartimentul motor si nu se mai incalzeste asa usor.

E ciudat ca nu-ti porneste ventilatorul, verifica si partea aia ( siguranta, senzor temperatura, motorul de la ventilator ).

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este de la ventilatorul de la radiator ( GMV ) . Verifica releele , sonda de temperatura , cablajul si ventilatorul in sine . Incearca sa il legi direct la baterie , ca sa vezi daca merge .

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

in afara de ventilator ar mai putea fi si avansul la injectie, sintemul de racire ar putea fi colmatat, fagurii de la radiator ar putea fi infundati cu insecte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de raspunsuri!

stitzi cumva la cate grade ar trebui sa porneasca totusi ventilatorul?k in 3 ani de zile de cand al am imi aduk aminte k a pornit odata si acul era undeva sus aproape de rosu.multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ceasul e OK ar trebui sa se mentina la jumatate, adica ventilatorul sa porneasca constant in functie de temperatura motorului. Mie, de exemplu , ventilatorul imi functioneaza si dupa ce opresc motorul cand e cald .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ventilatorul tau e comandat de un termocontact sau de calculatorul motorului? daca este comandat de calculator s-ar putea sa fie vreun senzor de temperatura defect. daca ai termocontact e posibil ca acela sa cupleze la temperatura foarte mare.

mai este si posibilitatea ca indicatorul de la bord sa arate aiurea....tu cum iti dai seama ca motorul este supraincalzit? fierbe lichidul, nu mai trage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de toate incearca varianta cu spalatul radiatorului cu jet de presiune, atat pe interior cat si pe exterior. Poti avea rezultate surprinzatoare...

Termostatul deschide undeva in jur de 85de grade +/- 3 grade... nu mai retin exact.

La acest tip de motoare e un fapt des observat ca se incalzesc tare in conditii de rulaj la viteze reduse dar atata timp cat nu fierbe, e ok.

Cel mai bine observi daca se incalzeste prea tare, mergand cu ac-ul pornit. In caz de supraincalzire ac-ul se opreste automat la peste ~102 grade.

Asa cum a spus si @SFC, indicatorul de temperatura trebuie sa fie undeva pe la jumate, cand e ok.

Si la mine, cand ma tarasc prin ambuteiaje, ventilatorul porneste non-stop si tot sus e indicatorul de temperatura (cam pe la 2/3).

Altfel, cand depasesc 130-140km/h, indicatorul de temperatura scade sub jumate, cam la 1/3... si daca ajungi pe la 160km/h posibil sa scada si mai mult. ventilatia e f buna la viteze si turatii/viteza... cel putin modelul meu, are si intercooler si racitor de ulei...

Asa ca stai linistit, cat timp nu fierbe, curata fagurii de la radiator si eventual incearca si o solutie de curatare a sistemului de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mare grija cu spalarea fagurilor cu jet cu presiune ca se poate deteriora radiatorul. mai bine il demontezi de pe masina si il speli cu atentie. nu cumva ai ulei in vasul de expansiune, te-ai uitat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si multumesc de sfaturi!

Primul lucru mam uitat dis de dimineatza in vazul de expansiune sa vad daca mai am antigel.era k.nici urme de ulei k am mai patzito cu asta-schimbat chiulasa si garnitura.

Mai apoi am scos termostatul si lam lasat fara.La o verificare mai atenta am observat k mufa cu 3 gaurele de pe termostatul-termocupla de pe radiator nu era pusa in pozitia ei normala avand un ghidaj pt pozitionare.drept pt care numi pornea ventilatorul.am facut scurt intre cei 2 pini ai mufei si mia pornit ventilatorul-deci electrik functioneaza.

zilele astea lam tot forjat si chiar si in trafic aglomerat -cozi in orash- si cu ACul pornit acul de temperatura nu urca mai mult de jumatate.

acum vine intrebarea:e normal sa se incalzeasca asa ?termostatul nu lam verificat inca sa vad daca e bun,o sa o fac zilele cel mai probabil.

Am tot incercat treaba cu resetu de service ligth dar nu vrea de nici o culoare nici cu bere nici fara.mam linistit si al las asa deocamdata.

  Salutare tuturor si multumiri inca odata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now