SEBASTIAN_RACINGCODE

STAND DINAMOMETRIC 2WD,4WD si moto/ RACINGCODE

88 posts in this topic

Daca nici masina lu` Pletosu nu este intretinuta atunci nici una nu este laugh.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Sebastian, multumesc pentru dino.

Probabil ca daca aveam benzina de 99,si revizia facuta,(pe care am facut-o ieri),si poate (dupa indoielile tale) bujii oem,aveam toti calutii acasa,ceea ce pt. o masina de 11 anisori,eu cred ca este foarte bine.

Nu am inteles de ce ai spus ca nu este o masina foarte bine intretinuta? huh.gif Doar pt. ca am pus bujii pe cod Bosh de la magazin,si nu de la Primus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un grafic de putere si cuplu ar fii interesant, sa vedem si noi cum arata dupa 10 ani .

PS> la cate rpm s-a ajuns ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un grafic de putere si cuplu ar fii interesant, sa vedem si noi cum arata dupa 10 ani .

PS> la cate rpm s-a ajuns ?

Edited by claudiu2525

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate explica Dl Sebastian cum este posibil ca o masina care vine cu 285Nm din fabrica sa aiba ~320Nm dupa 10 ani ?

Si inca o curiozitate, de ce graficul de cuplu este total diferit fata de cel dat de Volvo, Rica sau BSR?

@Pletosule ai soft si nu stiai tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer eu nu cred ca o masina dupa 10 ani poate sa aiba aceeasi cai ca la data fabricatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista multe situatii in care masinile de serie nu corespund perfect cu cifrele declarate.

Are cineva o fisa dyno pentru acest model cu masina noua si de serie?

Din experienta noastra cea mai exacta pana in prezent este BMW.

In cazul de fata nu pot sa justific acele valori, noi doar masuram folosind dyno Mustang, ale carui fise in USA sunt acceptate ca proba in instanta, fiind un veritabil etalon.

Eu nu stiu ce este cu aceasta masina daca este de serie, daca are sau nu are soft de serie, noi nu am investigat asta.

Este posibil si probabil ca in timp pentru aceasta versiune cu veleitati 4x4 sa fi primit un update de soft, prin care gestiunea motor sa fie putin imbunatatita.

Ar fi prima data cand cineva se s-ar plange ca un dyno Mustang arata mai mult, din fericire este doar corect iar rezultatul nu poate fi influentat nicicum de factorul uman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer eu nu cred ca o masina dupa 10 ani poate sa aiba aceeasi cai ca la data fabricatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva imagini cu masini serioase de curse pe dyno.

Majoritatea avand semnatura Racing Code pe setare.

image324.jpg

image321a.jpg

image326c.jpg

image221i.jpg

image137m.jpg

[

Share this post


Link to post
Share on other sites

image482.jpg

image485.jpg

image325.jpg image280f.jpg

masina de mai sus a fost resoftata de Racing Code si apoi au fost abtibildele vechi distruse.

image282z.jpg

.imageshack.us/i/image562.jpg/]image562.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista multe situatii in care masinile de serie nu corespund perfect cu cifrele declarate.

Are cineva o fisa dyno pentru acest model cu masina noua si de serie?

Din experienta noastra cea mai exacta pana in prezent este BMW.

In cazul de fata nu pot sa justific acele valori, noi doar masuram folosind dyno Mustang, ale carui fise in USA sunt acceptate ca proba in instanta, fiind un veritabil etalon.

Eu nu stiu ce este cu aceasta masina daca este de serie, daca are sau nu are soft de serie, noi nu am investigat asta.

Este posibil si probabil ca in timp pentru aceasta versiune cu veleitati 4x4 sa fi primit un update de soft, prin care gestiunea motor sa fie putin imbunatatita.

Ar fi prima data cand cineva se s-ar plange ca un dyno Mustang arata mai mult, din fericire este doar corect iar rezultatul nu poate fi influentat nicicum de factorul uman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos, multumesc pentru informatii.

Apreciez efortul si bunavointa ta, dar te rog sa ma lasi sa-ti explic.

Primul grafic nu este o masuratoare dyno reala este o ... de prezentare. In loc sa afiseze doar cifre a scos si o grafica la text.

Al treilea grafic este realizat pe un dyno exceptional marca Rototest.

Noi am discutat in vederea achizitionarii acestui tip de dyno chiar cu producatorul si ne sunt cunoscute facilitatile acestuia, insa masoara puterea la axul rotii. Fara roti la butucul rotii.

Este cum se spune puterea la trenl de rulare dar nu ma motor si nu la roti.

Cred ca este de un mare ajutor, in vederea elaborarii unor discutii elevate cunoasterea aspectelor evocate de colaboratorul nostru aici: http://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/204954-testarile-dyno-dyno-bible.html. (da-mi o adresa de mai sa-ti trimit linkul exact, valabil pentru oricine vrea sa afle, sa invete ceva despre dyno).

Nu exista nici unde pe internet un astfel de articol atat de corect, atat de complex si bine elaborat despre dyno.

In urma studiului noastu am optat pentru Mustang lafel ca si guvernul USA.

Edited by SEBASTIAN_RACINGCODE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune linkul exact aici, chiar ajuta eventualii doritori de dyno sa inteleaga cum functioneaza .

Oricum pt mine personal dyno pe banc este o estimare, cel mai corect din lumea asta este senzorul de cuplu de pe motor, ala pt mine inseamna etalonul si pot face un grafic exceptional pe baza lui si evident tot de acolo pot estima si puterea.

PS> am gasit linkul pe care vroiai sa-l pui este aici, si este cu adevarat interesant dupa cum ai spus si tu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu ce precizie se masoara Nrr ?

trebuie tinut cont ca bratul de actiune al fortei NU este jumatate din diametrul rotii... ci mai mic un pic. o eroare de x% in aceasta masuratoare se transpune intr-o eroare egala a rezultatelor.

inteleg ca Ncd si Ndr sint raporturi luate din datele tehnice ale masinii ( raportul de transmisie al vitezei respective si raportul final de transmisie) si introduse in calculatorul standului.

exemplu : roata 225/45/17 are raza de 317.15 mm , iar bratul fortei este mai mic, in jurul valorii de 313 mm ( asta induce o eroare de 1.27 %)

daca masina vine cu alta roata, de exemplu 205/55/16 , atunci raza este de 315.95 mm , iar bratul fortei de aproximativ 300 mm.

daca in calculator s-a introdus valoarea de 317.15 mm , iar in realitate ea este de 300 mm atunci vom avea o eroare de 2.38 % asta numai din datele introduse in stand.

daca , in plus, roata are o alunecare pe rola de , sa zicem 3% (diferenta dintre viteza periferica a rotii si viteza periferica a rolei), atunci si aceasta eroare se "aduna" ( de fapt erorile in aceasta formula se inmultesc ) la eroarea totala, ducind aceasta eroare undeva la 5% - 6%.

exista o posibilitate de a preveni si masura aceasta alunecare pe role ?

mai am ceva semne de intrebare si asupra presiunii din pneuri, greutatea efectiva a masinii pe axe in timpul testului, toate aceste aspecte putind duce la erori cumulate destul de importante, poate undeva la 10 %....din valorile MASURATE , inainte de corectii ! (o masina cu roti " dezumflate" va da cuplu mai mare , si invers)

exista o procedura care prevede pasi pentru contracararea acestor factori ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuneste mult mai siplu de atat.

Standul masoara turatia motorului si turatia rolelor astfel obtine raportul final.

Operatorul nu introduce nimic, pot trece date de Oltcit si sa masor BMW rezultatul are sa fie cel al masinii masurate.

http://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/204954-testarile-dyno-dyno-bible.html

Raportul de transmisie fiind fix adica nefiind variabil orice patinaj de rola sau ambreiaj poate fi observat foarte simplu.

Acolo unde avem dubii despre ambreiaj sau patinarea rolelor analizam si vedem exact daca a patinat, unde a patinat si la ce cuplu a patinat.

Pe langa alte functii acest dyno te ajuta sa testezi ambreiaje sau cuplul pe care-l poti pune jos pe asfalt.

Aderenta rolei este precum un asfal bun, foarte bun, probabil putin inferior pistelor de concurs.

Edited by SEBASTIAN_RACINGCODE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca acum-mi pare rau, dar ce rau ca nu am facut o poza cu masina pe dyno.

Am sa ma duc cu ea special sa-i fac o poza pe dyno.

Pt cine nu stie eu am o masina modesta 440 T.

Standul este absolut genial, utilizat de-ti pica fatza si oamenii... oameni.

Pe scurt: am vrut sa-mi testez masina sa vad cum stau cu ea, dar aveam si o mica intrerupere. Am testat si 10cp in minus... asta e dupa atatia ani si km...Conform multor specialisti intreruperea venea din toate partile ma zapacisera. La Racing Code mi-au pus o sonda, doua si au zis sa-i mai dau un ran fara cost in plus. Zis si facut. Concluzia in proportie de 90% pompa de benzina.

Ei nu fac mecanica, mecanica zero, dar m-au sfatuit ce pompa sa iau mi-au indicat de unde sa o iau la sh... am fost am luat , am montat la service Tomina, ceva cam cu circuit inchis pe Cezar Boliac 9. Conditii minime de service, aproape modeste dar se lucreaza motorare de EVO de STI, Supra... lucruri sfinte. Mecanicul Mihai si-a facut treaba excelent si masina nu a mai balbait.

Am revenit la dyno am testat si surpriza 120cp masurati.

Prima testare a fost 50 euro la revenire a fost 150 RON.

Mergeti la ei sa-i vedeti si sa vorbiti cu ei, nu pe forum, la munca.

Atentie lucreaza doar cu programare, au programul bine asezat, te cheama la ora fixa atunci te baga in lucru... mai mult decat civilizat.

Sa mai mearga cineva sa ne spuna parerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

io am fost de mult p-acolo. confirm. ce-mi place la ei este ca nu se lucreaza dupa ureche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sunt foarte seriosi, iar cand se apuca de treaba stiu ce fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now