Guest JOOP

V40 TDi - 95CV - Motorul nu trage sufucient

17 posts in this topic

Salut toti utilizatorii acestui forum si incep si eu prin a cauta cateva raspunsuri legate de aceasta masina - V40

Din cate am citit pe aici , am inteles ca este motorul Diesel de V40 este fabricat de Renault, mi se pare destul de bun, recent am fost in tara (lucrez in Italia) cu masina si a mers destul de bine, in 2000 km consumul a fost in jur de 6% - cate un plin la fiecare 1000 km.

Totusi, cred ca ceva nu funztioneaza in parametri optimi, intrucat nu prea "trage", ar trebui ca dupa un 2000-2500 de turatii sa aiba mai multa putere in accelerare , sa se simta puterea turbinei, insa nu se simte nici o diferenta pana la 4000 rpm (in jur de 3500 motorul devine foarte zgomotos , chiar asurzitor , pe la 4200rpm, insa se aude mai rotund ,chiar normal ). Problema e ca la dealuri, trebuie mai mereu sa schimb treptele inferioare sa am cat de cat putina putere, adeseori ajung chiar si sub 80-90km/h. Pe autostrada f. greu ajung la 130-140, peste e o raritate.

Vreau sa spun ca fum nu scoate deloc, nici la pornirea la rece, nici in mers, am observat f.f. putin la 4200rpm noaptea privind in oglinda inspre farurile celui din spate.

Acum ma intreb care ar putea fi cauza, filtrele toate le-am schimbat. Eu presupun ca nu ar avea debit de motorina intrucat consumul e mic ,iar fumul lipseste cu desavarsire. Am mai citit pe acest forum cum ca ar fi o sonda pe pompa de injectie care mai da probleme. Ma gandesc si la debitmetru.

Credeti ca un test la motor mi-ar spune exact unde ar fi problema? Eu cred ca acum (am condus destule modele de masini) ar avea in jur de 80CV, in nici un caz 95cv, si sunt mai mult ca sigur ca un 1,9TD de 90cv  are mai mare demarajul decat masina mea.

Va multumesc anticipat pt orice sfat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Incepe cu o verificare f minutioasa a furtunelor, mai ales cele care au legatura cu turbina. Daca sunt crapate sau impuscate, trebuiesc schimbate.

Daca furtunele sunt ok, ai putea sa te uiti pe la vacuumul de comanda al turbinei... sau chiar la turbina.

Bafta!

P.S. Cati kilometrii are masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si nu uita de debitmetrul de aer ... la diesel testul este relativ simplu: ii scoti mufa ... si te duci si te plimbi. Daca masina trage mai bine (nu te speria, va scoate si fum negru probabil) e clar ... trebuie sa iti iei alt debitmetru.

Ar mai putea fi de la EGR (se infunda destul de usor, trebuie doar curatat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un tester ti-ar spune mai multe dar mai bine il faci in IT ca in RO sunt cam praf astia cand vine vorba de generatiile mai vechi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi 2727 - Am sa incep prin controlarea furtunelor,chiar aveam de gand sa o fac, mai intai trebuie sa spal putin motorul

              - Turbina pare ok, fostul proprietar a schimbat-o pe la 130k , ieri am trecut de 170.000

@Biriv - Am sa fac si testul popus de tine in leg. cu debitmetrul

        - Voi curata si EGR-ul,daca imi spune cineva unde il localizez;D

@BogdanG - Nu fii asa de sigur ca gasesti aici testere mai bune, am vrut sa ii fac in RO,insa nu am mai avut timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testerul saracu e acelasi peste tot, problema e cu omu care interpreteaza datele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

am schimbat un motor 1,9 diesel, la Cluj. Dupa ce am plecat, am observat ca nu trage cum stiu eu ca trebuie. Si m-am intors. Acolo l-au pus pe tester, dupa care, un mecanic a suflat intr-o chestie mica de plastic (un cot de pe alimentarea cu aer a turbosuflantei). Si si-a dat drumul. APOI, mergand la 2500 rot/min, in depasire, in urcare (noroc ca erau doua benzi pe sens), in Serbia, am simtit o bufnitura puternica la motor. Am ramas interzis, am tras pe dreapta (de abia depasisem 2000 km de la schimbarea motorului pe motiv de turbosuflanta). Am crezut ca am ratat concediul. Apoi am re-pornit motorul, si mergea mai bine! La intoarcere din concediu, dupa Lipova, catre Deva, am avut din nou aceeasi experienta. Tot in depasire, dar pe o banda, si va inchipuiti ce a fost la gura soferului de tir, cand Volvanul a tusit iar eu am incetinit in vederea exitului.

Nu stiu daca e raspuns la topic, dar, oare o fi bine?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este de la furtunul gros care iese din turbina si ajunge la intercooler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@puscauhorea eu mai am un pasat care face aceeasi figura daca il turez foarte tar, respectiv sanse mari sa se intample in depasiri. Ce se intampla la mine: turbina se pare ca e pe duca si mecanicul mi-a reglat-o sa intre cat mai jos in ture posibil (1800 atat a reusit) dar m-a avertizat ca sunt sanse sa dea in nas daca trece peste o anumita turatie(pe care nu o stia exact) si va trebui repornit motorul. Mi s-a intamplat chiar zilele trecute si chiar asa s-a manifestat...urcam Predealul in forja si la un moment dat a bubuit o leaca sub capota dupa care mi-a taiat turbina. A trebuit sa opresc si sa repornesc motorul si si-a revenit. Vezi daca nu e vorba de reglaje, deoarece in depasiri urci mult in ture si poate se trage de aici.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

am schimbat un motor 1,9 diesel, la Cluj.

Esti un caz nefericit, insa nu te poti intoarce la aia care ti l-au schimbat?

Pana la urma, imi poate explica cineva unde este situat EGR-ul la 1,9TD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am umblat putin pe la motor,am gasit si valva Egr,n-am desfacut-o inca, m-am uitat putin la debitmetru, i-am scos mufa la dibitmetru si am facut o tura

Surpriza! Cu mufa scoasa trage de jar mananca!

Saptamana viitoare am sa cumpar altul nou

Cautand acum pe net am gasit 2 tipuri ,va scriu codul Siemens:

1. 5WK9604 sau

2. 5WK9632

Are idee cineva care este cel corect?

Dupa pozitionarea mufei ar fi primul

Dupa specificatii ar fi al 2-lea  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie in primul rand sa aflii codul motor, debitmetrul se cumpara dupa cod motor.

Sau dai pe cel vechi jos si vezi codul de pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare  Poate fi debitmetru / acel vaccum ..la mine debitmetru era bun ..problema fiind cealalta ,l am curatat putin si acum merge super bine sunt mmultumit :D inainte parca aveam sdi..abia puteaam depasi un tir ..doar daca aveaam demaraj  altfel..treapta inferioara ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine tot Sdi era, acu 2 saptamani am fost pana in Spania, la inceput am mers vreo 300km cu mufa scoasa de la debitmetru, apoi la prima oprire i-am pus mufa la loc. Ca sa vezi... cu debitmetrul in functiune trage la fel de bine...eu ma gandesc ca poate s-au schimbat niste parametri la centralina. Deocamdata trebuie sa rezolv problema cu caseta de directie, apoi am sa ma mai uit la restu :). Acum trage motorul chiar foarte bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

In romana se zice ECU nu centralina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actually in ENGLEZA se spune "ECU"... In romana este UCE ... Unitate de Control Electronic. Asta ca sa fim off-topici pana la capat ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now