Luci_S80

mesaj agent de racire

11 posts in this topic

Salutare,

am un Volvo S80 din 2007, deci modelul nou si de ceva vreme din cand in cand imi tot apare pe bord un mesaj referitor la agentul de racire pentru clima, la freon.

Mesajul este in germana, ca am luat masina din Germania si este "Kühlmittel nied. Auffüllen", in traducere romaneasca pe "google translate" ar suna cam asa: "De răcire scăzut. Populează"

Am fost la un mecanic foarte bune din oras si mi-a zis ca freonul este in regula si ca nu mai trebuie adaugat.

Stie cumva cineva cum as putea reseta acest mesaj, sa nu mai apara?

Astept opinii si merci mult de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Voi fi scurt.! Completeaza cu antigel si vezi minunea!  :wav:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spunea si Opus , baga antingel :D A ajuns pe la minim si d aia iti apare mesajul  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi sa pui antigel la sistemul de racire (radiator etc) nu la instalatia de aer conditionat  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc la toti pentru rapiditate si raspunsuri, dar acum inca o intrebare, ca la cat ma pricep eu la mecanica.... ???

Unde se gaba mai exact atigelul si trebuie vreun tip anume?

cand m-am uitat azi sub capota, am vazut la rezervorul pentru lichid de servodirectie ca este la linia de minim...acolo trebuie? din cate stiu, antigelul este una, lichidul de servo este alta....sau si in lichidul de servo trebuie antigel ???

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antigelul se baga in proportie de 1/1 cu apa distilata , int un bidon aflat in general in partea stanga cum te uiti din fata masinii . Lichidul de servo este rosu sau albastru , si nu se combina cu antigel .

Bafta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleu, fratioare. Vezi ca mai e un borcan pentru frina si unul de ambreiaj. Eu zic sa te duci la mecanic sa nu faci vreun pocinog. Kuhlmittel dupa germana mea e de la racire, nu de la A/C asa ca vorba colegilor: antigel, dar nu la servo, nu la geamuri, nu la frina, nu la ambreiaj (am scapat ceva?). Vezi ce tari suntem? Serios, du-te la un mecanic, ii ia fix 3 minute. ;):D Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleu, fratioare. Vezi ca mai e un borcan pentru frina si unul de ambreiaj. Eu zic sa te duci la mecanic sa nu faci vreun pocinog. Kuhlmittel dupa germana mea e de la racire, nu de la A/C asa ca vorba colegilor: antigel, dar nu la servo, nu la geamuri, nu la frina, nu la ambreiaj (am scapat ceva?). Vezi ce tari suntem? Serios, du-te la un mecanic, ii ia fix 3 minute. ;):D Bafta!

Nu fi rau  :D :D, invata omu'

Antigel - ( Coolant ) Lichid de racire, amestecat cu apa distilata in anume proportii, are rolul de agent de racire, cu el se raceste motorul. Sunt anumite grade si tipuri de antigel in functie de tip motor\producator etc, poate avea culori diferite, etc. De obicei se afla intr-un borcan mai mare de obicei transparent, are o culoarea vie, nivelul lui trebuie sa fie intre gradatiile MIN si MAX de pe borcan.

Lichid Servo - Lichid ( Servo Oil ) special care este folosit de...servodirectie, adica directie asistata. De obicei se afla intr-un borcanas, in majoritatea cazurilor de culoare neagra, are pe capac inscriptionat ori un volan, ori Servo Oil, ori altceva. Si asta e de mai multe tipuri si grade, in functie de producator, etc.

Lichid de Frana - ( Brake Fluid ) Lichid special folosit in circuitul de frana si ambreiaj ( daca e hidraulic ). Si asta are un borcanel de obicei de culoare alba, la fel cu gradatii MIN si MAX, este de mai multe tipuri ( DOT4, DOT5, etc ). Se baga in functie de cerinte si sistemul de franare, este foarte important sa bagi tipul cerut de catre producator, daca bagi Dot3 in loc de Dot4 e cam bai mare. Este hidro..nu mai stiu cum ii zice, adica absoarbe apa rapid si isi pierde ff rapid din proprietati, nu este bine sa tii mult capacul deschis cand il verifici pt ca absoarbe umezeala si ii scade punctul de fierbere foarte important in performantele franarii. Este foarte recomandat de fapt OBLIGATORIU sa nu faci econimii cand schimbi lichidul asta si sa cumperi unu de calitate, iti dai seama dupa pret si dupa ambalaj, ambalate in cutie metalica e un semn de calitate, recomand ATE.

Lichid de parbriz - ( Washer Fluid ) E clar lichidul care il pisa tzasnitoarele pe parbriz, poti baga ce vrei dar recomand ceva de calitate, sunt ff ieftine in jurul a 3 lei 3L in supermarketuri dar recomand ceva pe la suma de 10 lei care sa nu contina prea multi agenti tensioactivi sau ceva de genul pentru ca astia ataca garniturile si diuzele instalatiei de spalat si iti spun din proprie experienta ca cele din Metro cu 3 lei 5 litri sunt mai rau decat apa goala. De obicei aflat intr-un borcanel cu capac albastru, nu te lasa pacalit de dimensiunea lui, credema ca e mare, e pana sub masina, la mine parca nu se mai termina cand l-am umplut, chiar m-am uiat in masina sa vad nu curge dracului pe jos, are cam 7L rezorvorul.

E tarziu, sunt obosit si abia mai vad, sunt cam din topor explicatiile dar sunt bune sa iti faci o idee, lasa dracu service-ul, trebuie sa le inveti si pe astea candva nu ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa-l sa mearga la un mecanic sa-i arate fiecare bidonas, ca daca experimenteaza pe un S80 2007 e pacat mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now