BiriV

Modificari la S40 - End of Story

77 posts in this topic

Tinand cont ca exista un topic asemanator la sectiunea S70 (Salut Midnight!  :D ) ... am hotarat sa fac si eu unul.

Se da una buncata Volvo S40 T4 Phase 2, cu (aproximativ) urmatoarele modificari:

Exterior:

OEM Volvo Front Lip Spoiler

OEM Volvo S40 Phase 1 rear side skirts

Custom Hood (over the headlights)

Custom headlights wipers (smaller)

Black painted front grill

Body-colour painted exterior trims, lip spoiler, skirts

European Tuning Smoked Side Marker Lamps

Simoni Racing Fast Wing

Llumar tinted windows

Blue-painted brake calipers

Devino Voracity 17" Rims

Custom Blue Vinyls

LED position lights, side lamps and rear number plate

Dietz undercar remote-controlled lights (multicolor, set to blue)

Interior:

Aluminium dial rings

Silver Dashboard Trim set

Raid-HP left pillar gauges (Boost, Oil Temperature, Air-Fuel Ratio)

Interior floor and rear blue lights

LED courtesy lights

4 JBL Speakers + Magnat Woofer + Autotek Amplifier

Magic Button (details later  ;) )

Technical:

RBN ECU remap

Unichip by Master Tuner with 3 selectable maps via the Magic Button: low-pressure map (1.2 bar), high-pressure map (1.4 bar), race-map (1.4 bar + AIS)

AIS Stage 1 Water-Methanol Injection Kit

BMC Carbon Dynamic Airbox Induction Kit

Aluminium Intercooler to Throttle Body pipe

HKS SSQV blow-off valve

NGK Iridium Spark Plugs

Turbo-back custom exhaust: 3" downpipe, Magnaflow race-cat, 2.5" catback (2 Borla resonators, AK Performance muffler)

EBC Brakes (Turbo-Groove discs, YellowStuff race-pads)

Koni Sport lowered suspension kit

Mitsubishi Evo 4 front strut brace

Mitsubishi Evo 4 polyurethane engine mounts

Mitsubishi Evo 3 rear strut brace

Mitsubishi Evo 3 rear polyurethane bushing

Cu aceste modificari masina scoate aprox 230cp si 370NM pe dyno la o temperatura de 35 grade Celsius. Pe strada, ar insemna vreo 240-245cp.

Atasez si cateva poze, atat cu masina stock cat si cu ea modificata, precum si cu fisa dyno.

Toate cele bune,

Vlad

post-235-1287786684797_thumb.jpg

post-235-12877866849697_thumb.jpg

post-235-12877866850711_thumb.jpg

post-235-12877866852318_thumb.jpg

post-235-12877866853484_thumb.jpg

post-235-12877866855533_thumb.jpg

post-235-12877866857524_thumb.jpg

post-235-12877866859855_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dementiala masinuta, cred ca trage dupa cum arata  ;D Am si eu cateva intrebari, daca nu te superi:

-ce toba finala ti-ai pus pe ea, astia de la mine din tg-jiu n-au nimic pt. s40;

-blow-off valve e special pt. s40 sau e model universal;

-ce marime de cauciucuri ai pe jante;

-bucsele de evo se potrivesc direct?;

Cum stai cu torque-steeru'?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa le luam pe rand:

- Toba finala este AK Performance USA, dar este irelevant daca este sau nu pentru S40 tinand cont ca am toata evacuarea facuta custom, incepand de la turbina (downpipe pe 76, restu pe 63)

- blow-off-ul este universal

- 205/40/17 (ar fi mers 215/40/17, dar tinand cont ca jantele au ET35 in loc de 40-42 cat ar fi trebuit imi ating cu 215 - e f.f.f. greu sa gasesti jante cu 4x114.3)

- Da, bucsile de evo sunt direct-fit!

- cu torque steeru stau destul de bine, chiar nu e deranjant. ajuta suspensiile si cauciucurile inguste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe partea de performanta, nimic de comentat. cu toate ca ma asteptam la mai multi cai dupa ce ai facut, si la presiune de 1,4.  dar daca atat se poate.....sunt destui si 240.

-capota : foarte tare, si eu am avut de gand sa imi fac la s40, cand am vopsit capota, dar deja voiam sa o vand si am zis sa nu sperii clientii :)

-jante + suspensie nota 9 ( 10 ar fi fist sa ai cauciucurile de 215 , ca are nevoie de aderenta, si la 165 de cai imi scartaia rau cu 205 )

-viniluri : cele centrale sa zicem ca sunt acceptabile, dar alea laterale mi se par din alt film decat masina.

-luminite albastre peste tot : cum vrea fiecare :)

intreabare : la ce turatie ai acum puterea aia maxima ?

p.s. un alt intercooler nu te-ar ajuta in privinta puterii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-ar ajuta alt intercooler, probabil ca de acolo si vine lipsa de putere. Cat priveste turatia ... ai fisa dyno ... look it up :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha :) acum m-am uitat la fisa.  foarte misto faptul ca intre 4000 si 6500 sta peste 200 de cai. sa pui si tu un filmulet daca ai cu 100-200, sau ceva de genul, nu de pe loc. ca sa fac si eu comparatie cu fosta mea masina. :)

uite un filmulet cu ea, dar la momentul filmarii aveam blocat un etrier pe spate, si la viteza mare o cam tinea pe loc :)  ignorati comentariile  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te-am vazut la curse la slatina ,parca

slabute performante,ai reusit sa bati pe cineva(volvo-ul gri cu dungi albastre)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, am fost la slatina  si nu, nu am batut pe nimeni. Dar nici nu m-am dat cu vreo masina mai slaba ca a mea ... toate erau cu destul peste!

Deh, performante pe masura investitiilor, abia de acum incolo urmeaza partea de motor serios, desi, cu criza asta, nu stiu cat va dura!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic mai bine sa te mai uiti odata peste ce ai ca ar tb sa fie suficient

cred ca ceva nu e pus undeva bine 200+cp e destul ,parerea mea e ca poti incerca alt cip

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa fie suficient pentru ce?

Crezi ca o sa castig vreodata o cursa in configuratia asta impotriva unei masini de 280-300cp minim(gen G5 GTI modificat nu foarte tare) ?

Fara alta turbina, intercooler, etc nu prea ai ce cauta la curse ... Eu am fost pentru ca vroiam sa vad daca ce scrie pe fisa dyno se transpune si in realitate ... si m-am convis: trage fix de 240-245cp. Dar asta nu inseamna ca e de ajuns ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mai Vlad dar sunt GTIuri modificate care au si LSD, poate ca si ala ajuta in linie dreapta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane ... stii si tu foarte bine ca un GTI cu doar soft si evacuare se duce sus de tot. Dapai daca mai ai si lsd, schimbi o turbina etc.... Ask RBN  ;)

Eu doar vroiam sa ii subliniez lui frn ca nu e chiar asa simplu sa castigi o cursa, mai ales ca nici o masina nu mai e stock acolo.

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da' un rs la cit poate fi dus fara sa crape ?

(pot sa scot din el sub 4.5 pe 0-100?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa-l duci la suta-n 4.5 cred ca trebuie sa bagi in el mai mult decat ai dat pe el. Iti trebuie probabil 450+ caluti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu banutii sint problema, ci fiabilitatea.

daca-mi mai trebe 170 de cai si asta ma costa 30k , so be it, insa vreau sa merg si la mare cu ea, si in oras fara sa depasesc 20%, si sa si tina motorul macar 100k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineinteles ca se poate. Daca banii nu sunt o problema, si pui doar piese de calitate nu are de ce sa nu tina.

Ca idee, ca sa fim si on-topic, performantele masinii mele sunt limitate doar de buget. Stiu exact ce am de pus pe masina, doar ca momentan criza a lovit si totul a luat o pauza. Dar vor veni si vremuri mai bune si 400cp pe un S40 T4 din RO :)

Si, contrar a ce spun unii ... va fi chiar fiabil, la fel cum va fi si RS-ul tau daca pui ce trebuie pe el :)

Discutam noi mai pe larg cand ne vedem prima data  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu banutii sint problema, ci fiabilitatea.

daca-mi mai trebe 170 de cai si asta ma costa 30k , so be it, insa vreau sa merg si la mare cu ea, si in oras fara sa depasesc 20%, si sa si tina motorul macar 100k

adica esti dispus sa bagi in modificari la masina aia 30000 , dar te-ar deranja un consum de 35 ?  hai sa fim mai realisti.

ontopic : pistoane , biele, si ce mai trebuie prin motor se gasesc, sa il duci in 400 de cai ?  ca turbine pentru asa ceva ai pe alese . daca ajungi acolo trebuie si un blocant neaparat, ca sa nu topesti cate un cauciuc la fiecare plecare, nu ?  si cutia....tine 400 de ponei ?  sau e si aia in plan ?

probabil sa si evazezi aripile sa intre si cauciucuri mai late, ca 215 latime pe 400 de cai ar tine maxim 1000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gasesc de toate. Iar din cate am citit, cutia tine ... eventual fac custom un pinion, 2  :P

Dar momentan e pauza ... nici nu mai vreau sa ma gandesc, ca ma enervez  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu era vorba de o liniuta

era vorba ca unele piese poate nu sunt tocmai ce trebuia

stii ce diferenta e la un cip pus la noi in tara si unul pus in germania? iti spun eu destul vreo 15-20 cp la turbo+multe maruntisuri

nu era vb de 5 gti

era vorba de golf 2 vr6,ibita visinie -hai sa zicem greutatea... eu cred ca la configuratia ta ceva nu e in ordine

eu nu inteleg ceva -cum 230cp pe dino si 245 cp pe strada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi plac topicurile astea...si imi cer scuze daca ma bag in seama dar trebuie.. =)

In primul rand BiriV.....ai o masina superba....tot respectul pentru tine ca vrei sa faci o masina rapida din 1400 de kile de tabla cu tractiune fata....personal chiar te admir...

In al doilea rand....dupa ce m-am uitat la filmuletele respective de la Slatina pot spune ca te-ai tinut foarte bine de concurenta.....un golf 5 gti daca ai noroc sa fie doar "cipuit" ajunge in jur de 240-250...daca i-a mai schimbat si altceva....e clar ca nu ai ce face cu cei 250 de cai ai tai pe 1400 de kile contra celor 250+ cai pe o greutate mai mica..... Parerea mea personala este ca iti trebuie o investitie de cateva mii de euro bune ca sa ajungi la niste performante demne de invidiat la o berlina care e destul de greluta....

Ne poti spune estimativ cam ce suma ai bagat in modificari la masina ta pana acuma? De curiozitate....

PS: Inca odata felicitari pentru ovlov....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo va ramane cel multo limuzina rapida in modelel de varf, o limuzina confortabila si sigura la modele medii si de baza.

Daca te uiti la Cx-ul unu S40, ai sa-ti dai seama ca pentru curse nu este punctul de pornire ideal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Alex este fix invers, un Golf 5 GTI are 1303kg, 200CP si 7.2 suta si S40 T4 are 1275kg, 200CP si 7.3 suta, deci din start un handicap 0.1 secunde. Mai departe tot un G5 GTI 240 Limited Edition face suta in 6.7 secunde iau un S40 cu soft ajunge la 235 CP, deci mai putin decat un G5 GTI clasic de 200 cu soft care ajunge la 245 CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frn Uite niste date si sper ca de aceasta data o sa intelegi:

Golf 2 Vr6 (modificat si golit) : 220-230CP - 800-900kg

Ibitza (cu motor c20LET, adica 2.0 Turbo modificat): 270 CP - 900-1000kg

Ce ti se pare in neregula daca o masina de 1400kg si 230cp (btw Bogdan, T4 nu are 1275kg ci undeva spre 1400)  ia bataie de la astea?

Ibitza a castigat grupa, in finala cu acel Golf2 Vr6 care a batut inclusiv un G5 GTI cu admisie, evacuare completa si soft!

In alta ordine de idei, un S40 nu este, intr-adevar, un punct de pornire ideal pentru curse. Costa foarte mult piesele, nu se gasesc, si trebuie investit foarte mult ca sa se ridice la performantele altor masini ce se ating cu bani mult mai putini.

Scopul meu in viata nu este sa castig liniutele ci, tocmai, pentru ca am un S40 T4 o sa il modific cat pot, pentru ca este o masina deosebita pe care nu o vezi pe toate strazile si pentru ca imi place acest lucru. A, ca mai particip la o cursa, doua ... este fix pentru a vedea daca modificarile aduse sunt conforme cu specificatiile, si momentan chiar asa este. Nu am pretentia sa castig o grupa sau mai stiu eu ce ... (inca  >:D , pentru ca daca voi reusi sa fac tot ce mi-am propus, indiferent de cat ma costa, voi ridica si eu o pretentie, chiar daca impotriva unor masini mult mai ieftin preparate, dar probabil cu aceleasi rezultate).

All the best,

V.

nu era vorba de o liniuta

era vorba ca unele piese poate nu sunt tocmai ce trebuia

stii ce diferenta e la un cip pus la noi in tara si unul pus in germania? iti spun eu destul vreo 15-20 cp la turbo+multe maruntisuri

nu era vb de 5 gti

era vorba de golf 2 vr6,ibita visinie -hai sa zicem greutatea... eu cred ca la configuratia ta ceva nu e in ordine

eu nu inteleg ceva -cum 230cp pe dino si 245 cp pe strada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-ai inteles gresit

eu am inteles tot

ma ocup cu masini ....chiar si genul asta ...se poate mult mai bine ,stiu ce vorbesc

daca vrei putem vb pe pm si iti explic anumite lucruri pe care poate nu le stii

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa scrii aici ... nu e nevoie de pm ... eu, personal, n-am nimic de ascuns.

De asta e forum si club volvo .... ca sa ne impartasim fiecare din cunostinte. N-am afirmat niciodata ca le-as sti pe toate, sunt intr-un continuu proces de invatare si acumulare de cunostinte :)

Bafta,

Vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now