adi_28

Jante pe 18

24 posts in this topic

Salutare tuturor.

As avea o intrebare, si anume...momentan am pe masina roti pe 16, cu cauciucuri de 205/55/16.Intrebarea mea este....daca imi pun roti pe 18, de 245/45/18 pe spate si 225/45/18 pe fata va creste consumul de benzina?si daca da, cam cu cat la %? Ceva probleme legate de directie, amortizoare, rulmenti etc etc pot aparea cu roti asa mari?Care ar fi dezavantajele montarii rotilor pe 18 pe masina?Va rog sa ma ajutati cu cat mai multe indicatii si pareri

Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-ti creasca inaltimea rotii cu vreo 3 cm, o sa-ti arate vitezometrul mai putin cu 4% decat ai real, probabil o sa-ti frece in aripa alea de 245, consumul o sa-ti creasca probabil neglijabil... cam la astea ma gandesc io.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca nu va freca 245...asa zic eu, acuma depinde cred si de ET-ul jantei.Dar consumul cam cu cat ar urca, sub 1%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic c-ai sa faci praf rotile. Cu 45 pentru Romanica, nu-ti recomand. Sint joase, tara e plina de gauri (gropi pardon!) asa ca think about. Aici, iti trebe roti de camion: cit mai inalte la talon nu 45, 50 sau alte d-astea, dar e alegerea ta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu zic ca daca o sa ai roti de marimi diferite s-ar putea sa primesti si ceva erori de la ABS. In plus daca ai 205/55/16 poti sa faci un plus sizing la 225/45/17. Sfatul meu daca tot vrei sa iti schimbi si jantele si dispui de fonduri investeste in niste jante usoare. Eu am facut niste cautari si cam cele mai ok din pct asta de vedere fara a fi extraordinar de scumpe sunt OZ ULTRALEGGERA. Am vazut ca aici pe forum iulirx are tipul asta de jante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum doua saptamani veneam de la Bucuresti spre Suceava si la iesire din Bacau in localitatea Bogdan Voda am fost tras pe dreapta de o tanti blonda "militian"  si surpriza , mi-a dat amenda 120 ron in 24 ore si certificatul de inmatriculare retinut pe motivul :  "aveti alte tipuri de  cauciucuri decat cele trecute pe certificat ".  Cand am adus masina din Germania si am fost la RAR cei de acolo mi-au trecut doar 195/55/R16  , 205/55/R16 si nu mi-au trecut 215/55/R16 anvelope cu care era echipata masina. Desi aveam 3 roti de aluminiu si roata de rezerva originala cu anvelope 215/55/R16 montate pe masina  si pe capacul rezervorului trecute toate cele 3 tipuri de anvelope mi-a spus ca nu are ce face , nu e trecuta dimensiunea 215/55/R16 pe certificat ea trebuie sa-mi dea amenda.  :-\  Noroc ca mai aveam actele originale din Germania cu care am fost la RAR si mi-au trecut pe Cartea de identitate a masinii si al treilea tip de anvelope. De acum urmeaza alt drum la politie pt a completa pe certificatul de inmatriculare sau pt al schimba , asta in functie de ce zic cei de acolo.

  Pt. a nu avea probleme cu "militia"  pe langa costul noilor jante + cauciucuri  trebuie sa mai faceti ceva drumuri si cheltuiala de bani si pe la RAR si Politie pt a fi trecute in Cartea de identitate si Certificat de inmatriculare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un motiv pentru care iubesc eu politia romana, rar-ul si celelalte "institutii" ale acestui stat de ocupatie care baga mana in buzunarul nostru cu orice ocazie. Din cauza alora 5 mm latime in plus la cauciucuri se intampla accidente, nu din cauza gropilor, carutelor, microbuzelor de marfa pline de navetisti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha, si pe mine m-au oprit azi dimineata pentru un control de rutina, era un "filtru" din 3 masini. Dupa ce a vazut ca totul e ok (din punct de vedere al actelor), a inceput sa se invarte pe linga masina. "Aveti autorizatie pentru folia de pe geamuri ?" I-am dat-o. Se uita la capota, se mai roteste pe linga ea...

Si pe urma isi ia o fata de intelectual si zice: 'aaa, circulati cu alte tipuri de anvelope decit cele ce scrie in talon." Atunci mi-a sarit tandara : domnule, dupa ce ca ma opresti din drumul meu fara sa fac nimic neregulamentar, imi sugerati cumva ca mi-ati vazut din mers tipul de cauciucuri cu care circul ? Daca doriti sa-mi gasiti nod in papura spuneti-mi clar. Ca o sa gasiti sigur ceva cu care nu o sa fiti de acord. Credeam ca astfel de "opriri" pe dreapta s-au terminat de cind am intrat in UE, dar vad ca doriti sa ma convingeti ca nu e asa !

  Atunci ca prin minune, si-a luat o fata acra, mi-a returnat actele si mi-a aruncat un: "mergeti, va rog"  - in timp ce il oprea pe unul care fortase galbenul...Cred ca a contribuit putin si faptul ca eram imbracat la 4 ace, conducind un Volvo  :D

Deci se poate. Oricum eu nu le dau actele decit atunci cind STIU ca nu am facut nimic ciudat pentru a ma opri. Filtrele sint doar pentru controlul veridicitatii actelor, poate cind e acolo o masina de la RAR se mai schimba datele problemei. Dar asa...ma opreste din drum pentru ce: sa ma intrebe de ce nu am cauciucuri ca in talon ? ETE DE-AIA imi vine sa-i impusc, ca nu vor sa faca ceva real pentru TRAFICUL asta imbecil din Bucuresti ! Politia rutiera ar trebui sa aiba cu totul alte probleme decit sa ia taloane pe motiv de cauciucuri cu 5-10 cm mai late decit au scris imbecilii aia de la RAR !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cochetez destul de tare cu ideea de a trece de la 16" la 18", sau chia ... 19".

Am gasit pe 18" la pret foarte bun cu tot cu cauciucuri, de Ford ST. Sincer, nu stiu exact cum sta treaba cu ET-ul si nu stiu cum sa aleg exact janta ce mi-o doresc (nu cred ca ce imi doresc se si potriveste la S80, din toate punctele de vedere - eu imi doresc jante pe 19", care sa vina la fata cu aripile, fata/spate, sau chiar putin mai in afara. Poate veti spune ca sunt taran, sau ca nu se rpeteaza asa ceva la S80! ... e adevarat cu a doua parte, dar ... asa imi doresc!)

Deci, cum trebuie sa aleg o janta pe 19" ce s-ar potrivi dorintelor mele pentru S80-ul meu D5?

Cum am zis, as vrea ca jantele sa vina cel putin la fata cu apripile, daca nu, putin mai iesite, ca sa pot veni cu cauciucuri cat mai late, fara a freca in vreun loc?

Mersi,

Silviu "URSU"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in primul rand trebuie sa fie 5x108. Apoi ET-ul am inteles ca este o marja de vreo 5 mm fata de stock. Eu la S60 am ET43 prin urmare pot sa imi pun et40. Nu in ultimul rand fii atent la greutatea jantei. 5kg in plus la janta si masina se va comporta ca si cum ai cara 40 kg in plus in masina.Am mai spus-o si o mai spun : pentru masinile noastre cea mai buna janta din pct asta de vedere luand in considerare si pretul sunt OZ-urile Ultraleggera.

http://www.ozracing.it/wheels/racing/ultraleggera/it. Ar mai fi si altele niste BBS-uri forjate nu stiu exact cum se numesc dar ca orice janta forjata sunt f scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ET43 care sa mai fie si 5x108 se gasesc destul de greu. ET40 crezi ca nu merge sa puna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si cu ET38 dar nu se potrivesc la R de exemplu care are etrierii mai mari, dar si D5 are etrierii mai mari, de aia zic ca cel mai bine este ET43, cu alea macar mergi la sigur.

PT S60ul tau merg fara probleme ca tu ai discurile de frana mici, implicit si etrierii sunt mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ursu eu zic sa te gandesti de 2 ori inainte sa treci la R18 sau R19 . Stiu persoane care au facut asta si dupa cateva luni le parea rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@U R S U, daca vrei sa simti cum e cu 18" nu trebuie decat sa umflii rotile actuale la 3 bar, mergi o saptamana dupa care vezi daca iti mai place .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar vezi sa nu scrie 44psi sau mai putin pe cauciuc :). Daca scrie 51psi poti sa faci o incercare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe pagina de la heico sunt trecute roti cu urmatoarele dimensiuni:

- 235/40/18

- 235/35/19

- 245/30/20

toate fara modificari la caroserie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie, cand am inmatriculat masina, mi-au trecut in cartea de identitate roti pana pe 19, deci nu voi avea probleme din cauza dimensiunii rotilor, si oricum in noile certificate de inmatriculare nu sunt trecute dimensiunile rotilor.Problema multora nu e politia, e tara asta a nimanui, numita Romania, in care hotii de la guvernare stiu doar sa ia banii de la oameni, nu sa si faca ceva cu ei, inafara de case, masini etc etc PROPRII

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt frumoase jantele pe 18 dar sunt foarte rele pt articulatiile masinii, pur si simplu bate tot dupa 10k km de Bucuresti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdan, ai dreptate in tot ce ai spus!

In primul rans, jantele alea "R", mi-au pus capac! ... Dar as pune pe 19" totusi! ... Stiu ca voi simti si o piatra de brigheta pe strada, stiu ca se va simti imediat la buzunar, dar ... vorba taranului roman: "arata bine, fratica!"

Imi este greu sa fiu taran, dar sunt foarte tentat sa devin si sa pun pe S80 jante pe 19". Iar la ET, ma gandeam chiar 45, iar cauciucul, cred ca ar intra si un 40, daca nu ... il voi inghesui! :D

Pana una alta ... trebuie sa imi schimb pompa de frana! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit cu picioarele pe pamant ;D 

Franele "e" mai importante ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o ocazie SUEPR TARE sa iau 4 roti de XC90 pe 18". Aveti idee daca merg puse jantele pe S80, dar cu alte cauciucuir?

Ma tenteaza, mai ales la banii pe care ii pot da pe ele.

Mersi,

Silviu "URSU"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca avea cineva pe forum 5 buc cu gume la putini bani (vreo 300E) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti

Caut si eu va rog la un pret decent jante de s60 R pegasus pe 18 va rog

La o adica dau la schimb pe ale mele care sunt 225/45/17 si diferenta de bani daca e cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now