Roberto

Demontare bara fata si Povestea claxonului

13 posts in this topic

GHID util pentru orice operatiune care necesita demontarea barei fata ( bumper-ului ), schimbarea sau repararea claxonelor, instalare proiectoare daca nu are, etc.

Pentru poze in marime si mai mare intrati pe album http://picasaweb.google.com/berto.dude/DemontareBaraFata?feat=directlink

Povestea :

Am ramas fara claxoane  ;D:D

La modelele 2005 pana in 2006 parca, claxoanele sunt dispuse cu trompetele orizontal in spatele grilei, astfel apa de la spalat sau ploaie intra in melc si rugineste membrana si.......adio claxon.

Simptomele ar fi : merge doar un claxon, merge "sacadat" sau scoate se inneaca.

Incepand cu modelele 2007 au rectificat pozitia si trompetele sunt cu gura in jos apa nemaiputand intra in ele.

Partea nasoala e ca pt a ajunge la ele trebuie data bara fata jos, asa ca azi mi-am facut de lucru.

Here we go:

Avem 3 suruburi Torx 25 jos pe buza de cauciuc, unul in mijloc si 2 mai pe lateral.

1.jpg

Apoi deschidem capota si avem 2 torx-uri tot de 25 in fiecare colt + 5 clips-uri de tip Push In ( vezi topicul cu Clips-urile http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,6088.0.html ).

Clips-urile se scot luand o surubelnita si apasand tija din centru pana la capat, cel mai probabil vor cadea pe dedesubt dar daca gasesti tijele le poti refolosi, daca nu iti dau eu  ;D.

Neaparat le scoatem de tot afara.

2.jpg

Apoi viram rotile si in arcada rotii avem 5 suruburi torx ( de la nivelul barii in jos ), primul fiind unul cu cap rotund iar celelalte 4 sunt cu cap tip ciuperca.

Viram rotile invers si le desfacem si cele de pe partea cealalta.

3.JPG

Prindem cu mana de colt-ul barii si tragem in lateral pana cand iese de pe suporti, va face un click.

Mergem in partea cealalata si facem la fel !

Pentru acces putem baga degetele prin crapatura dintre arcada rotii tocmai desfacuta si bara.

4.JPG

Dupa ce am scos colturile barei de pe suporti, trecem sus in compartimentul motor si incet tragem inspre fata masinii bara tinand de deasupra, partea de unde am scos clips-urile.

Pana aici ar fi trebuit deja sa inceapa sa iasa afara, prindem cu mana de dedesubt sau de golul din bara ( unde e intercoolerul ) si tragem usor cu miscari sus jos pana cand incepe sa iasa "limbile" din suportul de sub faruri. tragem alternativ, cand de sub farul stang, cand de sub cel drept.

ATENTIE : Dupa ce bara va iesi, o scoateti cat sa bagati mana pentru a  deconecta firele de la proiectoare CHIAR DACA MASINA NU ARE, ea e echipata cu fire si sunt bagate in bara in mufe false. Dupa ce am scos mufele indepartam bara si o punem cu fata in jos pe o suprafata moale sa nu se zgarie, preferabil o patura.

in momentul asta cautam tijele celor 5 clips-uri de sus  ;D:D

Cateva Poze :

IMG_1338.JPG

IMG_1340.JPG

IMG_1345.JPG

Aici se incheie ghid-ul legat de demontarea barii fata.

Mai departe povestea mea cu claxoanele

Bineinteles inainte de asta vom verifica daca nu e arsa siguranta si releul ( trebuie sa se auda un click in cutia cu relee din compartimentul motor cand apesi pe claxon ), la mine ambele au fost ok asa ca am trecut la treaba.

Deci cele 2 claxoane, unu de inalte si unu de joase sunt montate in gura  din spatele grilei din fata, cu 2 suruburi de 13. Mufa se scoate apasand pe tija prevazuta.

IMG_1346.JPG

IMG_1348.JPG

Claxoanele sunt capsulate, partea de plastic, melcul se poate da jos linistit daca tragi de ea si o rotesti, e prinsa doar intr-un adeziv gen silicon, asta daca vrei sa le desfaci si sa incerci sa le cureti, dar cam degeaba ca cel mai probabil au murit de rugina, cel putin la mine nu mai merg.

Am dat mufele jos si am si verificat cu multimetrul ( mersi mult Matrixx  ;D pt el ) daca baga 12V cand apas pe claxon si era totul ok deci nici vb de fir intrerupt, oricum nu banuiam asa ceva dar asa de chichi :D.

Le-am demontat, le-am pus la 12 V la o sursa de PC, nada nu mergeau, asa ca am hotarat sa le desfac.

S-au desfacut relativ foarte usor si.............a aparut la iveala si banuiala mea, ruginit pana la refuz, ambele.

IMG_1335.JPG

IMG_1350.JPG

IMG_1336.JPG

IMG_1353.JPG

IMG_1355.JPG

IMG_1352.JPG

Pozitia claxoanelor ( fara capac )

IMG_1351.JPG

Am incercat cu Feruginol sau cum ii zice, spray care mananca si curata rugina, dar degeaba, erau deja moarte, asa ca trebuia sa gasesc un claxon de undeva, acum sa cumpar altul original nou nu eo prioritate pt mine asa ca orice claxon la 12V merge.

L-am sunat pe amicul meu mecanic si a gasit sa imi dea unul mai vechi de la un VW Jetta model american.E de fapt de la alarma :D :D, scoate un sunet asurzitor, dar merge, suna foarte tare si ciudat dar macar am claxooon  :D.

L-am montat pe acelasi suport original, am lasat mufa originala, nu am taiat-o sau ceva pentr ca pe viitor poate am sa imi cumpar claxon original, am adaptat doar firele de la claxonul de VW in mufa originala de la Volvo. A iesit perfect, mufa originala are un sistem foarte misto care "strange firele in dinti", astfel ca nu a trebui decat sa introduc cele 2 fire cu forta si gata.

Cealalta mufa am infasurat-o in jurul suportului gol a celui de-al 2-lea claxon si am securizat-o cu banda, nu am avut la indemana bride ca sa nu zdrangane prin locul ala sau sa intre apa pe la contacte.

Dupa cum se vede din pozele lui @Nelu cu S40-ul lui model 2008 ( nu ? ) "gura" melcului claxoanelor e orientata in jos

index.php?action=dlattach;topic=6405.0;attach=21333;image

Cam asta ar fi toata povestea cu claxonul  :D.

Eu planuiesc de mult timp sa imi iau un claxon de nava maritima sau de tren de pe ebay dar momentan stau nasol cu banii.

EXTRA :

Am facut si niste poze la sistemul de prindere a grilei.

Initial am vrut sa dau jos doar grila ca aveam access la claxoane dar sistemul de prindere e foarte bun si e foarte riscant sa incerci sa o scoti pe dinafara.

Poate ajuta pe cineva care incearca sa o dea jos pe dinafara.

IMG_1341.JPG

IMG_1342.JPG

IMG_1343.JPG

IMG_1344.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pt. how-to, te-ai chinuit nitel. Cred ca astea

indreptate inspre intercooler ar indeparta si mustele  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pt. how-to, te-ai chinuit nitel. Cred ca astea

indreptate inspre intercooler ar indeparta si mustele  ;D

Ce-i aia ? Hahaha

Eu ma gandeam la ceva de genu

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte tare postul tau - ma bucur sa vad asemenea posturi cu atitea date detaliate - de mare ajutor si pentru ceilalti, cu putin curaj !

P.s. Oare de ce "vechitura" mea de 850 are "gura" melcului claxoanelor orientata in jos  - iar tot ce a urmat dupa preluarea Volvo-ului de catre Ford le-au fost schimbate pozitia ?!  Ce loooseri, bine ca au revenit in 2008 si le-au reorientat in sus, mama lor de proiecte SF...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, asta e

Mie imi place sa desfac tot tot si sa repar :D, am asta in sange :D. Noroc ca e Volvo si nu mi s-a stricat nimic pe la el, doar unele chichite cum ar fi claxonul asta, ca altfel l-as desface bucati =)) =)).

Mai ca nu caut motive sa desfac ceva la ea, hahah, la cotiera cum am vazut mizerie...TRING a fost un motiv arhisuficient pt mine sa o desfac toata =)).

Nu are nimeni un Volvo abandonat sa mi-l dea mie ? :D :D Am loc in curte destul ! Am niste idei dinalea traznite rau.

L-as demonta tot, l-as remocheta, retapita si face de la A la Z, credca as fi cel mai fericit si as avea telefonul inchis vreo 2 luni, hahahha.

M-am mai gandit la ce sa desfac : - Trebuie neaparat sa ma uit la difuzoare, e o problema veche la mine http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,3737.0.html

Eu am o lista pe PDA la "De desfacut" in care mai am :

- Investigat senzor IAQS, care este sub asa zis-ul "Cowl", adica gratarul de plastic de sub parbriz. Acolo se afla senzorul de calitate al aerului ( IAQS ) si exista in AllData si Vadis o operatiune de verificare al lui, 100% e plin de mizerie acolo si nu mai lucreaza bine si asta e motivul pentru care cateodata mai scapa mirosuri de fum de in masina chiar daca el este pe Auto Climate. Vazusem pe un forum strain ( parca UK ) un post in care unu' a facut acelasi lucru si a gasit mizerie la KG acolo ( imaginati-va la noi in Ro cat e ) si dupa ce a curatat totul mergea perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Roberto: BRAVO! Deci....se poate! ;)

@ Matrixxx: nu am uitat de "negativele" alea...  ;D te caut cand ajung la "capitala"! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare, Roberto. Eu cum ajung acasa voi incerca sa dau grila jos, din exterior, daca tot ai dat mura'n gura  :D  Daca nu reusesc, o las pe week-end, pana cand voi avea sculele necesare  ;)

Referitor la orientarea "melcilor", a mea este 2005 si goarnele sunt identice ca cele de pe masina lui Nelu (din poza), orientate la fel si totusi apa intra. Din aceeasi cauza am ramas si eu fara claxon la Poiana  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare, Roberto. Eu cum ajung acasa voi incerca sa dau grila jos, din exterior, daca tot ai dat mura'n gura  :D  Daca nu reusesc, o las pe week-end, pana cand voi avea sculele necesare  ;)

Referitor la orientarea "melcilor", a mea este 2005 si goarnele sunt identice ca cele de pe masina lui Nelu (din poza), orientate la fel si totusi apa intra. Din aceeasi cauza am ramas si eu fara claxon la Poiana  :D

Hmm, atunci inseamna ca doar la seria 2004.5, a mea e seria aceea prima, cea "experiment" a ta e fabricata in 2005 ? Sau la sf lui 2005 ?.

Ai nevoie de o surubelnita cu cap torx de 25, o cheie de 13 si atat. Daca nu mai gasesti tijele clips-urilor nu e problema, pui clipsurile fara tija si iti trimit eu clips-uri dupa aceea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roberto  eu am reusit sa demontez grila (de o gramada de timp in urma) din fata fara sa demontez bara(iti multumesc pt.descrierea amanuntita a smontarii barei),este simplu de facut,acum am montat o alta grila facuta de mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea este sf. 2005. Inca nu am incercat sa dau grila jos fiindca atunci cand am ajuns de la scarbici, deja era intuneric  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

acu 2 zile mi-a murit claxonul.masina este din 2005.am dat simplu grila jos si claxonul era exact la indemana.nu a trebuit data jos bara.cand mirare.se pare ca s-a umblat la el de fostul proprietar.mufa aia maronie nu mai era fixata pe claxon..era direct in mufa neagra si de la claxon veneau 2 fire blandarind in mufa maro rasucite somoig in jurul conectorilor.am dat jos claxonul,care nu avea melc,era doar partea metalica rotunda.am curatat firele,le am cositorit apoi de conectorii din mufa maro,conectata apoi la cea neagra.am aranjat frumos firele si acum merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acu 2 zile mi-a murit claxonul.masina este din 2005.am dat simplu grila jos si claxonul era exact la indemana.nu a trebuit data jos bara.cand mirare.se pare ca s-a umblat la el de fostul proprietar.mufa aia maronie nu mai era fixata pe claxon..era direct in mufa neagra si de la claxon veneau 2 fire blandarind in mufa maro rasucite somoig in jurul conectorilor.am dat jos claxonul,care nu avea melc,era doar partea metalica rotunda.am curatat firele,le am cositorit apoi de conectorii din mufa maro,conectata apoi la cea neagra.am aranjat frumos firele si acum merge.

100% primul proprietar a avut clasica problema.

A mea merge si acum cu claxonu' de alarma de la Jetta  ;D ;D :D

sunt 240 de lei perechea originale pe ebay dar nu vad de ce as da bani pe ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

functioneaza testat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now