viorelicox

Ambreaj s80 ?

29 posts in this topic

salut,

a schimbat cineva ambreajul la un s80 - D5?

cred ca patineaza intre 2500 si 3500 rot / min , este normal?

poate fi de vina si volanta care din cate am inteles este dual mass

ma pute-ti ajuta cu un raspuns?

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am schimbat ambreaj la D5 , desi trebuia doar volanta schimbata am schimbat tot complet . pina ce nu dai jos ambreajul sa vezi ce ai de schimbat nu poti anticipa ce este , la mine volanta avea un tacanit si na . nu e o distractie ieftina deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica :"cred ca patineaza intre 2500-3500 rpm" ?  Pai ori patineaza ori nu patineaza ?

Volanta nu are treaba decat cu vibratiile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

simptome:

- la relanti se aude obataia care dispare in momentul in care apas pedala de ambreaj

- incepand cu 2500 - 3000 rot/min patineaza ambreajul

inrebarea mea este daca este de vina volanta cu masa dubla sau si ambreajul ( placa + disc + rulment)

aveti idee de cat costa volanta + kitul de ambreaj si ce brand recomandati?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze am uitat sa completez

din cauza volantei cu masa dubla nu patineaza ambreajul?

daca stiti cat costa un schimb de ambreaj si unde recomandati

cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta nu are nici o treba cu patinatul, tie iti trebuie disc ambreiaj+placa de presiune+rulment .

Volanta in timp se dezechilibreaza si incepe sa bată, adica vibreaza motorul la o anumita turatie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci in opinia ta pantinajul ambrajlui nu este din cauza volantei

multumesc pentru raspuns

cu stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din opinia oricărei persoane care se pricepe cat de cat la masini .

Volanta bimasica nu are nici o treaba cu discul de ambreiaj .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe Volvo nu am avut probleme cu ambreiajul, dar am avut probleme pe Terracan. Masa dubla, placa si disc. Recomandarea mea personala este sa le schimbi pe toate odata. Volanta masa dubla preia vibratiile din motor, discul de ambreiaj este simplu fara arcurile de preluare vibratii si socuri pedala. Daca patineaza oricum au inceput sa faca o mica conicitate. Eu nu am auzit pe cineva in Romania sa rectifice volante masa dubla. Riscul este sa remontezi ansamblul si peste o perioada de timp/Km, sa trebuiasca sa schimbi volanta. Alti bani alta distractie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel tacanit pe care il auzi tu, cred ca il auzi in partea stanga a motorului, si aceea e de la rulmentul de presiune.Am mai avut si eu inca o masina care tacanea la fel si cand apasai ambreajul disparea tacanitul, si la volvo mi se aude tot la fel, dar nu e nici o problema daca se aude acel tacanit.Daca iti si patineaza ambreajul, atunci e problema.Daca ti se pare prea scump un abreaj nou, vezi ca sunt firme care reconditioneaza discul de ambreaj si il fac ca si nou, dar nu stiu cat e de durabil.Un prieten de al meu si-a reconditionat discul de pe un VW Golf si i la facut ca si nou si la costat undeva pe la 50 RON si masina merge perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat costa manopera de schimbat ambreiajul nu cred ca merita sa repari discul de ambreiaj, chiar daca dai 50 RON nu cred ca la banii astia iti garanteaza cineva un nr de km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat de mult tine aceasta solutie, dar eu am vazut discul de ambreaj reconditionat si arata ca si nou, a skimbat la el si arcurile...tot tot...era ca si nou.Acuma osunt curios sa vad cat tine, dar eu sunt de parere ca tine destul de mult.Oricum, multi vanzatori de discuri noi iti cer la skimb discul veki si iti fac o reducere la discul nou.ce crezi ca se intampla cu discurile vechi si uzate?.....se trimit la reconditionat (la producator cred) si apoi se revand mai departe ca fiind discuri noi.Eu zic ca in lipsa de fonduri, merita sa reconditionezi discul veki.

Dupa cum ziceam, sunt si eu curios cat va tine la prietenul asta al meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care arcuri sefu ;D  La masinile moderne arcurile s-au mutat in volanta, fortele de frecare au crescut iar preturile au explodat, chiar crezi ca un disc de ambreiaj reconditionat rezista la 350Nm cat are un D5 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

am rezolvat, am schimbat ambreajul + volanta erau terminate

cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat te-a costat toata "distractia"?

Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kit ambreaj (rulment, placa disc LUK ) - 1150 lei

Volanta bimasica LUK - 2650 lei

Montaj - 650 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea, zi si mie de unde ai obtinut preturile astea ca vrea si eu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

volanta aia e al naibii de scumpa.kitul de ambreaj pot sa spun ca e ok ca pret, desi 11 milioane sunt o gramada de bani.

O intrebare......din ce cauza se poate defecta volanta la o masina, ca vad ca e foarte scumpa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza ca este o consumabila, a fost gandita sa amortizeze socurile motorului si asta face, pana la urma se uzeaza si trebuie schimbata ca si telescoapele, arcurile, uleiul, filtrele, etc. Avantajul este ca se schimba mult mai rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cam cati km tine o volanta, daca e corecta intrebarea?vorbesc aici de o exploatare normala, nu smucituri la skimbat viteza si prostii de astea.Masina mea este un S80, din 2001 are 250.000 km, benzina T5...foarte bine intretinuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi stai linistit ca la benzinare pica mai greu pt ca nu exista vibratii foarte mari si cuplul este foarte mic in comparatie cu un diesel . Oricum si la diesel pica dupa 200k km iar la benzinare estimez (ca mama omida) ca pe la 400k km pica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am mai linistit.Oricum, eu merg frumos cu masina, nu o bruschez sau sa o turez pana nu mai stie de ea, merg normal, undeva pe la 2000-2500 de ture schimb viteza de cele mai multe ori, in unele cazuri pe la 3000.Cateodata ii mai dau si 5000 de ture, asa ca sa o desfund putin, sa ii reanimez caii, dar asta se intampla cam rar.Deci pot spune ca masina este utilizata in limite normale si decente, nu e o masina care sa fie forjata si obosita.

Multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

adi_28 ...cum sa ai un motor 2,0 T de 180 de cai si sa mergi...linistit, sa schimbi la 2000 de ture ?? Te inseli amarnic, masina ta nu e "este utilizata in limite normale si decente"...imi pare rau sa-ti spun asta. Pacat de turbina aia, de motorul ala pe care il chinui. Macar la 3000 de ture sa schimbi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la diesel nu schimbi la 2000 de ture. Ideea este sa schimbi astfel incat sa nu iti scada turatia sub turatia la care intra turbina. Eu schimb la 2800-3000 cand merg normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci sa inteleg ca daca schimb la turatie asa de joasa pot strica turbina?

poi hai sa zic ca schimb in 2500 de ture cel mai frecvent, mai sus nu tare am cum sa schimb prin oras deoarece e aglomerat.Nici daca schimb asa la 2500 nu e ok? ???

Turbina la ce turatie intra in functiune?Eu stiam ca la benzina ea se invarte tot timpul, doar la diesel intra in functiune de la o anumita turatie.Ma insel oare? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now