Sign in to follow this  
Followers 0
jhon81

anulare turbosuflanta

23 posts in this topic

am dat turbina jos pt verificare.cind stateam cu motorul pornit si capota ridicata,erau niste gaze puternice in compartimentul motor,de nu puteai sa stai acolo.am dat turbo jos si am verificat foarte atent si am constatat ca am 2 fisuri destul de mari la turbina,una pe exterior si una pe interiorul turbinei,in partea de evacuare a turbinei.momentan am anulat turbina de tot si am sa merg cu ea asa.am gasit destul de mult ulei pe furtunele de la intercoler,ciudat,ulei nu consuma nici pic,axul turbinei nu are nici pic de joc.teoretic cind axula are joc,consuma ulei si nu mai functioneaza cum trebui turbina.acum ce vreau sa va intreb. are ceva daca merg cu ea fara turbo?consum?cineva mi-a zis ca va consuma mai mult decit inainte.ce am constatat este ca motorul raspunde forte bine la acceleratie.cu turbo parca nu raspundea asa bine,dar cind intra turbo,aveai senzatia ca te baga in scaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic n-ar avea ce sa se intample rau, atata timp cat n-ai lasat conducte atarnate pe acolo. De consumat mai mult nu vad cum, poate mai putin...  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am lucrat foarte frumos,nu am lasat nimic atirnat pe acolo,toate puse frumos cum trebui.inchis circuit racire turbina,astupat circuit ungere turbina,astupat retur ulei turbina.mai greu putin a fost cu modificattul furtunelor de aer,de la filtru la agaleria de admisie.nu am mai lasat sa treaca aerul prin intercoler.am pus direct de la filtru la galerie.mi-a mai zis cineva ca ar trebui resoftat ECU.asa trebui?oricum pina reconditionez turbina,ca apoi o pun la loc.cu citi CP credeti ca am ramas?din 190 CP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cai ai cam cu 10% mai putin decat un motor aspirat de aceeasi capacitate, deci un 100-110, tinand cont ca fiind  turbo motorul este mai decomprimat decat unul normal aspirat. Ecu ar trebui resoftat daca n-ai de gand sa-i mai pui turbina, asa n-are rost sa te incurci, probabil ar trebui dezlipit eprom-ul de pe calculator,etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

epromul ce este?nu stiu. si chiar atit de mult sa fi pirdut din CP?din 190,sa mai am doar 110 max?m-as mira sa fi pierdut atit de mult.am fost putin cu ea si pare sa mearga destul de bine,nu simt mare diferenta,se simte de la 3000 de ture ceva,nu se mai infige chiar asa bine.am vazut ca un motor la fel ca al meu,fara turbo,are 140 CP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar al tau are raport de compresie mai mic fiindca are si turbina, si deci fara turbina are putere un pic mai mica. Eprom-ul este memoria in care este stocat softul masinii, cum masina ta e model mai vechi, trebuie dezlipita memoria asta de pe calculatorul motorului, scris noul soft in ea si lipita la loc. Merita operatiunea asta doar daca ramai fara turbina, asa n-are rost daca o sa mergi cu masina o luna fara turbina, dupa ce-i pui turbina la loc o sa trebuiasca sa refaci si softul, alti bani alta distractie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles acum.ideea este sa gasesc doar carcasa de la turbina,ca intreaga este destul de scumpa.si plus ca nu merita sa o iau intreaga,ca doar este buna a mea,functiona f bine.este prost ca merge nici sudata acolo,pe exterior mai ca ar merge,dar pe interior nu cred,este fisurata chiar unde se invirte paletii.vad miine cum se prezinta la drum mai lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cumva ce cod are motorul tau? Sa ma uit in vadis, poate se potriveste turbina de pe alte modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B204FT 2.0 16 valve nr identificare YV1964252M0005954 fabricat in 1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

E Garrett T3 turbina, are volvo part number 5003714, e si pe volvo 740, 760, 780, 940 si 960 daca te ajuta. Ai sanse sa se potriveasca carcasa de la mai multe modele, e o turbina destul de raspandita.

Uita-te aici daca o recunosti http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=173001

Share this post


Link to post
Share on other sites

760 poate tot benzina,ca am avut 760 TD si nu era nicicum la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, toate motoarele cu turbina asta sunt benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta este,pina gasesc alta carcasa,merg asa.am vazut ca merge destul de bine si fara.ma tem sa nu apara alte defectiuni daca merg fara turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa mergi mult si bine. Pe vremurile cind nu gaseam piese, am anulat turbina la un Saab 900 Turbo. Am scos tot din turbina (ax, rotori) si am pus un surub cu 2 capace facute la strung. Asta sa separi admisia de evacuare. REstul l-am lasat la fel: intercooler, furune aer. Am anulat bineinteles si circuitul de ulei. Masina nu mai tragea ca inainte evident, era o diferenta foarte mare. Daca te lansai la drum fugea ... altfel mult mai puturoasa. Ca si consum .. a scazut drastic. De la 20 - 22 in oras la 11 - 12. Bine, era model 1987, deci injectie benzina mecanica. A mers fara turbo vreo 50.000 km pina am vandut-o si cred ca merge si acum asa ca ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor am fost cu masina astazi putin drum,este suparata rau,merge nasol.ori ca m-am invatat eu cu ea inainte,ori chiar nu merge.cu toate ca ajung destul de repede la 100,dar nu prea am baza in depasiri.miine merg cu ea din nou,pe mai mare distanta si daca ma enerveaza,pun la loc turbo asa cum este.incerc cu ceva sudura macar pe exteriorul turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai avut turbina nu o sa mai fii multumit in vecii vecilor cu motor normal aspirat  :D Este ceva firma de reconditionat turbine in brasov, poate stiu colegii mai multe, parerea mea e ca n-o sa tina sudata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa o lasi in pace pana ii rezolvi turbina.

La o masina pentru care te-ai zbatut atat, nu au ce cauta astfel de modificari.

Am impresia ca turbina ta a fost una destul de populara, la mai multe marci de masini (TD04 daca nu ma insel).

vezi poate are cineva una ca a ta blocata, sa o iei mai ieftin si sa incerci sa faci din 2 una... sau si mai bine sa o reconditionezi la un centru specializat.

Pune o poza cu turbina, poate o vede cine trebuie.

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa e, trebuie sa inveti din nou sa mergi...nu mai faci depasiri ca si cu turbina, logic. Mai incetisor, mai cu emotii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite, iti dau un nr de telefon al unui nene din Buc care e mester in turbine: Popescu 0723.266.376. Poate are vreo carcasa, cine stie? Ai anulat si rotorul? Ai grija, ca fiind pe evacuare, turbina se invarte chiar daca ai anulat furtunul de admisie de la motor. Fara ungere se cam duce turbina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am anulat turbina cu totul,am dato jos de tot,nu am anulat doar furtunele.sunt mecanic bun si stiu foarte bine cum sta treaba cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aici si toate datele turbinei,poate gaseste cineva ceva pe undeva.eu am tot cautat

CUST=3517656

ATD=465177-5

SN=TK0208A

MOD=TB0381

toate aceste date sunt de pe turbina.

asa arata turbina

post-2136-12877869729837_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor am pus turbina din nou pe motor.nu am reusit sa gasesc nicaieri o turbina la fel.am facut ceva suduri pe exteriorul carcasei si nu mai scoate gaze momentan.in interior,au ramas fisurile la fel.sper sa nu se faca mai mari.acum pot spune ca merg cu masina. are viata in ea acum,nu jucarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0