sindrom

s40 cu gpl, se aprinde sonda lamda

58 posts in this topic

@muadDib  nu poti spune ca merge la fel ca pe benzina pt ca nu merge, AlinBuga si-a montat o astfel de instalatie pe V40ul lui, pana la urma totul a fost ok, fara EMS aprins DAR totusi la ralanti tremura putin si da in nas cand pleci de pe loc, pe benzina nu face, dupa mai multe drumuri la BZ pt ca acolo a fost montata au fost schimbate duzele la injectoare pt ca baietii au pus duze mai mici cam la limita celor 118kw, ghinion insa cu 3 persoane in masina si acceleratia la fund incepe sa piuie, licare ledurile dupa care trece pe benzina.

Acum totul este ok, consumul este insa mult mai mare decat cei 10% anuntati, consumul este cu vreo 20% mai mare DAR chiar si asa este o afacere daca faci multi km.

Acuma nu stiu ce a mai facut Alin pt ca ultima data vroia sa scoata setarea de 4000rpm sa treaca pe benzina pt ca avand duze mari trage la fel si pe GPL, chiar am ramas si eu surprins dar se misca exceptional pe GPL. Singura problema este consumul ceva mai mare datorat duzelor marite si totusi parca da in nas la ture mici cand bagi piciorul.

Una peste alta este o afacere DAR daca ar fii si combustibilul numit GPL de aceiasi calitate peste tot ar fii si mai bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis ca trage ca pe benzina, e si normal sa nu traga asa. Dar nu e nici puturoasa. Nu uita ca pornesc de la 180-185 CP si probabil am cam 150-160 CP pe GPL la felul in care trage. Si nici cuplul nu am murit, ca turbo intra "in paine" asa cum trebuie.

Consumul este intradevar mai mare - ca litraj - fata de benzina. Cheltuiala cu combustibilul la naveta zilnica a scazut la 60-65%. Insa, asa e, cu drumurile lungi e super. Ce am zis acolo cu drumul la Roma e pe bune, nu ma mint singur. Si am mers cu tot familionul, cu bagaje inclusiv deasupra (si afecteaza si cutia aia destul de mult aerodinamica pe autostrazi, mai ales ca am avut una mare si patratoasa)

[attach=#]

Dupa cineva de pe vwforum m-am luat si eu de am ajuns la Buzau :D . Plus documentare, comparare, testare piata, etc. . O luna de pregatire :D

Numai ca eu nu am avut nici o problema. Mi-au pus din start injectoarele din clasa superioara pragului de 118kw, deci nu am avut probleme aici. Singura chestie despre care nu eram lamurit inainte de operatie era despre turbo, daca mai lucreaza ok. Ei bine, o face :D.

Mai am 2.000 km si ajung la revizia de 15.000, fara nici o problema pana acum. Adica o sa ating 15.000 in 5 luni de la instalare, in care cred ca am amortizat 80-90% din investitie. Imi mai intrerupe masina din cand in cand, dar o face si pe benzina si pe gpl, am o problema la fise sau la bobine (bujiile le-am schimbat). Le verific zilele astea.

Iar ca furnizor de gaz, desi e mai scump un pic, recomand RBC (2.38 ron litrul). Am unul chiar in zona. Nu recomand Lukoil (2.20 in we, 2.25 in rest), iar Iatsa si Tibioil (2.35) sunt ok. Asta la noi. In afara toti sunt buni :D (intre 0.63-0.68 EU in Ungaria si Italia, pana la 0.75-0.78 in Austria)

CA SI CONCLUZIE:

Nu sunt asa de ipocrit sa zic ca am gasit solutia suprema cu GPL-ul asta si sa devin pastorul ei, dupa ce atata timp am fost benzinar-all-the-way. Insa, pentru zilele noastre (si sa nu credeti ca vor veni vremuri mai bune in preturile carburantilor sau impozitare, sau la verificarea de noxe si grame de CO2 emis, etc.) si pentru cazul meu (si ma consider in clasa medie-jos, destul de numeroasa in Romania zilelor noastre) a functionat. M-am gandit mult pana sa fac pasul asta...

- Sa schimb masina - pe langa valoarea execrabila de revanzare a S40-ului, nu imi permiteam sa rup din bugetul familiei diferenta necesara sa fac un salt suficient de serios ca sa fiu satisfacut. Adica un 5.000 - 6.000 EU. Intradevar sunt destule chiilipiruri prin targuri si pe net, dar sa dau problemele si metehnele masinii mele - pe care le cunosc si in mare parte le-am rezolvat - pe metehnele si problemele unei alte masini, pe care nu le cunosc inca, nu merita.

- Sa cumpar o a 2-a masina... M-am gandit si la asta... Chiar am avut pana de curand o a 2-a masina, insa era un Cielo 1.6 16v care consuma mai mult ca Volvo-ul :D  si am scapat de ea.

O a 2-a masina pentru naveta, (pe langa cele spuse mai sus, privitoare la siguranta) vine la pachet cu RCA, impozit, rovigneta, caucioace, consumabile, eventuale reparatii, etc. . Chiar daca e o masina cu un motor de 1.000 cmc. Plus pretul ei initial.

- Ar mai fi masina de firma. Insa aia acum e, acum nu e... Sefu acum te lasa sa o iei acasa, acum nu. Cand e in toane bune, cand trebuie sa faci foi de parcurs si referate justificative pt. fiecare km...

So... Am masina bi-fuel acum.

post-386-12877890423916_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Când ai montat instalaÈ›ia ? Nu de alta dar nu înÈ›eleg cum la Alin au greÈ™it cu injectoarele È™i la tine nu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A spus ca acum 5 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In iulie, pe la inceput. In noiembrie fac 5 luni si fac si cei 15.000 km. Deci revizie.

Eu m-am dus la ei cu carnetelul pregatit. Vreau injectoare pt 200 CP, vreau rezervorul ala, vreau gura de alimentare acolo, vreau indicatorul de bord acolo. Cat pe ce sa fiu mai documentat decat ei  :D Cel putin teoretic...

Pozele de aici sunt chiar ale masinii mele:

http://www.instalatii-gpl-auto.ro/montaje/volvo/v40t/volvo-v40-turbo-cu-gpl.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot la ei am pus instalatia,cu 4 ani in urmă.Pană acum nu am avut probleme,tot in noiembrie trebuie sa merg si eu pentru revizie.Un găzar fără GPL , nu-i găzar adevarat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap acolo a fost È™i Alin cu al lui V40 si la el au încurcat injectoarele, deci se mai întâmplă.

Ideea este ca tu È›i-ai montat instalaÈ›ia înainte de Alin asa ca la el trebuia sa meargă struna .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Cat pe ce sa fiu mai documentat decat ei "

Cam nashpa sa te duci intr-un asemenea loc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now