mitutu

Indicator bord Sonda Lamda aprins

15 posts in this topic

Buna ziua

Sunt fericitul posesor al unei masini VOLVO V40 1997 motorizare 2l benzina B4204S. De un timp a inceput sa mi se aprinda indicatorul luminos de la bord Lamda. Am facut diagnoza la Promotor in Timisoara rezultand codul de eroare MELD30 care poate fi practic orice (de la defectiune de motor, sonda, aer fals, filtre blocate, presiune combustibil necorespunzatoare etc). Prima data cind s-a aprins am avut putina benzina in rezervor fiind pe zona rosie. Nu stiu daca are vre-o relevanta sau nu. La rulare nu are nici un simtom (trepidatii sau altceva).Merge la fel indiferent daca este aprins sau nu. Indicatorul luminos se aprinde doar la relanti sau cind circul in oras. Cind motorul este relativ turat nu se aprinde. Am suspectat filtru de benzina (nefiind schimbat de mult), l-am schimbat si tot degeaba. Nu stiu ce sa fac deoarece cei de la Promotor nu mi s-au parut prea ok. Astept sfaturile voastre poate au mai avut si alti aceasta problema. Eventual un service mai bun din zona Timisoara chiar si Arad. Am fost la reprezentanta Volvo din Timisoara (Todorut  International parca ) si mi-au spus ca nu fac diagnoza la masinile sub anul 2000 ceea ce m-a descurajat sa merg la ei.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-are nici o legatura sistemul de alimentare sau cantitatea de benzina din rezervor (in fine... filtrul e bine sa il scimbi totusi)... are legatura cu gazele de evacuare si deci cu amestecul care intra in camera de ardere! mai precis cu proportiile amestecului. si aici cauzele ar putea sa fie f multe... grosier iti pot spune doar ca nu este reglat. sau ai vreo defectiune. daca vii cu mai multe detalii, poate iti pot spune mai mult pt ca am avut aceeasi problema cu a mea acum cativa ani. eu am b4204t adica versiunea ta dar turbo.. nu stiu ce sa iti spun... trepideaza? merge dezordonat cateodata, are mici caderi de turatie? poate ai vreo supapa defecta poate nu iti functioneaza cum trebuie returul... nu stiu... spune-mi mai multe si intre timp o sa revin si eu cu detalii despre ce a fost la mine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a avut simtome clare care sa-mi dea de gindit. Atit doar ca se aprinde acel bec. Ultima oara cind s-a aprins  a scazut putin turatia la relanti (ca o oscilatie) ceea ce am mai observat din cind in cind. Si nici nu s-a mai aprins pina acum. Poate doar consum putin prea mare (14-15 oras la o circulatie cit de cit normala 8-10 afara la un  stil de condus normal). Cei de la service spun ca la prima vedere nu pare defacta sonda lamda. I rest am schimbat prin martie anul trecut tot ce era de schimbat distributie, filtre etc. (mai putin acel filtru de benzina de care am uitat si rolele de la partea de clima). Si se pare ca nu se aprinde decit la relanti sau la turatie mica. Am mers de sarbatori 120 km si nu s-a aprins. Cind am inceput sa opresc pe la semafoare a revenit problema. Am mai citit pe aici prin forum  despre probleme legate de clapeta de acceleratie care aprinde "Check Engine" daca nu este curatata. Ar putea avea legatura cu problema mea?. Banuiesc ca aceea clapeta are legatura cu dozarea amestecului. "Check Engine" nu este aceelasi bec cu lamda de la mine masina fiind mai veche?

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

aproape toti mecanicii mioritici, cind vad simbolul Lambda aprins concluzioneaza (trecindu-si mina soioasa prin barba): e sonda lambda defecta, dom`le.

Iti va da un consum mai mare pentru ca amestecul nu mai este perfect. Poti incepe sa schimbi bujiile, filtrul de aer (asta daca stii ca sint destul de vechi) + o benzina carrera100. Mergi un drum extern, in regim mai turat (4000-5000 ture) si constant vreo 20-30 km daca poti si ar trebui sa se stinga becul de lambda.

bafta si nu te ingrijora prea mult. Bucura-te de masinutza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aproape toti mecanicii mioritici, cind vad simbolul Lambda aprins concluzioneaza (trecindu-si mina soioasa prin barba): e sonda lambda defecta, dom`le.

asta este perfect adevarat! cum am spus, am avut exact aceeasi problema si 3 mecanici au avut exact reactia asta...

cat despre rezolvarea propusa, poate fi o solutie insa nu va fi de viitor. asa face la inceput... se aprinde numai cateodata si nu sta aprins decat cand si cat vrea, dupa care se aprinde din ce in ce mai frecvent, si in final nu se va mai stinge! cel putin la mine asa a fost! si nici acum nu stiu din ce cauze! am continuat sa merg asa o perioada de vreo luna cu masina pt ca mergea excelent in ciuda becului aprins, dupa care mi-a crapat o supapa de la benzina proasta pe care o bagasem de nevoie de la un peco d-ala pirat... treaba e ca dupa ce am desfacut motorul, i-am schimbat supapa aia si le-am verificat pe toate celelate,l-am montat la loc, iar becul nu s-a mai aprins. am vorbit ulterior cu un mecanic serios (cel putin asa mi-a facut impresia) si mi-a pus ca putea fi ceva de la amestec in sensul ca era prea bogat!

incearca ce ti-a spus matrixxx si dupa aia mai vedem... sincer iti doresc sa iti rezolvi problema doar cu atat, dar din pacate judecand din prisma experientei pe care am avut-o, eu personal cred ca asta e un simptom de defectiune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal, eu am patit la fel cu un motor de 1.8 b4184s2, cred ca am scris bine. eu am totul schimbat la zi (filtre, ulei, bujii etc). cand o apuca, specific numai in oras, in momentul cand opresc la stop deci se reduce turatia se aprinde check engine. dupa trei sau patru porniri (din contact) acel bec se stinge. Mentionez ca am un consum de aproximativ 10% facut la pompa in oras si de 7% in afara- in ambele cazuri mers normal. acum doua saptamani am fost la ITP, fara spaga sau interventii si chiar am ramas uimit, la controlul gazelor a afisat in limite normale(problema persista)

Treaba cu curatatul clapetei  este reala, deoarece  din momentul curatarii interioare a corpului acel bec nu se mai aprinde pot spune 1500-2000 km. Eu am fost cu masina la tester si tipul mi-a zis ca debitmetrul este defect (in interior are doi senzori unul indica fluxul de aer si unul temperatura) la mine arata o temperatura de -30 de grade C.

am cumparat un spray de degresat , l-am desfacut, curatat, montat si momentan am 200 km de cand nu se mai aprinde. un factor important am inteles ca-i si benzina nenorocita de la pompa.

stima si la multi ani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdandmn m-ai speriat. Plec prin februarie cu masina in austria si sunt putin disperat deoarece nu stiu cum sa procedez. O sa incerc sa curat clapeta. Cit priveste debitmetru habar n-am unde-i. Nici clapeta nu stiu prea bine da o gasesc eu. Multumesc pentru sfaturi si La Multi Ani la toata lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D stai putin man! nu te speria asa de rau ca nu e chiar atat de neagra! sau hai sa o luam altfel: imi cer scuze ca am facut  sa sune atat de tragic... masina merge f bine si cu becul aprins. eu ma refeream la o perioada lunga in timp si la cazul in care ai ghinionul sa ai ceva grav cum am avut eu...

nu inseamna acum ca eu sint atotstiutor! e mai mult decat posibil sa ma insel dar pur si simplu te avertizam ca exista si posibilitatea asta!

eu sint si putin paranoic in privinta averizarilor din bord in sensul ca nu suport sa am vreun bec aprins si mai ales fara sa stiu de ce! si poate ca am asociat stingerea becului cu schimbarea supapei respective desi cauzele au fost complet diferite! pana la ingrijorare mai e cale lunga. o sa revin eu cu schema clapetei! are doar 2 suruburi si e exact in fata... in 5 min o desfaci dar dureaza mai mult pana o cureti pt ca daca vrei sa o faci cum trebuie eu iti recomand sa nu folosesti vreun spray de prin comert ci decanol.

pt costic: avertizarea check engine este diferita de avertizarea sondei lambda! deci cred ca tu vb despre altceva...

in general o defectiune a debitmetrului este caracterizata de mici fluctuatii ale turatiei cand motorul este la ralanti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci am curatat ceva dar nu sunt sigur ca este clapeta de acceleratie. Era o chestie rotunda cam 15 cm lungime cu un motoras in capat, doua gauri si inauntru o tija cu supapa cred pe mijloc intre gauri. Am mai descoperit ceva. Un stut care avea un capac de cauciuc care s-a distrus si pe unde tragea aer exact in corpul unde intra cablul de acceleratie. L-am inchis cu o bucata de fisa de bujie si un dop. Cert este ca nu s-a intimplat nimic in functionare . Oricum este plin de jeg pe acolo. Totusi care este aceea clapeta ?. Este acel corp unde intra cablul de acceleratie ( printr-o piesa de plastic rotunda) ?. In cazul acesta trebuie dat jos filtrul de aer si alte citeva furtune ?. Nu le-am dat jos ca  sa nu fac o prostie. Va rog sa ma ajutati in masura in care puteti.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat clapeta de acceleratie si tot degeaba. Am mers la un alt service auto. O noua diagnoza pe alt aparat. Concluzia 408 mV constant indiferent daca se accelerez sau sta la relanti. Eroare 216 din cite imi amintesc fara sa o poata sterge din calculator. Cei de acolo imi spun ca sigur este sonda lamda. Am ridicat-o pe cric si nu stiu daca este normal sau nu dar capacul metalic de pe sonda misca. Pare chiar ca sonda misca. Mecanicul a spus ca probabil a fost lovita. Deci ce imi sugerati sa fac. O schimb sau nu ? Acum un an am facut diagnoza pe acelasi aparat si nu era tensiunea constanta. Acelasi mecanic spunea atunci ca i se pare ca la prima vedere lucreaza. Si eventual ce marca sa cumpar ?. incep sa cred ca vechiul OPEL ASTRA 95 este mai fiabil decit aceasta masina. Doar probleme am avut cu ea. Am becul de la DSA sau cum s-o fi chemand aprins fara sa apara vre-un cod de eroare.

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

incep sa cred ca vechiul OPEL ASTRA 95 este mai fiabil decit aceasta masina. Doar probleme am avut cu ea. Mersi

Opelul Astra din '95  nu era la fel de dotat..... in concluzie nici nu avea ce sa se strice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat sonda lamda si este ok nu se mai aprinde becul din bord. Am comandat Bosch dar a venit Magneti Marelli doar suntem in Romania. Sper sa fie buna. Pret 200 ron (bosch era 330 ron). Motorul pare sa mearga ceva mai rotund exceptand prima pornire care a fost putin mai grea. Sa vad si la consum. Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat sonda lamda si este ok nu se mai aprinde becul din bord. Am comandat Bosch dar a venit Magneti Marelli doar suntem in Romania. Sper sa fie buna. Pret 200 ron (bosch era 330 ron). Motorul pare sa mearga ceva mai rotund exceptand prima pornire care a fost putin mai grea. Sa vad si la consum. Multumesc pentru ajutor.

de curiozitate,cum e consumul cu noua sonda lambda???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Sunt fericitul posesor al unei masini VOLVO V40 1997 motorizare 2l benzina B4204S. De un timp a inceput sa mi se aprinda indicatorul luminos de la bord Lamda. Am facut diagnoza la Promotor in Timisoara rezultand codul de eroare MELD30 care poate fi practic orice (de la defectiune de motor, sonda, aer fals, filtre blocate, presiune combustibil necorespunzatoare etc). Prima data cind s-a aprins am avut putina benzina in rezervor fiind pe zona rosie. Nu stiu daca are vre-o relevanta sau nu. La rulare nu are nici un simtom (trepidatii sau altceva).Merge la fel indiferent daca este aprins sau nu. Indicatorul luminos se aprinde doar la relanti sau cind circul in oras. Cind motorul este relativ turat nu se aprinde. Am suspectat filtru de benzina (nefiind schimbat de mult), l-am schimbat si tot degeaba. Nu stiu ce sa fac deoarece cei de la Promotor nu mi s-au parut prea ok. Astept sfaturile voastre poate au mai avut si alti aceasta problema. Eventual un service mai bun din zona Timisoara chiar si Arad. Am fost la reprezentanta Volvo din Timisoara (Todorut International parca ) si mi-au spus ca nu fac diagnoza la masinile sub anul 2000 ceea ce m-a descurajat sa merg la ei.

Multumesc

sal.si eu am avut aceiasi problema cu masina,toti mecanici cu care am vorbit si au vazut becul aprins mi-au spus "sonda lamda",dar am trecut itp-ul fara nici un fel de probleme(locuiesc in spania si astia nu se joaca cand ii vorba de noxe),ma rog pana cand un mecanic mi-a zis ca sa i-o las cateva zile ca sa poata cauta defectiunea.a fost ceva electric un cablu de la centralita rupt.masina nu tragea cum trebuie,consuma enorm si imi limita turatiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now