Sign in to follow this  
Followers 0
Catalin

informatii pentru dieselisti pe vreme geroasa

15 posts in this topic

Citeva secrete pentru dieselisti:

1. Pe vreme geroasa, se alimenteaza numai cu motorina speciala de frig, gen Top Nordic. In plus daca este foarte frig, se poate adauga peste motorina pina la 10% benzina. Ajuta la fluidizarea parafinei si porneste mai usor. Fara grija nu se-ntimpla nimic. Ideal ar fi gaz lampant, dar nu se mai gaseste. Nu in ultimul timp, motorina este extrem de importanta, daca nu e aditivata, poti sa-i pui si jumate benzina, ca degeaba. ;) Desigur se pot folosi si aditivi speciali anti inghet.

2. Bateria trebuie sa fie in stare perfecta. La diesel daca n-ai baterie buna (sa invirta motorul ca pe flasneta) nu porneste.

3. Nu dati cu spray, decat dupa ce v-ati informat daca motorul dvs suporta o astfel de procedura. Riscati sa-l terminati forever. Ca idee daca are injectie directa, in principiu merge, daca are anti camera e belea. Daca se poate folosi spray, desfaceti capacul de la filtrul de aer, pulverizati unu - doua fisuri decente, in furtunul care duce la admisie, montati la loc si incercati sa porniti. NU UNUL DA LA AUTOMAT SI ALTUL CU SPRAY-UL II DA SA ZACA! cum am mai vazut.

4. Pentru tractare: dati la automat inainte de a o tracta. Pentru a rupe pelicula de ulei, se amorseaza pompa de ulei. Pentru pornire: puneti contactul, bagati in viteza a 2a sau a 3 a. Cind sunteti gata cel din fata incepe sa va traga. Repuneti contactul in timp ce sinteti tractat pina se stinge becul de la bujiile incandescente. Lasati masina din fata sa prinda ceva viteza (20 km/h si incepeti sa debraiati foarte lin, progresiv, fara sa bruscati) Daca eliberati brusc ambreaijul, puteti rupe cureaua de distributie si dati de alte belele.

Daca nu vrea sub nicio forma, lasati-o pina vine primavara :D

Daca mi-a scapat ceva, ii rog pe cei care mai au alte idei, sa posteze aici sa ajutam colegii cu diesele sa treaca iarna cu bine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... sau pot oricand sa treaca pe motorizari pe benzina  ;) Mai ales in tara asta in care motorina e cum e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum eu nu stiu care este problema la fiecare cu dieselul, dar eu de cand am carnet (acum 10 ani) am avut doar masini pe motorina, tot asa in ultimii 20 ani si familia mea doar pe diesel si nu am avut niciodata probleme cu frigul. alimentam toti cea mai ieftina motorina de la lukoil. prima mea masina a fost un peugeot 205 din 1988 diesel si a pornti si la -20 grade (si acum 10 ani nu era motorina asa buna ca si acum)...

sau aici la taranii din maramures sa nu se bage atata apa in motorina ca si in zona marei metropole bucuresti?  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una e un diesel clasic cu pompa mecanica (eventual si fara turbo), la care poti sa-i bagi si ulei de gatit ca n-are nici pe naiba, si alta e common-rail. Am un vecin in fata blocului caruia azi-dimineata nu i-a pornit un mercedes S din 2008. Si nu cred ca baga motorina de la tiristi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

5. Odata cu venirea anotimpului rece, drenati mult mai frecvent apa de la filtrul de motorina. 90% din apa care se gaseste in motorina provine din condensul care are loc in rezervor si nu de la pompa.

Multe filtre au optiunea asta si putini posesori de diesel cunosc asta. Este mult mai simplu si mai putin necostisitor decat diferite solutii turnate in rezervor.

6. Pentru a minimaliza efectul de condens al motorinei, incercati sa circulati cu rezervorul cat mai plin.

7. Verificati bujiile incandescente. Sunt vitale la temperaturi sub 0 grade.

8. Vericati detaliat bateria. Motorul poate fi in stare perfecta dar daca nu e ajutat de o baterie in conditie optina, e degeaba.

9. Metoda optima de a porni un diesel pe temperaturi f scazute (in lipsa unor sisteme auxiliare de incalzire, de gen "webasto") este:

a) intodeauna ambreiajul calcat (acolo unde este cazul). Se poate lasa pedala de ambreiaj dupa ce motorul incepe sa mearga ceva mai rotund, undeva dupa minim 30-40 de secunde.;

B) inainte de a pune contactul pe bujii, dati o cheie scurta (cat sa invarta 1, 1 1/2), pentru "ruperea uleiului"/amorsarea pompei de ulei;

c) chiar daca nu e cazul, intodeaua lasati sa mearga bujiile 2 ori pana la stingerea beculetului, inainte de a da la automat. Ajuta mult bateria si arderea interna.

d) pana ce nu porneste motorul, evitati punerea in functiunea a diferitelor dispozitive pe baza de curent... aka ventilatie, cas, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate cel mai important e sa se verifice starea antigelului, in special in cazul in care se ajunge la temperaturi sub -30C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

5. Odata cu venirea anotimpului rece, drenati mult mai frecvent apa de la filtrul de motorina. ...

Multe filtre au optiunea asta si putini posesori de diesel cunosc asta.

Eu sunt unul dintre cei multi. Cum se face chestia asta, mai exact? Mulţam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Adi fara misto dar tu ai ramas in urma cu vreo 20 de ani, la masinile din zilele noastre filtrul de motorina incalzit electric deci asadar si prin urmare nu poate ingheta apa din el si chiar daca ingheata se dezgheata punand contactul de mai multe ori.

Are gaura de drenaj dar e fix pix pt ca nu din cauza aia nu porneste D5ul iarna.

Oricum nu stiu ce filtru de motor ai tu ca in Vadis arata altfel, de pe unde l-ai cules ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titlul subiectului parca nu era "Informatii pentru D5 pe vreme geroasa"... In afara de "sefii" cu D5, poate mai sunt si alti posesori care vor sa cunoasca informatii de genul.

Ce nu arata cum trebuie la filtrul ala? E un CAV obosit.

Asa e si in Vadis.

post-924-12877876076679_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia compara cele 2, eu vad ca in VAdis nu apare acel conector care pana la urma ce este .

Mai departe daca te uiti pe forum nu e nici unu sef sau muncitor, si nu poti da sfaturi de genul purjeaza filtrul pt ca ia aer instalatia si mai porneste D5ul cand da firul ierbii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, filtrul meu nu are incalzire.

Bateria asta e de la un Talbot din '91 (motorizare Citroen/Peugeot). Asta e singura diferenta intre ele. Poza postata a servit pentru localizarea drenajului.

Drenajul apei este recomandat de Volvo, in Vadis si in manualele de utilizare 1.9td... la D5 nu m-am uitat. Cine vrea sa ofere info pentru fiecare tip de motor in parte, e invitatul meu.

L.E. Conform Vadis si la D5 se recomanda drenajul apei.

post-924-12877876238244_thumb.jpg

post-924-12877876240046_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este Volvo recomanda la 20k km si schimbarea filtrului la 40k km, nu toata ziua buna ziua sa scot apa din el.

Dar pune si procedura de amorsare a instalatiei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0