crisgor

a schimbat cineva singur uleiul si filtrul Volvo s40 (2007) ????

29 posts in this topic

Salutari tuturor membrilor acestui Club.

Sunt nou inscris in acest Club. Am un Volvo S40 1.6 Diesel din 2007.

As vrea sa schimb de unul singur uleiul de motor si filtru.

As avea nevoie de cineva care sa-mi de-a mai multe informatii.

Este cineva dintre voi care a schimbat de unul singur uleiul si filtrul? 

Unde este motant filtrul de ulei? E in partea se jos a masinii unde e baia de ulei, sau se ajunge la filtru prin partea de sus a motorului ? Ce cheie trebuie sa imi cumpar pentru ca sa desfac filtrul? Stiu ca sunt cel putin 2 tipuri de chei pt filtru de ulei: una cu lant si una cu un fel de fasie de tabla cu dinti care se strange pe filtru. Nu stiu care dintre cele 2 chei trebuie sa cumpar.

Oare este greu de schimbat filtrul de unul singur fara a merge la mecanic?

Sper sa imi trimiteti ceva informatii care m-ar putea ajuta.

Va multumesc anticipat si va urez toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti spun ce stiu eu care am 2.0D dar cred ca lucrurile sunt in mare parte la fel,exceptand pozitionarea lor si etc.filtrul de ulei este intr-o carcasa dintr-un plastic(material asemanator)negru care necesita o cheie tubulara,nici asta nu stiu de cat e,dar cu siguranta nu cred ca iti trebuie cheile conventionale care erau pt filtre pana acum.cat despre ulei e putin mai complicat deoarece trebuie sa te bagi sub masina sau sa o ridici pe o rampa si sa dai scutul  jos unde ai sa vezi baia si busonul(surub) de golire.trebuie neaparat sa stii tipul de ulei si cantitatea care iti trebuie.cauta prin forum ca ai sa gasesti vorbindu-se despre asta si daca am gresit rog pe cei mai cunoscatori sa ma corecteze.cam atat iti pot spune eu.

bafta si spor!

oricum cel mai indicat ar fi sa te duci la un service/mecanic apt pt asa ceva,iar tu sa poti sta pe langa daca vrei sa inveti ca pe viitor sa faci de unul singur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc "vita_fresh2008" pentru informatiile date. Cred ca ai dreptate in legatura cu cheia tubulara. Am citit si eu ceva forum di Italia si zicea cineva ca se foloseste o tubulara cotita de 27 mm, tipul din Italia scria ca si-a cumparat-o cu 23 Euro. Nu stiu daca exact daca e cheie tubulara normala, sau una speciala pentru filtru.

Din cate am inteles din ceea ce mi-ai scris, filtrul de ulei se afla in parte superioara a motorului, deci nu in partea de jos langa baia de ulei.

  Astept sa vad ce sfaturi mai imi dau alti membri ai Clubului Volvo.

Multumiri inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragi mei copiii

cea mai simpla operatie vad ca voua va da batai de cap

de ce oare?

du-te si cumpara ulei si filtru de la un service unde schimbul se va face gratuit

simplu de tot

oricum o sa dai banii pe ulei

nu tre sa fie reprezentanta volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai bine iti descarci VADIS-ul pe PC pt ca acolo gasesti tot ce vei avea nevoie,de la motor si pana la demontare diverse!

Spor!

P.S:Vezi ca sunt topicuri unde gasesti link-uri sa il descarci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragi mei copiii

cea mai simpla operatie vad ca voua va da batai de cap

de ce oare?

du-te si cumpara ulei si filtru de la un service unde schimbul se va face gratuit

simplu de tot

oricum o sa dai banii pe ulei

nu tre sa fie reprezentanta volvo

eu la a mea stiu operatiune,dar la el fiind vorba de alt motor nu stiu sa ii dau explicatiile exacte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragi mei copiii

cea mai simpla operatie vad ca voua va da batai de cap

de ce oare?

du-te si cumpara ulei si filtru de la un service unde schimbul se va face gratuit

simplu de tot

oricum o sa dai banii pe ulei

nu tre sa fie reprezentanta volvo

Ai dreptate, ... cand  aveam opel, mergeam la Service Opel, cumparam uleiul de la ei, imi dadeau filtrul gratis si faceau si schimbul gratuit.

Stiu ca exista si varianta aceasta , ... dar din pacate nu sunt in tara. Sunt in Italia, mi-am pierdut locul de munca la sfarsitul anului trecut, si acum sunt in cautare de alt loc de munca. Dar e foarte greu de gasit, e o situatie dificila. Probabil ma voi intoarce in Romania.

      Oricum eu am cumparat deja ulei si filtru pt Volvo, ... deci ramane sa descopar cum sa fac schimbul daca e posibil sa il fac eu, .... asta pentru ca imi place sa invat cum se fac anumite lucruri la masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sa-ti spun ce te intereseaza, a mea este pe benzina dar, te intreb de ce vrei sa-i faci schimbul?

Schimbul se face la 20.000 km sau o data pe an. Tu care conditie ai indeplinit-o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sa-ti spun ce te intereseaza, a mea este pe benzina dar, te intreb de ce vrei sa-i faci schimbul?

Schimbul se face la 20.000 km sau o data pe an. Tu care conditie ai indeplinit-o?

Primul schimb l-am facut la Volvo Service cand masina avea un an  dar avea doar 16500 km, si a trebuit facut ca sa nu pierd garantia. Acum am iesit din garantie si ma apropiu de 36000 km, deci trebuie sa schimb uleiul de motor si filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai bine iti descarci VADIS-ul pe PC pt ca acolo gasesti tot ce vei avea nevoie,de la motor si pana la demontare diverse!

Spor!

P.S:Vezi ca sunt topicuri unde gasesti link-uri sa il descarci!

Am cautat un pic prin topicuri, dar nu am gasit de unde pot descarca VADIS-ul.

Totusi ce este VADIS-ul ? Un program care se instaleaza ? ... sau un manual PDF ?

Daca cumva afli tu, te rog sa ma anunti cum pot sa il descarc. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta la Brosura S40/V40 engleza in sectiunea "S40/V40". Gasesti acolo un torrent. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca mi-ai dat PM dar am uitat sa iti raspund ca sunt foarte ocupat si abia mai reusesc sa intru cand apuc.

Eu am benzina, nu stiu la diesel unde e exact filtrul dar aceeasi mancare de peste e, iti trebuie o cheie cu gheare, e 21 de lei la mine in Arad, uita de alea cu lant sau mai stiu eu ce, nu sunt asa stralucite, cea cu gheare e cea mai misto.

http://image.made-in-china.com/2f0j00AMeEQPigItzR/Oil-Filter-Wrench.jpg

Asta daca filtrul tau e tip Cartridge ( cartus ) ca la benzinare.

Nu ai nevoie de nici un elevator si nici un service, eu am facut-o la mine in curte pe iarba, ridici partea soferului pe cric in partea din fata, bagi ceva cauciucuri ca masura de siguranta, dai jos scutul ( vreo 6 torx-uri + vreo 4 hexagoane de 10 in partea din spate parca ), pregatesti o tava mare.

Dupa ce totul e pregatit desfaci busonul de la baie ( nu mai stiu ce cheie iti trebuie ), apoi desfaci si capacul de pe motor sa aibe flux. Dupa ce s-a scurs tot, desfaci si schimbi filtrul, inainte sa il pui inapoi iei putin pe deget niste ulei din cel scurs si ungi garnitura cu care vine filtrul nou si il montezi stragand-ul de mana apoi putin cu cheia dar nu mult ca nu e prezon.

Altceva nu cred ca mai ai de facut, e ca si mersul la toaleta  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca mi-ai dat PM dar am uitat sa iti raspund ca sunt foarte ocupat si abia mai reusesc sa intru cand apuc.

Eu am benzina, nu stiu la diesel unde e exact filtrul dar aceeasi mancare de peste e, iti trebuie o cheie cu gheare, e 21 de lei la mine in Arad, uita de alea cu lant sau mai stiu eu ce, nu sunt asa stralucite, cea cu gheare e cea mai misto.

http://image.made-in-china.com/2f0j00AMeEQPigItzR/Oil-Filter-Wrench.jpg

Asta daca filtrul tau e tip Cartridge ( cartus ) ca la benzinare.

Nu ai nevoie de nici un elevator si nici un service, eu am facut-o la mine in curte pe iarba, ridici partea soferului pe cric in partea din fata, bagi ceva cauciucuri ca masura de siguranta, dai jos scutul ( vreo 6 torx-uri + vreo 4 hexagoane de 10 in partea din spate parca ), pregatesti o tava mare.

Dupa ce totul e pregatit desfaci busonul de la baie ( nu mai stiu ce cheie iti trebuie ), apoi desfaci si capacul de pe motor sa aibe flux. Dupa ce s-a scurs tot, desfaci si schimbi filtrul, inainte sa il pui inapoi iei putin pe deget niste ulei din cel scurs si ungi garnitura cu care vine filtrul nou si il montezi stragand-ul de mana apoi putin cu cheia dar nu mult ca nu e prezon.

Altceva nu cred ca mai ai de facut, e ca si mersul la toaleta  :D

Multumesc  Roberto pentru informatii.

Deocamdata nu pot sa ma apuc de desfacut la masina ca am probleme la doua degete de la mana dreapta, mi s-au umflat din cauza frigului. Deci astept sa vina o zi mai calda.

In legatura cu filtrul pe care il are masina mea, el arata asa ca in poza de la link-ul:

http://www.piese-volvo.ro/catalog/product_info.php/cPath/47_49_59/products_id/351

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu mi am schimbat singur uleiu si filtru de ulei.f simplu.

ori trebuie sa ridici masina sau sa ai sant.dai scutu jos.si este piulita de scurs uleiu.ar fi bine sa fie incalzita masina cand dai drumu.

pt filtru:o cheie tubulara de 27.desfaci carcasa filtrului...inlocuiesti.

toata operatiunea maxim 20min(eu am avut elevator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu mi am schimbat singur uleiu si filtru de ulei.f simplu.

ori trebuie sa ridici masina sau sa ai sant.dai scutu jos.si este piulita de scurs uleiu.ar fi bine sa fie incalzita masina cand dai drumu.

pt filtru:o cheie tubulara de 27.desfaci carcasa filtrului...inlocuiesti.

toata operatiunea maxim 20min(eu am avut elevator)

Multumesc pentru raspuns.

M-am uitat zilele trecute sub capota masinii pe la motor sa vad cam pe unde ar putea fi filtrul de ulei, ... si intradevar singurul loc unde ar putea fi este intr-o caracasa cu capac negru care se desface cu cheie tubulara de 27. Ca sa ajung sa desfac acel capac va trebui sa desfac niste tuburi de aer care ma incurca.

O sa ma gandesc cum o sa ridic masina si pe ce sa o sprijin pana fac schimbul de ulei. Probabil voi face asa cum mi-a zis unul din membri acestui forum, adica voi face rost de ceva cauciucuri vechi si o sa  le pun sub masina de o parte si de alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns.

M-am uitat zilele trecute sub capota masinii pe la motor sa vad cam pe unde ar putea fi filtrul de ulei, ... si intradevar singurul loc unde ar putea fi este intr-o caracasa cu capac negru care se desface cu cheie tubulara de 27. Ca sa ajung sa desfac acel capac va trebui sa desfac niste tuburi de aer care ma incurca.

O sa ma gandesc cum o sa ridic masina si pe ce sa o sprijin pana fac schimbul de ulei. Probabil voi face asa cum mi-a zis unul din membri acestui forum, adica voi face rost de ceva cauciucuri vechi si o sa  le pun sub masina de o parte si de alta.

Stiu ca e joasa masina, dar doar in partea din fata mai mult la bara, odata intrat sub ea ai loc berechet de mesterit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu trebuie sa scoti nici un furtun din locul lui pt a da jos capacul.ii oleaca mai inghesuit dar merge usor.adica asa mi s-a parut mie cand am asistat in garaj:D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Crisgor: ia vezi tu ce desfaci pe-acolo, sa nu faci vreun pocinog! Cheie de 27 sa scoti filtrul de ulei? Ma indoiesc, dar asa o fi la S40. La mine are 86 mm si e o cheie speciala pe care mi-am cumparat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu trebuie sa scoti nici un furtun din locul lui pt a da jos capacul.ii oleaca mai inghesuit dar merge usor.adica asa mi s-a parut mie cand am asistat in garaj:D.

Cand am desfacut sa ma uit la motor mi s-a parut ca este cam inghesuit cu atatea tuburi, deci de aceea ziceam ca probabli o sa desfac un furtun sau doua de aer.

Am facut o poza la carcasa unde ar trebui sa fie filtrul de ulei. Am incercat sa atasez aici dar nu functioneaza, .... asa ca am pus poza pe blog:

http://www.cristiangorgan.blogspot.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca e joasa masina, dar doar in partea din fata mai mult la bara, odata intrat sub ea ai loc berechet de mesterit.

Sper sa fie asa , noroc ca nu sunt gras  ;) , deci am totusi un pic de avantaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, acolo trebuie sa fie! La mine carcasa respectiva nu are hexagonul ala in fund, are "tesituri" pt cheie pe exteriorul carcasei. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, acolo trebuie sa fie! La mine carcasa respectiva nu are hexagonul ala in fund, are "tesituri" pt cheie pe exteriorul carcasei. Succes!

MULTUMESC !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Iti recomand sa le cumperi de la Alex si sa le schimbi la un service cat de cat OK.

Oricum nu au ce sa-ti faca la masina dar au scule si o urca si pe rampa.

Atentie la amorsare pompa motorina, o sa ai probleme.

Iulian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Iti recomand sa le cumperi de la Alex si sa le schimbi la un service cat de cat OK.

Oricum nu au ce sa-ti faca la masina dar au scule si o urca si pe rampa.

Atentie la amorsare pompa motorina, o sa ai probleme.

Iulian

Salut.

Am reusit pana la urma sa schimb uleiul de motor si filtrul de ulei.

Nu a fost asa de complicata treaba.

Vad ca ai scris ceva legat de "amorsarea pompei de motorina". 

Ce legatura are asta cu schimbul uleiului si al filtrului de ulei ???

Mentionez ca nu am schimbat fitrul de motorina, probabil tu credeai ca vreau sa schimb eu si filtrul de motorina.

Cristian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pentru ca este bine sa schimbi toate filtrele cand o faci nu pe sarite. Sa aiba aceeasi perioada de folosinta.

Eu unul am schimbat toate odata.

Bafta,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now