paunionutz

O problema ciudata!

60 posts in this topic

Salutare din nou!

Acum 2 seri, cand ningea abundent am plecat pana la un prieten in apropiere, dupa ce dotasem masina cu lanturi. Aproape de destinatie, am ramas intepenit cu tot cu lanturi. Si cum nimeni nu a sarit sa ma ajute, am tras de saraca masina, ca de hotii de cai. La un mement dat unul din lanturi a cedat (desi nu cred ca are vreo relevanta), m-am dat jos si l-am scos, sa nu se agate de planetara sau altceva. Am mai inaintat cativa metrii si apoi nu se mai accelera mai mult de 2500 rpm, iar la relanti se tura singura de la 800 la 2000 rpm. Am lasat-o vreo 10 minute, iar cand am pornit-o facea la fel. Pana la urma, cu mai multe persoane, am reusit sa o duc pana in parcare la prietenul meu, unde si-a revenit dintr-o data, cand mai aveam de dat 1 metru in fata. Toate bune si frumoase, pana aseara cand am vrut sa plec sa plec de la el si nu a mai pornit de loc. Invartea motorul, dar parca nu avea benzina. Nici macar un semn, ca ar porni. Am dat la automat pana am omorat bateria de tot. Am scos bornele, ca se umpluse de erori (engine, emision si PERFORMANCE REDUCED!) si am lasat-o. De dimineata, aceiasi poveste...nimic. Am fost la peco, am luat 5 litrii de benzina dasta mai buna(m-am gandit ca a facut dop de gheata pe undeva), i-am bagat, i-am dat curent, ca nu mai avea baterie si a pornit la prima cheie, fara erori si fara probleme. Am lasat-o cam 30 de min la relanti sa-si revina si cand am plecat. am turat-o decateva ori mai tare si iarasi nu se mai tura mai mult de 2500 rpm si oscila rau la relanti. Am ajuns acasa, am lasat-o 30 de min, pana am curatat locul de parcare si si-a revenit singura. Am plecat la peco si am mai bagat 15 litrii de 99, ca oricum eram aproape pe rosu. Am fost pana in militari si la Apaca, aceiasi poveste, nu se mai accelera. Am ajuns la destinatie, si am curatat in mare clapeta de acceleratie (fiind intuneric si neavand ce-mi trebuie). Am stat 5 minsi cand am plecat, amers perfect, pana acasa, fara vreo problema. Mentionez, ca nu de fiecare data mi-a dat erori, cand nu se mai tura. Maine o sa curat clapeta de acceleratie cum trebuie. Adevarul este ca m-am uitat pe carpa si parca am scos vaselina din clapeta. Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce fel de motor e, turbo sau non-turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nu este turbo (2400 cc, benzina, 140 cp, 2001), iar STC-ul l-am dezactivat aproape tot timpul, ca ma descurc mai bine fara el, pe zapada. Am curatat clapeta de acceleratie, o sa curat si senzorul de aer, am verificat filtrul de aer si este ok. Am gasit in schimb, in tubul de plastic, care intra in filtrul de aer, o clapeta de plastic rupta, care este actionata de un vacuum de pe galerie. Am impresia ca este legata de soc, oricum o sa incerc sa o prind la loc, desi nu cred ca asta ar fi problema. Azi am avut cevar treaba in oras si mi-a mai facut de 2 ori faza asta. Ideea este ca daca o las 10 minute isi revine si merge foarte bine, exact cum trebuie, fara alte simptome. Am observat ca in momentul in care nu functioneaza cum trebuie, nu se mai activeaza nici pilotul automat, desi nu cred ca are vreo legatura. Ce ar mai trebui sa verific?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general daca ai o problema cu acceleratia se dezactiveaza tempomatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ECU primeste anumite erori sau simte ca nu functioneaza in parametrii lui normali(chiar filtru de aer infundat), motorul intra intr-o stare de auto-protectie si limiteaza turatia.

Poate fi si catalizatorul infundat/dus(are si el o durata de viata de 8-9ani), dar faptul ca nu reuseste sa stabilizeze turatia la relanti pare sa fie o problema de admisie,.. poate trage aer fals.. vezi ce-i cu clapeta aia rupta.

DAR, cel mai bine ti-ar spune un tester!(la service sau ia legatura cu DETONATOR)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut stai linistit ca este de la clapeta de acceleratie, la fel am patit si eu si ma dadeam de ceasul mortii, am curatat clapeta de acceleratie si mergea perfect, clapeta de acceleratie este legata de cruse deci de acolo si problemele .

Cand clapeta nu se mai deschide pana cat cere ECU atunci ai eroare de putere redusa si nu o mai poti tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lipit clapeta acea de plastic la loc si i-am mai pus un manson sa o intaresc, am curatat clapeta de acceleratie si senzorul de aer, am lasat masina fara baterie cca 30 de minute si s-au resetat erorile. Am dat cateva ture  de cartier, am bagat-o prin nameti si am accelerat-o de au gasit-o dracii si vad ca se comporta bine, nu a mai facut figuri. Sa speram ca s-a rezolvat problema. Oricum va tin la curent, daca reapare problema, voi merge la service si va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

crezi tu ca s=au resetat erorile

ca nu mai apar pe display e alceva dar ele exista

Share this post


Link to post
Share on other sites

S60 e ca si cutia neagra de la avion  ;D Tine minte tot....

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau ca si nevasta, si ea tine minte tot  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca are hardu' mare masinuta asta, la cate a patimit saraca :)), sau o fi o nevasta bagata prin bord pe acolo? Dar asta ar fi o problema, ca nu stiu a cui nevasta este, ca eu nu am... sau cel putin asa cred  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ca vorba aia englezeasca:

Forgive but not forgot.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Paunionutz. De exemplu intreg Grupul Vag (Vw, Skoda, Audi, Seat) are 13600 de coduri de eroare...Numai S60 are 18000 de coduri..... Deci, e mai rau decat o nevasta  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si astazi plecat cu masina, cam o ora si nu a mai facut figuri, sa speram ca s-a rezolvat problema. Insa, in momentul cand am pornit masina, mi-a aparut eroare de motor, fara sa se aprinda si martorul in bord, eroare care, ca niciodata, a disparut in timpul functionarii motorului, fara sa opresc si sa pornesc din nou. Am obseravat total aiurea. In fine, sper ca s-a rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si-a adus nevasta aminte ceva si ti-a dat un semn ;D

Pana nu ajungi la tester sa vezi ce erori a avut si ce erori mai are tot o sa mai primesti mesaje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema persista in continuare. Azi mi-a facut de doua ori figura. Odata cand ajunsesem aproape de Stefan cel Mare (plecat de pe Sos. Giurgiului) si a doua oara, aproape de casa (plecat de pe Stefan cel Mare), deci la aproape aceiasi distanta si acelasi timp. Dar am mai constat cateva aspecte ale problemei. Cand merg cateva sute de metrii cu o viteza constanta si accelerez, ori are intarzieri in accelerare (de aproximativ 1 sec, dupa care pleaca de sub mine), ori nu se mai accelereaza de loc. Am ajuns la destinatie si dupa 30 de min, dupa ce am pornit-o, mergea perfect. La intoarcere, aproape de casa, am oprit la peco sa alimentez si am scos releul de la ECU si l-am pus inapoi, dupa care masina a mers foarte bine. Tind sa cred ca tot din clapeta de acceleratie este, fiindca am sters-o doar cu o carpa. O sa o curat bine cu wd40, sau alte porcarii dastea, sa vedem ce se intampla. Incerc sa ma feresc pe cat posibil de testere si mecanici, deoarece ultima experienta avuta, nu a fost foarte placuta. 3 testere imi spuneau ca e defect senzorul de la axa cu came, desi masina pornea, doar ca mergea prost la relanti Nici un mecanic, nu si-a asumat riscul sa cumpere acel senzor si daca nu este ala de vina sa ramana cu el (tinand cont ca nu se gaseste decat pe original si costa aprox 1100 lei). 10 mecanici mi-au spus ca este senzorul ala, dar dupa ce am forat bine pe net, mi-am dat seama ca nu are cum sa fie el de vina si dupa mintea mea, am curatat bujiile si a mers masina perfect. Prin urmare, ca ultima solutie, voi apela si la tester, pana atunci o mai iau prin eliminare.

M-am mai gandit sa nu fie vreu contact imperfect si dupa ce se incalzeste bine motorul, sa nu mai faca contact, desi nu cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand zici ca ezita o secunda in accelerare, accelereaza constant apoi(dupa secunda aia)? Am avut eu o problema care aparea uneori si a fost de vina o valva (esti sigur ca e sensor si nu valva ce-ti indica testerul?) de la axa cu came (in stanga motorului cum te uiti la masina, langa distributie). Costa cam 1000 de ron. Am inlocuit-o si n-a mai facut pb. Sa nu cumva sa aiba testerul dreptate si sa ai totusi (si) pb aia. La mine s-a manifestat prima data anul trecut, dupa ce-am mers mult pe zapada si a lucrat dstc-ul intens. Poate e doar o coincidenta. Poate ca aveai mai multe pb, ai rezolvat doar una din ele curatand bujiile. 

Mai multe despre problema pe care am avut-o: http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,5565.0.html

PS: Mi se dezactiva cruize-ul cand facea figuri si nu se mai activa decat dupa ce reporneam motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand zici ca ezita o secunda in accelerare, accelereaza constant apoi(dupa secunda aia)? Am avut eu o problema care aparea uneori si a fost de vina o valva (esti sigur ca e sensor si nu valva ce-ti indica testerul?) de la axa cu came (in stanga motorului cum te uiti la masina, langa distributie). Costa cam 1000 de ron. Am inlocuit-o si n-a mai facut pb. Sa nu cumva sa aiba testerul dreptate si sa ai totusi (si) pb aia. La mine s-a manifestat prima data anul trecut, dupa ce-am mers mult pe zapada si a lucrat dstc-ul intens. Poate e doar o coincidenta. Poate ca aveai mai multe pb, ai rezolvat doar una din ele curatand bujiile. 

Mai multe despre problema pe care am avut-o: http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,5565.0.html

PS: Mi se dezactiva cruize-ul cand facea figuri si nu se mai activa decat dupa ce reporneam motorul.

@betty mercy de sfat, dar problema (asa zisa problema, ca nu a existat niciodata) a fost acum aproape un an si testerul imi spunea "senzor axa cu came, semnal defectuos" si acest senzor este in partea dreapta si nu ajuta decat la pornire. In timpul mersului, daca il scoti afara, motorul merge la fel. Dupa cum spunea si Bogdan, la orice problema de acceleratie se dezactiveaza cruise-ul. In alta ordine de idei, masina mea accelereaza uniform, dupa acea intarziere si la schimbatul vitezelor, sau daca iau piciorul dupa acceleratie se comporta normal. Daca opresc si repornesc motorul, nu-si revine, ci persista problema. Se accelereaza la maxim 2500 rpm, destul de greu, de parca e aspirator si in sarcina abia mai ajunge la 2000 rpm. Dupa ce o las cateva minute isi revine, sau dupa cum am constatat azi, daca scot releul de la ecu isi revine imediat. Deci simptomele nu sunt la fel, la masinutele noastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai coduri de eroare?

Tre sa citesti codurile inainte ca poate spune ceva masinuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai coduri de eroare?

Tre sa citesti codurile inainte ca poate spune ceva masinuta!

Pe computerul de bord:

SRS Service urgent - problema veche

ENGINE SYSTEM SERVICE REQUIRED - aparut odata cu problema

ENGINE SYSTEM SERVICE URGENT - aparut odata cu problema

----------

DTCS IN VEHICLE

---

ABS DTC SET - A ramas becul aprins vreo 3 minute in iarna asta, dupa care s-a stins singur

SRS DTC SET - Problema veche cu airbagurile frontale

ECM DTC SET - Engine control module - presupun ca este mai de mult ca mi-a mai dat erori care au disparut de la sine

AUM READY - Audio module - Nu-mi amintesc de vreo problema, in afara de erorile de citire cd-uri piratate

CEM DTC SET - Center control module - nu am idee ce este

DIM DTC SET - Driver information module - nu am idee ce este

PDM DTC SET - Passenger door module [- am dat jos fetele de usi cu contactul pus, cred ca de aici este

CCM CHECKING - Climate control module - nu am avut probleme pana acum

DDM DTC SET - Driver door module - am dat jos fetele de usi cu contactul pus, cred ca de aici este

REM DTC SET - ???

SWM DTC SET - Steering weel  module - nu am avut problemepana acum

PHM CHECKING - ???

UEM DTC SET - Upper Electronic module - am avut probleme cu tabloul de sigurante

Si cam atat. Nu vad nimic relevant din ele! Sau mai sunt si alte coduri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unde nu ai idee ce e ai sau ai avut vreun cod activ sau inactiv si la alea cu motorul sa generat un cod cand ti-a aparut mesajul,daca nu te duci la un tester nu o sa stii ce are

Unitatile de control tin minte codurile tocmai pentru a putea vedea care este problema dupa ce apare

Baga un tester adevarat pe ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea nu sunt coduri de eroare! Iti sune doar ca ai Eroare pe modul dar cudul unde este??

Ceva de genul: CEM 5F46. Deci trebuie sa ai un COD din 4 cifre dupa modulul cu probleme! Acelea sunt importante...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unde nu ai idee ce e ai sau ai avut vreun cod activ sau inactiv si la alea cu motorul sa generat un cod cand ti-a aparut mesajul,daca nu te duci la un tester nu o sa stii ce are

Unitatile de control tin minte codurile tocmai pentru a putea vedea care este problema dupa ce apare

Baga un tester adevarat pe ea

Am mai spus odata ce parere am despre testere. Ultima data am platit 210 lei pe 3 testari, care mi-au spus acelasi lucru si dupa care reparatia ma costa 1100 lei. In schimb am reparat-o singur in fata blocului cu o perie de sarma. Cum testerul nu mi-a spus ca sunt bujiile ancrasate si mi-a zis ca este un senzor defect, la fel nu vad cum mi-ar spune daca este clapeta de acceleratie murdara, sau filtrul de aer ticsit, sau un contact imperfect undeva. Testerul va lua eroarea care este cea mai apropiata de un senzor cu care comunica si care este legat de calculator. Cel putin asa vad eu logic. Cum mi-a dat eroarea de senzor axa cu cama si nici macar de piston, unde se produce explozia propriuzisa, nu prea am incredere.

In mod logic eu gandesc in felul urmator: clapeta de acceleratie, este murdara, undeva la baza, unde nu am ajuns eu prea bine cu carpa. Calculatorul ii da comanda sa se deschida, dar ea se opreste undeva si nu mai vrea mai departe, de aici nu se mai accelereaza. Iar la relanti, calculatorul ii comanda sa se inchida, iar ea nu se mai inchide de tot, prin urmare se suplineste cu benzina, pentru a nu se opri motorul, de unde variatiile de rpm.

@parola, acele coduri de unde le iau? Ca mie nu mi-au aparut, sau nu stiu eu sa ajung la ele. Am navigat prin meniu cu butonul read, dupa fiecare eroare data, dar cifre nu am vazut de loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now