Sign in to follow this  
Followers 0
costi68

Consum exagerat

21 posts in this topic

Buna ziua domnilor. Am observat o crestere semnificativa la consumul de motorina, de exemplu cu un plin faceam in jur de 850 de km, iar acum fac doar 600 circa.

Drumurile sunt cam aceleasi in fiecare zi (la munca si inapoi),  relantiul este acelasi, 700 rotatii, iar motorul se aude normal....

Aveti habar ce poate sa fie? Orice sfat e bine venit.

Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fac 900 de km cu un plin la drum intins dar cum spui tu ca pana la servici scoti consumul asta mie unu mi se pare deajuns de normal. tot cam atati km fac si eu cu un plin pana la servici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi se pare normal pentru ca timp de un an jumate am avut consumul asta, iar acum, deodata creste cu 25%. Ptr asta mi-am pus un semn de intrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai schimbat ultima data filtru de motorina si cel de aer??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit ceva de genul, chiar iarna asta, cand au fost -20,-30grade... dar la mine a consumat mult-mult mai mult. Pentru aproximativ 1 saptamana-2 s-a dublat consumul. Lua in jur de 12-14, tot asa, mers numai prin oras.

Si-a revenit singura odata cu incalzirea vremii, de aici deduc ca a fost o posibila problema la senzorul de temperatura exterioara, care a dat valori eronate la avansul de injectie.

Uleiul e constant? Consuma ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat uleiul si filtrul acum 10.000 km, si saptamina trecuta am completat uleiul cu 1/2 de litru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Uleiul era varianta B... care putea induce catre ceva probleme de uzura la motor. Nu ai spus cati km are masina...

Nu stiu cum e in italia dar in ro, mie dupa 4k km imi cere sa schimb filtrul de motorina.... iar dupa alti 7-8 mii filtrul de aer.

Oricum, la 10000 km se schimba uleiul si restul filtrelor daca vrei sa ai o conduita preventiva, pe orice masina/diesel... la seriile mai vechi de 1.9td, uleiul se schimba la 7500km.

Common rail-urile cum e al tau, nu ar trebui sa dea astfel de simptome din filtre: debitul si presiunea de combustibil sunt gestionate si compensate de ecu. Teoretic, nu ar trebui sa ai probleme cu asta.

Mai ramane prima varianta... ceva senzori. Ce ti-am spus in primul mesaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, am uitat sa va spun, masina are 134.000 de km. Aveam intentia sa schimb uleiul si filtrele la 15k de km parcursi, adica peste 5000 de km, dar cred ca e bine s-o fac acum.

Masina am luat-o la 106.000 km, dar nu cred ca sint reali, pentru ca nu am incredere in natia asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , ceva de genu am patit si eu akuma ......si nu pot sami dau seama de ce , pana akuma 3 zile consuma 6,5 in oras si afara 5 % , aku 2 zile am bagat niste motorina primita si mi sa dublat consumu asa peste noapte, aia sa terminat am zis k e de le motorina , akuma am bagat din peco  dar consuma tot la fel ........stie careva ce poate avea ....k nu stiu ce sa fac k ea.

Am mers la mekanik a zis k ceva de la comp de bor k trebe resetat si dalea , k am ramas fara motorina de 3 ori ( aia primita ) k nu am bagat numa 3 litri sa vad daca e buna sau nu si nu ma asteptam sa se termine asa repede ,si zcea mecaniku k dincauza aia copm de bord sa dereglat si mai stiu eu ce ....dar ea tot asa consuma de atunci

Are careva idee ce ar putea fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

la presiunea in pneuri v-ati uitat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca ai bagat motorina de "aia" , fiind o calitate proasta ti s a infundat un pic filtru de motorina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce isi fac unii probleme cu mana lor, dupa ce ca motorina si benzina de la statii e asa cum e in romania, mai bagati si motorina de pe la diversi si va mirati de ce face masina figuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la presiunea in pneuri v-ati uitat?

:slap: Stii, iuli, cam de cind am observat diferenta de consum,atunci abia ce schimbasem cauciucurile. Am avut niste vechituri de 195/65/15 care nici nu erau la norma, conform libretului, si le-am schimbat cu niste Goodyear EfficientGrip 195/60/15. Conteaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

conteaza daca n-ai presiune suficienta in pneuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC:

salut , ceva de genu am patit si eu akuma ......si nu pot sami dau seama de ce , pana akuma 3 zile consuma 6,5 in oras si afara 5 % , aku 2 zile am bagat niste motorina primita si mi sa dublat consumu asa peste noapte, aia sa terminat am zis k e de le motorina , akuma am bagat din peco  dar consuma tot la fel ........stie careva ce poate avea ....k nu stiu ce sa fac k ea.

Am mers la mekanik a zis k ceva de la comp de bor k trebe resetat si dalea , k am ramas fara motorina de 3 ori ( aia primita ) k nu am bagat numa 3 litri sa vad daca e buna sau nu si nu ma asteptam sa se termine asa repede ,si zcea mecaniku k dincauza aia copm de bord sa dereglat si mai stiu eu ce ....dar ea tot asa consuma de atunci

Are careva idee ce ar putea fi

Am rugamintea de a incerca sa-ti limitezi limbajul de messenger pe acest forum si, de preferinta, sa incerci in a folosi semnele de punctuatie acolo unde este necesar (punctul, virgula, etc.). Daca tu intelegi ceea ce ai scris pentru ca ai si gandit-o, pentru noi este mai dificil sa lecturam, sa intelegem si apoi sa raspundem.

Nu doresc sa limitez nimanui accesul pe acest forum, dar considera acest post ca prima avertizare.

Multumesc,

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna.....

daca tot e vorba de consumuri....care ar fi cel mai bun mod de a merge cu masina si sa nu ai un consum exagerat.....de exemplu la motorul meu de 1.8 acum consuma cam peste 10% si dupa carte ar trebui sa consume 8....cam la cate turati trebuie sa schimbi viteza ? si cam la cati km sa i dau a 4-a si a 5-a ?  ( asta dupa ce imi iau si eu carnetul  :)) :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna.....

daca tot e vorba de consumuri....care ar fi cel mai bun mod de a merge cu masina si sa nu ai un consum exagerat.....de exemplu la motorul meu de 1.8 acum consuma cam peste 10% si dupa carte ar trebui sa consume 8....cam la cate turati trebuie sa schimbi viteza ? si cam la cati km sa i dau a 4-a si a 5-a ?  ( asta dupa ce imi iau si eu carnetul  :)) :D)

Salut

...Se vorbeste despre diesel aici. Hai sa nu incurcam oalele.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

la presiunea in pneuri v-ati uitat?

Acum vin de la service, presiunea in toate este normala, 2,3 atmosfere. Ce altceva ar putea fi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, trebuie sa ma duc in service. Azi s-a resetat ceasul de bord si kilometrii ( km care ii faci de la un plin la altu), au luat-o de la zero, asa din senin. Poate asta sa fie o problema legata de consum? Sau e doar o alta problema......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Se pare ca s-a rezolvat problema consumului: mecanicul a gasit filtrul de motorina slabit. Cu ocazia asta am schimbat toate filtrele si uleiul, si, sper

ca acum sa fie totul in regula.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0